Golf 4 Klub Polska
Chłopaki mam pytanie, w Golfie mam 205 55 16 chcę zmienić na VW 195 65 15 czy poprawi się komfort podróżowania?? Bo jazda po wioskach wiadomo jakie są w PL drogi Gofer strasznie twardy, nie wiem czy nie mogę się przyzwyczaić do golfa czy na prawdę zmiana na 15 by pomogła. Wiem że stylistycznie straci na zmianie, ale może będzie mniej odczuwał wyboje i po prawi się komfort, jazda jak sa gdzies nierówności 90km/h to katorga trochę nierówności, gdzie innymi wozami latałem tam 120 (poza terenem zabudowanym, żeby nie było żem pirat). Jak uważacie, czy gra nie warta świeczki i nic to prawie nie zmieni? Bo szkoda mi felg w sumie, ale jakby miało się poprawić to bym zmienił.
Offline
Mam na zimie zwykłe 15', na lato alu 16' - oba w tych rozmiarach opony co podałeś, i nie widzę różnicy pomiędzy nim iw komforcie.
Offline
mam taki set up u siebie. lato 16 zima 15 i.... zero różnicy. Różnica jest dopiero jak wymieniłem sprężyny. Golf w standardzie ma sztywne zawieszenie.
Offline
Alexy, wymieniałeś na nowe ( takie same) czy jakieś konkretne zmiany parametrów sprężyn ?
Offline
Więc nie będę zmieniał jak tak mówicie, u mnie właśnie prawdopodobnie również sprężyny kwalifikują się do wymiany, przód trochę siedzi, przy ostrzejszej jeździe potrafi dobić i jak podnoszę na lewarku, to podnosi się i podnosi zanim koło wstanie. A jak sprężyny to i amorki zapewne nie są już w najlepszej kondycji. Jak nic to nie pomoże to szkoda tylko bo straci na wyglądzie. Zapytam was jeszcze, czy można założyć sprężyny od 2.8 lub 4 motion? Słyszałem że to 4x4 były mocniejsze i auto wstaje kilka cm.
Offline
TataNka napisał:
Alexy, wymieniałeś na nowe ( takie same) czy jakieś konkretne zmiany parametrów sprężyn ?
Zapomniałem dopisać że na obniżające koni -35. Nie wyobrażam sobie żeby na ori zawieszeniu można było jeździć na większych kołach niż 16 cali bo plomby w zębach idzie pogubić.
Offline
co wy gadacie. .. ja mam bilsteina b4 z eibachem -30 i alu 18" i sie jezdzi
Offline
Jakub zabiorę cię na pewną droge i zobaczymy kto szybciej pojedzie Nie obraź się żartowałem, ale no czasami te drogi to tragedia, jakbym miał 18 alu to bym musiał w niektórych miejscach jechać jedynką na półsprzęgle.
Offline
Zawsze jest różnica między 15 a 16" za to aż taka jak między 15 a 17 zatem 16" to takie najbardziej optymalne felgi żeby nie czuć aż tak polskich dróg
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Witam Kolego.
Jest różnica między 16 a 15 letnią.przy zachowaniu parametru ciśnienia odpowiedniego w ogumieniu do ciężaru jaki przewozimy cóż różnicę jak wpadniemy w "dziurę" na 15 jest efekt ugięcia się opony"odkształcenie które to właśnie jest pierwszym elementem naszego zawieszenia.Jest zasada, im mniejszy profil tym mniejszy komfort.
Pozdrawiam
Duchu
Offline
Duchu, to to wiem że najlepszy na nasze drogi to profil 70 ciekawe czy 205 60 16 by się zmieściły do golfa, praktykuje ktoś? Nie wiem już sam zgłupiałem, straci na wyglądzie, ale jak mam jeździć normalnie, to może i zmienię. Najlepiej to jakbym porzyczył od kogoś na tydzien i pojeździł wtedy bym ocenił. Mam jeszcze jedno pytanie, mam do kupienia piętnastki w dobrej cenie tylko że opony nówki są 175 60 15, jeździło by się czy nie za bardzo do golfa??? 185 szer. jeszcze bym przebolał, ale 175 na piętnastce to chyba nawet śmiesznie by wyglądał nie? Zapewne i na 3 biegu by esp mrugało
Offline
Wrzuć zdjęcie jak wyglądają
Offline
nie mam zdjęcia bo nie widziałem ich jeszcze, przywiezione z Niemiec na felgach AUDI ale znaczek by się zmieniło. Martwi mnie tylko ET 34 do golfa nie bedzie wystawać?
Offline
pokaż swoje felgi co miałbyś ewentualnie na zamianę
Offline
Paweł jeśli chcesz oponki to na 15" tylko i wyłącznie 195/65/15 bo takie są fabryczne .. jeśli zaś chcesz kupić te 175/60/15 to nie dość, że auto będzie niższe to jeszcze taka wąska opona na feldze nie będzie zbytnio wyglądać więc chcąc zachować komfort zostań przy fabrycznych wymiarach ... a co do 205/60/15 to zamiennik fabrycznego wymiaru ale droższy
Offline
Jeździłem dzisiaj swoim gofrem na 195 65 15 oryginalnych felach VW i w przeciwieństwie do tego co co niektórzy mówili że nie będzie różnicy, różnica jest nawet duża zauważalna, wpadłem w dół specjalnie i było tylko bam i tyle, a na 16 zawsze się zastanawiałem czy kielicha nie wyrwało. Są też i minusy, auto nie jest stabilne w zakręcie, nie wolno już przesadzać, na szestastce 205 55 lece sobie spokojnie setką, na 195 65 też setką lecz wynosi, tak samo z podsterownością do zbierania zakrętów trzeba już podchodzić z głową, pewnie jakbym pojeździł to bym się przyzwyczaił, ale no dla mnie liczy się komfort i będe zmieniał na 15. Nawet przyśpiesza lepiej na piątym biegu i jeszcze jedno, fis pokazuje mniej, a to dlatego że jak puszcze go czy to na luz czy na biegu to samochód jedzie i jedzie, a na 205 r16 jest efekt delikatnego przyhamowywania. Zmienia na 15 chociaż można po ludzku jeździć. Fele z oponami oryginał zakładałem z G IV.
Offline
Musialem to przeczytac az 2x bo ciezko jest mi zrozumiec,ze jednak jest ktos jeszcze na tym fajnym forum kto jezdzi na seryjnych 15" z guma 195/65
Offline
Kupiłem, kupiłem chłopaki ale mega okazja. ALU oryginalne VW od gofra IV z dekielkami VW za 300zł z oponami, opony do wymiany, ale myślę że i tak dobra cena za fele od golfa Dokładnie 330 bo musiałem dorzucić do tych gum..... Teraz tylko oponki i jazda.
Kane dzięki
Ostatnio edytowany przez pauliosss (2015-03-26 13:25:05)
Offline
Zrobisz fotke i pokazesz nowy nabytek? Ja juz od ponad roku mysle nad aluskami,ale tylko 15" (nielubie jak watroba mi podskakuje pod brode) i niewazne czy komus to bedzie sie podobalo czy nie.
Offline
Kane zrobie, zrobię. dzisiaj zrobiłem kilkadziesiąt km i całkiem inna jazda. Teraz tylko oponki jakieś porządne i jazda
Offline