Golf 4 Klub Polska
zastanawiam sie nad uturbieniem golfika, nie znam sie zbytnio na turbosprezarkach i nie wiem ile mnie to wyniesie, i jaki będzie wzrost mocy.czekam na rozsadne odpwiedzi.pozdro
Offline
Tu są wymienione elementy konieczne do instalacji turbo, możesz podliczyć: http://prelude3web.com/wordpress/co-jes … acji-turbo
PRZYROST MOCY:
- z 1.6 16V z turbo można uzyskać: 158 KM,
- z 1.4 16V z turbo można uzyskać 132 KM,
- z 1.4 16V z chip (bez podrasowanego wydechu itp.) można uzyskać 82 KM,
- - -
MOŻLIWE MODYFIKACJE:
VW GOLF 4 1.4 CHIP:
VW Golf 4 1.6 TURBO:
VW Golf 4 1.4 TURBO:
VW LUPO 1.4 TURBO:
- - -
Osobiście zabrałem się za zrobienie wszystkiego co zwiększy moc auta bez tak kosztownej ingerencji. Obecnie chce zrobić kompleksowo układ wydechowy (bardziej wydajny tłumik, sportowy katalizator, kolektor wydechowy), myślę za da mi troszkę.
To chyba dobre przygotowania auta do wstawienia turbo, także w razie co można najpierw się skupić na przygotowaniach.
- - -
Wstawiłem też filmiki z uturbienia 1.6 ale to chyba nie wielka różnica w technologii montażu,
w razie czego informuj mnie o postępach bo jestem zainteresowany.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-01 00:57:04)
Offline
Tak mi się wydaje że taniej wyjdzie swap na 1.8T . Mniej kombinacji , potencjał na mody olbrzymi a sam silnik idioto-odporny .
Offline
MarekPila napisał:
to ja tez ;p turbo do 1.9 tdi 90 km? ;d
A ty w swojej czarnulce nie posiadasz ??? Przecież tdi. 90 km posiadają turbosprężarkę... Masz link podglądowy http://moto.allegro.pl/turbina-turbo-1- … 21125.html
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-26 22:11:46)
Offline
a pytanie co myślicie o silniku 1.6 SR co mógłbym w nim zrobić nie za drogim kosztem. Chciałbym aby po modach miał 120+ może inaczej co zrobić aby zwiększyć moment
Ostatnio edytowany przez Extreme (2011-12-26 15:57:57)
Offline
ja bym zrobił to co da najlepsze efekty, czyli wydech i wdech, jak to zrobisz to można się pokusić o reszte..
- - -
tu na ile można zrobić chip od ręki (chyba):
http://www.ttc.pl/chip_tuning/chip_tuning_vw_golf4.htm
Ostatnio edytowany przez miodek (2011-12-26 16:41:41)
Offline
W benzynie jest ten problem ze zmiana oprogramowania sterownika (czyli popularnie chiptuning) daje stosunkowo niski przyrost w stosunku do TDI
Czyli na początek tak jak napisał kolega Miodek wydech oraz dolot, chip a jak będzie mało można myśleć o uturbianiu ale to już duża kasa idzie...
Offline
bo się zastanawiam ciągle nad tym czy sprzedawać swojego i kupować diesla 1.9 110km różnica tylko 10 km ale jest inny moment. I nie wiem co robić czy coś przy swoim pokombinować żeby ulepszyć jego osiągi.
Offline
Jak już zmieniać to może na coś lepszego np 130KM
Sam jeżdżę dieslem ale przy obecnych cenach oleju napędowego zaczynam wątpić...
Offline
Liczyłem kiedyś uturbienie 1.4 16V dla kumpeli - minimum 8-9 tys. pln, by osiągnąć ok. 125KM.
Dużo taniej można kupić 1.8T, które ma większy potencjał i żywotność...
Offline
@extreme: nie wiem ile możesz wycisnąć ja myślę do marca zrobię full wydech opcji i pojadę to zmierzyć, dam znać, puki co pewnie 2-3 km więcej jest, nie wiem na ile mogę liczyć po zrobieniu wszystkiego..
Offline
osobiscie podobnie rozmyślam od dawna . w praktyce juz szukam jakiegoś anglika GTI po wypadku , bo taniej i część kosztów się zwraca. uturbienie wolnossącej benzyny to nie problem ale i tak wydech i dolot pasuje robić , tak jak pisze kolega 'MIODEK"
z tym że zamawiając kolektor pasuje już myśleć o turbinie w praktyce należało by szukac róznicy miedzy 1,4 16v VW 100 konnym
może jest niewielka / zadna
wpierw musisz obrać cel , bo nie jest nim turbina
cel to np 120 koni z 1,4 16v i to jest do zrobienia w silniku wolnossącym , dolot , wydech , remont głowicy , przerobienie jej na szybką , do tego sportowy wałek rozrządu i nowy układ zasilania paliwem , a co najdrozsze ? strojenie ...
ale 120 koni z wolnossacej jednostki o pojemnosci 1,4 uzyskasz . i zmiescisz sie może w 5-6 tysiacach
ale czy nie prosciej za te pieniądze kupić np drugie auto ? bravo 2,0 ? 150 koni ? HGT
generalnie tuning 1,4 16v zaczynamy od swapu na 1,6 1,8 T 2,0 lub 1,9 TDI
i generalnie swap sobie oduść , sprzedaj 1,4 i kup np 1,8T lub 1,9 TDI i rob np sam program
nie opłaca się robic 1,4 Kajor policzył najlepiej 8-9 tyś i on ma racje a nawet inaczej 8-12 tyś , bo muszisz zdecydować jak bardzo odprezysz silnik , czy sfrezujesz tłoki , czy je poprostu wymienisz ?
zegnasz sie z paliwem 95 oktanowym , lejesz 98 bo inaczej moze palic stukowo jesli zdecydujesz sie np na wymiane tłoków to z 8-9 tyś robi się z 12 i ok , wyciągniesz z niego moc dosc konkretna , ale na kresce spotkasz 1,8T czy r32 i znowu będzie CI mało błędne koło
bo zwiekszysz moc silnika , zmien hamulce , zawieszenie , koła itd
Offline
zdrowy 1,6 sr ma osiagi lepsze niz 90 konny diesel wiec uważaj co robisz odnośnie 1,6 SR to układ wydechowy od 0 i będziesz miał już max 110 koni jesli chcesz więcej to dodatkowo robisz program i faktycznie ponad 110 koni będziesz miał
a jesli jeszcze więcej to sportowy wałek rozrządu , ale swojego auta już nie poznasz , nie te obroty itd
będzie przypominał honde z vti
wpierw możesz schamować swojego akl , mój miał 109 koni i 164 NM , doszło mu 8 koni i 19 NM ale to nie ważne , wazne jest to jaki przebieg krzywej mocy i momentu uzyskano ...
nie napal się czasem na diesla że "ma większy moment" bo nie momentem sie jedzie , ani nie mocą.
jedynie ich przebiegiem diesel nawet gdy silnik lepszy ,,, to specjalnie skrzynia itd inaczej wykonana , bo przełożenie muszą byc inne aby osiągał jakąś prędkość. a nie szedł jak czołg przy 60 osobiscie nie zamieniłbym SR na TDI 90 czy 110 konne przyrostu ogromnego nie ma , a koszty zwiazane ze zmianą są co innego w przypadku 1,4 wtedy zmiana nawet na 1,6 czy tdi ratuje dupe
ważne jeszcze jakie przebiegi robisz itd bo moze sie okazać ze lepiej kupić 1,8T niz TDI
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-12-28 14:11:15)
Offline
Jeśli chodzi o kupienie TDI stricte pod powiększenie mocy, to nie polecam 90 i 110KM (AGR, ALH, AFN, ASV), bo to w zasadzie te same silniki, tylko zmienione jest nieco doładowanie.
Jeśli szukamy czegoś do modów, to w zasadzie jedynym wyjściem są silniki PD (na pompowtryskiwaczach) - od 101 do 150KM.
Jeśli chcesz robić średni przyrost (do ok. 140KM) to można bawić się z 115/116KM AJM czy nawet 101KM ATD/AXR (ten drugi ma nieco inny przebieg krzywej momentu - więcej od dołu). Jeśli planujesz mody powyżej 150KM, to zostają 130KM ASZ i 150KM ARL, bo tylko w nich pompowtryski będą wystarczająco wydajne (w serii oczywiście) - wystarczają do ponad 200KM.
Co d uturbiania 1.4 - można, ae jest to kompletnie nieopłacalne, no chyba, że ktoś ma masę niepotrzebnej kasy i fantazję "dla samego mania". koszt 8-9 tysięcy został przeze mnie policzony konkretnie dla Lupo 1.4 16V, jednak jest to kwota za podstawowy zestaw, z regenerowaną turbosprężarką, bez wymiany wału itp. Myślę, że przy chęci zrobienia 1.4T na pełnym wypasie koszty mogłyby bez problemu osiągnąć ok. 20tys. pln, przy czym seryjne 1.8T i tak dawałoby mu baty....
Offline
Bo są na pompie wtryskowej - małe możliwości podkręcania mocy, bez solidnego dłubania.
Samym programem można z nich wyciągnąć ok. 20-25KM więcej. I tyle.
Offline
maniek napisał:
MarekPila napisał:
to ja tez ;p turbo do 1.9 tdi 90 km? ;d
A ty w swojej czarnulce nie posiadasz ??? Przecież tdi. 90 km posiadają turbosprężarkę... Masz link podglądowy http://moto.allegro.pl/turbina-turbo-1- … 21125.html
A mocniejszej do tego silnika nie idzie wklepac?
Offline
Panowie ale tak szczerze koszty nie przerażają was??? Bynajmniej jeszcze jak się ma dostęp tanio kupić osprzęt i potrzebne podzespoły ( mówiąc za grosze ) nie wspominając o montażu który też kosztuje to ujdzie.Jeszcze jakiś konkretny chip z konkretnym zainstalowaniem, ale inaczej wolałbym bez przeróbek i kłopotów z montażem kupić furę o mocy jaka byłaby dla mnie odpowiednia.PODKREŚLAM NIKOGO NIE POTĘPIAM W TYM TEMACIE BEZ URAZY... np. R32 3,2L....
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-28 18:30:41)
Offline
jak to mówią, trzeba marzyć a pieniądze się znajdą,
Offline
maniek napisał:
Panowie ale tak szczerze koszty nie przerażają was??? Bynajmniej jeszcze jak się ma dostęp tanio kupić osprzęt i potrzebne podzespoły ( mówiąc za grosze ) nie wspominając o montażu który też kosztuje to ujdzie.Jeszcze jakiś konkretny chip z konkretnym zainstalowaniem, ale inaczej wolałbym bez przeróbek i kłopotów z montażem kupić furę o mocy jaka byłaby dla mnie odpowiednia.PODKREŚLAM NIKOGO NIE POTĘPIAM W TYM TEMACIE BEZ URAZY... np. R32 3,2L....
no właśnie popieram kolege "MANIEK'
bo dla mnie taniej kupic mk4 gti po dzwonie z angli niż kupować silnik , skrzynie , wiązke bo i tak pasuje do całości kupic nowy dwumas , sprzęgło , zeby wiecznie nie rozbierać bo koszta się mnożą
Offline
R32 powiadasz ja posiadam takie coś i bez zastanowienia zamienił bym na 2.0 gti oczywiście golf 5,kolega posiada taki motor i raz po raz daje mi baty oczywiście troszke modzony silniczek na jakieś 300 km
Offline
Ja myślałem go za turbić ale przeraza mnie koszt takiej modyfikacji ,ale rakieta by była dobra .Na You tube są takie zabawki ,niesamowite pojazdy 3,4 sek pierwsze 100kmh około 300kmh predkość max no coś pęknego.
Offline
Jak może wyglądać turbo w VW 1.4 16V:
Zamontowali Borg Warner KKK K14 (można wyrwać używkę już za 270 zł), więcej informacji: http://www.garaget.org/?car=96977
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-01 01:17:18)
Offline
Napisze tak 1.4 turbo fajnie będzie latać ale do momentu gdy korba bokiem nie wyjdzie , co do za turbienia robiliśmy z kolegami kilka lat temu opla kadeta 1.6 turbo i rewelacji nie było ciekał ok gsi 16v oblatywał ale tak jak napisałem jak wał nie rozerwał bloku to było bez rewelacji .Nie robiliśmy auta długo dystansowego dlatego silnik padł .
Offline
Właśnie tego są skutki wyciągania max możliwości silnika co wskutek czego inne podzespoły siadają.Co fabrycznie zrobione to i przetestowane jeśli chodzi o przeciążenia...
Offline
rafik: a co byś zrobił gdybyś chciał aby wał korbowy nie rozerwał boku, co trzeba wmontować?
Offline
Wał korbowy pewnie jakiś lepszy, tylko z jakiego silnika, na razie nie doszedłem do tego etapu, ale informacje można zbierać.
Pewnie można wymontować to z jakiegoś używanego silnika..
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-01 12:51:18)
Offline
Wydaje mi się ,że wystarczyło by kupić na początek silnik 1,6 16v bo były takie ,a cały osprzet będzie pasował .A tak na poważnie to korbowody i tłoki odpreżające (oczywiście wszystko kute) do twojego silnika .Na 100 procent wał z silnika 1.6 będzie pasować ale on ma taką samą wytrzymałosc jak ten 1,4 .Z innych pojemności wały będą miały inne wykorbienie ,wiec nie masz co szukać .A i na pewno chłodnica oleju musi być zamontowana.
Offline
A ele. i cały układ paliwowy oraz skrzynia przy wymianie np. 1.4 ma 1.6 będzie pasować? Bo wymiana to też kolejne koszty
Offline
Układ paliwowy zmieni się o listwę wtryskową. Pompy paliwowe są takie same - 3bar.
Cała wiązka zawiadująca elektroniką silnika robi wylot. Tak samo połączenia wewnętrzne (np licznik).
Skrzynia w 1.4 i 1.6 (na pewno 8V, i być może 16V) jest taka sama (oznaczenia DUU, DUV, DUW).
Offline
BIORĄĆ POD UWAGĘ CAŁĄ NASZĄ DYSKUSJĘ należy pamiętać iż finansowo modyfikacje silników najslabszych z palety vag nie ma sensu na tle swap'u bądz zmiany całego auta patrząc na stosunek mocy i kosztów , ważne jest to ile każdy jeden osiołek mechaniczny będzie nas kosztował
Offline
A jednak można, koleś w końcu skończył i zamontował turbo do 1.4 16V, uzyskał 197 KM.
Offline
Ciekawe jak to elastyczne potem jest i co oni tam w środku zrobili żeby to jeszczę pojęździło..
Ale już lepiej uturbić 1.6 125km z polo niż w te 1.4 się bawić... Wszystko fajnie że to ma 200km jak to chyba już konieć wyciągania mocy z tego silnika..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
200 km z 1.4 to chyba bardzo dobry wynik.. czego chcieć więcej. Ciekawe ile mu ten silnik wytrzyma, śledze jego filmiki i pewnie co jakiś czas będe się dopytywał jak to chodzi.
Offline
miodek napisał:
200 km z 1.4 to chyba bardzo dobry wynik.. czego chcieć więcej. Ciekawe ile mu ten silnik wytrzyma, śledze jego filmiki i pewnie co jakiś czas będe się dopytywał jak to chodzi.
Zdecydowanie dobry bo to jest 125km więcej niż seria...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Gościu dał mi link, co prawda po rusku ale można coś tam podejrzeć:
- http://golf4.ru/forum/index.php?/topic/ … r-1976-hp/
- http://www.drive2.ru/cars/volkswagen/go … tudent112/
Ostatnio edytowany przez miodek (2014-03-27 12:56:56)
Offline
te lambo doors śmieszna konstrukcja. Dwa siłowniki do maski ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline