Golf 4 Klub Polska
Heja Panowie. Chciałbym potwierdzić usterkę, którą obstawiam.
Głównie chodzi o pojawiającą się kontrolkę ESP podczas jazdy. Na początku dużo osób mówiło mi o zbieżności, żeby to sprawdzić, znaczy zrobić zbieżność. Ale tak sobie pomyślałem, że akurat kontrolka nie zaświeca się tylko podczas jazdy, bo jeżeli tylko podczas to wskazywało by na zbieżność. A często dzieje się taka sytuacja gdy samochód normalnie jest odpalony stoi na luzie i bam ESP zaświeca się.
Moim zdaniem ewidentnie wina leży po stronie czujnika ESP (G200). A Wy jak uważacie? Spotkaliście się z tym problemem?
Waszym zdaniem od razu regenerować ten czujnik czy jednak zrobić tę zbieżność?
Czekam na Waszą opinię.
Pozdrawiam
Offline
ja powtarzam ja ! zrobilym bym zbieżność zeby wykluczyc. aczkolwiek dziwne ze na postoju sie zapala.
Offline
Chrzanek napisał:
Heja Panowie. Chciałbym potwierdzić usterkę, którą obstawiam.
Głównie chodzi o pojawiającą się kontrolkę ESP podczas jazdy. Na początku dużo osób mówiło mi o zbieżności, żeby to sprawdzić, znaczy zrobić zbieżność. Ale tak sobie pomyślałem, że akurat kontrolka nie zaświeca się tylko podczas jazdy, bo jeżeli tylko podczas to wskazywało by na zbieżność. A często dzieje się taka sytuacja gdy samochód normalnie jest odpalony stoi na luzie i bam ESP zaświeca się.
Moim zdaniem ewidentnie wina leży po stronie czujnika ESP (G200). A Wy jak uważacie? Spotkaliście się z tym problemem?
Waszym zdaniem od razu regenerować ten czujnik czy jednak zrobić tę zbieżność?
Czekam na Waszą opinię.
Pozdrawiam
Uważam że podpięcie pod komputer rozważy dużo wątpliwości..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no dokładnie wyleciało mi ze łba alez to oczywiste bez kompa niestety praaawie ani rusz
Offline
Ja miałem podobny problem Przy wymianie rozrządu stwierdzono dodatkowo uszkodzenie czujnika G201. Wymieniłem go po czym komputer zaczął pokazywać kolejny błąd tym razem czujnik G202 (ten duży z pomarańczową naklejką). @Xaime91 pomógł zdiagnozować przyczynę. Niestety z braku środków dalej walczę z tym czujnikiem w między czasie zrobiłem kompletny wydech wraz z katalizatorem (niestety spore koszty), następna naprawa to będzie ESP G202
Offline
Ok, dzięki Panowie za Wasze szybkie odpowiedzi i rady. Po świętach, albo po nowym roku polecę do znajomego na komputer.
Xaime91 napisał:
ja powtarzam ja ! zrobilym bym zbieżność zeby wykluczyc. aczkolwiek dziwne ze na postoju sie zapala.
No właśnie też mnie trochę zdziwiło. Trochę czytałem na temat tej usterki i idąc tokiem myślenia innych użytkowników, to ten błąd powinien wyskakiwać podczas jazdy ze względu na złe odczyty czy tam no jakieś zbieżności, prawda. A tutaj u mnie oczywiście też zapala się podczas jazdy, ale praktycznie zawsze również zapali się gdy samochód stoi odpalony, a ja sobie tam powiedzmy pójdę na kilka chwil, a jak wracam to już oczywiście standardowo moja bolączka już się świeci..
Zauważyłem, że coraz częściej ten problem. Na samym początku kilka miesięcy wstecz nie było tego problemu tak często, sporadycznie zapalił się podczas jazdy. A od jakiegoś czasu non stop podczas postoju mi się ta kontrolka zapala.
3majcie się
Pozdrawiam!
PS. Zbieżność żeby ustawić to na stację diagnostyczną zalecieć tak? Ile taki zabieg może kosztować?
Ostatnio edytowany przez Chrzanek (2014-12-23 21:38:49)
Offline
Mysle,ze nie wiecej jak 80-90zl
Offline
na warsztat nie wiem czy na stacji ustawia. 80zl ustawienie zbieznosci okolo jak dobrze trafisz moze za 60
Offline
@Chrzanek u mnie błąd ESP wywalał niezależnie czy byłem w ruchu czy też nie... Kontrolka ESP potrafiła zapalić się w każdym momencie. Nawet po odpaleniu silnika i odczekaniu bez ruchu z 60 sekund (nic w tym czasie z autem nie robiłem, nie kręciłem kierownicą itp) - ESP wywalał błąd.
Offline
Myślę, że w następnym tygodniu jeszcze przed nowym rokiem polecę najpierw na komputer, a potem ewentualnie na zbieżność
Dzięki Panowie, będę się odzywał w temacie co i jak
Pozdrawiam.
Offline
Cześć Panowie
Dziś byłem w stacji diagnostycznej, by sprawdzić zbieżność. Okazało się, że zbieżność jest wręcz WZOROWA.
Czyli mamy wyeliminowane jedno z przypuszczeń, pozostaje podłączenie pod komputer i wtedy się okaże wszyściutko
PS. U mnie w Ostrołęce ustawienie zbieżności kosztuje 40zł, ja osobiście dałem tylko 20zł i to sam z siebie za pomoc Panom. Sami ode mnie nie chcieli kasy . Aż miło byłem zaskoczony, ponieważ u Nas w tej mieścinie to same chamstwo i złodzieje, haha.
Pozderki!
Offline
To bardzo malo zaplacies.Ja tez chce to zrobic za 2 tygodnie tylko niewiem gdzie podjechac (magik czy aso vw (u nich jest od 90zl)).
Offline
kane napisał:
To bardzo malo zaplacies.Ja tez chce to zrobic za 2 tygodnie tylko niewiem gdzie podjechac (magik czy aso vw (u nich jest od 90zl)).
No zapłaciłbym pewnie te 40zł jak pisałem gdybym ustawił zbieżność, a u mnie sprawdzili nic nie przestawiali, a przy okazji mi sprawdzili czy mam luzy w kołach itd. Tak jak pisałem, ja pojechałem do stacji kontroli pojazdów. Dziś w pracy odebraliśmy VW Craftera od mechaniorów i z jednym rozmawiałem na temat tej zbieżności i sam powiedział, że w tym naszym Crafterze też musieli ustawić bo był wymieniany drążek i powiedział mi żeby podjechać na stację diagnostyczną. Powiedział, że 40zł zapłacił za to. Więc jak tylko pracę skończyłem to śmignąłem sobie na tę stację, 300m dalej. Tylko pojechałem na taką troszkę 'konkretniejszą'. Mamy kilka takich stacji w Ostrołęce i okolicy, a ta jest według mnie troszkę lepsza od innych. Mieści się tuż obok zajezdni autobusowej PKS i na tej stacji robią autobusy, ciężarówki dzień w dzień, więc niby nic nadzwyczajnego, ale sama stacja konkretna. Nie to co inne, że normalnie jak w stodole można się czuć, haha.
Offline
Taniocha u was, u nas ceny zaczynają się od 100zł wzwyż... I to jeszcze na dodatek ciężko znaleźć fachowca co by dobrze ustawił. Mają sprzęty za kilkanaście złotówek a nie potrafią ustawić zbieżności.
Offline
Temat zażegnany. Żadna z przyczyn wyżej wymienianych nie była tą, która cały czas "spędzała mi sen z powiek"
Czujnik temperatury G62, był powodem świecenia się na pulpicie ESP.
Pozdrawiam
Offline
co ma piernik do wiatraka?
zdajesz sobie sprawe ze to są zupelnie dwa zupelnie nie powiązane ze sobą obwody elektryczne?...
mniejsza z tym ważne ze zgasła...
Offline
Tenże problem był wyświetlany na komputerze tą kontrolką i co ja Ci na to poradzę.
Nie wiem czemu, dlaczego, po co, w jakim celu. Nie ja budowałem i stwarzałem technologię w Golfie.
Co samochód to inna kontrolka się świeci. Na przykład czujnik stopu w Skodzie wyświetla się kontrolką świec żarowych.
I to zależy. Bo w Fabii non stop się świeciła, aż do wymiany. A w Octavii zaś podczas jazdy migała i wyglądało to jak tryb awaryjny. Po wymianie spokój.
Pozdrawiam.
Offline
Tak jak juz w jakims watku napisalem latem 2014 poszedl mi czujnik stopu-efektem tego bylo swiecące sie kontrolki:ABS, ESP, grzanie swiec.Po wymianie i usunieciu bledu bylo/jest ok.
Offline
Panowie, mam pytanie
Jak wciśniecie przycisk ESP, to na blacie zapala się kontrolka od ESP, a czy sam przycisk świeci się na żółto, tak jak po wciśnięciu grzania tylnej szybki? Tak się właśnie zastanawiam, ponieważ jak wcisnę to na blacie kontrolka się zaświeci, ale na włączniku dalej ESP świeci czerwonym podświetleniem .
Więc jak to jest u Was? Bo jak się świeci na żółto po wciśnięciu to muszę wymienić, no ale nie jestem pewien czy w ogóle coś takiego istnieje
Offline
Po kliknięciu świeci się ESP na desce na żółto.
Offline
Panowie może ktos spotkał sie z takim problemem odnośnie esp...podczas jazdy przy szybszym zbieraniu zakretu załącza mi się tak jak by abs i zaświeca sie kontrolka od esp dzieje mi sie to tylko w prawym kole z przodu przy zbieraniu zakretu w lewo czyli wtedy kiedy obciążenie jest bardziej na prawe koło, lub wtedy kiedy kołą tracą przyczepnośc zaswieca się esp a mam wrażenie jak by abs hamował to jedno koło jest to jakoś powiązanie ze sobą....?
Offline