Golf 4 Klub Polska
witam od jakiegoś czasu myślę nad podniesieniem mocy w swoim golfiku , chciałbym niewiele podnieść gdzieś o 15-20km , pewnie znajdzie się wielu kolegów którzy powiedzą ze można spokojnie o 30 albo że nie warto , mi taki przyrost by wystarczył . mam pytanie o to jak to wpłynie na mój samochód ? spalanie , żywotność itd ? tylko szczerze.... przebieg 170 tys, autko ogólnie sprawuje się bez zarzutu proszę o pomoc ....
drugie pytanko , aktualnie mieszkam niedaleko inowrocławia i mam niedaleko do BRK-TUNING , prosiłbym o opinie o tym warsztacie fajnie jakby wypowiedział się ktoś kto już jakiś czas temu robił coś u nich i jak mu się autko sprawuje:)
z góry dzięki
Offline
Powiem Ci tak że warto,w profesjonalnym zakładzie sami Ci ocenią stan Twojego silnika i co z niego mogą wyciągnąć tak że nic się nie bój,wiedzą co robią
Offline
To zależy jakim budżetem dysponujesz. Jak masz okolo 1500 to możesz pojechać do profesjonalnej firmy, która za tą cenę zrobi ci chipa z potwierdzeniem na wydruku z hamowni. A jaśli masz mniej na modyfikacje to jest na allegro firma, która sprzedaje gotowe kości pamieci ze zmienionę mapą za 200zł. Trzeba jeszcze wydać okolo 50zł w serwisie komputerowym za przelutowanie i niskim budrzetem masz podobny efekt jak za 1500. Pewnie ktoś podniesie larmo, że gotowce są do d..y i że jak chipować to tylko w profesjonalnej firmie ale ja z doświadczenia wiem że tak nie jest. Po przelutowaniu chipa jest odczuwalny bardzo duży przyrost (i to nie jest moje subiektywne odczucie jak po założeniu magnetyzera czy zatankowaniu V-Power, tylko faktycznie czuć kopnięcie przy przyśpieszaniu). Mam tez znajomego, który chipował w znanej profesjonalnej firmie swoją ibizę (nie będe podawał nazwy żeby nie robić krypto reklamy) i morał po tej modyfikacji jest taki: usługa mało dokładna bo nikt się nie spuszcza nad modyfikacją za 1500 jak następny w kolejce stoi np. Cayenne za 20000.
Offline
No to widać firma nie była taka profesjonalna.
Często do tunerów trafiają auta nie trzymające serii, mające problemy z układem wtryskowym i turbiną gdzie chip był by gwoździem do trumny dla danego auta- a potem jest że chiptuning szkodzi, tunerzy się nie znają itd.
Dlatego według mnie konieczna jest diagnoza przed jak i po modyfikacji.
Trzeba trafić do odpowiedniej osoby która zarezerwuje dla nas czas, zdiagnozuje nasze auto czy się nadaje do modyfikacji oraz po modyfikacji oceni efekt swojej pracy i ewentualnie wprowadzi odpowiednie poprawki. Stąd ta cena 1000 a nie 200.
Offline
Kiedyś chyba kosztowało 1500zł bo w moim rejonie w profesjonalnej firmie koszt modyfikacji wraz z pomiarami na hamowni oraz diagnostyką silnika to 800 zł czas pracy 3 godziny
Offline
ja mam kolego ten sam silnik co ty i mam chipa zrobionego przez firmę zajmującą się tym.odpukać od dóch lat nic się nie dzieje z turbiną ani z silnikiem.
Offline
nie no żadne puszeczki z allegro nie wchodzą w grę , w BRK niby koszt 700 zł , chciałem nawet jechać do godhope ale mam tam kawałek , a tu kilkanaście km. raczej nie oszczędzam na częściach do swojego auta bo jestem raczej zielony i wole mieć zrobione wszystko dobrze w miarę:D
Offline
Dowiedz się jak robią mapy czy walą jak leci do każdego tdi czy pod dane auto piszą z osobna i co wchodzi w cene
Offline
z tego co kojarze diagnostyka+hamownia+program , czyli rozumiem ze na razie nikt nic nie słyszał o tej firmie z forum
Offline
http://www.mrmotors.pl/
tu jest chyba najlepiej robić, ale z tego co wiem to kolejki tam są.
Offline
http://www.44tuning.pl/chip-tuning-volk … tdi-101-km
może tu coś wyczytasz
Offline
WITAM...
pozwolę sobie odświeżyć temat , jest lato mam czas fundusze i powoli ogarniam moją golfine , w tym tygodniu jak da rade chce jechać do tej firmy na chipa , czy jest na forum ktoś kto u nich modził golfa ? może ktoś coś mi powie , znalazłem parę pozytywnych opinii ale mało jest jakichś aktualnych pozdrawiam
Offline
osobiscie polecam brk tuninig padla mi w tamtym roku turbina chlopacy wymienili mi ja i zrobili nowy program wszystko swietnie lata zrobilem 15tys km i nic sie nie dzieje, a co do spalania zalezy wszystko jak jezdzisz , a odnosnie silnika axr mam tan sam i jest wszystko ok
Offline
chłopaki mam zamiar zakupić niebawem chipa tzn chodzi mi dokładnie o tą kość co trzeba wlutować w komputer czy coś takiego możecie mi podać stronke z allegro gdzie bede wiedział ze napewno to mi zadziała? najlepiej z woj małopolskiego( jezeli nie bedzie to obojętne) bo szukam i szukam i nie wiem które wybrać...
mam 110-tke i chciałbym podnieść do 130-140 km jest to możliwe po tej kości??
prosze o pomoc i z góry dzieki
ps. tu mam coś takiego to jest dobre??
http://allegro.pl/chip-vw-golf-iv-v-1-9 … 38315.html
Offline
ja osobiscie bym nie robil zadnych kosci tylko jechac do jakiej firmy co sie tym zajmuje , oni sprawdza stan motoru i ustawia optymalnie nowy program pod silnik zeby nie kopcil itp a taka kosc moze wiecej zaszkodzic niz zrobic dobrze, a w dodatku ten link co podales do aukcji pisze ze jest dedykowany do samochodow na pompowtyskiwaczach a ja mi sie wydaje ze 110 km jest na zwyklej pompie wiec lipa
Offline
Brałem do mojego golfa u tych gości:
http://allegro.pl/chiptuning-vw-audi-se … tabsAnchor
Szczerze polecam i nie dla tego, że mój kuzyn ma znajomego mechaniora, który ma brata, który mu powiedział, że w jakiejś super gazecie przeczytał, że to gówno;) tylko osobiście kupiłem, wlutowałem, sprawdziłem i jest to pewna i ekonomiczna opcja.
Offline
Przed montażem takiego gotowca chociaż sprawdź w jakiej kondycji jest silnik aby patem płaczu nie było ze korba bokiem wyszła
Offline
m&m napisał:
Brałem do mojego golfa u tych gości:
http://allegro.pl/chiptuning-vw-audi-se … tabsAnchor
Szczerze polecam i nie dla tego, że mój kuzyn ma znajomego mechaniora, który ma brata, który mu powiedział, że w jakiejś super gazecie przeczytał, że to gówno;) tylko osobiście kupiłem, wlutowałem, sprawdziłem i jest to pewna i ekonomiczna opcja.
o własnie takiegio czegoś szukałem a powiedz mi ile Ci wyszła cała przyjemność tego zabiegu??
tzn wiem ze trzeba kupić kość i przelutować to koszt już ok 300 zł, ale czy trzeba ćoś jeszcze robić czy po zalutowaniu wsiadać i jezdzić ?
Offline
Koszt pamięci 200+przesyłka. Wyciągnięcie i włożenie komputera w podszybie samodzielnie. Przelutowanie w serwisie laptopów 30zł. Zmniejszenie dawki paliwa nastawnikiem na pompie według wskazań komputera diagnostycznego samodzielnie (żeby mniej kopcił ale można jeździć bez tej operacji). Mógłbym jeszcze zainwestować kilka stówek w hamownię żeby móc się spuszczać nad wydrukiem ale mi to wisi bo czuć wyraźnie, że teraz auto zapieprza. Zresztą mody robię ze względu na napęd 4motion pod kątem zabawy w zimie i nie mam potrzeby czerpania wiedzy ile mam kuni. Wystarczy, że lata bokiem.
Offline
dzieki kolego kowal za odpowiedz jestem umówiony na jutro i zobaczymy jak to wszystko wyjdzie , na pewno podziele sie wrażeniami
Offline
m&m napisał:
Koszt pamięci 200+przesyłka. Wyciągnięcie i włożenie komputera w podszybie samodzielnie. Przelutowanie w serwisie laptopów 30zł. Zmniejszenie dawki paliwa nastawnikiem na pompie według wskazań komputera diagnostycznego samodzielnie (żeby mniej kopcił ale można jeździć bez tej operacji). Mógłbym jeszcze zainwestować kilka stówek w hamownię żeby móc się spuszczać nad wydrukiem ale mi to wisi bo czuć wyraźnie, że teraz auto zapieprza. Zresztą mody robię ze względu na napęd 4motion pod kątem zabawy w zimie i nie mam potrzeby czerpania wiedzy ile mam kuni. Wystarczy, że lata bokiem.
ok wielkie dzięki bede myślał nad tym w niedługim czasie wiec bede pisał jak coś
a powiedz mi gości bedzie wiedział która kość ma przelutować? zeby pozniej nie było problemów?
ps. mowisz ze po tym zabiegu czuć bardzo dużo mocy ? tak o 30km?
Offline
No raczej trudno się dupnąć:
Uploaded with ImageShack.us
Jest większa różnica niż po założeniu wtrysków 216.
Offline
m&m << kiedyś kupisz takie pamięci że ci 4 motion ale bokiem wyjdzie. Po to jest hamowania żeby wiedzieć na czym stoisz i z jakimi kosztami będziesz miał do czynienia w przyszłości.
takie czipowanie aut to po prostu chybił trafił albo jedzie albo skończy jeździć .
Polecam jechać na hamownie.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
jestem tego samego zdania co kolega Eizon , dlatego wole wydac wiecej ale niech mi autko sprawdza, chociaż skoro kolega m&m ma i wszystko jest ok to pewnie jest to jakaś opcja , wybór należy indywidualnie dla każdego trzymajcie kciuki jade własnie na chipa pozdrawiam
Offline
witam , jestem już po modach i proszę o SZCZERE opinie, jestem ciekaw uwag
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowany przez lucasss (2013-08-21 19:51:46)
Offline
lucasss napisał:
witam , jestem już po modach i proszę o SZCZERE opinie, jestem ciekaw uwag
http://img809.imageshack.us/img809/4462/mwod.jpg
Uploaded with ImageShack.us
no ładnie , ile cie wyszła ta impreza ?
Offline
witam już widzę, nie źle wyszło masz zdrowy silnik
Ostatnio edytowany przez bogdan4 (2013-08-21 20:04:10)
Offline
40 km więcej ładnie ;p A nie wiesz ile ci ponieśli turbinke? z 1.3 bara dmucha teraz?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no idzie niesamowicie, koszt 700 zł bo maja teraz promocje 2,5 godziny pisali , sprawdzali jak będzie najlepiej powiedzieli że zdrowa seria i jest na czym modzić wydaje mi się że chłopaki znają sie na robocie .
Offline
a co do turbiny nie wiem dokladnie co i jak , powiedzieli mi tylko że nie są zwolennikami męczenia turbo do przesady , jeśli chodzi o spalanie , przy normalej jeżdzie pali jak palił co mnie cieszy
ponadto powiedzieli że coś jeszcze można by wycisnąć z niego ale tak jak teraz jest ok i zdrowiej dla autka
zobaczymy jak autko bedzie się spisywało w przyszlosci , narazie jestem zadowolony
Offline
lucasss napisał:
pytanie jak bedzię z żywotnością.......?
mam nadzieję że jak bede o niego dbal pochodzi bez problemów
Pamiętaj aby nigdy nie oszczędzać na oleju i innych środkach eksploatacyjnych, nie tankować byle czego, nie piłować auta na zimnym, studzić po jeździ i będzie ok.
Offline
luke265 napisał:
gratuluje wyniku !! znacie moze firme Dobra z małopolski??
Witam , ponoć zachwalają firme w miejscowości KWACZAŁA
http://www.turbotuning.pl/index.php/oferta
z tego co wiem pisza program indywidualnie potwierdzone hamownią .
Offline
już to wszystko robiłem a jaki olej polecacie ??? jeżdzilem do tej pory na castrolu edge ale słyszałem ze jest lepszy
Offline
najważniejsze ze posprawdzają na hamowni wszystko odrazu uważam ze to ważne bo wiem po sobie ile wtedy ma tuner informacji do dyspozycji . czyżby kolega luke265 zastanawiał sie na rezygnacją z gotowca???
Offline
brk napewno byle czego nie robi jezdze na ich programie rowny rok zrobilem 15 tys i jest ok , a spalanie zalezy jak lezy:D moim zdaniem bedziesz napewno zadowolony
Offline
Dobry wynik, aż sam zaczynam rozważać podniesienie mocy w moim axr. Zastanawiam się tylko czy 150km to nie za dużo na ten silnik. Jakby nie patrzeć to przecież 50% mocy serii. Ciekawi mnie również pierwszy wynik 112,9km. Zwykle pod wpływem czasu silnik traci moc, a nie zyskuje.
Może wrzucisz jakiś filmik, jak podnosi się wskazówka prędkościomierza?
Offline
Seria zawsze ma nadwyżkę mocy, związaną np z różną temperaturą i gęstością powietrza itp.
Większość zdrowych TDI ma nadwyżkę 5-10 koni mocy, ale trafiają się perełki które mają w serii +25 KM więcej niż przewidział producent.
Offline
http://imageshack.us/photo/my-images/607/tqkm.jpg/
Co powiecie o tym? To jest po zmianie wtrysków na 216
http://imageshack.us/photo/my-images/823/wggr.jpg/
a to po nowym programie.
Autko jeździ bez zarzutów, oczywiście pilnuję wszelkich wymian eksploatacyjnych.
Olej na jakim jeżdżę to Castrol Edge 5W40 , i tak już od ponad roku.
Offline
lucasss napisał:
najważniejsze ze posprawdzają na hamowni wszystko odrazu uważam ze to ważne bo wiem po sobie ile wtedy ma tuner informacji do dyspozycji . czyżby kolega luke265 zastanawiał sie na rezygnacją z gotowca???
dokładnie, myśle ze lepiej troszke poczekać i uzbierać na sprawdzona metodę, przynajmiej bede wiedział na czym stoje bo nie wiem jak z tym gotowcem ?
ps. myślicie ze tak jak kolega"lucasss" powinienem zmieścic sie w 800zł licze bez promocji
Offline
jestem pod wrazeniem bogdan jak bede mial chwile wrzuce filmik jak przyśpiersza:)
sam jestem ciekaw czy nie bedzie to za wiele na ten motor
Offline
Jazda czymś takim to sama przyjemność, a czy nie za wiele? Sam się przekonasz. Mój miał 90KM na starcie, gdy wsiadłem po modach nie byłem pewien czy to moje auto. Dbaj, szanuj, nie lej byle czego, a będziesz na pewno długo cieszył się z jazdy, aha i dbaj o sprzęgło dwumasa nie jest tania.
Offline
a jak właściwie można dbać o sprzęgło??? no właśnie dzisiaj sie tak przejechałem i nie czułem się jak w swoim starym aucie idzie jak strzała....
Offline
Nie rób strzałów ze sprzęgła, z większą mocą łatwiej przypalić sprzęgło, i dbaj aby utrzymywać obroty podczas przyspieszeń itp chociaż w granicy 2 tys obrotów.
Offline
Powiedzmy start- obroty na 5 tys obrotów i puszczasz gwałtownie sprzęgło
Ogólnie co do sprzęgła to puszczaj płynnie.
Offline
Czyli "strzelasz" (wciskasz) nogą w sprzęgło i szybko odpuszczasz. Przy zmianie biegu np z 1 na 2, szybkie puszczenie sprzęgła i pisk opon.
Jak hamujesz to hamuj silnikiem bez wciśniętego sprzęgła. I jak koledzy wyżej pisali nie zamulaj silnika i nie jeździj 50km/h na 5 biegu.
Offline