Golf 4 Klub Polska
Przy chip tuningu brałbym również pod uwagę w przypadku Krakowa warsztat mieszczący się na Półłanki 30 (ŁG Autoserwis). Znajomek tam podciągał swoją brykę. Co prawda nie stajnia VW, ale Honda, nie mniej chodzi bardzo ładnie (miałem okazję testować ją przed i po modernizacji)
Offline
Ale diesla podciągał czy Honde wolnossącą? Bo to różnica. Jedzie się typowo do ludzi co robią programy pod auta doładowane.
A ile wam tych koni potrzeba z 90 na 120? czy z 110 na 130? To hamowania nie potrzebna. Taki program max 500zł za EDC 15
Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-10-22 23:03:53)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Nie chce zakładać nowego tematu dlatego się podepnę: Czy podmiana komputera z axr na ten z wersji 130km (ori) da zadowalający efekt? Z tego co wiem na pewno będzie trzeba zakodować imo. Czy tylko to?
Offline
Witam koledzy. mam problem z moim golfem który jest po chipie. jest to silnik 1.9 tdi 101KM silnik AXR zrobiony na około 140 KM i 320 NM. Problem polega na tym że jakieś 18 miesięcy temu robiłem sprzęgło w moim golfie bo zaczęło się ślizgać. Mechanik wstawił mi kompletne nowe sprzęgło firmy Sachcs łącznie z wysprzęglikiem. wszystko było ok aż do nie dawna. przejechałem około 30 tysięcy na tym sprzęgle i znowu zaczęło się ślizgać. Czym może być to spowodowane??? staram się jeździć tak żeby nie katować sprzęgła czyli starać się nie przyspieszać na wysokim biegu przy obrotach nie przekrajaczących 2000 obrotów. nie ruszam nie "strzału." czekam na jakieś rady i podpowiedzi.
Offline
Może poszło uszczelnienie, dostał się olej i teraz się ślizga przez to tarcza.
Kolejny aspekt to jakaś fuszerka w montażu, lub wada fabryczna części.
Offline
ryju napisał:
Nie chce zakładać nowego tematu dlatego się podepnę: Czy podmiana komputera z axr na ten z wersji 130km (ori) da zadowalający efekt? Z tego co wiem na pewno będzie trzeba zakodować imo. Czy tylko to?
Nie robi się takich rzeczy jak podmiana sterowników z 101km do 130km. Nad samym programem od 130km to bym pomyślał ale nie cały sterownik.
jacek kojot napisał:
Witam koledzy. mam problem z moim golfem który jest po chipie. jest to silnik 1.9 tdi 101KM silnik AXR zrobiony na około 140 KM i 320 NM. Problem polega na tym że jakieś 18 miesięcy temu robiłem sprzęgło w moim golfie bo zaczęło się ślizgać. Mechanik wstawił mi kompletne nowe sprzęgło firmy Sachcs łącznie z wysprzęglikiem. wszystko było ok aż do nie dawna. przejechałem około 30 tysięcy na tym sprzęgle i znowu zaczęło się ślizgać. Czym może być to spowodowane??? staram się jeździć tak żeby nie katować sprzęgła czyli starać się nie przyspieszać na wysokim biegu przy obrotach nie przekrajaczących 2000 obrotów. nie ruszam nie "strzału." czekam na jakieś rady i podpowiedzi.
Masz 140km i więc nie ma co się dziwić że masz sprzęgło na 30 tyś km. A widać coś żeby się pociła skrzynia na łączeniu z miską?
Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-11-19 22:11:37)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Witam. Oj kolego kojot chyba nie jest z tą Twoją jazdą tak jak mówisz . Ja wymieniałem ponad 50 tyś. temu (Sachs) i jak na razie , odpukać nie narzekam . Na mój gust , albo dobrze dajesz w palnik , albo trafił Ci się bubel, lub mechanior coś skisił.
Offline
Albo jak nie chcesz wachlować biegami a masz dobry program to na 2 biegu ciągnij do 4 tyś i wrzucaj 5 bieg ;p
Czasem śmiesznie to wygląda ;p Ale z dynamiką kiepsko bo się rozpędza jak ślimak.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
z jazdą jest tak jak napisałem a mechanik to dobry znajomy rodziny i bubla by nie wsadził. więc nie wiem gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny. czasami autem jeżdzi mój ojciec i on od 1500 obrotów ciągnie na biegach czy to przez to mogłoby też zacząć szwankować.??
Offline
Tylko że sprzęgła nie da się źle założyć no ewentualnie tarcze odwrotnie założyć można. Ale ja bym stawiał na niewyżytą jazdę lub materiał.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ja przy zimnym silniku staram się nie przekraczać 2 tyś. obrotów przy zmianie biegów(4 bieg to max), natomiast przy temp. roboczej (90 st) 3-3,5 tyś/min. Oczywiście bywa, że kręcę 4-4,5, ale tylko wtedy jak go przeganiam.
Offline
też na zimnym silniku nie ganiam go. dopiero jak temeperatura wskoczy na 90 stopni to jeżdżę tak 3-4 tysiące obrotów.
Offline
a czy możliwe że to wina wysprzęglika?? ale on tez był wymieniany podczas wymiany sprzęgła.
Offline
Najlepiej żeby to rozebrać i zobaczyć co tam się stało.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no tak tylko od razu koszta się robią bo trzeba skrzynię wyjąc
Offline
a czy możliwe koledzy że mam kiepsko(źle) zrobiony program i dlatego tak szybko pada sprzęgło??
Offline
Jak był by zrobiony moment od samego dołu to możliwe że przyspieszy to zużycie sprzęgła.
Offline
no ja chyba właśnie tak mam że od samego dołu od razu przyspiesza.
Offline
to chyba będę musiał jeszcze raz wgrać mapy
Offline
To już twój wybór - albo sprzęgło często do robienia albo zwinne auto. Tak z ciekawości jakie sprzęgło włożyłeś że tak szybko poleciało?
Offline
jacek kojot napisał:
to chyba będę musiał jeszcze raz wgrać mapy
W takim razie sam się bawisz w niesprawdzone gotowce?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
nie miałem żadnego gotowca. normalnie byłem w firmie która zajmuje się chipowaniem. miałem dwa pomiary na hamowni. a sprzęgło wrzuciłem sachsa.
Offline
To jedziesz do nich z reklamacją i mówisz że program jest źle napisany.
Za dużo niuta z dołu zrobili.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no ale od momentu zmiany map minęło prawie dwa lata i nie wiem czy uwzględnią jeszcze coś takiego
Offline
jacek kojot napisał:
no ale od momentu zmiany map minęło prawie dwa lata i nie wiem czy uwzględnią jeszcze coś takiego
Ja bym na twoim miejscu wymienił tarczę na nową LUK'a a docisk zostawił stary. Mimo wszystko że winno się wymienić.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no mam mam.
Offline
no jakos w styczniu postaram się do nich podjechać ale sprzęgło i tak będę musiał zrobić i chciałbym to jakoś w miarę tanio naprawić czyli bez wymiany niepotrzebnych części. może spróbuje zrobić tak jak kolega "Eizon" napisał żeby wymienić samą tarczę a docisk zostawić.
Offline
koledzy a czy jest możliwość wstawić jakieś większe, mocniejsze sprzęgło do golfa 1.9tdi 101KM Axr???
Offline
jacek kojot napisał:
koledzy a czy jest możliwość wstawić jakieś większe, mocniejsze sprzęgło do golfa 1.9tdi 101KM Axr???
Większego nie wstawisz bo skrzynia na to nie pozwala. Max 228mm i nic więcej. Jedynie co to okładziny organiczne. Koszt po 250zł sztuka x2 ale efekty są.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
a o co chodzi z tymi okładzinami organicznymi bo nie bardzo się znam??
Offline
Takie pół spiek. Ale całe krążki wygląda tyle że mają inny kolor za to właściwości lepsze.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no ok rozumiem. będę musiał coś pomyśleć nad tym sprzęgłem
Offline
witam i dołaczam sie do postów otóż mam golfika 1,9 tdi 90 km i tez ochotę na wiekszą moc przy czym dodam ze w najblizszym czasie prawdopodobnie koło dwumasowe do wymiany... mam zamiar wymienic wtryski na 216 i chip pytanie jest takie czy przy takich modyfikacjach warto pomyslec o wzmocnienu jakis podzespołow czy nie jest to konieczne? mocniejsze sprzeglo itp..?
Offline
czy moze zamiast wtrysków 216 lepsza turbinka?
Offline
Kolego jak masz silnik 90PS ALH to zmieniaj na 216 program i masz ponad 140-145 KM, ale piszesz że sprzęgło pada a ja polecam Ci jednomas + zestaw g60 który sporo zniesie
Offline
motomysz9 napisał:
Kolego jak masz silnik 90PS ALH to zmieniaj na 216 program i masz ponad 140-145 KM, ale piszesz że sprzęgło pada a ja polecam Ci jednomas + zestaw g60 który sporo zniesie
Jak już to koleżanko Monika milo mi;) a jeżeli chodzi o jedno mas to słyszałam ze jest gorszy komfort jazdy ze jest tragedia ... jak sądzicie?
Offline
chikita221 napisał:
motomysz9 napisał:
Kolego jak masz silnik 90PS ALH to zmieniaj na 216 program i masz ponad 140-145 KM, ale piszesz że sprzęgło pada a ja polecam Ci jednomas + zestaw g60 który sporo zniesie
Jak już to koleżanko Monika milo mi;) a jeżeli chodzi o jedno mas to słyszałam ze jest gorszy komfort jazdy ze jest tragedia ... jak sądzicie?
Jaki gorszy komfort , jest gorzej jeśli dasz z vr6 wtedy może być słychać sprężynki ale tylko na postoju i to trzeba mieć wyczulony słuch. Mogą występować wibracje w dolnym zakresie obrotów w którym i tak nie jeździmy (900-1200), ale ja takiego czegoś nie miałem i szczerze polecam zestaw g60. Sprzęgiełko te spisywało mi się znakomicie a to z jaką lekkością wchodziły biegi to istna BAJKA , Koleżanko
tomekk22 - linka masz na PW
Offline
no właśnie ze względu na wibracje muszę wymienic kolo to bez sensu zakładac jedno mas żeby czuc to samo hah ;p
Offline
Ja też miałem lekkie wibracje co jakiś czas na jałowym. Wczoraj wgrałem program(własnej produkcji ) i sprzęgło włącznie z dwumasem wytrzymało testy a specjalnie ustawiłem moment z dołu(koło ~330 Nm) żeby sprawdzić ile wytrzyma bo i tak będę wymieniał na dniach. Mogę stwierdzić ,że póki się nie ślizga ani nie tłucze to nie ma co zmieniać
Offline
witam. koledzy sprzęgło coraz bardziej mi się ślizga najbardziej na 5 biegu przy prędkości 100 km/h i obrotach 2200-2300.czy wymiana samej terczy wystarczyło by?? bo mam trochę wydatków w muszę trochę ograniczyć wydatki na naprawę samochodu.
Offline
Na chwilę obecną wystarczy, ale w przyszłości może przynieść dodatkowe wydatki jak za parę miesięcy trzeba będzie znowu skrzynie zrzucać bo coś padnie.
Offline
czyli radził byś kolego wymienić całe sprzęgło??
Offline
Ja bym właśnie tak zrobił, bo wiadomo nie sama tarcza się tylko zużywa. Ewentualnie po demontażu skrzyni mechanik może ocenić stan poszczególnych elementów.
Offline
tylko to mnie ciekawi i zastanawia dlaczego nie za każdym razem coś takiego mi się dzieje??są momenty że przy każdym przyspieszaniu na 5 biegu sprzęgło się poślizgnie ale jest czasami tak że przez kilka przyspieszeń na 5 biegu wcale się nie ślizga.
Offline
Widać zależy od rodzaju zużycia, czasem widać tarcza jest jeszcze w stanie przenieść moment obrotowy, a czasem nie.
Offline