Golf 4 Klub Polska
Mam następujący problem.
Mój golfik w trasie ma słabą temperaturę ok 60 stopni nawet czasami schodzi niżej. Wjeżdżam do miasta temperatura podskakuje do 90 stopni, ale jak postoje długo w korku to temperatura idzie dalej nawet do 120 stopni, gdzie musiałem już wyłączyć silnik. Mój golf ma klimatyzacje, jeżeli jest wyłączona to sie grzeje bo nie działa wentylator od chłodnicy(nie załącza się) . a Jeżeli włączam klimatyzację to zaczyna działać wentylator od klimy, wtedy dłużej postoje w korku przy 90 stopni , ale też sam jeden wentylator nie daje szans i temperatura skacze do góry...Podpowie ktoś na co patrzeć? Termostat? może być przekaźnik pod akumulatorem walniety?? nie wiem??
Offline
Hm, w trasie na pewno temperatura spada od walniętego termostatu tu masz pewniaka do wymiany.
Co do grzania się, to trzeba sprawdzić w takim razie czy nie jest walnięty przekaźnik od wentylatora skoro nie działa.
Offline
mocowanie 3 bezpiecznikow na akumulatorze, moze byc przyczyna nie wlaczania sie wentylatora ? mam jedno wejscie do bezpiecznika stopione... ale miernik pokazuje ze jest napiecie... wymienie ta czesc zobaczymy...
Offline
Albo przekaźnik walnięty ( od spodu pod półką akumulatora ).
albo same wentylatory - przy rozgrzanym silniku do 100 C ostrożnie pomóż ruszyć wentylatorowi ( kawałkiem kija - tylko rąk nie pchaj) - jak ruszy to uwalony wentylator.
Oczywiście zakładam że bezpieczniki posprawdzałeś.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-12 14:48:04)
Offline
Może być uwalony bezpiecznik pod kierownica 10A. Albo środkowy 20A z pokrywy nad akumulatorem - wyczyść także gniazda bezpieczników szczególnie tych w pokrywie.
inna opcja: to w obwodzie załączenia poszedł przekaźnik (koszt do 10pln)
Offline
dzieki za info będę sprawdzał, jak rozwiąże problem dam znać.
Offline
Mrblack85 napisał:
inna opcja: to w obwodzie załączenia poszedł przekaźnik (koszt do 10pln)
A gdzie szukać tego przekaźnika w obwodzie załączenia ???
Offline
juz wszystko z golfikiem dobrze dużo rzeczy do wymiany było, ale co do tych wiatraków to płytka na akumulatorze co są bezpieczniki była walnięta, teraz wentylatory dzialaja jak szalone
Offline
Leonidas1988, czyli uwalony sam bezpiecznik na aku, czy jakiś inny problem ze skrzynką bezpieczników na aku ??
Bo rozumiem że był uwalony bezpiecznik płytkowy...
Offline
tak wejscie na bezpiecznik bylo stopione... i to powodowalo... ale teraz mam juz inny problem hehe .... cos mi spiecie robi i po naldowaniu akumulatora po paru jazdach samochod nie odpala... wkladam kliczyk przekrecam i nic tylko central sie odzywa... zostawiam samochod za godzine przychodze i odpala normalnie... pozniej znowu pojezdze i znowu nie chce odpalic...
Offline
Może coś w stacyjce ?? Skoro raz odpala a raz nie. Może immo.
Odłącz aku aby system się zresetował ( tak na 2 godziny). Potem podłącz i obserwuj czy będą zmiany.
Jak Masz dostęp to sprawdź kompem, ECU prawdę Ci powie....
Offline
zauwazylem , ze jak zaplon wlacze to w okolicy radia caly czas cos buczy i nie przestaje... a jak przekrecam staycjke przez sekunde podlawi sie i nic i central sie rusza .... no nie mam kabla zeby zobaczyc... jestem w niemczech tu swieto jutro dopiero we wtorek bede mogl podjechac do mechanika zeby podlaczyl i zobaczyl.
Offline
tatNka mój błąd w obwodzie załączenie wentylatora pod kierownica są przecież tylko już nie pamiętam który - miałem podobny problem
Offline
Mrblack85, Możesz troszkę jaśniej, Chodzi Ci o skrzynkę bezpieczników po lewej pod kierownicą na boku ??
Przekaźnik wentyli jest pod półką aku. pod spodem. Jest jeszcze coś do tego w obwodzie wentyli ???
Koledze przy włączeniu zapłonu buczy koło radia, co tam może buczeć ??? Tam nie ma żadnego przekaźnika....
Offline
Są przekaźniki pod kolumną kierownicy razem z bezpiecznikami 10A z czego 1 jest do wentylatorów ( ma odwrotny styk tzn. jak bezpiecznik przejdzie to non stop układ będzie załączony, nie pamiętam który, nie ważne, no chyba że jakas świnia mi tam przed kupnem auta kopała to się przyznam do blędu ze względuna złą interpretację), a teraz do buczenia koło radia mi to wygląda jak nie pełne zwieranie obwodów z radia może są gdzieś przetarte chodzi mi o doprowadzenie zasilania, a jaśniej stałego plusa i bezpośrednio z aku i zasilania ze stacyjki
Ostatnio edytowany przez Mrblack85 (2015-05-24 12:15:44)
Offline
Mrblack85 napisał:
Są przekaźniki pod kolumną kierownicy razem z bezpiecznikami 10A z czego 1 jest do wentylatorów ( ma odwrotny styk tzn. jak bezpiecznik przejdzie to non stop układ będzie załączony, nie pamiętam który
- jak się do nich dostać ?? Jakoś mętnie to opisujesz...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-05-24 12:23:20)
Offline
buczy i buczy odlaczylem radio i dalej , wiec to nie radio... co tam dalej jest i moze buczyc
Offline
alternator wymieniony i jak narazie zapala alternator byl trafiony przy wlaczonym silniku miernik pokazywal 11....
Offline