Golf 4 Klub Polska
Witam.
Wyjaśnijcie mi taką kwestię, kupując auto z mocą 101KM myślałem ze to wystarczy do normalnej, nie szaleńczej jazdy a tu czasem klapa, ze aż głowa boli.
Na trasie jest super, autko idzie jak burza, ale dajmy przykład dzisiaj jeżdżę sobie po mieście, wjechałem w węższą drogę, a tu przede mną ciągnik, ale po sekundach dwóch mi zjechał na prawą stronę drogi,
ja ci tu po gazie na dwójce a auto mulące nie idzie, albo ledwo idzie..
jakby coś jechało szybko z naprzeciwka to bym nie zdążył. Wypadałoby stanąć, zatrzymać się, włączyć jedynkę i tak wystartować na obrotach 4tys :-)
tak samo mam na rondzie, boję się czasem wjeżdżać, czekam zatem na wolne ....
Nie wiem ogólnie myślałem że silniczek jest dynamiczny i zwrotny a tu klapa prawie jak Cienkieczento 700 /nie obrażając właścicieli/
Czy Borka w 1.6 tak samo ma, bo przecież większy gabaryt auta? Czy jednak tutaj robi to 16V którego ja nie mam.
Na moje skromne zdanie brakuje po prostu tego przysłowiowego "turbo". Miałem kiedyś poczciwego Mk3, zwykłe TD ale właśnie przy takim wymijaniu szło o miało powera!
Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi, będę wdzięczny wszystkim piszącym. Pozdro/czarnaperła
Offline
Ciężko po 1.6 oczekiwać osiągów F1. Ogólnie silniczek według mnie do toczenia się a nie do jazdy.
Polecam 1.8 T
Offline
No wiem Panie
ale ja miałem 1.9 TD 75 KM a to szło a nie się turlało hehe
Offline
Bo miało zapewne większy moment obrotowy ( czyli większe przyspieszenie).
Dlatego pewnie nigdy nie polubię wolnossących benzyn
Offline
To prawda, takie wrażenie się odnosi, na czasie muszę z ciekawości porównać momenty obrotowe..
z drugiej strony kiedyś konie oznaczały więcej mocy a teraz są silniki np. 1.2 70KM i większy moment obrotowy..
Mam porównanie momentów obrotowych
Golf III TD --> 150Nm
Golf IV 1.6 SR --> 145Nm
Ostatnio edytowany przez czarnaperła (2013-08-02 21:00:35)
Offline
Moc przekłada się głównie na V max ; a moment obrotowy na przyspieszenie.
Teraz układy paliwowe poszły do przodu, są w stanie podać paliwo pod większym ciśnieniem, wszystko jest dokładnie sterowane komputerem, poza tym panuje teraz moda na downsazing czyli pojemność 1,4 i 120 KM mocy ( głównie zasługa turbo).
Offline
Czyli turbo dołożyć i będzie fajnie
Offline
Taaa na pewno TURBO pomoże bo oczywiście ten silnik jest tylko pod turbo
Twoj bierze olej?
Przeczyść sobie przepustnice lub cały kolektor dolotowy na pewno go odmuli
Offline
Auto nie jest takie złe, trzeba się też nauczyć tym jeździć a swoja drogą to
mam błąd w komputerze dot. sondy lambda także to też może być spowodowane lekkim zamulaniem na dwójce a ponadto to chyba więcej spala
Offline
mnie tylko ruszanie spod swiatel denerwuje na 1.6... wiele samochodow szybciej rusza ode mnie a 1dynke cisne do 2000obr pozniej 2 do 2600obr. na starcie. Moze w trasie nieraz przydaloby sie troche wiecej ale nie jest to tak odczuwane jak dla mnie
Offline
Może laicko zapytam ale jakie wartości obrotów powinny być stosowane do poszczególnych biegów i przy jakich prędkością teoretycznie zmieniać biegi.
Np przy prędkości 60km/h trójka czy czwórka?? itd
Pozdrawiam
Offline
Mój 1.6 szedł nawet lekko lepiej niż 2.2 DTI w Omedze kumpla, więc nie powinien być taki anemiczny. Masz coś niesprawnego i musisz to naprawić. I tyle. 200km/h dla tego motoru w budzie MK4 jest osiągalne - wiem bo miałem.
Offline
Zmieniasz biegi kiedy ty chcesz a nie ktoś ma ci pisać im szybciej tym mniejsze spalanie ale brak dynamiki im wyżej tym więcej pali bo wyżej ciągniesz ale za to dynamika jest bo nie czekasz aż się rozkręci tylko już jest rozkręcony
Według mnie tak można to wytłumaczyć i sam po tankowaniu jednym drugim będziesz wiedział
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Silnik 1.6 SR temat rzeka na necie na temat różnych jego usterek jak np nierówna praca itp i można pół auta wymienić i dalej będzie tak samo...po prostu ten typ tak ma, nie jest to jakaś super rakieta ale żeby poczuć moc tego silnika trzeba go wysoko kręcić... co do Twojego braku mocy...ja dosłownie 3 tygodnie temu miałem podobne objawy(może podobne nie wiem bo dokładnie nie opisałeś) autko niekiedy szło jak trzeba a czasami takiego muła łapał jakby ktoś nagle przyczepkę doczepił...przy dodawaniu gazu auto prawie w miejscu i dławiło się po prostu brak mocy, dodatkowo wystąpiły problemy z odpalaniem...przepustnica była czyszczona, przepływomierz sprawdzany...i dalej to samo...okazało się że walnął czujnik HALLA.....na komputerze oprócz tego czujnika tez mi wywalało sondę i parę innych rzeczy ale winowajcą był własnie ten czujnik, dodatkowo usterka ta objawia się odcięciem zapłonu już przy 5 tys a spokojnie go wcześniej kręciłem do 6,5 tys...na początek przeczyść przepustnicę bo to na pewno nie zaszkodzi a wręcz odwrotnie a jak nie to podłączyć się jakimś programikiem i poobserwować przeanalizować wykryte błędy, znaleźć może jakiegoś uczciwego mechanika (chociaż sam nie wiem gdzie takich teraz znależć) co by od razu wszystkich czujników nie wymieniał bo to żadna filozofia a tylko niepotrzebnie na kasę może naciągnąć i może uda się przywrócić autko do dawnej świetnośći...
Pozdrawiam
Offline
Ja z błędów na komputerze mam tylko nie do końca sprawnie działającą sondę lambda.. czy czujnik halla może pokazać na kompie?
SR- tak sobie myślę co oznacza ten skrót, czy może Super Racing ? ;-)
Offline
SR - schaltsaugrohr ( a po angieslku mniej więcej switching suction tube)
ale nie próbujcie tego tłumaczyć ;p
Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-08-13 17:09:15)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Dzięki Kajor, o taką schludną odpowiedź mi chodziło, punkta poleciał!
Jeżdżąc na tym motorze dochodzę do wniosków że trzeba go jednak trzymać wysoko na obrotach, tak najlepiej się zrywa przy 3000.
Pzdr
Offline
Przy 3700 albo 3800 obr./min otwiera się grucha i skraca kolektor - z funkcji momentu do mocy (ale nie daje to zbyt dużo - nie łudźcie się). :-)
Offline
Hejo , pytanko jakie spalanie wam wychodzi odnośnie tego motoru 1.6 ten model ma nie wiele ponad 100 K czy 101K 99r . Brat ma okazje kupić w celu dojazdów do pracy
Offline
lukker napisał:
Bo miało zapewne większy moment obrotowy ( czyli większe przyspieszenie).
Dlatego pewnie nigdy nie polubię wolnossących benzyn
Nie koniecznie masz racje poniewaz scigalem sie z autem 115km moment 310(diesel) ja mam 2.0 115km moment chyba 175(benzyna) i na kazdym biegu go mialem a jak wbilem 3 to jego volvo juz bylo calkiem z tylu
wiec jaki tu argument??
Offline
- długa skrzynia?
- cięższa buda?
- rozwalona turbina?
- zawalone brudem hamulce?
Offline
Wszystko odpada ..Turbina u niego na kazdym biegu wgniata ..Kiedy turbo zalaczy to idzie jak strzala..Ale co z tego?? Diesel z benzyna nie ma szans,proste.. On na 2 biegu ma 80km/h ja na 2 mam 100km/h ..Na 3 ma 140km/h ja mam lekko ponad 160 i co teraz?
Hamulce moze ma brudne?? wszystko nowe tarcze klocki
Offline
Kristo, nie zgodzę się. Na początku diesel ma większe odejście natomiast potem przy wyższej prędkości benzyna ma przewagę. Dużo zależy od kierowcy. Przecież nie wiemy przy ilu obrotach zmieniał biegi i jak szybko to robił...
Co do prędkości na określonym biegu: w tych samych modelach o tych samych silnikach często występowały różne skrzynie - krótkie i długie więc takie porównanie nic nie wnosi...
Dla przykładu audi 150km benz. vs 150km diesel (kręcone z diesla)
http://www.youtube.com/watch?v=OpgUnThCF1c
i jaki argument?
Ostatnio edytowany przez ryju (2013-09-21 01:38:28)
Offline
No tak widze
Jakos ja problemu nie mialem objechac diesla 115km z momentem 310
No nie wiem ,ale wiem jedno ze w mojej mocy zadny diesel nie ma szans no chyba ze bedzie mial mase 1 tony
Offline
Witam Panów;) mam juz 5 lat Sr i nie zawiodł mnie:) ale faktyczne 101km troche mało;p i jestem ciekaw czy mozna wstawic turbo do tego silnika??. bo gdzieś na youtube widziałem własnie.
Offline
aha rozumie jak zawsze licza sie $$$$;p a wiesz na czym by to polegało? i jakie turbo kupic? i gdzie to zamontowac?. i jestem ciekaw jakie by było spalanie? czy wieksze? powinno chyba mniej spalic bo wiecej powietrza by dostawał.
Offline
O tym już nie mam pojęcia, to był by dosyć zaawansowany projekt. Według mnie koszt takiej przeróbki wyniósł by w granicach 10 000 złotówek.
Offline
ee tam tyle to nie raczej;p to bym wolał kupic silnik 1.8 turbo 150km;p ale znow wieksze opłaty:D
http://www.youtube.com/watch?v=8eh-yxR8zMk o takie coś chodziło mi mm ten dzwięk;D a to pssiii mozna jakos zrobic?
Ostatnio edytowany przez adekdg (2013-12-10 15:41:47)
Offline
Ja co nie ktorych nie rozumiem..
Mowicie ze jak auto ma wiekszy moment to jest szybsze przyspieszenie..
To dlaczego ja scigajac sie z autem o tych parametrach to volvo na kazdym biegu odchodzilo od mojej bory ..Z kazdym wyzej biegiem bylem dalej od Volva(patrz parametry nizej)... A ja mam 170 Nm i 115km tak samo jak Volvo?? I co Moment 265 w dieslu jakos mu nie pomogl chociaz by na przyspieszenie?? Moja Bora wygrala...
Zeby nie bylo glupich pytan..Turbo w volvie ciagnie jak szalone na kazdym biegu wgniata w siedzenie
Tyle ze Volvo 2bieg max 80km/h moja Bora 2bieg max 100km/h i tym sie roznimy ze diesel nie ma szans z benzyna
Silnik 1.9 TD 115 KM
Produkowany: od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa: 1870 cm3
Typ silnika: diesla
Moc silnika: 115 KM, przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm
Montaż silnika: z przodu, poprzecznie
Doładowanie: turbosprężarkowe
Liczba cylindrów: 4
Układ cylindrów: rzędowy
Liczba zaworów: 2
Stopień sprężania: 19,0 : 1
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-12-10 17:04:26)
Offline
aha to trzeba miec jednak turbo zeby kupic ten zaworek. kurcze bym sobie zrobił jak na tym linku co podałem;).
Wiadomo ze benzyna jest lepsza od ropy:) tez zalezy jaka marka auta:) niby disel szybcej startuje bo ma turbine.
np. moja siostra kupiła Lupo 1,4 75km a powiem ze lepiej startowało od mojego golfika:D
Ostatnio edytowany przez adekdg (2013-12-10 17:17:04)
Offline
Diesel szybciej NIE startuje od benzyny nawet turbo nie pomoże dieslowi... Taka prawda . I nikt mi nie powie że nie. Bo mam w rodzinie diesla i ten 2bieg max 80 po prostu tak to już jest benzyna wyżej kręci proste
Offline
aha to lipa mowisz. teraz choc bede wiedział. kurcze bymm sobie coś porobił zeby wpadło troche koni. ale przy 1.6 nie ma za duzo pomysłów. noi zeby miła lepszy start troche;p
Offline
aha eh. tak myslałem sobie zeby kupic sobie 1.8 t bym go wzioł na wioche bo ja mieszkam w bloku;p i pierw bym porobił koło niego o polerke kanałów bym tez zrobił:) i głowice i itp pomalował i dopiero wstawił. ale nie wiem co jeszcze bym musiał kupic do takiej przekładki. i co z biegami.
myslałem zeby sprzedac mojego a kupic ale szkoda mi;p sentyment;p noi troche porobiłem sobie na czarno podsufitke ala aluminum jak w r32 a teraz robie sobie podswietlanie klamki w srodku;p.
a no i jestem ciekaw ile pali taki 1.8t 150km jak silnik jest dobry.
Offline
Ja mam 2.0 115km i tylko 15km wiecej od ciebie z czego ja mam Vw Bora sedan o wiele ciezszy niz twoj Golf Hatchback i nie narzekam..
Idzie jak strzala.. Nie wiem moze masz cos z silnikiem ze masz takiego mula..Moj na kazdym biegu rwie..
I nawet jak jade po miescie 50km/h na 5 biegu i jak mu wcisne gaz to idzie,nie potrzebna zadna redukcja..Wiec nie wiem o co tu chodzi skoro mam tylko 15km wiecej..
Offline
ja nie mowie ze ze mi muli;p umnie tez ciagnie nawet na 5. poprostu jechałem golfem 1.8 150km i jest roznica;p. no i kolega ma tez pojemnosc 2.0 tez duzo daje a ja mam 1.6;p jak bym miał 2.0 to jeszcze lepiej by szedł;p. poprostu moj taki małym marzeniem było zeby sobie fajnie porobic koło auta choc nie jestem z tych bogatych;p zeby silnik był fajnie zrobiony pomalowany i zeby miał turbo i te psss;p
Offline
adekdg napisał:
ja nie mowie ze ze mi muli;p umnie tez ciagnie nawet na 5. poprostu jechałem golfem 1.8 150km i jest roznica;p. no i kolega ma tez pojemnosc 2.0 tez duzo daje a ja mam 1.6;p jak bym miał 2.0 to jeszcze lepiej by szedł;p. poprostu moj taki małym marzeniem było zeby sobie fajnie porobic koło auta choc nie jestem z tych bogatych;p zeby silnik był fajnie zrobiony pomalowany i zeby miał turbo i te psss;p
No ja rozumiem i tez chcialbym teraz 1.8Turbo aah 150km z turbina juz sobie wyobrazam jak idzie..
Offline
hihi no bajka;D jescze głowice bym oddał do polerki znaczy sie kanałów o jakies 15% wiecj mocy;p. i wlasnie mysle czy sie bawic w taka przekładke. no i ile taki pali 1.8
Offline
Wiesz moj 2.0 Pali w trasie 7L
Taki 1.8T mysle ze wiecej jak 8 L nie wezmie przy spokojnej jezdzie.. A tak srednio sadze 9-10L
Miasto wiadomo 13L
Offline
adekdg napisał:
aha troche jest 13 litrow;p nie no jak by palił 10l to dobrze by było. dzieki za info;) eh szedłby:D
13L na pelnym gazie ciagle redukcja biegow i wgl ostra jazda..Mi sie udaje zejsc do ok 9-10L przy spokojnej jezdzie po miescie;)
Offline
adekdg napisał:
aa to nie tak zle;p tylko cieakw czy duzo bym potrzebował do wymiany silnika. nie wiem czy sie kupi komplet z wszystkim
No ja Ci nie powiem bo nie wiem.. Ale wiadomo wiekszy silnik to i napewno osprzet inny zawieszenie itd
Ze spalaniem sie znam bo wiem ile moj pali
Offline