Golf 4 Klub Polska
Koledzy moze macie jakies informacje na temat roznic silnika ARL w porownaniu z innymi/slabszymi TDIkami. Jakie sa opinie o tym silniku, bo mam znajomego ktory sie wymadrza i mowi ze to najgorszy silnik a drugi mowi, ze najlepszy Jak to w koncu jest? To temat tak 4FUN.
Offline
W zasadzie jest bliźniaczy z ASZ (130KM), a od innych TDI PD różni się głównie (bo nie jedynie) pompowtryskiwaczami (takie same jak w ASZ - 038 130 073AL - wydajniejsze od innych PD) i turbiną (w ASZ jest GT17VA, a w ARL siedzi GT17VB - różni się tylko grubością wałka i doładowaniem: 1,50/1.55 Bar w ARL, a w ASZ 1,30/1.35 Bar). Z GT17VB o grubszym wałku można teoretycznie więcej dmuchnąć, bo jest niby nieco wytrzymalsza, ale z praktyki wiem, że obie dają w zasadzie tak samo.
Poza tym:
-kolektor dolotowy jest identyczny z ASZ (038 129 713AF)
-wałek rozrządu (038 109 101R) jest identyczny we wszystkich 1.9 TDI
-zawory ssące (038 109 601B) - to samo dla ARL, ASZ, ATD, AXR, zawory wydechowe (038 109 611F) tak samo
-korbowody (038 198 411D) - to samo dla ARL i ASZ
-koło zamachowe (038 105 266AG) - to samo dla ARL i ASZ
-wał korbowy jest inny (038 105 021K w ARL i 038 105 021L w ASZ) (od 2002 w obu motorach jest ten sam - mocniejszy 021K z ARL)
- tłoki: (038 107 065 EL) [cyl. 1 i 2] oraz (038 107 065 EM) [cyl. 3 i 4] są takie same w ASZ i ARL
- tarcza sprzęgła (038 141 032 G) i docisk (038 141 025R) są takie same w ARL i ASZ
Oprócz tego ARL ma nieco inny materiał denka tłoka (utwardzone), wodne chłodzenie EGR, większy intercooler (seryjnie FMIC jak w 2.0 TDI), inną pompę wody (wydajniejsza i różniącą się od innych TDI) i mocniejsze śruby głowicy,
Offline