Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich jestem nowy na forum.
Mam problem z moim Golfem 4 1.9 TDI silnik ATD. Mianowicie została wymieniona turbina na fabrycznie nową( nieregenerowaną). Nowe turbo strasznie świszczy.
Tutaj mam filmik https://www.youtube.com/watch?v=2zKaxxGyY9w
Bardzo proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuje
Offline
Skąd te "fabrycznie nowe" turbo zakupiłeś?
Offline
Sprawdź plakiem nieszczelności na kolektorze dolotowym...
Offline
jak tą nieszczelność sprawdzić na kolektorze dolotowym?
Offline
Kupić plaka, nie palić!
Na nagrzanym silniku delikatnie spryskiwać cały układ dolotowy Plakiem, nasłuchiwać zmian w obrotach. Jeśli jest zmiana obrotów - szukać nieszczelności... Rób to kilka razy i nasłuchuj, dobrze aby ktoś lukał na obroty, nie usłyszysz a wskazówka zafaluje...
Możesz mieć nieszczelny kolektor dolotowy, rezonans akustyczny powoduje "przydźwięk" turbiny.
Bo ona nie gwiżdże jak uszkodzona - wtedy był by gwizd świstaka !!! Coś la'gwizd błąkającego się wiatru, wręcz jak gwizdek okrętowy.
A tu jest tylko przydźwięk, cofanie się ciśnienia i zmiana akustyczna....
Ostatnio edytowany przez TataNka (2017-05-25 19:39:13)
Offline
Mechanik który zakładał turbinę mówił, że ściągał kolektor dolotowy aby od góry dostać się do niej.
Dodam że nie ma dziwnych zachowań podczas jazdy tylko ten dziwny świst nawet z rury wydechowej go słychać.
Jutro sprawdzę kolektor. Dziękuje za podpowiedz
Offline
Zadałem pytanie, czekam na odpowiedź, chociaż trochę kultury.
Offline
Chrzanek, turbo nie regenerowane, nowe to dla mnie tylko fabryka firmowa... Reszta to falsyfikat, podróba...
Chyba że VW komuś odsprzedał licencję i specyfikacje produktu. Są takowe fabryki wypuszczające turbiny do IV, nie oznaczające się logo producenta??
Pomijam tuning.
Więc ten wątek pozostawił bym bez pytań.
A ciąg dalszy: regenerowane, nowe... (...)... żadne turbo nie ma prawa się tak zachowywać.
Łatwiej wykluczyć wszelkie nieszczelności układu dolotowego niż zaraz wykluczać turbinę.
Po nitce do kłębka.
Offline
Oj chłopaki, bez podstaw nie pytam.. Przykład bliski, a kolega Eizon, przypadek zna bo auto robił.
Turbo zupełnie "nowe" kupione w InterCarsie. A ono jest takie nowe, że regenerowane. Turbina od początku
była zła i niby nowa. Świst identyczny, szukanie nieszczelności i wszystkiego i nic nie ma. Auto trafia do Dawida,
szukamy dalej nieszczelności i nic, no to cóż dawaj turbo, a się okazało że takie to nowe jak nie wiem co. Reklamacja,
regeneracja poprzedniej turbiny i auto śmiga aż miło. Przypadek z grupy VW, tyle, że Transporter t5. Więc proszę mi tu
nie pisać, że tylko nieszczelność wchodzi w gre..
Offline
Witam Turbina zakupiona w sklepie (2 lata gwarancji). Producent turbiny Borg Warner. Sprzedawca zapewniał, że turbina jest fabrycznie nowa.
Co do nieszczelności na kolektorze dolotowym sprawdzałem i wszystko wygląda na szczelne.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia turbiny bez demontażu np. podłączenie pod kompa?
Offline
Z tym to już do Kolegi Eizon. To Jego konik na Tym Forum.
Offline
Jak chcemy sprawdzić turbo od A do Z, to najlepiej jest zdemontować i sprawdzić.
Offline
Johnny2014, więc demontaż turbiny, reklama... auto na kołki... aż wirnik wróci...
Dobrze że to przed wakacjami
Offline
Dzielę się "swoim" doświadczeniem z "nową" turbiną.. Nie chcę diagnozować, bo tak się nie da na odległość.
Ale to jest jeden z pewnie wielu tropów kolego. Musisz sprawdzić.
Offline
W razie czego Borg robi nowe tubiny... Najlepiej jakieś zdjęcie wstaw jak była zakładana i po temacie.
Oglądałem film i wiem że nie masz katalizatora co zawsze daje się we znaki jeżeli chodzi o głośność turbiny. Zdejmij dolot od turbo sprawdź albo zrób zdjęcie koła kompresji i wstaw tutaj
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Witam Turbina została założona przez mechanika, czyli nie mam zdjęć z tej operacji. Mam tylko zdjęcie wyciągniętej z kartonu.
Narazie nie mam warunków, aby zajrzeć do niej. Jedyne co udało mi się zrobić to logi jak wstaje tylko nie wiem czy tam coś da rade zobaczyć
Mechanik mówi, że wszystko jest ok ale jakoś mu nie wierze dodam że mieszkam w Niemczech.
PS: jak wrzucić zdjęcie na forum?
Offline