Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich!
Jestem tu nowy, jednak zaciekawilo mnie to forum, dlatego postanowilem i tu przedstawic owoc moich ciaglych prac . Mam go od polowy 2009r. Sprowadzony osobiscie od pierwszej wlascicielki z DE, ktora to sprawila go sobie chyba na "Gwiazdke" o czym mowia dokumenty. Od tej pory dopieszczany i modyfikowany chorobliwie z coraz to wiekszym natezeniem
- MARKA: VOLKSWAGEN
- MODEL: GOLF
- ROK PRODUKCJI: 1999
- KOLOR: LB7Z (SREBRNA PERLA)
- POJEMNOSC: 1.6SR
- MOC: 101KM
- SILNIK: SERIA
- WYPOSAZENIE: HIGHLINE +
KOLA:
- Byly: Oryginalne alu VW Avus 15", opony 195/65/15,
- Byly: TSW Hockenheim (ala BBS) 17"x 8" ET30, wypolerowany rant i nakretka, opony 205/45/17,
- Byly: Repliki GTI V 18"x 8" ET35, dystanse przod 10mm. tyl 15mm., opony 205/40/18,
- Sa: BBS RS II (704 i 705) 18" (przod 8,5 ET22 i tyl 10 ET20), nawierty 5x100, polerka rantow, opony przod 205/40/18, tyl 215/40/18
NADWOZIE:
- 2010: Lotka i progi R32, ori dokladki zderzakow w kolorze, zeberka grilla oklejone w customowy sposob czarna folia ORACAL z zostawionym srebrnym kolkiem wokol znaczka, brak tylnej wycieraczki, przyciemnione lampy przednie, duze (pelnowymiarowe) prawe lusterko (tu z Passata B5).
- 2011 i aktualnie: J.W. + Dokladki zderzakow 25 Jahre - przod oryginal, wygladzona listwa przod (bez wneki na tablice),
WNETRZE:
- Bylo: Highline'owe kubelki tzw. "comfort front" z tapicerka "Badchen",
- Jest: RECARO skora + alcantara (regulacja ledzwii, podudzia, kanapa z podlokietnikiem + srodkowy zaglowek), boczki skora + niebieska nic,
- Bylo: Pakiet skorzany czyli kierownica trojramienna, mieszek i galka oraz reczny (w skorze),
- Jest: Nowo obszyta kierownica skora perforowana i gladka z tzw. "bicepsami" szyte niebieksa nicia, galka i mieszek do kompletu w ten sam desen (Gora perforowana, dol gladki i niebieska nic),
- Lampka al'a Passat W8,
- Pelna "elektryka",
- Climatronic,
- MFA,
- Ramki zegarow na wzor nowszych wersji,
- Wypolerowane plastikowe elementy wnetrza, ktore powleczone byly pseudo guma,
AUDIO:
- Bylo: VW Gamma, Zmieniarka VW na 6CD, 6 glosnikow...
- Jest: Navi MCD... + wzmacniacz Blaupunkt GTA 2 Special MK II, skrzynia Blaupunkt GTb 1200 MK II
PLANY
- Nowy lakier lub korekta,
- Oslona zbiorniczkow z audi S3,
- Czarna podsufitka,
- Wymiana tarcz na nacinane i nawiercane,
- SWAP,
- Air Ride,
=> TAK WYGLADALO AUTKO TUZ PO SPROWADZENIU I ZAREJSTROWANIU
08.2009
=> NA POCZATEK WG. PRZYKAZAN KAZDEGO KUPUJACEGO ZAKUPIONY "PAKIET STARTOWY" czyli do wymiany poszly:
- Pasek rozrzadu,
- Napinacz
- Rolki
- Wszystkie Filtry
- Olej (Mobil 10W40)
Tutaj czesc czesci i fotka z wymiany (Przy okazji wyczyscilem wszystkie pajeczyny i kurz )
09.2009r.
=> W MIEDZY CZASIE W 2009 WYMIENILEM I ZROBILEM PARE DROBIAZGOW TAKICH JAK:
- Zmienilem zarowki postojowe na LED-y (juz nieaktualne),
- Zalozylem Alu-ramki polerowane w zegary,
- Razily mnie podrapane plastiki (wada VW) wiec zdarlem powloke gumowa z wszystkich elementow plastikowych i wypolerowalem na wysoki czarny polysk,
- Zakupilem ori ocieplacz na akumulator,
- Usunalem oznaczenia z pupci,
- Zakupilem i przezimowalem pakiecik R32, tj.: Progi i lotka
- Zmienilem rygielki na Aluminiowe (JOM-tuning),
- Zakupilem piora wycieraczek "Aero",
=> SEZON 2010:
- Na poczatku roku zakupilem solidne i niemieckie Felgi 17" ("TSW Hockenheim R") - Felgi ident. jak BBS
Alu przeszly kuracje odmladzajaca i poszly do polerki rantu oraz odmlodzenia detali.
=> Tu rancik felgi po polerce i foto felgi w trakcie prac, pozostalo wypolerowanie nakretek.
=> Nastepnie wyladowalo prawe duze lusterko z anglika, ktore poprawilo wyglad i wygode uzytkowania.
=> Kolejnym drobnym "modem" byl eksperyment z czarnym grillem przy uzyciu folii termokurczliwej, ktora znakomicie sprawuje sie do dzisiaj.
=> Przyszla pora na obnizenie auta wiec eksperymentalnie wybor padl na nowe TA-Technix -40mm., ktore jednak nie zagoscily za dlugo
=> Tydzien pozniej wyladowal okazyjnie zakupiony Gwincik! . Rowniez TA-Technix, ale efekt nie do porwnania.
=> Na "Zajaczka" wyladowaly nareszcie oponki do Alu, gdzie trafilo na Pirelli Eufori@ RUN FLAT-y czyli mozliwosc jazdy z przebita opona w rozmiarze 205/45 co przy 8x17" wyglada znosnie i ladnie sie naciaga . Tu zaraz po zalozeniu, jeszcze bez dekli i nakretek, poniewaz byly w trakcie polerki.
=> Pamietnego juz teraz 24.04.2010r. odebralem autko nareszcie od lakiernika. I tak wkoncu wyladowal pakiet od eRki.
=> 16.05.2010r. w jedna z deszczowych Niedziel wypolerowalem nareszcie nakretki od Alu. Co prawda zszedl na to caly dzionek, ale efekt jest zacny:
Przed polerka: W trakcie: I po:
=> 09.06.2010r. Zmiana czarnych silownikow klapy i maski na srebrne typu INOXX (ORI VW z modeli poliftowych).
=> W miedzyczasie bylo troche zabawy gwintem. W efekcie tyl zszedl na sam dol, a z przodu troszke zostalo... Efekt nie byl zadowalajacy :hmm:
=> W czasie urlopu zajalem sie nareszcie zaciskami, ktore pomalowalem niebieskim Motipem a wyszlo to tak:
=> Doszedl delikatny "smoked" z przodu. Szybka akcja wieczorowym spotem przy browarku, rozkrecanie przodu, a potem walka z folia i opalarka w domku. Po to zeby wszystko pasowalo do calosci, czyli tyl dymione euro GTI Hellenki, bok dymione ori kierunki, no i do kompletu przod.
=> Ostatnia fota na setupie 2010 z zakonczenia sezonu w Kotlinie. + inne foto
=> SEZON 2011:
=> Udalo sie zakupic ORI dokladke przod 25 Jahre:
=> Tyl Jahre zaklepany od kolegi z forum VW Golf:
=> Wpadly felgi (niemieckie repliki GTI V 18"x 8" ET35 + dystanse Przod - 10mm. Tyl - 15mm.), ktore ida w polerke:
=> Do tego zmienilem oponki przod na 205/40/18 Dunlop, pozniej trafil tyl:
=> Zmienilo sie tez granie na Navi MCD, a do tego czekaly na montaz skrzynka i wzmacniacz Blaupunkta (Wzmacniacz Blaupunkt GTA 2 Special MK II, Skrzynia Blaupunkt GTb 1200 MK II ):
=> Obszyla sie kiera i galka nowa skora (polaczeie gladkiej i perforowanej) z niebieska nicia pod kolor tapicerki i bicepsami.
- Kierownica skora perforowana i gladka z tzw. "bicepsami" szyte niebieksa nicia,
- Galka i mieszek do kompletu w ten sam desen (Gora perforowana, dol (lub jak kto woli przod) gladki i niebieska nic).
Wszystko prezentuje sie tak:
=> Wymienilem kilka rzeczy takich jak prawy przegub, odboje tyl, czujnik cieczy chlodzacej, klocki przod i tyl, filtry, olej,
=> Przerobienie listwy u plastikarza na al'a USA bez wneki na tablice.
=> Zakupilem rowniez drugi kluczyk scyzoryk (jajeczko), ktory czeka na dociecie grotu i wymiane logo i bateryjki,
=> Procz tego wpadla i czekala na wiosne reklamoweczka ORI czesci z ASO takich roznego rodzaju zaslepki, srobeczki, zatrzaski, przycisk recznego z R32.
=> Autko wyladowalo u lakiernika na malowanie zderzakow z nowymi dokladkami, gladzenie listwy i poprawki tu i owdzie.
Pogladowe foto. Tablica jeszcze w zderzaku, zeby poki co nikt sie nie czepial, felg zalozone tylko do przymiarki "na sztuke", no i przed kluczowa zabawa, czyli "kreceniem". Poki co przod skrecony, probnie z jeszcze zapasem 2cm., natomiast tyl nie ruszany wogole.
=> Udalo sie wychaczyc za smieszne pieniadze drugi komplet oponek 205/40/18 na tyl. Michelin Pilot Sport (2)
Na drugi dzien po przywiezieniu ich do domu szybka wymiana. Musze przyznac, ze Dunlop SP Sport 01, ktore mam na przodzie ulozyly sie o wiele ladniej na feldze. Ale nie ma co narzekac. 4szt. 205-ek sa! Tak to wyszlo w pelnej okazalosci. Mozna powiedziec taki BEZSTRESOWY SETUP do jazdy na codzien.
=> Kilka szotow, ktorymi uraczyl mnie Wajsik
=> Dla lepszej kondycji lakieru zakupilem i dotarla paczuszka z Megsem, a w niej:
- MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND + MIKROFIBRA,
- MEGUIARS GOLD CLASS CAR WASH 1,8 L SZAMPON + 2 MIKROFIBRY,
- MEGUIARS DEEP CRYSTAL CARNAUBA LIQUID WAX + MIKROFIBRA,
- MEGUIARS SOFT FOAM APPLICATOR PAD 2 PACK,
Do tego jeszcze po probce na produkt gratis i kalendarz Megsa gratis
=> Autko dostalo zaproszenie i w dniach 10-12 czerwca odwiedzilo OldschoolSUICIDE Party 2011 w Mrówkach
=> Zaraz po powrocie z Mrówek zostal ogarniety CZUJNIK CIECZY CHLODZACEJ. Jezdzilem na felernym prawie pol roku, a objawow jakie sie z nim wiazaly bylo mnostwo. Ogolnie zalewalo go. Wczesniej wymienialem dwa czujniki na zamienniki, ale jednak nie ma to jak ORI.
Tu glowny sprawca zamieszania:
=> Male odwiedziny i znalezine w sieci pare fotek z "Moto Spotu Poznan" pod patronatem M1 i Norauto:
=> To co mi ostatnio zalegalo w folderze ostatnio przeslanych. Tak dla uprzedzenia te kapki oleju na kostce brukowej to nie moje
=> Wzialem sie za porzadne mycie silnika. Oczywiscie w miare moich mozliwosci.
Wszystkie oslony odkrecilem, najbardziej narazone czesci zaslonilem foliowkami (wiem smiesznie to wyglada ) i tak skrupulatnie przy uzyciu:
- plynu do mycia silnikow,
- pedzelka,
- weza z dosc mocnym cisnieniem
Zrobilem troche porzadkow pod maska.
Do tego:
- wypralem pokrowiec na aku,
- oczyscilem klemy, a zwlaszcza plusowa bo zachodzila tym dziwnym nalotem,
- przesmarowalem je smarem miedziowym,
=> Ustrzelone od Bio na VAG Evencie
=> Na takim setupie odwiedzilem przy okazji powrotu z nad morza VW MANIE 2011, gdzie ustrzelil mnie Rafit :pub:
=> Tu zaraz po doprowadzeniu go do ladu po wakacyjnej trasie:
=> Tak prezentowal sie w Gnieźnie na zlocie "Na Glebie Fesst":
=> Byly tez eksperymenty i nawet prezentowal sie ciekawie w wersji DUB TAXI:
=> Nareszcie udalo sie uwiecznic Golfa jak nalezy dzieki pozadnym sesja kolegi choopster piwko
Zdjecia robione przy okazji spotow Inowroclawsko - Torunskich
=> I ostatnim chyba w tym sezonie zlotem jaki odwiedzil golf bylo BBQ w Środzie Wlkp., organizowane przez Wolfsgruppe na terenie "Pachura Motor Center" i zakonczenie sezonu Wlkp. w Kotlinie:
=> Z nowosci pokaze cuz tam sie kroi na przyszly sezon :-D
Beda BBS RS II (704 i 705) 18" (przod 8,5 ET22 i tyl 10 ET20). Niebawem beda nawierty na 5x100 i odswiezenie polerki rantow. Poki co felgi rozbute prezentuja sie tak:
=> Udalo zakupic sie RECARO (za co wielkie dzieki Maciejowi y0p5 piwko), obszyte skora i alcantara w prawie najbogatszej wersji, tj. (regulacja ledzwii, podudzia, podlokietnik, srodkowy zaglowek) + oczywiscie komplet boczkow szyte niebieska nicia.
Wszystko prezentuje sie tak:
CDN...
PozdraVWiam
sagano88
Ostatnio edytowany przez sagano (2012-01-07 21:51:07)
Offline
furka pierwsza klasa Chciałbym tak swojego zrobić.
P.S.
Ile za foteliki dałeś?
A i jeszcze z tym polerowaniem plastików polerowałeś może przy drzwiach uchwyty itp? Bo mam to strasznie porysowane a za ładnie do nie wygląda
Ostatnio edytowany przez Extreme (2012-01-07 22:37:08)
Offline
Felgi mega dobre....
Offline
Extreme dzieki! wszystko pomalu a do wymarzonego efektu sie dojdzie! U mnie jeszcze duzo brakuje. Za foteliki, a wlasciwie cale wnetrze w skorze dalem bardzo malo. Ile to tajemnica Wszystko od kolegi, ktory rozsprzedawal swoj dobry juz zasluzoy projekt (czarne GTI obecne co roku na VAG Evencie).
Co do plastikow to zdzieralem i uchwyty. Najlepiej zjechac to plyta CD, pozniej przejechac papierem wodnym i wypolerowac jakas pasta. Efekt idealny!
largoclark dziekowa!
Offline
Sagano - naprawiaj furkę czym prędzej, bo jak zobaczyłem zdjęcia, to aż się serce ścisnęło...
Planujesz jakiś nowy kolorek dać na budę?
Offline
a na jaki motor będziesz swapował??
Offline
Kajor, a skad Ty w temacie? Nicku nie kojarze? Fakt trzeba conieco naprawic bo niestety mialem przykra przygode wracajac z nowymi teilami z nad morza. Mianowicie obalilo sie drzewo na droge w czasie jazdy. Sczescie w tym takie, ze uderzenie przyjelo inne auto, a ja oberwalem tylko gdzie niegdzie. Takze ze strat zbita szyba i 3 wgniotki
Plus tego taki, ze mialem juz wczesniej kilka mankamentow, a teraz zdecydowalem sie malowac cala bude, ale w tym samym kolorze.
Po przyjzeniu sie widac wgniotke kolo szyby, prawej lampy i na rogu blotnika
Offline
largoclark napisał:
a na jaki motor będziesz swapował??
W gre wchodzi 1.8T lub 2.3 V5. Zobaczymy co sie trafi. Ostatnio przeszlo mi kolo nosa tanio kompletne V5 . 1.8T mam z kolei niedaleko siebie na sprzedaz, ale troche drozsze, wiec kwestia przemyslenia. Troche pokrzyzowalo mi plany to malowanie, wiec mozliwe, ze SWAP odlozy sie do przyszlego roku.
Offline
polecam 1.8 T sam mam i jestem bardzo zadowolony...1.8 T lepsze w tuningu i mniej palą od V5...
Offline
Tez jestem bardziej za 1.8T. Nie ma to jak swist turbinki i dobry moment! Pozatym silniki nie do zajechania. Znam chlopaka z okolic CIN, ktory ma wycisniete ponad 34xKM! Fakt, ze przy wkladzie takim, ze R32 by kupil, ale jest co podziwiac!
Offline
mlodyBZG dystansow nie mam wogole. Oryginalnie rozstaw byl 5x112, ale zrobiony mam nawiert na 5x100. ET jest idealne tak wiec obejdzie sie bez. Dla przypomnienia przod 8,5" szerokie ET22 i tyl 10" ET20. Przod bedzie na rowni, a tyl delikatnie wystawal (2-3cm.), ale naciagiem opony schowa sie w nadkole.
Ostatnio edytowany przez sagano (2012-01-08 01:38:30)
Offline
Adrian, szykuj auto na sezon i pozamiataj wszystkich Oby jak najprędzej wyjechało na drogę
Offline
Extreme to bylo tak dawno, ze juz nie pamietam. Jak dobrze zedrzesz ta gume to i nawet bez papieru sie obejdzie. A do wypolerowania zwykla pasta TEMPO Ci wystarczy.
Offline
bardzo ladne auto, mozna sie wzorowac na nim
Offline
Idealnie zrobione MK4
Już wiem czyim autem będę się wzorować
Po Swapie to już w ogóle będzie kosa !!
Offline
Krótko cacko niesamowite MEGA ale fundusze też nie małe włożone. Lakier taki sam jak mój LB7Z.
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-08 18:22:12)
Offline
Jeszcze duzo mu brakuje, ale wszystko pomalu Nie ma to jak pozytywne komentarze, ktore motywuja do dalszej pracy. Dzieki!
Kolega Muszka pytal na PW, ale niestety nie moge odeslac bo ma pelna skrzynke, wiec napisze tu:
Co do folii na grillu jest to zwykla termokurczliwa folia. Moja jest firmy ORACAL, ale dokladnej serii nie pamietam. Najwazniejsze by przy naklejaniu dobrze ja ogrzac by byla plastyczna. Dobrze jest tez wygrzac sam element, na ktory naklejamy folie. To tyle o moim czarnym grillu
Offline
Cóż pozostaje nam tylko podziwiać... Golf piękny i widać, że wkładasz w niego wielkie serce, bo o pieniądzach juz nie wspomnę:) Tak trzymaj i powodzenia przy kolejnych zmianach i ulepszeniach:)
p.s Felgi BBS RS II będą kosa!!!
Offline
Dzieki panowie za pozytywne komentarze!
Maly aktual coz tam sie uzbieralo z nowych czesci.
- Wpadl ori wlew z TT-ki, ktory moze wpadnie, moze nie. Jeszcze nikt u nas nie probowal tego w MK4 wiec nie bedzie latwo. Caly zabieg napewno nie obejdzie sie bez koncowego malowania, ktore jeszcze przed autem:
- Trafila sie tez nie mala gratka bo ori dokladka JAHRE bez wyciecia na wydech co jest dosc rzadko spotykane:
Trwaja poszukiwania jeszcze paru bardzo rzadkich teili
Pozdro!
Ostatnio edytowany przez sagano (2012-02-15 13:53:27)
Offline
te bbs rs II piekne zawsze na nie polowałem, ale ciezko znalezc,bedziesz sprzedawal to daj znac
Offline
Dzieki Kichu! Tez na nie chorowalem od zawsze i nadazyla sie okazja
Podziwiam Twojego od poczatku sezonu, a wlasciwie pierwszy raz widzialem w Pasleku i moim zdaniem jedno z najlepszych MK4 w sezonie.
Pozdro!
Ostatnio edytowany przez sagano (2012-02-16 12:20:54)
Offline
W planach SWAP na 1.8T z Leona albo 2.3 V5. Bede myslal nad tym nastepnej zimy. Poki co nieplanowanie wypadl lakiernik. Pozniej jeszcze pare innych rzeczy jak Air itd... Takze troche tego jest
Offline
bedzie grubo, sledze temat zobaczymy jak to bedzie wszysko wygladało jak całosc poskładasz, powodzenia
Offline
Cześć,
mam pytanie, jeśli kupie sobie gwint MTS technik to będę mógł opuścić go w dół tak jak na tej fotce:
Offline
gwint oczywiście no ewentualnie wywalenie sprężyn pomnocniczych itp ale będzie i może być nisko
Offline
normalnie będzie low familia, ale uważajcie teraz (jak dla mnie bomba):
Offline
witam,
wszystko top nic dodac nic ujac.
poszukiwania zadkich elemtow dalej trwaja? jak cos to moge popytac na niemieckim forum moze akurat tam jest cos co potrzebujesz.
pozdr
Offline
Normalnie zazdrość sięgnęła zenitu jak zobaczyłem całość. Widać trud i czas włożony w zrobienie go do takiego stanu. Wielkie gratulacje za osiągnięcie takiego cacuszka oby służył jak najdłużej. Coś pięknego klasa sama w sobie pozdrawiam!!!
Offline