Golf 4 Klub Polska
Witam. Chcialbym sie Was poradzic, gdyz zastanawiam sie nad lekkim chipem mojego golfika tak do 130km max. Chodzi o to, ze nie jestem jakims swirem, ktory ma zamiar szalec na drogach tylko po prostu czasem przy wyprzedzaniu przydaloby sie troszeczke wiecej mocy. Z tego co sie dowiedzialem to wgranie nowej mapy (koszt ok. 1000zl?) da mi jakies 116KM? wiec nie wiem czy poczuje ta roznice az tak mocno bo to raptem 25km, ale juz te 130KM to byloby ok. Co w ogole musialbym zmienic oprocz tej mapy aby uzyskac 130km? czy tak naprawde te 130km wplynie jakos znaczaco na trwalosc silnika? czy olac to i nic nie ruszac, bo podobno te silniki 90km sa dosc malo awaryjne i obawiam sie czy przypadkiem ten chiptuning nie wyjdzie mi na - ^^ czekam na porady, pozdrawiam. ps. jestem z mazur, jesli zna ktos dobra firme tuningujaca to chetnie przyjalbym namiary ;p
Offline
130km z ALH to trochę dużo, te 120 koni by Ci już wystarczyło i byś jeździł bezawaryjnie. Co do firmy http://www.mrmotors.pl/index.php
Offline
czyli wgranie samej mapy i te 116-120km wystarcza? jak juz mowilem nie mam zamiaru tuningowac w przyszlosci go bardziej, tylko lekko podrasowac co by latwiej przy wyprzedzaniu bylo ;p dzieki za odp.
Offline
tak będziesz miał ok 120km i wyższy moment obrotowy który na pewno poczujesz podczas wyprzedzania
Offline
Wtryski 216, chip, wycięcie kata, zaślepienie egr. Powinno spokojnie 130 chwycić. Praktycznie wszystko możesz zrobić samemu.
Offline
trout86 napisał:
podłączę się małym pytaniem. czy zaślepienie EGR powoduje jakiś wzrost mocy?? i nie zagraża to motorowi?
NIE SZKODZI , POPRAWIA MJOMENT OBROTOWY , LEPSZY ,,DÓŁ" JEST , ZAŚLEPIENIE EGR A PRZY OKAZJI CZYSZCZENIE CAŁEGO DOLOTU JUŻ WIELE DAJE.
Offline
Wtryski 216, strojenie,kat out i przy zdrowej pompie paliwa pokaże nawet 145-150km.
Offline
Witam. Kat out , EGR zaślepka , wtryski , strojenie i to jest tego efekt. było 90 kucy i 216 Nm , a po 154 Kuce i 311 Nm, po samych wtryskach 128 kucy i 272.9 Nm
Offline
Offline
Offline
Offline
Przepraszam , ale robię to po raz pierwszy, post po poście chyba tak nie powinno być. Sory raz jeszcze .
Offline
Gufi jak możesz to napisz jeszcze ile Cię to wszystko kosztowało bo jestem ciekawy
Offline
bogdan4 ile mniej wiecej to Cie wynioslo? i ktos wyzej napisal, ze moge to wszystko sam zrobic? wgrac mape samemu to chyba nie bardzo? ;f i czy w razie czego to najpierw wsadzic wtryski, wyciac katalizator, zaslepic egr i dopiero wtedy chipowac mape? kolejnosc ma jakies znaczenie?
Offline
Wszystko oprócz chipa,który robisz na końcu
Ostatnio edytowany przez kamil20392 (2013-07-27 14:38:30)
Offline
wtryski możesz sobie założyć i na nich jeździć, będziesz miał kasę zrobisz chip będzie ci tylko delikatnie kopcił, i jak jest zimno to będziesz musiał 2-3 razy dłużej rozrusznikiem kręcić (mowa o zimie), egr też zaślepisz sam. A z katalizatorem udasz się do jakiegoś zakładu z tłumikami i ci wytna wspawają rurkę.
Offline
Są gotowe kości pamięci ze zmieniony softem do kupienia na allegro. Kupujesz kość, wyciągasz kompa, idziesz do serwisu np. laptopów przelutować i śmigasz. Jeszcze tylko po wtryskach i chipie trzeba wyregulować dawkę paliwa nastawnikiem żeby nie było zadymy za autem przy gwałtownym przyśpieszaniu. Kata możesz wydłubać i bebechy sprzedać za około 100zł lub jechać wyciąć tylko będzie problem na przeglądzie. Za całego kata dostaniesz więcej kasy ale jak odliczysz robociznę za wycięcie i spawanie to według mnie korzystniej jest wydłubać środek a puszkę zostawić oryginalną.
Offline
Osobiście jestem przeciwko gotowcom, każdy silnik ma nieco inne parametry i lepiej zapłacić za napisanie programu pod naszą jednostkę.
Offline
Każdy silnik ma takie same parametry tylko różne zużycie. Nie jestem z tych co odradzają bo znajomy znajomego słyszał, że kolega mu powiedział, że sąsiad to używał i że to badziew. Mam własną opinię podpartą osobistym doświadczeniem. Kupiłem pamięć za 200zł, za przelutowanie zapłaciłem 30zł i jestem baaardzo pozytywnie usatysfakcjonowany. Przykładowo serwisuje też Ibizę FR mojego dobrego kumpla i przyjąłem raz na klatę jego żale po modyfikacjach za 3000zł w jednej z najbardziej znanych firm tuningowych na śląsku.
Offline
Właśnie największym problemem może być jak niektórzy wrzucą gotowca do kibla który nie trzyma seryjnych parametrów, nie mówiąc o tych po modyfikacjach.... Oczywiście jak silnik zdrowy to ma prawo działać, i to nie źle standardowy program. Niektóre auta ledwo trzymają serie, a inne bez modyfikacji mają te 10-15 koni więcej.
Offline
No niestety z przebiegiem w naszym kraju jest różnie. Handlarze wciskają to co ludzie oczekują (każde auto sprowadzone do Polski ma mniej niż 20000km na liczniku). Jeśli ktoś jest pewny przebiegu tak jak to było w moim przypadku to polecam gotowca. Jeśli historia auta jest nieznana to i profesjonalna firma tuningowa może odmówić modyfikacji lub zawrzeć klauzurę, ze nie bierze odpowiedzialności za skutki modyfikacji.
Offline
Witam. Pierwszą sprawą jest określenie stanu zdrowia silnika,oraz jego niektórych podzespołów, jeśli jest ok można modyfikować. Mój egzemplarz w całości robiony był w warsztacie. Całość kosztowała 2500 prawie dwa lata temu. Do dziś nie było większych problemów, (sprzęgło i przepływka), ale to ze starości. Sprzęgło w zeszłym roku, a przepływka w tym. Dodam, że ma nalatane 278 tyś. Aha, za kata wziąłem 800 pln.
Offline
wtryski bierz od cowboya z forum.vwgolf.pl na końcówkach boscha.
Offline
Tylko jak juz modzisz na moc+ to zawieszenie zmien ,bo ori to buja za bardzo
Offline
mam jedno pytanko, bo mam juz chipa na 115km to czy teraz montujac wtryski 216 musze ponownie chipowac? bo jesli tak to sobie chyba odpuszcze i zostane z tym co mam ;d
Offline
Tak będzie potrzebna korekta softu.
Offline
no to jak mowilem, odpuszcze sobie bo te 115km to i tak ciagnie ladnie jak dla mnie ;p tylko pozostaje kwestia zaslepienia egr i wyciecia kata, warto?
Offline
oczywiście że warto, ile płaciłeś za chip ?
Offline
Witam . Znalazłem przykładowy cennik chip tuningu , oraz kilka innych przydatnych informacji. Może komuś się przyda . Pozdrawiam
http://diesel-tuning.pl/cennik.php
Offline
dobra, jednak zmienilem zdanie i bede wsadzac te wtryski 216 i zrobie do tego korekte softu i czy aby przypadkiem nie musze nic wymieniac zeby to pociagnelo? wszystko moze zostac oryginalne? ps. ten cowboy z tego forum vwgolf co ma te wtryski chyba juz sie tym nie zajmuje :x poleci ktos dobry link do tych wtryskow? bede wdzieczny
Ostatnio edytowany przez cesii (2013-08-04 18:21:24)
Offline
Tak , wystarczy wymienić same wtryskiwacze ( zwróć uwagę aby miały odpowiednie ciśnienia ustawione), a potem tylko korekta softu.
Offline
jak poznać że mają takie same cisnienie? I jeszcze jedno jak kupię ten chip do wlutowania to będę musiał coś jeszcze robić czy tylko tyle?
Offline
lukker, odpowiednio ustawione cisnienie to 190/300 bar?
luke265 odezwij sie na prv do m&m on Ci powie co i jak, mi pomogl.. oczywiscie to Twoja sprawa czy chcesz robic to takim sposobem czy innym, ja zrobilem tak jak on i jestem naprawde mega pozytywnie zaskoczony
Ostatnio edytowany przez cesii (2013-08-04 20:37:09)
Offline
190/300 to odpowiednie ciśnienia, można je sprawdzić u pompiarza na manometrze jakie są ustawione.
Ważne by wszystkie wtryski miały takie samo ciśnienie.
Offline
jeżeli wsadzisz lepsze wtryski to zadka korekta softu nie jest potrzebna gdyż nowe wtryski są wydajniejsze i samochód zacznie mniej palić przy tej samej mocy . to tak jak wsadzić wtryski AL do 101 km spalanie spada i nikt nie robi korekty softu a samochód naprawdę fajnie jeździł. a Bossio to na co ci? 200 km będziesz robił? No i jak chcesz bossio założyć to zaraz turbo będzie trzeba zmienić bo koni nigdy za dużo a ciągle mało. Kup ori wtryski lub od 2.5 tdi od VW t4lub audi c4
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Bez korekty softu nie będzie zasłony dymnej z tyłu przy mocnym depnieciu? Wszędzie spotykałem się z tym jak były większe wtryski wsadzane bez korekty.
Offline
Jak silnik jest na zwykłej pompie a nie na PD to zasłonę dymną łatwo zlikwidować przez zmniejszenie dawki paliwa nastawnikiem na pompie (zmiana nie wpływa odczuwalnie na dynamikę jady). U mnie po wsadzeniu wtrysków trochę kopcił ale po chipie to już zasłona dymna była. Po zmniejszeniu dawki dymi tylko jak depne w podłogę przy zbyt niskich obrotach tak koło 1300obr/min. Na wyższych obrotach nawet przy bardzo dynamicznej jeździe jest czysto.
Offline
Generalnie trzeba robić korektę, bo może przydymiać przez przeładowujące turbo. Jak ktoś kumaty może wydłużyć sztangę, zmniejszyć dawkę nastawnikiem i będzie ok . Po włożeniu 216 kąt wtrysku opóźni się o jakieś 15-20 jednostek i wtedy będziesz miał problem z rozruchem w zimne dni. Generalnie wstaw auto do dobrego tunera, on ci ogarnie wszystko jak należy.
Offline
Jak wsadzisz wtryski o takich samych ciśnieniach otwarcia (przykładowo AGR ma 190/300) to kąt wtrysku nie zmieni się. Wymieniasz wtryski i bez żadnych dodatkowych korekt możesz śmigać. Jak kupisz 220/300 to trzeba zmienić kąt wtrysku. Wyższe ciśnienie otwarcia nie jest równoznaczne z uzyskaniem większej mocy więc bez kombinacji bież takie ciśnienia jak miałeś na starych wtryskach.
Offline
jednak korekta programu w VP jest konieczna przy wydajniejszych wtryskach:)
w PD nie jest konieczna ale w VP jednak tak bo będzie fuzel z tyłu ;/
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
m&m napisał:
Jak wsadzisz wtryski o takich samych ciśnieniach otwarcia (przykładowo AGR ma 190/300) to kąt wtrysku nie zmieni się. Wymieniasz wtryski i bez żadnych dodatkowych korekt możesz śmigać. Jak kupisz 220/300 to trzeba zmienić kąt wtrysku. Wyższe ciśnienie otwarcia nie jest równoznaczne z uzyskaniem większej mocy więc bez kombinacji bież takie ciśnienia jak miałeś na starych wtryskach.
zgadzam się w tej kwestii z tobą w 100 %
Offline
mam takie same
Offline
pany , pytanko a w ARL by podnieść mu coś więcej mocy to te wtryski 216 też pasowało by zmienić , czy u niego to inna kwestia ???
Offline
Przemula napisał:
pany , pytanko a w ARL by podnieść mu coś więcej mocy to te wtryski 216 też pasowało by zmienić , czy u niego to inna kwestia ???
twoje wtryski w arl są do 220 km więc nie ma potrzeby ich zmieniać .
Offline
246km ostatnio wypluli chłopaki z Masters Tunning w Leonie ARL seryjnych AL
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
mateusz3566 napisał:
Przemula napisał:
pany , pytanko a w ARL by podnieść mu coś więcej mocy to te wtryski 216 też pasowało by zmienić , czy u niego to inna kwestia ???
twoje wtryski w arl są do 220 km więc nie ma potrzeby ich zmieniać .
THX
Offline
Witam. Wracam po dluzszej przerwie, jestem po modyfikacjach czyt. wtryski 216 + program
http://imageshack.us/photo/my-images/827/3h3g.jpg/
Prosze o ocene. Chcialbym dodac, ze tuz przed programowaniem zmierzylismy moc na wtryskach 216 + gotowiec z allegro za 200zl bez zadnej korekty i wyszlo 137km i 380nm lecz nie mam wykresu na ta chwile. Ktos sie wypowie na ten temat? oczywiscie od razu mowie, ze teraz auto chodzi o wiele lepiej i ten moment o wiele bardziej bezpieczny, wczesniej niby byl wyzszy, ale auto zachowywalo sie bardzo dziwnie ;r
Offline
Coś dużo wam wyszło tego mementu na początku 380NM
Offline
wg mnie 216stki to za dużo jak na ALH gdy nie planuje się zmiany turbo. Ten sam efek można uzyskać poprzez zamontowanie 210tek lub nawet 205tek. Oczywiście program musi być odpowiednio napisany. Oczywiście przyrost mocy dla 216 przed programem będzie wiekszy.
Offline
Witam odświeżę może trochę temat
Posiadam golfa IV 1.9 90 km ALH chciałbym podnieść mu trochę moc poprzez zamontowanie nowych wtrysków 216 i wgranie nowej mapy.
I tu poje pytanie gdzie najlepiej kupić wtryski myślę o boscha i czy znacie dobrego magika który wgra dobrą mapę. Najlepiej jak by był z Podkarpacia lub Małopolski ?
Offline