Golf 4 Klub Polska
Otóż mój problem zaczął się dziś. Wsiadłem do samochodu i jak gdyby nigdy nic pojechałem do szkoły. Nic nie zgrzytało, nic nie chrupało, jechałem spokojnie, bez piłowania silnika, bez gwałtownych zmian biegów, a autko zachowywało się najnormalniej w świecie. W szkole zaparkowałem samochód, zgasiłem i zostawiłem go na biegu 1 oraz zacisnąłem hamulec ręczny (czyli jak zawsze). Problem pojawił się później. Gdy na przerwie chcieliśmy pojechać z kumplami po kebaby, samochód nagle ześwirował. Biegi, które wchodzą to 3 i 4. Reszta, czyli: wsteczny (R), 1, 2, 5, nie wejdą choćby nie wiem co. Nie wiedząc co się dzieje, wróciłem do domu na dwóch biegach i Bogu dzięki, że nic się więcej nie podziało. Patrzyłem pod mieszek lewarka zmiany biegów i niby nic złego nie zauważyłem, prócz jednego. Nigdy wcześniej tam nie zaglądałem, ale do spodu lewarka jest przyczepiony czarny plastik i wydaje mi się, że jest ułamany, ponieważ nie jest on kwadratowy, lecz jakby miał ułamany jeden róg (z góry na niego patrząc, to lewy, przedni róg jest jakby ułamany). Jeżeli chodzi o wsteczny bieg (R), to wrzucić na lewarku wrzucę i jest na miejscu takim jakim powinien być przy ustawieniu biegu wstecznego, czyli wciśnięty do spodu, w lewo i w przód, lecz skrzynia nadal nie reaguje i wpycha mi bieg 3. Resztę biegów "górnych" (jeśli chodzi o ustawienie lewarka), czyli 1 i 5, skrzynia wrzuca również na 3, a gdy chcę wrzucić 2, to wrzuca na 4. A więc moje pytania brzmią: Co mogło się przydarzyć, jeżeli wchodzi tylko i wyłącznie bieg 3 i 4? Ile będzie kosztować naprawa takiego czegoś? Czy to coś poważnego? Co mogłoby być przyczyną tego wydarzenia? Dlaczego pozostałe biegi nie wchodzą choćby nie wiem co?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i czekam na nie z niecierpliwością. Pozdrawiam!
Offline
Wygląda jak by się skrzynia biegów rozregulowała. Choć możliwe że właśnie skrzynia się posypała
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-11-23 11:09:05)
Offline
Czyli skrzynia do wymiany?
Offline
Bez rozbierania skrzyni ciężko powiedzieć. Może tylko jakiś np wałek w skrzyni się obrobił i taniej wyjdzie to naprawić niż wstawiać inną skrzynie
Offline
Kurde, jestem zielony w tych sprawach. Ale myślisz, że wałek w skrzyni może być odpowiedzialny za nie wchodzenie aż czterech biegów?
Offline
W skrzyniach są 2 lub 3 wałki. Raczej to nie będzie wina sprzęgła. Ja bym rozebrał na twoim miejscu skrzynie i zobaczył jak to się ma.
Offline
Patrzyłeś na wybierak na skrzyni? może tylko odhaczyła się jedna linka bo chyba 2 lub 3 linki idą, wybierak jest u góry skrzyni
Offline
Nie patrzyłem na nic. Jak na chwilę obecną mam nawał spraw, więc jak już, to jutro pojadę do mechanika. Jakby ktoś wiedział co to może być, lub miał podobny przypadek to niech napisze w temacie. Będę wdzięczny, z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Offline
W pierwszej kolejności zerknij na linki tak jak napisał ELF.Tam przychodzą dwie linki do skrzyni one posiadają regulacje długości na plastikach [nie bardzo wiem jak to się fachowo nazywa ] takie podłużne ze sprężyną jest to zapięte do wybieraka.Możliwe że któryś z tych dwóch nawalił.Na tych "regulatorach " fachowej nazwy nie wiem ale dokładnie musi być ustawione.Najlepiej niech ktoś zmienia ci biegi a ty sam popatrz na wybierak jak on się zachowuje razem z linkami..
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-11-23 17:57:55)
Offline
Spytałem dobrego znajomego o tą sprawę i jego zdaniem możliwe, że to plastik , który przyczepiony jest u samego spodu drążka zmiany biegów zawinił. Ewidentnie widać, że jest on ukruszony, a nawet ułamany. Czy ten plastik może być przyczyną tego problemu?
Offline
Pae napisał:
Spytałem dobrego znajomego o tą sprawę i jego zdaniem możliwe, że to plastik , który przyczepiony jest u samego spodu drążka zmiany biegów zawinił. Ewidentnie widać, że jest on ukruszony, a nawet ułamany. Czy ten plastik może być przyczyną tego problemu?
Tak, na 90% miałem to samo. Jutro zrobię fotkę i porównasz czy to ta samo Ci się ułamało. Jak tak, to koszty 89zł część, a za robotę jak masz kogoś to wymiana 10min i 10zł.
Ps. a jutro jak chcesz jechać do szkoły to weź smarem przesmaruj - u mnie wtedy 1-ka wchodziła ; )
Offline
Panowie, problem rozwiązany! Otóż powodem był plastik, lecz nie ten zamocowany przy lewarku zmiany biegów, lecz na końcu/początku (zależy z której strony patrzeć) jednej z linek prowadzących od skrzyni do lewarka. A dokładniej to:
Także część jest już zamówiona, jak przyjdzie, to dam znać ile to kosztuje. Administratora bądź moderatorów proszę aby nie zamykali tego tematu, bo może okazać się on dosyć pomocny w takich sprawach. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i życzę bezawaryjności!
PS. Zdjęcie jest wzięte z jakiegoś forum, także nie chodzi mi tu o rzecz wskazaną, tylko czarny plastik przy białym czymś.
Zapomniałem o tym temacie, więc pasuje o uaktualnić. Tak jak mówił ELF i maniek, to wybierak nawalił. Koszt to 39 zł, wymiana 10 minut. Dziękuję wszystkim za pomocne wypowiedzi!
Ostatnio edytowany przez Pae (2012-04-23 10:08:19)
Offline