Golf 4 Klub Polska
Witam. Posiadam Golfa IV z silnikiem AHF 1.9 TDI 110KM, jest to samochód z przebiegiem 152000 km i pasowałoby mu zmienić olej a nigdzie nie znalazłem informacji jaki olej był tam wlewany. Czy ktoś może mi powiedzieć jaki olej mógłbym mu zalać? Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez LEGIA (2011-12-01 15:17:25)
Offline
Dobrze byłoby zalać 5w40 ale przebieg który podałeś daje dużo do myślenia, czy jest faktyczny?Ponieważ sugerując się samym przebiegiem bez jakiejkolwiek dokumentacji jest ciężko ,można zrobić sobie bałagan w silniku.Więc decyzje ciężko jest podjąć , wymienić na 5w40 ? możesz zaszkodzić ?,ale nie jest powiedziane może trafny będzie wybór, bezpieczniej jest 10w40 no i dylemat? Porady poczytać pozostałych kolegów jak napiszą a decyzja należy do ciebie...
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-01 17:46:47)
Offline
Dokładnie. Do aut z większym przebiegiem zaleca się półsyntetyk. (Ja mam właśnie taki zalany 10w40).
Może i ma te 150000 tys. ale jeżeli prawda jest całkiem inna? Jeżeli tym pojazdem jeździła starsza pani?
Uważaj na starsze osoby od których coś kupujesz!
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-12-01 22:03:05)
Offline
Sam mam AHF o bliżej nieokreślonym przebiegu,śmiga na 5W40 aż miło, nie widać żeby cokolwiek brał. znajomy ma też AHF z przebiegiem pod 300 000 i też śmiga na 5W40 bez dolewek.
Offline
Napisałeś LEGIA ; Tak stanowi książka serwisowa. Jeśli takową posiadacz powinna zawierać dane dotyczące poprzednich wymian oleju i jego wartości.W swoim MKIV mam zalany 10w40 a wskazanie licznika podkreślam jeszcze raz WSKAZANIE LICZNIKA JEST [ przebieg to inne pojęcie ] 203TYŚ bo natomiast jego przebieg jaki jest rzeczywisty nie wiem ? Dodam że jest takie ustrojstwo które po wpięciu w gniazdo diagnostyczne auta spowalnia naliczanie kilometrów .Stosowane jest w Niemczech przez taksówkarzy,firmy itd. Auto ma przebiegu 300 tyś a jego wskazania są 150tyś bez korekty!!!
Offline
maniek napisał:
Jeśli takową posiadacz powinna zawierać dane dotyczące poprzednich wymian oleju i jego wartości.
To że były wymiany oleju zostało w książce odnotowane ale nie jest napisane jaki konkretnie olej
Offline
To niedobrze , więc ci napisałem stan a przebieg to nie to samo.Na twoim miejscu też byłoby mi ciężko podjąć decyzję .Żeby spać spokojnie zalać 10w40 ale zawsze jest te ale, szkoda od razu zrobić taki przeskok gęstości ....
Offline
Witaj, po pierwsze ,nikt Ci nie sprawdzi jaki masz olej w silniku ,jak Sam tego nie wiesz . Po drugie, jak wlejesz olej 5W, a był zalany 10W, to możesz mieć problem. A po trzecie, nie widzę ,żadnych przeciwwskazań ,żebyś wlał 10W-40, będziesz latał tak samo ,jak na 5W.
Offline
Co do sprawdzenia nie znam sposobu, ale ostatecznie jeśli ja miał bym wymieniać nie ryzykowałbym i tak samo jak Damian napisał 10w40 . Mam dwie golfiny które na takim śmigają bez kłopotu a wymiana co 10tyś i tego się trzymam.
Offline
Jaki masz olej można wydedukować właśnie z tych wpisów w książce jeśli podawali przy jakim przebiegu wymiana była.
Olej powinno się wymieniać tak
Syntetyk co 15 tyś
Półsyntetyk co 10 tyś
Mineralny co 5 tyś
możesz porównać ewentualne wpisy w książce
Offline
A nie ma daty? Zazwyczaj na takich naklejkach umieszcza się date ,rodzaj oleju, przebieg i przebieg następnej wymiany.
Offline
Widok naklejki jaką znalazłem na drzwiach przedstawiam poniżej. W książce serwisowej również znalazłem wpis o tym że był lany olej 0w-30 ale było to przy 40 tys km. Czy waszym zdaniem mogę zaryzykować i wlać taki olej?
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowany przez LEGIA (2011-12-09 17:33:28)
Offline
Osobiście takiego ryzyka bym się absolutnie nie podjął lejąc 0W30,natomiast dla mnie jest ryzykiem już lejąc jak napisał Mateusz 5W30 , 5W40 i mając go w aucie nie spałbym spokojnie....Wspominasz o książce serwisowej BEZ URAZY ale dla mnie jest niezrozumiałe jej prowadzenie,wpisy wymiany oleju które nie posiadają symboli .Nawet podrzędny mechanik czy zwykły zakład usługowy robi konkretne wpisy czy do książki albo na kartce i ją przyczepia,przykleja w komorze silnika,mało tego nawet prowadzą małą księgowość w swoim systemie komputerowym co do auta,oleju wedle tego udzielają rabaty.A sam wiesz że książka niestanowi teraz problemu można kupić doskonale podrobioną z różnymi pieczątkami,kolorami tuszu itd...Jedynie sprawdzenie w serwisie rąbek prawdy wyłoni...
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-09 20:45:52)
Offline
kolego ,za dużo już tego tu napisali, jeszcze trochę a będziesz się zastanawiał ,czy nie wlać oleju roślinnego "bez urazy". Zalej 10W 40 i masz problem z głowy, Ja osobiście dam Ci gwarancję ,że będziesz latał tryle kilometrów co na 5W
Offline
Nie oto chodzi ale przecież siłą rzeczy nawet przy przebiegu 152tyś jeśli taki posiada to logiczne że 0w30 odpada nic nie jest wieczne elementy się zużywają przecież są tarcia i inne elementy wykonują szereg czynności [olej częściowo zapobiega ale nie w 100%] wskutek czego powstaje jakieś minimalne zużycia materiału takie jest moje zdanie.
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-09 22:09:58)
Offline
Oki, to proszę Mi napisać co grozi silnikowi i ich podzespołów jeśli zalejemy 10W 40 ?, powiedzmy ,że faktycznie jest przebieg około 150 tyś. !
Offline
Moim zdanie nic na takim śmigam jak już wcześniej pisałem i wszystko ok.
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-10 08:10:14)
Offline
Nie pierd*ol, zalej 5w30 albo 10w30 lub 5w40, 10w40 i będzie git. Zakończ temat i spokój.
Jak nie skorzystasz z rad to spytaj się pierwszego mechanika to Ci powie.
Offline