Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich,
Od jakiegoś czasu nie działa mi włącznik świateł drogowych. Kierunki działają dobrze, światła drogowe świecą kiedy przyciągam włącznik "do siebie" co by sugerowało, że instalacja jest ok. Teraz moje pytanie - czy wystarczy wymienić tylko samą manetkę tą po lewej stronie, czy muszę kupić cały przełącznik zespolony? Myslalem o czymś takim:
allegro.pl/przelacznik-kierunkowskazow- … 23782.html
Mój golf jest z 98 roku 1.9 tdi bez tempomatu. Nie wiem czy ta część spasuje akurat do mojego golfa, link dałem poglądowo, żeby pokazać o którą część mi dokładnie chodzi
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Andrevoo (2014-08-27 22:36:00)
Offline
Tak, bez problemu wymieniasz sama manetkę.
Aby to zrobić musisz ściągnąć poduszkę powietrzna, oraz kierownicę. Potem tylko wypniesz wtyczkę, i możesz wyciągać manetkę.
Offline
Rozumiem, natomiast co do różnych wariantów tych manetek, to czy są tylko dwa typy - dla aut z tempomatem i bez, czy też konieczne jest rozebranie obudowy kierownicy i sprawdzenie numeru części?
Offline
A do tej pory miałeś tempomat w lewej manetce? bo jak wymieniasz manetkę, to nie orientuje się jak w twoim roczniku auta to wygląda, ale można przy okazji zamówić taką z tempomatem + wiązka i byś miał tempomat.
Offline
Wiem, że tak można, ale to są dodatkowe koszty (jak ktoś nie zna się dobrze na elektryce plus trzeba miec kabel VAG lub zapłacić komuś kto ma). W każdym razie myślałem o tym i doszedłem do wniosku, że narazie tego nie potrzebuje bo rzadko kiedy jeżdżę autem w dłuższe trasy. Może kiedyś , teraz zależy mi na jak najtańszej i szybkiej wymianie. A tak poza tym nie odpowiedziałeś na moje pytanie co do rodzajów tych manetek jeśli orientujesz sie w temacie byłbym wdzięczny za pomoc
Offline
Istnieją tylko te dwa typy - albo z tempomatem, albo wersja bez. Obie pasują P&P, więc czego nie kupisz to będzie pasować.
Offline
lukker napisał:
Istnieją tylko te dwa typy - albo z tempomatem, albo wersja bez. Obie pasują P&P, więc czego nie kupisz to będzie pasować.
błąd (strach poprawiać moda), istnieją trzy rodzaje manetek. z czego dwie sa z tempo, a jedna bez.
na Twoim miejscu jak bym byl zmuszony szukac lewej manetki to tylko z tempo (jeszcze kulasz sie z TDI, a tam instalacja tempo to bajka).
Offline
Waqa napisał:
błąd (strach poprawiać moda)
Nie strach, a obowiązek
Czym się różnią?
Offline
rozmieszczeniem klawiszy tempomatu. w jednym przypadku + jest na suwaku, a w drugim + jest z boku manetki. oba są zamienne.
Offline
Jest jeszcze jeden rodzaj manetki. Jak jest kierownica wielofunkcyjna i tempomat to manetka nie ma przycisków + i -, bo te obsługuje się z kierownicy.
Offline
Dzięki za pokazanie różnic, jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi na to że są rożne typy manetek, wydawała mi się że jest tylko jedna. To nie zmienia różnic że obie działają P&P, czyli czego się nie kupi będzie działało.
Offline
lukker napisał:
Dzięki za pokazanie różnic, jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi na to że są rożne typy manetek, wydawała mi się że jest tylko jedna. To nie zmienia różnic że obie działają P&P, czyli czego się nie kupi będzie działało.
tak. co by nie kupił będzie pasować.
dodam tak na marginesie ze w wlaczniku swiatel jest styk na swiatla drogowe. jak on nie bedzie stykal to nie bedzie ''dlugich''. jak zawsze pierwsze podejrzenie pada na manetkę. Pewnie autor tematu to sprawdził
Ostatnio edytowany przez Waqa (2014-08-28 14:18:47)
Offline
o proszę... a ja mam ta druga z (+) i (res) na suwaku a wydaje mi się że ta z (+) i (-) na boku manetki wygodniejsza ? ktoś taką ma ? też tak mam czasem że jak jadę na włączonym tempo i zahamuje to jak daje + res żeby z powrotem przyspieszył to po prostu nie trybi albo jak chce przyspieszyć przez + to się rozłącza tempo... czy to wina manetki ? bo nie zawsze tak się dzieje, zależy jaki humor ma hehe...
Offline
Xaime91 napisał:
o proszę... a ja mam ta druga z (+) i (res) na suwaku a wydaje mi się że ta z (+) i (-) na boku manetki wygodniejsza ? ktoś taką ma ? też tak mam czasem że jak jadę na włączonym tempo i zahamuje to jak daje + res żeby z powrotem przyspieszył to po prostu nie trybi albo jak chce przyspieszyć przez + to się rozłącza tempo... czy to wina manetki ? bo nie zawsze tak się dzieje, zależy jaki humor ma hehe...
sprawdzic sygnaly z manetki. oczywiscie VAGiem. bloku nie pamietam.... chyba 006 w engine
Ostatnio edytowany przez Waqa (2014-08-29 09:56:17)
Offline
ok ale akurat pewnie jak bede sprawdzał to wszystko bedzie wporzo bo jest tak ze np 3 razy nie zadziała a za 4 juz tak i to nie regularnie... w 80% działa ok
Offline