Golf 4 Klub Polska
Panowie takie pytanko. Zanim silnik odpali musi pokręcić, nie jest to jakoś mega długo ale moim zdaniem trochę za długo, jak odpali ma odrazu jałowe obroty, zdarza się, że czasem poniżej. Gdzie szukać przyczyny? Błędów brak, nie kopci. Spalanie chwilowe na fisie 51l, ale to chyba nie jest miarodajne.
Offline
Vag, Vag i jeszcze raz Vag Ci prawdę powie...
Sprawdzamy błędy, jeśli ich nie ma szukamy na silniku gdzie co nie domaga.
PS. Tak ogólnie do Wszystkich, nim napiszemy posta sprawdźmy błędy w Vagu, innych programach.
Wtedy mamy temat postu z objawami usterki i błędy jakie mogą ją powodować, trudno wróżyć z fusów... może błąd ECU, a może tylko uwalony przewód podciśnienia...
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-06-22 17:27:58)
Offline
Sorrki, gdzieś mi umknęło że sprawdzałeś błędy.
Czyli musi być coś z osprzętem silnika.
Jak długo kręci ? u mnie 2-3 s.
Offline
No u mnie troszkę dłużej, nie mierzyłem tego ale moim zdaniem stanowczo za długo.
Co zauważyłem to to że przewód od odkurzacza do egr ma dziurę, ale to nie ma wpływu na to.
Kolejna sprawa to zaślepiony przewód od przepusynicy do.. no właśnie, nie wiem gdzie on powinien być
chodzi mi o przewód wychodzący z przepustnicy, ma trójnik i jeden koniec idzie pod kolektor ssący a drugi koniec w okolicach korka wlewu oleju jest zaślepiony. Gdzie on powinien iść?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d0 … 6e053.html
Offline
Popatrz w etce, albo zapodaj lepsze zdjęcie... bo to tak jak by chodziło o podciśnienie.
Mylisz się, każda nieszczelność w dolocie ma wpływ - to nie jest tak że odpalasz tylko 4 gary... uruchamiasz cały silnik z jego układami i czujnikami. I pierwszy obrót wału rozrusznikiem, czujniki pracują.
Offline
Z podcisnieniem jest ok. Ogladalem taki silnik i wiem że pofcisnienie idzie zbprzed przepustnica za nią. Nie wiem dlaczego i mnie byl trójnik? Vale pewnie się nie dowiem. Rurka jrst już szczelna założona, czujnik- zielony sprawny i dalej to samo
Offline
Zawsze tak samo "długo" kręci ??? Zapalasz rano - kręci długo... pojedziesz, np. do pracy... spróbowałeś zapalić np. minute po zgaszeniu ?????
Podobnie długo kręci ?? Może ciśnienie paliwa "ucieka" - mam na myśli pompkę paliwa. Bo w szynie wtryskiwaczy zawór powinien trzymać ciśnienie.
Trudno coś doradzić skoro Vag milczy, a fizyczne usterki wykryłeś...
Offline
Rano jakby dłużej kręci. Jak zapalę i zgaszę i zaraz znów palę to jest szybciej, ale też niezadowalająco. Ciśnienie paliwa, teoretycznie tak, ale przekręcam kluczyk po kilka razy, pompa pracuje więc ciśnienie powinno być.
A może mi się tak tylko wydaje, ze długo? Ostatnio dopadłem takiego golfa i też podobnie odpalał...
Offline
mam aqy po remoncie na zimno rano muszę sekundę może max dwie sekundy czasu trzymać żeby odpalił. na ciepło praktycznie na "dotyk" oczywiście przed remontem też tak miałem. sąsiad też ma ten silnik iteż kręci.
Offline
Może faktycznie nie Masz czego się czepiać... może starszawy rozrusznik i nie kręci z takim wigorem ( choć to bardziej odczuwalne w dieslu ), może aku słabawy i też kapkę prąd mniejszy rozruchu podaje...
Ale jeśli nie kręci powyżej 5 s, to olał bym temat aż do uwidocznienia niesprawności.
Offline
może coś z elektryką silnika? świece, kable itp?
może głupie pytanie: wykonując rozruch silnika, to z wciśniętym sprzęgłem? bo jeżeli nie, tylko na luzie, to część trybów w skrzyni biegów również pracuje
Ostatnio edytowany przez achtung (2015-07-05 10:19:12)
Offline
oj, achtung... rozruch silnika to zawsze z wciśniętym sprzęgłem, elementarna podstawa.
Kable elektryka raczej odpada, skoro silnik pracuje równo... i nie robi Koledze żadnych numerów.
U siebie też obserwuje kapkę dłuższe kręcenie, niż w posiadanym wcześniej dieslu 1.9 fiata... tam był dosłownie "strzał" i chodzi.
Offline
Wiecie co, przepustnicę wymyję robię adaptację. Choć to mało prawdopodobne aby ona była.
A jeszcze takie pytanie czy to prawidłowe jest, żeby cofały się spaliny z egr-a do jak ja to nazywam odkurzacza? Cały przewód egr- odkurzacz jest w spalinach
Offline
noxes napisał:
No u mnie troszkę dłużej, nie mierzyłem tego ale moim zdaniem stanowczo za długo.
Co zauważyłem to to że przewód od odkurzacza do egr ma dziurę, ale to nie ma wpływu na to.
Kolejna sprawa to zaślepiony przewód od przepusynicy do.. no właśnie, nie wiem gdzie on powinien być
chodzi mi o przewód wychodzący z przepustnicy, ma trójnik i jeden koniec idzie pod kolektor ssący a drugi koniec w okolicach korka wlewu oleju jest zaślepiony. Gdzie on powinien iść?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d0 … 6e053.html
ten przewód to jest od odmy silnika to bardzo źle ze jest zaślepiony
Offline
Cześć.
Miałem podobną sytuacje, co prawda w 1.6 sr no ale może będzie miało to jakiś oddźwięk i u Ciebie.
Auto z dnia na dzień zaczęło kręcić długo, chwile po zgaszeniu odpalało ładnie.
Ale np. na następny dzień czasem nie mogłem odpalić wgl. jeździłem tak przez 4 / 5 dni.
W końcu nie dało mi, w aucie było czuć benzyną i spalinami.
Co się okazało.
- Przewód na filtrze cząstek stałych był pęknięty. Obciąłem uszkodzoną część i nasunąłem dalej.
- Filtr paliwa był dziurawy. tzn taka maluteńka dziurka od obejmy się zrobiła.
Po wymianie filtra, problem jak ręką odjął, odpala od razu i mniej pali, no i nie ma smrodku.
Po zgaszeniu auto gubiło ciśnienie paliwa przez ten mały otworek w filtrze i miałem kałuże pod filtrem, ale to zauważyłem dopiero po wymianie. (plamy na asfalcie na wysokości filtra w miejscach gdzie stało auto)
Pozdrawiam.
Offline
Bolo napisał:
noxes napisał:
No u mnie troszkę dłużej, nie mierzyłem tego ale moim zdaniem stanowczo za długo.
Co zauważyłem to to że przewód od odkurzacza do egr ma dziurę, ale to nie ma wpływu na to.
Kolejna sprawa to zaślepiony przewód od przepusynicy do.. no właśnie, nie wiem gdzie on powinien być
chodzi mi o przewód wychodzący z przepustnicy, ma trójnik i jeden koniec idzie pod kolektor ssący a drugi koniec w okolicach korka wlewu oleju jest zaślepiony. Gdzie on powinien iść?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d0 … 6e053.htmlten przewód to jest od odmy silnika to bardzo źle ze jest zaślepiony
przy korku od wlewu oleju powinien wystawać kruciec do tego wężyka co myśle ze oto ci chodzi jak na tym zdjęciu
http://www.ag-mar.eu/allegro/?di=914262591465
Offline
noxes napisał:
No u mnie troszkę dłużej, nie mierzyłem tego ale moim zdaniem stanowczo za długo.
Co zauważyłem to to że przewód od odkurzacza do egr ma dziurę, ale to nie ma wpływu na to.
Kolejna sprawa to zaślepiony przewód od przepusynicy do.. no właśnie, nie wiem gdzie on powinien być
chodzi mi o przewód wychodzący z przepustnicy, ma trójnik i jeden koniec idzie pod kolektor ssący a drugi koniec w okolicach korka wlewu oleju jest zaślepiony. Gdzie on powinien iść?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d0 … 6e053.html
dziwne ze ci zadnych błędów nie pokazuje ja jak mniałem przewód nieszczelny od odkurzacza to odrazu błąd wywalał
Offline
Jedyna rada, dorwać schemat jak to ma być z układem dolotu, egrem, i recyrkulacją spalin, oraz układem odmy. - może ktoś typu A. Słodowy "polepszał" układ odmy. A może ktoś wsadził ten zupełnie bez potrzeby, chcąc odpowietrzyć silnik do atmosfery.
Może Ktoś z Sz. Kolegów to ma i zapoda lub w ASO szukać...
Bo skoro na wlewie oleju jest króciec to musi to gdzieś iść ( wg. mnie do ssania i dał bym to przed filtr powietrza - to że może olejem filtr zachlapie to koszty filtra mniejsze niż czyszczenie dolotu z przepustnicą....).
A olej na filtrze wyłapie tylko więcej mikropyłu choć rzecz jasna szybciej się przytka.
PS. U siebie ten element gumowy/plastikowy mam zdjęty, korek bezpośrednio na pokrywie zaworów - bo ciekło z pod tego elementu. Ale był bez króćca...
Offline