Golf 4 Klub Polska
zastanawiam sie nad uturbieniem golfika, nie znam sie zbytnio na turbosprezarkach i nie wiem ile mnie to wyniesie, i jaki będzie wzrost mocy.czekam na rozsadne odpwiedzi.pozdro
Offline
Tu są wymienione elementy konieczne do instalacji turbo, możesz podliczyć: http://prelude3web.com/wordpress/co-jes … acji-turbo
PRZYROST MOCY:
- z 1.6 16V z turbo można uzyskać: 158 KM,
- z 1.4 16V z turbo można uzyskać 132 KM,
- z 1.4 16V z chip (bez podrasowanego wydechu itp.) można uzyskać 82 KM,
- - -
MOŻLIWE MODYFIKACJE:
VW GOLF 4 1.4 CHIP:
VW Golf 4 1.6 TURBO:
VW Golf 4 1.4 TURBO:
VW LUPO 1.4 TURBO:
- - -
Osobiście zabrałem się za zrobienie wszystkiego co zwiększy moc auta bez tak kosztownej ingerencji. Obecnie chce zrobić kompleksowo układ wydechowy (bardziej wydajny tłumik, sportowy katalizator, kolektor wydechowy), myślę za da mi troszkę.
To chyba dobre przygotowania auta do wstawienia turbo, także w razie co można najpierw się skupić na przygotowaniach.
- - -
Wstawiłem też filmiki z uturbienia 1.6 ale to chyba nie wielka różnica w technologii montażu,
w razie czego informuj mnie o postępach bo jestem zainteresowany.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-01 00:57:04)
Offline
Tak mi się wydaje że taniej wyjdzie swap na 1.8T . Mniej kombinacji , potencjał na mody olbrzymi a sam silnik idioto-odporny .
Offline
MarekPila napisał:
to ja tez ;p turbo do 1.9 tdi 90 km? ;d
A ty w swojej czarnulce nie posiadasz ??? Przecież tdi. 90 km posiadają turbosprężarkę... Masz link podglądowy http://moto.allegro.pl/turbina-turbo-1- … 21125.html
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-26 22:11:46)
Offline
a pytanie co myślicie o silniku 1.6 SR co mógłbym w nim zrobić nie za drogim kosztem. Chciałbym aby po modach miał 120+ może inaczej co zrobić aby zwiększyć moment
Ostatnio edytowany przez Extreme (2011-12-26 15:57:57)
Offline
ja bym zrobił to co da najlepsze efekty, czyli wydech i wdech, jak to zrobisz to można się pokusić o reszte..
- - -
tu na ile można zrobić chip od ręki (chyba):
http://www.ttc.pl/chip_tuning/chip_tuning_vw_golf4.htm
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-12-26 16:41:41)
Offline
W benzynie jest ten problem ze zmiana oprogramowania sterownika (czyli popularnie chiptuning) daje stosunkowo niski przyrost w stosunku do TDI
Czyli na początek tak jak napisał kolega Miodek wydech oraz dolot, chip a jak będzie mało można myśleć o uturbianiu ale to już duża kasa idzie...
Offline
bo się zastanawiam ciągle nad tym czy sprzedawać swojego i kupować diesla 1.9 110km różnica tylko 10 km ale jest inny moment. I nie wiem co robić czy coś przy swoim pokombinować żeby ulepszyć jego osiągi.
Offline
Jak już zmieniać to może na coś lepszego np 130KM
Sam jeżdżę dieslem ale przy obecnych cenach oleju napędowego zaczynam wątpić...
Offline
Liczyłem kiedyś uturbienie 1.4 16V dla kumpeli - minimum 8-9 tys. pln, by osiągnąć ok. 125KM.
Dużo taniej można kupić 1.8T, które ma większy potencjał i żywotność...
Offline
@extreme: nie wiem ile możesz wycisnąć ja myślę do marca zrobię full wydech opcji i pojadę to zmierzyć, dam znać, puki co pewnie 2-3 km więcej jest, nie wiem na ile mogę liczyć po zrobieniu wszystkiego..
Offline
osobiscie podobnie rozmyślam od dawna . w praktyce juz szukam jakiegoś anglika GTI po wypadku , bo taniej i część kosztów się zwraca. uturbienie wolnossącej benzyny to nie problem ale i tak wydech i dolot pasuje robić , tak jak pisze kolega 'MIODEK"
z tym że zamawiając kolektor pasuje już myśleć o turbinie w praktyce należało by szukac róznicy miedzy 1,4 16v VW 100 konnym
może jest niewielka / zadna
wpierw musisz obrać cel , bo nie jest nim turbina
cel to np 120 koni z 1,4 16v i to jest do zrobienia w silniku wolnossącym , dolot , wydech , remont głowicy , przerobienie jej na szybką , do tego sportowy wałek rozrządu i nowy układ zasilania paliwem , a co najdrozsze ? strojenie ...
ale 120 koni z wolnossacej jednostki o pojemnosci 1,4 uzyskasz . i zmiescisz sie może w 5-6 tysiacach
ale czy nie prosciej za te pieniądze kupić np drugie auto ? bravo 2,0 ? 150 koni ? HGT
generalnie tuning 1,4 16v zaczynamy od swapu na 1,6 1,8 T 2,0 lub 1,9 TDI
i generalnie swap sobie oduść , sprzedaj 1,4 i kup np 1,8T lub 1,9 TDI i rob np sam program
nie opłaca się robic 1,4 Kajor policzył najlepiej 8-9 tyś i on ma racje a nawet inaczej 8-12 tyś , bo muszisz zdecydować jak bardzo odprezysz silnik , czy sfrezujesz tłoki , czy je poprostu wymienisz ?
zegnasz sie z paliwem 95 oktanowym , lejesz 98 bo inaczej moze palic stukowo jesli zdecydujesz sie np na wymiane tłoków to z 8-9 tyś robi się z 12 i ok , wyciągniesz z niego moc dosc konkretna , ale na kresce spotkasz 1,8T czy r32 i znowu będzie CI mało błędne koło
bo zwiekszysz moc silnika , zmien hamulce , zawieszenie , koła itd
Offline
zdrowy 1,6 sr ma osiagi lepsze niz 90 konny diesel wiec uważaj co robisz odnośnie 1,6 SR to układ wydechowy od 0 i będziesz miał już max 110 koni jesli chcesz więcej to dodatkowo robisz program i faktycznie ponad 110 koni będziesz miał
a jesli jeszcze więcej to sportowy wałek rozrządu , ale swojego auta już nie poznasz , nie te obroty itd
będzie przypominał honde z vti
wpierw możesz schamować swojego akl , mój miał 109 koni i 164 NM , doszło mu 8 koni i 19 NM ale to nie ważne , wazne jest to jaki przebieg krzywej mocy i momentu uzyskano ...
nie napal się czasem na diesla że "ma większy moment" bo nie momentem sie jedzie , ani nie mocą.
jedynie ich przebiegiem diesel nawet gdy silnik lepszy ,,, to specjalnie skrzynia itd inaczej wykonana , bo przełożenie muszą byc inne aby osiągał jakąś prędkość. a nie szedł jak czołg przy 60 osobiscie nie zamieniłbym SR na TDI 90 czy 110 konne przyrostu ogromnego nie ma , a koszty zwiazane ze zmianą są co innego w przypadku 1,4 wtedy zmiana nawet na 1,6 czy tdi ratuje dupe
ważne jeszcze jakie przebiegi robisz itd bo moze sie okazać ze lepiej kupić 1,8T niz TDI
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-12-28 14:11:15)
Offline
Jeśli chodzi o kupienie TDI stricte pod powiększenie mocy, to nie polecam 90 i 110KM (AGR, ALH, AFN, ASV), bo to w zasadzie te same silniki, tylko zmienione jest nieco doładowanie.
Jeśli szukamy czegoś do modów, to w zasadzie jedynym wyjściem są silniki PD (na pompowtryskiwaczach) - od 101 do 150KM.
Jeśli chcesz robić średni przyrost (do ok. 140KM) to można bawić się z 115/116KM AJM czy nawet 101KM ATD/AXR (ten drugi ma nieco inny przebieg krzywej momentu - więcej od dołu). Jeśli planujesz mody powyżej 150KM, to zostają 130KM ASZ i 150KM ARL, bo tylko w nich pompowtryski będą wystarczająco wydajne (w serii oczywiście) - wystarczają do ponad 200KM.
Co d uturbiania 1.4 - można, ae jest to kompletnie nieopłacalne, no chyba, że ktoś ma masę niepotrzebnej kasy i fantazję "dla samego mania". koszt 8-9 tysięcy został przeze mnie policzony konkretnie dla Lupo 1.4 16V, jednak jest to kwota za podstawowy zestaw, z regenerowaną turbosprężarką, bez wymiany wału itp. Myślę, że przy chęci zrobienia 1.4T na pełnym wypasie koszty mogłyby bez problemu osiągnąć ok. 20tys. pln, przy czym seryjne 1.8T i tak dawałoby mu baty....
Offline
Bo są na pompie wtryskowej - małe możliwości podkręcania mocy, bez solidnego dłubania.
Samym programem można z nich wyciągnąć ok. 20-25KM więcej. I tyle.
Offline
maniek napisał:
MarekPila napisał:
to ja tez ;p turbo do 1.9 tdi 90 km? ;d
A ty w swojej czarnulce nie posiadasz ??? Przecież tdi. 90 km posiadają turbosprężarkę... Masz link podglądowy http://moto.allegro.pl/turbina-turbo-1- … 21125.html
A mocniejszej do tego silnika nie idzie wklepac?
Offline