Golf 4 Klub Polska
Podłącz pod kompa, sprawdz błąd i go skasuj.Działa opuszczanie szyb?
Offline
-A zamek zamyka na dwa razy czy na raz ?
-masz fabryczne radio czy jakieś inne ? (Jezeli niefabryczne to wypnij zasilanie od radia i wtedy zamknij auto)
Osobiście mam niefabryczne radio i gdy jest podłączone zasilanie (tzn kostka) to zamyka na raz i dioda nie świeci. Gdy jest odpięte to zamek zamyka na charakterystyczne dwa razy i dioda mruga. Tak jest u mnie i nie przejmuje się tym
Offline
Cała elektryka działa OK, szyby normalnie działają tzn. opuszczają się. Radio mam nie fabryczne, zamek zarówno otwiera się jak i zamyka na charakterystyczne 2 razy.
Offline
jarazm napisał:
... Osobiście mam niefabryczne radio i gdy jest podłączone zasilanie (tzn kostka) to zamyka na raz i dioda nie świeci. Gdy jest odpięte to zamek zamyka na charakterystyczne dwa razy i dioda mruga. Tak jest u mnie i nie przejmuje się tym
Tez posiadam nie fabryczne radio i nie mam żadnego problemu.
Offline
Poniżej umieszczam krótką fotorelacje z naprawy tejże diody. Okazało się że przestała świecić bo się spaliła (tak nawiasem mówiąc, nie wiem czemu mogła się spalić...) Sprawa o tyle trudniejsza że do samej wiązki wtyczka-dioda łatwo się dostać (trzeba zdjąć boczek drzwi) wypiąć wtyczkę i wyjąc diodę do góry z całą wiązką.
Poniżej zdjęcie już wyjętej wiązki wtyczka-dioda.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e66ea6fb41476f37
Natomiast żeby dostać się do samej diody trzeba troszkę rozciąć tą plastikową obudowę w której ona jest umieszczona ponieważ producent nie przewidział wymiany samej diody, a całej wiązki wtyczka-dioda, a takie cudo kosztuje całe 98 zł i to trzeba ściągać z ASO bo zamienników nie ma. Uprzedzając pytanie czemu nie kupiłem używki odpowiadam: nie udało mi się znaleźć takiej wiązki w PL, a jedynie na e-bayu chodzą po jakieś 15 "ełro" więc postanowiłem się pobawić i naprawić sam.
Wracając do sedna końcówka diody i rezystor który znajduje się na jej końcu zalany jest jakąś żywicą epoksydową dlatego trzeba to rozciąć bo inaczej się nie dostaniemy. Potrzebne narzędzia lutownica, cyna, nożyk tapicerski, bateria AA dwa kawałki kabelka, izolacja, nowa dioda, rezystor i trochę chęci
http://www.fotosik.pl/zdjecie/3f3e9ffb35eee20b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0d8ac0e5a97b02ed
Rozcinamy oprawkę diody, trzeba wygrzebać tą żywice którą jest zalana, odcinamy starą diodę (ja wymieniłem razem z rezystorem ale nie musicie tego robić raczej jest dobry) lutujemy w takiej samej kombinacji jak wyjęliśmy, a następnie sprawdzamy na zwykłej bateryjce 1.5 V czy działa, oczywiści ona będzie święcić bardzo słabo bo bateria jest słaba ale w kostce na drzwiach auta rozbłyśnie o wiele jaśniej tam jest chyba napięcie 2-2,2 V. Jeżeli działa izolujemy tą stronę na której nie ma rezystora i wkładamy z powrotem w oprawkę. Tak to wyglądało już po całym zabiegu.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cf4ee1d647ba4ecf
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7846e3f24b07b011
Ja na koniec zalałem tą szparę co rozgrzebałem żeby się dostać do diody silikonem żeby było chociaż trochę jak oryginał
Offline