Golf 4 Klub Polska
Witam! Mam taki problem kupiłem golfa 4 1,4 16v i gdy go odpalę dopóki się trochę nie zagrzeje słychać tak jakby jeden zaworek stukał ale po chwili jest już dobrze. Nie wiem czym możne być to spowodowane olej w normie. Proszę o pomoc;)
Pozdrawiam!
Offline
za dużo mi to nie pomogło cóż to takiego? do czego służy ? i czy drogi koszt wymiany tego jest?
Offline
http://lmgtfy.com/?q=popychacz+hydrauli … drauliczny
Koszt. to ok. 40-50pln, ale zrobienie to kwestia zdjęcia wałka/wałków i paska rozrządu. Ogólnie w niczym nie przeszkadza, tylko może denerwować. Rozumiem, że klekotanko znika w kilka/kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika? Jeśli tak, to w zasadzie remont można odwlec. Jeśli klekocze dłużej, to niestety będzie potrzebna ingerencja, żeby wałek rozrządu nie dostawał po dupsku przez nadmierny luz zaworowy (uderzenia zamiast płynnego posuwu krzywki).
Offline
tak znika w kilkanaście sekund nie dłużej...i właśnie zastanawiałem się co to możne być za dźwięk...
Offline
no tak za każdym razem rano słyszę ten dźwięk jak odpalam auto w garażu...
Offline
Zaworek popychacza jest już po prostu trochę zużyty i powoli upuszcza olej. Zanim nie nabije się nowy i nie ustali ciśnienie, luz na zaworze jest za duży i wałek stuka w popychacz. Później (po nabiciu popychacz olejem i stworzenia ciśnienia roboczego) luz się kasuje i silnik pracuje normalnie.
Proponuję zrobić to przy wymianie rozrządu - bardzo mało dodatkowej roboty (raptem zdjęcie pokrywy zaworów i wyjęcie wałka/wałków, czyli odkręcenie kilku/nastu/ nakrętek na łożyskach wałka, jednak mechanicy potrafią za to kasować, jak klient się nie zna...).
Offline
rozumiem a mam jeszcze pytanie bo mam zamiar wymienić rozrząd na wiosnę mogę z tym poczekać do wiosny czy lepiej nie czekać i wymienić to już?
Offline
Dzięki wielkie za pomoc !
Pozdrawiam!
Offline
Bez obawy możesz poczekać do wymiany na wiosnę jak napisałeś a koszt robocizny w sumie wyjdzie ci mniejszy.Za jednym zamachem...
Offline