Golf 4 Klub Polska
Witam. Kupiłem niedawno golfa IV 1.9 TDI 115km na pompowtryskach i zbliza sie wymiana Oleju. Jaki wybrać? Przebieg to 245 tys. Niewiem jakim olejem zalał go poprzedni właściciel? Mogę wlać standardowo syntetyk 5w40?
Offline
post jeden skasowałem...nikt nie odpowiedział???
oby silnik + turbo żyło dalej to 5W30 na pompowtryski,ja śmigam mk5 o przebiegu 170tyś, brat mk4 o przebiegu 280 tyś...
Offline
czyli nie ma znaczenia jakim był wcześniej zalany?
Offline
każdy robi na swoją odpowiedzialność ale ja bym nie zalewał 5 W 40
505.01. POSIADA 5 W 30 ŻYWOTNOŚĆ POMPEK I POZOSTAŁOŚCI DŁUŻSZA
BEZ URAZY ZNACZENIE MA,WYPOWIEDZI WOLNE... pompki!!! sam miałem koszmar....
Offline
Castrol Edge 5W30 - taki jest zalewany w fabryce i ASO i taki polecam do silników PD. Jest specjalnie opracowany do smarowania bardzo mocno obciążonego wałka rozrządu (siła potrzebna do otwarcia pompowtryskiwacza to ok. 11000N, czyli ok. tony).
Offline
http://allegro.pl/castrol-edge-td-5w40- … 55997.html
+ weź zrób płukanie silnika to kosztuje 36 zł i bedzie spokój
Offline
okazało się że poprzedni właściciel zalał go olejem castrol edge 5w40 więc nie zmieniam i wleje ten sam
Offline
ile oleju wchodzi do 1.9 TDI 115km?
Offline
no właśnie wlałem nie całe 4,5 i poczekałem do rana i dzisiaj sprawdzam a tutaj jakies 3mm ponad kreską maksimum. ;/
Offline
w bańce zostało jeszcze jakieś 0.6-0,7 litra.. w dodatku nie ma szans zeby zostalo cos oleju jak wylewałem.. wezmę wężyk + szczykawka i wyrównam stan oleju
Offline
nastepnym razem tez tak zrobie! dzięki za pomoc
Offline
a czym się różni edge 5w/30 a 5w/40 , czytając widzę spore kontrowersje między tymi dwoma rodzajami . Doradźcie co do mojego 150KM Arl nalatane 200,000
czy to nie za rzadki olej ???
Offline
Cyfra przed W mówi o płynności oleju w niższej temperaturze ( czyli im liczba mniejsza tym temperatura mniejsza w której może być stosowany), cyfra za W mówi o lepkości w wyższej temperaturze ( czyli im ta liczba większa tym lepsza lepkość oleju w wyższych temperaturach). Oba oleje będą dobre, polecam zwrócić uwagę czy olej spełnia normę VW 505.01 czyli oleju dla silników z pompowtryskiwaczami. Co do przebiegu to nie warto się sugerować, tylko stan jednostki napędowej się liczy.
Z tego co pamiętam 5W30 nadaje się do silników z przedłużonym okresem serwisowym do 30 000 Km.
Według wyszukiwarki na stronie Castrola do twojego silnika polecany jest olej 5W30
Offline
lukker napisał:
Cyfra przed W mówi o płynności oleju w niższej temperaturze ( czyli im liczba mniejsza tym temperatura mniejsza w której może być stosowany), cyfra za W mówi o lepkości w wyższej temperaturze ( czyli im ta liczba większa tym lepsza lepkość oleju w wyższych temperaturach). Oba oleje będą dobre, polecam zwrócić uwagę czy olej spełnia normę VW 505.01 czyli oleju dla silników z pompowtryskiwaczami. Co do przebiegu to nie warto się sugerować, tylko stan jednostki napędowej się liczy.
Z tego co pamiętam 5W30 nadaje się do silników z przedłużonym okresem serwisowym do 30 000 Km.
Według wyszukiwarki na stronie Castrola do twojego silnika polecany jest olej 5W30
Aha , więc zaleje go edge 5W/40 , thx kolego za radę
Offline
witam chcialbym sie zapytac jaki olej wlac do 1.9 TDI 110 km. Konczy mi sie termin za 2 tys km a kupilem VW tydzien temu przydalo by sie wymienic
Offline
Panowie a ja mam pytanie. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i silnik ma więcej przelatane niż na zegarach. Według zegarów 131 tyś. a na gnieździe z tłoka była wyczuwalna wypustka. Mechanik mi zasugerował ze może mieć około 300tyś. jaki olej? W tamtym roku zalałem 10w40... zrobić płukanie i zalać ten 5W30?
Kolega w audi 80 lał 10W40 i wyczyścił silnik jakimś specyfikiem i jeździ na 5w40 i nic sie nie dzieje. Ma tam przejechane 340tyś. i przerobił go na 130KM. Może warto?
Offline
Zawsze można próbować. Jeśli silnik jest w dobrym stanie to powinno być ok. Jeden silnik zadbany przy 300 000 będzie igła, a inny zapuszczony przy 150 tys będzie szrotem.,
Offline
W moim wypadku trzeba było by go wziąć na hamownię? U was też tak jest ze jak odkręcicie korek z wlewu oleju to kopci lekko?
Offline
Każdemu kopci z korka ;p Akurat to jest normalne.
Do pompo wtrysków czyli PD olej z normą 505.01 i nie zalewać 5w30 bo nic to nie da.
A do pomp rotacyjnych czyli VP olej z normą 505.00 i tez 5w40 a jak zaczyna brać to lejemy gęstszy (10w40).
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Kopcenie-chlapie w silnikach na PDekach w czasie procy to normalne bo to silnik na PD i dlatego będzie kopcił-chlapał i korka się nie odkręca.
To znaczy; lubią sobie troszkę dmuchać z korków oparami olejowymi. PD maja tak bo wtryski są smarowane olejem silnikowym i dlatego się tak dzieje.Takich anomalii nie ma prawa być w silnikach na pompach wtryskowych (ale cóż rzeczywistość bywa inna, czasami???). Ale to inna bajka.Dodatkowo trzeba jeszcze pamiętać o oleju-ropie żeby była dobrej jakości żadnych wynalazków,nie dopuszczać do rezerwy (woda się skrapla w zbiorniku) ponieważ przez to sam pompowtryskiwacz często ulega awarii.
Mały wycinek;
"Silniki 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami są bardziej skomplikowane, mają więcej wrażliwych elementów i wymagają przestrzegania bardziej rygorystycznych zasad obsługi. Przede wszystkim trzeba w nich stosować specjalny olej silnikowy dostosowany do pracy przy dużych naciskach. Ponadto bardzo ważna jest terminowa wymiana paska rozrządu z powodu dużego zagrożenia zerwaniem. Interwał wymiany różni się w zależności od m.in. modelu auta i kodu silnika. W początkowym okresie zalecano wymianę nawet co 60 tys. km, później co 90 tys. km i 120 tys. km."
Offline
Maniek co do paska rozrządu i zrywaniem jego do 2.0 TDi ale na jednym wałku 307 tyś na ori rozrządzie i dopiero strzelił
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline