Golf 4 Klub Polska
Witam! Chciałem przedstawić swojego gulfa IV 1.9 TDI 101KM w wersji EDITION. Rok 2000.
Wyposażenie:
- wspomaganie
- klima
- elektryczne wszystkie szyby
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- elektryczny szyberdach
- 4x poduszki
- centralny zamek
- ESP
- ABS
- domykanie szyb z kluczyka
- radio beta V (chyba od innego auta)
- felgi 16"
Golf to był świadomy wybór. Jestem fanem niemieckich samochodów z lat 90 i początku XXI, a golfy VI i VII kompletnie do mnie nie przemawiają. Szukałem egzemplarza 5 drzwiowego z silnikiem TDI na pompkach, z klimą. Obejrzałem sporo egzemplarzy. Wiele było bardzo zmęczonych, po naprawach lakierniczych, lub z cenami nieadekwatnymi do rzeczywistego stanu. Mimo ogromnej popularności modelu, ciężko jest znaleźć ładny egzemplarz golfa IV do tego jeszcze z dieslem. Złamałem swoją zasadę i kupiłem samochód z komisu sprowadzony-opłacony. Auto mimo ładnego stanu, oryginalnego lakieru i WSZYSTKICH ori szyb, długo stało w komisie, gdyż jego przebieg wynosił 302tys km, a nie 180tys km. Po wsadzeniu naładowanego akumulatora zapalił od strzała, jazda próbna była udana. Auto zrywne, nie kopciło, zawieszenie niewybite, wnętrze czyste, tapicerka ładna. Finalnie kupiłem ten samochód. Zapłaciłem za niego pewnie trochę więcej niż był wart, i wiedziałem, że wymaga kilku inwestycji jednak i tak był w lepszym stanie niż egzemplarze za 14-15 tys zł, które oglądałem. Do samochodu dostałem też książkę serwisową i wszystkie inne dokumenty. Po podpięciu pod kompa okazało się, że ktoś chyba próbował zmienić przebieg, ale mu się nie udało i został błąd licznika. Po sprawdzeniu VCDSem przebieg auta wskazał na nieco ponad 300000km więc uwzględniając odchył 5% wszystko się zgadza. Pewnie dlatego auto tyle stało. Samochód planuję używać w firmie więc wszystko musi działać i ma być gotowy do trasy.
Po zakupie oddałem samochód do mechanika, który wymienił następujące rzeczy:
- komplet rozrząd + pompa + płyn chłodniczy
- tarcze klocki przód i tył (części bosch i ferodo) + wymiana uszczelnień tylnych zacisków + płyn hamulcowy
- olej na Castrol 5w40 Turbo Diesel z normą do pompek + filtr Mann
- filtr powietrza
- filtr paliwa
- filtr kabinowy
- odgrzybienie klimy
- wymiana czujnika ciśnienia oleju na ori VW
- wymiana termostatu
- wymiana oleju w skrzyni biegów na ori VW
- wymiana śrub pompowtrysków
- wymiana uszczelki pokrywy
- czyszczenie EGR, odmy itp.
- akumulator centra futura 72Ah bo był 45Ah
- diagnostyka komputerowa
- wymieniłem mieszek zmiany biegów
Jak widać poszła niemała suma za części i robociznę. Jednak mimo wszystko w sumie mniej niż te gulfy za 14-15k zł które wymagały podobnych inwestycji. Mechanik stwierdził, że silnik jest w przyzwoitej kondycji. Widać, że był regularnie wymieniany olej. Pali od strzała.
Do zrobienia zostało:
- zakup podpory pokrywy silnika
- zakup w ASO węża do servo po vinie (widać, że był naprawiany)
Plany:
- zmiana mapy silnika
- licznik z full FIS
- tempomat
- założenie kierownicy multifunkcyjnej od passata b5fl (którą mam)
- ori alusy 17" i nowe oponki wielosezonowe
- lepsze radio
Foty jeszcze od handlarzyny:
Offline
Po prawie 3 miesiącach od zakupu jestem bardzo zadowolony z samochodu. Bardzo wdzięczne auto. Zastanawiam się czy auto nie było chipowane, bo jest bardzo dynamiczne i wciąga w teorii sporo mocniejsze auta moich kolegów. Na 3 pierwszych biegach idzie jak burza.
Powoli zaczynam kompletować zastaw do full fisa i tempomatu. Mam już manetkę sterującą komputerem, która kosztowała mnie browara
Offline
No to fajnie, że kolejny użytkownik zadowolony z auta Oby bezawaryjnie śmigało i służyło jak najdłużej!
Offline
Jak przeczytałem twojego posta jaką pojemność akumulatora miałeś to że tak ujmę " potęga "
Golfik fajny ale jakoś mnie to kremowe lusterko wsteczne razi po oczach. Za dużo kontrastuje z kolorem nadwozia.
Offline
Mimo, że ten akumulator 45 Ah był nowy to po 3 dniach stania ledwo odpalił. Pierwsza trasa była do sklepu po nowy akumulator Lusterko patrząc z zewnątrz też mi nie pasowało, ale w środku pasuje do koloru podsufitki i tapicerki słupków. Przednia szyba jest oryginalna więc chyba nikt nie miał powodu wymieniać, no ale znając 'mirków' nie wykluczam jakiejś kombinacji. W każdym razie mój mechanik przejrzał samochód dosyć dokładnie i nie znalazł żadnych 'kwiatków'.
Offline
Witam. Ostatnio w aucie dołożyłem tempomat. Manetkę i tak trzeba było wymienić ponieważ przy włączaniu kierunkowskazów zapalały się światła drogowe. Został też zregenerowany rozrusznik, który był dziewiczy i wytrzymał od nowości. Wymiany wymagał szczotkotrzymacz i tulejki, trzeba było też go nasmarować. Wymieniłem też wężyk spryskiwaczy bo stary został mi w ręku, uszczelniłem obudowę filtra kabinowego oraz przepchałem otwory odpływowe.
Pozdro!
Offline
Autko dostało chińskie radio 2 din z androidem. Niestety rozmiar radia był niestandardowy i musiałem obciąć kawałek ramki wyświetlacza, żeby weszło do ramki. W każdym razie wszystko śmiga super, GPS, bt, internet, youtube, mp3. Fajnie gra. Finalnie wygląda jakby było fabryczne Żeby nie kaleczyć fabrycznej instalacji do radiowych kabli dolutowałem kostki iso (gniazdka).
Koszt radio: 149$
Przejściówka anteny 9,99zł
Ramka z wysyłką 32zł
Offline
Chińskie radio sprzedałem po kilku miesiącach, gdyż rozładowywało akumulator. Mimo, iż podłączone było tak, że wyłączało się po wyjęciu kluczyka to i tak w jakiś sposób ciągnęło prąd. Do tego doszedł problem z czytaniem usb i kiepską jakością dźwięku przez BT. Finalnie zagościł Pioneer z USB + aktywny mały subwoofer 8", który napierdziela aż miło.
W aucie turbo zaczęło cieknąć, czasami przeładowuje i odcina je. No i nie ma mocy powyżej 100km/h rozpędza się do 160... Co ciekawe do 80 idzie jak burza. Do tego doszedł wyciek w okolicy łączenia silnika ze skrzynią.
Po zimie wyszła też korozja na łączeniu błotników i progów
Offline
Offline