Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2015-10-08 21:54:51

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Problem z turbo na cieplym silniku

Witam Szanownych forumowiczy, I prosze o pomoc.
MAm golfa 1.9 tdi AHL 90 KM, siadlo mi turbo generalnie kupa czarnego dymu, okazalo sie ze byl olej w zimnej czesci, czyli poszy uszczelniacze, turbo zregenerowane, I zalozone, przed tem wyczyszczone wszystkie weze, InterCooler, EGR itd, po zamontowaniu zregenerowanej turbinki I jezdzie probnej wszystko turbo daje moc problem w tym ze daje moc, ale gwizdze, I to gwizdze bardzo, nastepna sprawa jest to ze jak silnik sie rozgrzeje to turbo znika, nie ma swistu, nie ma dymu z wydechu, nie ma mocy, jedzie jak SDI. Prosze o pomoc, co moze byc przyczyna tak dziwnego zachowania???
Pozdrawiam

Offline

 

#2 2015-10-09 10:57:20

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Ludzie naprawdę potrzebuje pomocy, teraz zaobserwowałem ze juz nawet jak sdi nie pracuje, wogole brakuje mu mocy nawet do 2 tys rpm go cieżko rozpędzić, nie ważne czy to 2 czy 3 czy 4, generalny brak mocy, im bardziej pedał gazu wciśnięty tym mniej mocy, masakra jakaś. Proszę o pomoc!!

Offline

 

#3 2015-10-09 12:06:15

 Xaime91

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2013-09-09
Posty: 1878
Punktów :   54 
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1999/2000
Imię :: Jakub

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Wrzuc logi. Sprawdz weze i podciśnienia. Na szybko mozna mase pomysłów wymienic.


1.9 TDI - 90 KM - ALH POWER !!
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
JEŚLI W JAKIKOLWIEK SPOSÓB POMOGŁEM DAJ >>> +

Offline

 

#4 2015-10-09 17:35:44

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Postaram sie nad tym popracowac, mam vaga okrojona wersje, ale jest wiec jutro po pracy bede dzialal ze znajomym mechanikiem. Dodam tylko ze odpalilem rano poczekalem az sie rozgrzeje do 90 I dalem mu czadu, wszystko gralo tylko kupa czarnego dymu z wydechu I sadza na asfalcie, jak przepalilem go to po paru minutach dym zniknal, sadza przestala leciec, turbo nadal dzialalo, a golf smigal jak pownien jakby nic mu nigdy nie dolegalo. Pozniej po paru godzinach chcialem jechac nim do pracy na popoludniu, a tu zonk od razu wszedl jakby w tryb awaryjny I znowu nie mozna przekroczyc 3000 rpm na zadnym z biegow.

Offline

 

#5 2015-10-10 14:13:26

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Ok, nie porobilem logow bo nie potrafie, ale wyskoczyly mi bledy:
P1538-35-10
P1441-35-10
P3105-35-10
P1549-35-10
plus blad od swiec zarowych, ale to juz wymienilem.

Offline

 

#6 2015-10-10 14:49:31

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Podjedz do kogoś kto potrafi zrobić logi.
Masz Google, tam też o tym jest...
Przyczyn może być tak wiele, od głupiej nieszczelności dolotu, podciśnienia, egra, po dające ciała turbo.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#7 2015-10-11 07:28:19

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Podcisnienie jest sprawdzone juz, trzyma I tam nie ma problemu, n75 wymieniony na inny brak roznicy, dolot musi byc szczelny bo cisnienie trzyma, wymienie jeszcze przeplywke, bo wskazania na przeplywce sa nieprawidlowe na wolnych obrotach jest ok, ale juz na 2000 rpm sa nizsze o jakies 30%, to samo jest z paliwem im wiecej obrotow tym dawka paliwa spada, a powinna wzrastac. Co powiedzial mechanik z VW syn znajomego z pracy - moze gruszka od turbo nie jest poprawnie ustawiona, kierowanie turbem jest zle wiec dawka paliwa jest zla, samochod wariuje I wpada w tryb awaryjny po przeladowaniu turba. Co myslicie?

Offline

 

#8 2015-10-11 12:56:49

 TataNka

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

768002
Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2013-11-22
Posty: 1628
Punktów :   59 
Silnik :: 1.8 20V Benzyna - AGN
Moc [KM] :: 92KW/125KM
Rok :: 1999
Imię :: Mirek / Jastrząb / Piorun

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Nic nie myślimy.
Poprawnie podane logi rozwiązały by temat, bo wtedy widać wszystko jak na dłoni. A tak wróżenie z fusów.


Bez aplauzu za punkty! Cieszy mnie że pomogłem...

Offline

 

#9 2015-10-11 19:49:39

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Jak mam zrobic logi dynamiczne, jesli samochod nie chce teraz nawet jechac, im wiecej gazu tym wiecej go muli az gasnie, kupa czarnego dymu, tak jakby nieszczelny gdzies byl. Tylko statyczne logi, na biegu jalowym wchodza w rachybe. Czy to pomoze?

Offline

 

#10 2015-10-11 22:27:46

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Po pierwsze wsprawdź raz jeszcze błędy i je tu napisz.

Po drugie jak odpalisz auto jaka dawka jest i kąt na pompie?

Dalej lecimy jak odpalisz auto czy gruszka od turbiny jest zaciągnięta na maxa?

I jak już sprawdzisz te rzeczy napisz wskazania z przepływomierz i jak gazu dodajesz czy się co kolwiek zwiększa. ( chce wykluczyć urwany wynik na ciepłej stronie)

Na razie tyle.. Bo wszystkiego na raz nie zrobisz ;p


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#11 2015-10-12 11:17:26

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Pierwsze zapytania sprawdze jak wroce z pracy, jesli chodzi o przeplywke to wskazania na wolnych obrotach byly normalne, a przy zwiekszaniu gazu spadaly.
Bledow vag woglole nie chce kasowac, nie pomaga nawet spinanie klemp od aku.

Offline

 

#12 2015-10-12 15:41:45

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Czyli pokazuje na wolnych obrotach np 440 a w czasie jazdy spada do 300 lub niżej?

Jak tak to turbo na ukrecony wirnik na wydechu.


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#13 2015-10-12 17:12:54

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Tak przeplywka przy wiekszych obrotach ma mniejsze odczyty.
Bledy to:

17946-Fuel shut off solenoid short to ground
P1538-35-10

17849 EGR value Open N18 circut or short to ground
P1441-35-10

19561 valve for intake Manifold flap open n239
P3105-35-10

17957 Bost pressure regulation open or short (N75)
P1549-35-10

Byl tez blad na ABS jakis ale nie pamietam jaki bo nie spisalem.

Tak grusszka wciagnieta na maxa od razu po odpaleniu.

Konta wtryskuow nie odczytalem bo nie uruchamia mi si w vagu basick settings ( vag nie zarejestrowany ).

Dodam ze przepinki byly robione by wyeliminowac EGR i to nie pomoglo.

Offline

 

#14 2015-10-12 17:41:50

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Zdejmij wydech w turbiny i zobacz lusterkiem jak wirnik wyglada i czy jest jeszcze


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#15 2015-10-13 10:46:57

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Mam pytanie, czy jakby nie bylo smigla na cieplej stronie turba, to czy ono by sie wlaczalo od czasu do czasu?
U mnie sie od czasu do czasu wlacza i caly problem znika np na 20 min jazdy jak nie sie nie daje pedalu gazu do dna, co jakis czas problem znika na chwilke, a pozniej po przeladowaniu turba wpada w notlaufa na pare dni, wydaje mi sie ze jesli nie bylo by wiatraka po cieplej stroni to nawet tego by nie bylo. Wyglada na to ze logow nie zrobie bo w basic settings nie moge wlesc, ten vag jest zcrakowany wiec mam tylko pare funkcji. Co mozna wymyslec z tego co wyzej podane??? Przepinka na egr zrobiona (wyeliminowanie go), nie pomoglo, nowy n75 zamontowany, nie pomoglo, dodam ze grucha jest zaciagana przez n75 od razu po odpaleniu, a po wylaczeniu silnika n75 caly czas trzyma podcisnienie, dopiero jak odepne woaz to zasysa powietrze. EGR przy 900 rpm pokazuje norme, a przy 2000 obr norma jest 315 a on pokazuje 265, to bez obciazenia( na jalowym). Turbo bez obciazenia na notlaufie przy 2000 rpm norma jest 1030 mbar pokazuje 979 mbar. to wszystko co moglem zczytac.

Offline

 

#16 2015-10-13 12:08:42

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Ale jak parametr prEplywomierza nie będzie wzrastał razem z ciśnieniem doładowania to auto nie będzie jeździło więc sprawdź turbo


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#17 2015-10-14 18:34:32

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Co zrobilem, to obejscie agr- wyeliminowanie go, nowy n75, nowy n109, pomoglo na tyle ze teraz samochod wyszedl z notlaufa I daje wiecej niz 3000 obrotow, niestety nadal brak turbo I jezdzi jak sdi. Czyli patrzac na to w ten sposob wyeliminowalem wszystki bledy. A teraz dla mnie najwazniejsze pytanie, czemu nie mozna wykasowac bledow??? Ani vag, ani komp u mechanika, ani spinanie klamp od acu, ani nic nie kasuje bledow???? Nic nie pomaga, bezpieczniki od strownika silnika ok, czy to moze byc sam ECU? Przeciez jesli silnik nie chodzi, a tylko kontrolki wlaczone to powinno pozwolic wykasowac bledy, a tu nic. Pomocy!!!

Offline

 

#18 2015-10-14 22:26:34

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

Nie wiem może się komp uwalil albo są stałe błędy i nic nie naprawiles skoro się nie kasuja...


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#19 2015-10-24 15:50:43

 pit3r3k

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-07-07
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TdI
Moc [KM] :: 150
Rok :: 2002
Imię :: Piotr

Re: Problem z turbo na cieplym silniku

No to jeden problem rozwiazany, sterownik silnika poszedl do piachu, wklejony nowy ECU, zegar I wymieniony chip w kluczyku. bledy wykasowane, I maszynka idzie jak przecinak!! Dziekuje wszystkim za pomoc !!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora