Golf 4 Klub Polska
Witam,
Planuję jutro zmienić olej. Samochód kupiłem w marcu w tym roku. Właściciel lał 5W-40 taki i też zalałem po kupnie.
Dzisiaj z ciekawości poszukałem jaką normę powinienem lać i wychodzi że 505.01 jak dobrze patrze...
A olej ten który lałem czyli Mobil Super 3000 X1 5W-40 ma normy VW 502 00/505 00 czyli wychodzi, że złe..
Podsumowując szybkie pytanie: czy mogę teraz zmienić z Mobil Super 3000 X1 5W-40 na Mobil ESP Formula 5W-30? Czy pozostać przy 40?
Samochód:
GOLF 4 TDI 1.9 74KW AXR 2002r ,Type: 1J1, przebieg 160tyś.
Offline
Możesz ,nic nie powinno się stać . Lepiej żeby był z normą bo masz PD . Jeśli jest zalecany 505.01 to lej z normą . A Abstrahując to jesteś pewien że ma przejechane 160 tyś ?
Offline
Zakupiłeś olej do diesla ale na pompie rotacyjnej. A ty masz pompowtryka. Przejedz te 12 tyś km i nie kombinuj. A następnym razem popatrz lepiej na opakowanie i normy oleju. Nie przechodz na 5w30 bo producent takiego nie zalecił w tym silniku.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Chyba już wiem o co chodzi...
Wcześniejszy właściciel zalewał Mobil Synt S Special V 5W-40 z normą VW 505.01
Kupując samochód gość w serwisie wlał mi: Mobil Super 3000 X1 5W-40 który ma normy VW 502 00/505 00 na którym przejechałem teraz 10tyś.
WrrRr!!! czyli wlał mi z nieodpowiednią normą.... coś mogło się stać przez te 10tyś???
Czyli mam lać 5W-40 z normą VW 505.01. OK.
Offline
Nic się nie stało ale nie należy lać takiego oleju po prostu. Jednorazowo ujdzie ci na sucho ;p
505.01 i jesteś w domu.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Po to tutaj jestem ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
W Fanryce i ASO do diesli na pompkach leją Castrola Edge 5W30, więc taki jest zalecany.
Prawda jest taka, że na wszystkim będzie chodził, ale Castrol współpracował z VW nad stworzeniem tego oleju stricte do TDI PD pod kątem zwiększonych obciążeń na wałku rozrządu na krzywkach pompowtrysków.
Offline
Mylisz pojęcie stworzył z nimi silnika a co innego dał reklamę na korku i olej za psie pieniądze żeby lali to gówno do nowych aut. Przez dwa lata nic się nie dzieje a potem cuda. Rozebrałem nie jeden silnik po catrolu i ten kto nie widział co ten super olej robi niech lepiej się nie wypowiada że ASO zaleca.
Pracowałem przez dwa miesiące w ASO audi i oni tylko mają 5w30 i to beczek po 20 x 200 litrów. Więc nie pisz że oni zalecają i jakieś silniki tworzyli. Chyba pod kątem rozpieprzania się ich po gwarancji.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Wiem co piszę - Castrol robił Edge'a specjalnie pod kątem pompowtrysków, ale można go lać też do benzyn, więc olej jest ujednolicany.
Jak wymienia się olej w zalecanych interwałach i porządnie, a nie jak niejedno ASO, że połowę zleją, połowę zostawią i czasem nie ruszą nawet filtra (autentyk!), to takie są efekty.
2.0 TDI mojego ojca jeździ od 9 lat na Castrolu 5W30 (lanego przez 6 lat w ASO, ale było patrzone jak robią te wymiany), mój VR6 jeździł przez trochę na Edge'u 5W30, Nissan mojej matki jeździ na Edge'u 5W30 i nie dzieje się absolutnie NIC.
Nie jestem jakimś wielkim fanem Castrola, bo za taką samą cenę mogę mieć inne, nierzadko lepsze oleje, ale na pewno nie jest taki gówniany jak twierdzisz, a że mnóstwo ludzi na nim jeździ, to i odsetek awarii jest większy. Należy zadać sobie pytanie, czy przy dbaniu o silnik i regularnym serwisowaniu i wymianach oleju (a nie co 30.000km) też miałyby miejsce taki sytuacje. Poza tym to najczęściej podrabainy po Mobilu olej, więc trzeba uważać.
Offline
NO mam swoje zdanie i nie zmienie. Kiłą i mogiła a nie olej.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ja miałem podobną sytuację. Kupiłem samochód i poprzedni właściciel zalewał silnik 5w40. Od razu wymieniłem na 5w30 z odpowiednią normą. Zrobiłem 7 tyś km i nie zauważyłem jakiś problemów z tym związanych.
Offline
To 5W40 to normy 505.01 nie ma? że zmieniłeś od razu na 5w30?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
502 i 505 to normy wymian i 'long-life', a nie obciążeniowe - TDI PD na wszystkim pojedzie, ale inny olej przyspiesza wycieranie wałka. Dzisiaj postaram się zrobić fotki wałka w AVF jeżdżonym na 5W40 i później chyba nawet na 10W40.
Offline