Golf 4 Klub Polska
Witam.
Kontakt: g 33554058
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001379458879
Jestem tu na forum pierwszy raz. Założyłem konto bo chciałbym się podzielić z wami informacjami na temat mojego autka.
A w szczególności tworzę ten tag aby dowiedzieć się od znawców, co mogę zrobić aby poprawić dynamikę mojego golfa.
To jest model 2000 roku o poj. 1.9 tdi gdzie pod maską znajduje się 115 km.
Jestem posiadaczem od nie dawna bo niespełna roku. Kupiłem sobie coś mniejszego, bardziej żwawego. Nie szukałem cudów techniki ani bajerów. Jedynie co chciałem to mieć skórę. No i znalazłem. Co prawda nie jest to świetnej klasy skóra ale jest. Ogólnie mi się podoba stan techniczny, bo jest w perfekcyjnym. Wiem co kupiłem i wiem co jest w silniku na dzień dzisiejszy.
Z wyposażenia chciałem mieć tylko skórę. Nic więcej mnie nie interesowało.
Jest to wersja silnikowa 115 km Nm 221+ chip kompleksowy program w V-tech'u na 140 km i Nm 270.
Max prędkość 208 km/h, co prawie osiągnąłem bez problemu, a mianowicie 200 przekroczyłem.
Wersja Basis, czyli podstawowa wersja dlatego nie mogę się niczym pochwalić.
A co najważniejsze; zachęcam do obejrzenia filmiku. Na mojej stronie jest jeszcze krótki z jazdy.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2012-02-01 17:21:27)
Offline
fele bardzo piękne masz no i poczytaj na forum jest wszystko opisane co i jak sie tworzy tutaj zdjecia
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=190
Offline
Ostatnio patrzyłem na allegro powerbox'y. A;e nie mam zamiaru tego zakładać bo słyszałem, że to syf. A w warsztacie kosztuje to ok 1000zł.
Offline
ładny golfik no fakt lepiej program wgrac:)
Offline
Ale co oprócz programu mogę w nim zmodernizować. Naczytałem się różnych rzeczy o tych magnetyzerach i innych ale mnie to jakoś nie rusza.
Może jakiś większy intercooler? Albo filtr powietrza lepszy. Słyszałem, że dobra jest firma k&N czy coś takiego. Ale czy będzie pasował czy trzeba coś modernizować dodatkowo?
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-09-08 22:24:44)
Offline
możesz spokojnie kupic wkład filtra z K&N do golfa bo są takie.. czy to cos daje.. hmmmm
Raczej nie . jedynie to intrcooler i turbo.. albo CHIP
Offline
Aha. Mam mały problem. Nie świecą mi przy otwieraniu drzwi światełka, oświetlające podłoże. Lewa w ogóle a prawa czasami jak zaskoczy. Czy to jest modóła wina czy co? A gdzie on się znajduje?
Offline
kutacso napisał:
Aha. Mam mały problem. Nie świecą mi przy otwieraniu drzwi światełka, oświetlające podłoże. Lewa w ogóle a prawa czasami jak zaskoczy. Czy to jest modóła wina czy co? A gdzie on się znajduje?
kutacso ja myśle że to wina może być spalonej żarówki
Offline
kutacso napisał:
Kolego, bez przesady. Zaczyna się od tego.
Nie wypisywał bym nie sprawdzając żarówek.
nom luzik
Offline
Dzisiaj cały dzień się męczyłem z rozbieranie i dobijaniem się do zamka. Co najgorsze- WSZYSTKO JEST DOBRE! ;/
Po złożeniu okazało się, że uchwyt zamka coś nie włącza mikra i palcem wystarczy dotknąć. Więc nie wiem co jest grane nadal. To od strony pasażera.
Od strony kierwocy jest to samo tylko że trzeba już rozebrać bo jak nie ma podświetlania drzwi tak i nie ma brzęczka świateł. A nie lepiej kupić cały zamek i nie bawić się w te klocki? Pewnie lepiej jak stać.
Offline
Odwiedziłem stary sposób dodawania zdjęć.
Początki były takie:
Potem umyłem go trochę.
Próbowałem cudować z listwami 'chrom', ale nie zdało egzaminu. Dlatego uprzedzam: Jeżeli ktoś zamierza kupować takie coś, to odradzam. Lepiej zapłacić więcej i kupić towar z górnej półki.
W efekcie końcowym tak się prezentuje:
Co zmieniałem:
Szyba tył, ciemna,
Radio pionnier'a. (Świetny dźwięk) Audio: Wzmacniacz kenwood'a+ 2x 150 chyba, i 2x małe syki wstawione w deskę zamiast tylnej półki+ 4 głośniki przód.
Razem tworzy dobrą charmonię. :-)
Tylne lampy ciemne,
Przednie lampy przydymione,
Nakładki chrom na grill.
Alu Etabeta Jofiel X-Black Polish.
Opisałem co wymieniałem wizualnie. Z mechanicznych elementów niewiele.
Offline
Ostatnio byłem na przeglądzie (30.09), przeszedł oczywiście no ale muszę wymienić jedynie gumę, tuleję na prawym wahaczu.
Słyszałem, że będę miał problemy z wybiciem tego bo trzeba dać na prasę także szkoda zachodu. Lepiej kupić wahacz kompletny i wymienić?
Offline
CHudini MK4 napisał:
możesz spokojnie kupic wkład filtra z K&N do golfa bo są takie.. czy to cos daje.. hmmmm
Raczej nie . jedynie to intrcooler i turbo.. albo CHIP
Witaj Adamie,filtr K&N daje lepszy moment obr."trochę", ale daje. No i dźwięk silnika inny. Pozdro
Offline
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it … d00be2ff62
Co powiecie na ten temat?
Offline
nie nie i jeszcze raz nie ;p tysiaka musisz dać za dobry program no chyba ze chcesz mieć 10KM wiecej a palić 12na sto
Offline
Kor0. Obiecałem to zrobiłem fotki. Wybacz za jakość, ale sprzęt nie pozwolił na lepszą.
Do rzeczy:
Zdjęcie przodu:
Obiecany tył:
Ostatnimi czasy montowałem zmieniarkę, co był wątek w 'car audio'.
Nie miałem pomysły gdzie ją podziać, a w schowku nie mieściła się, pod siedzeniem też więc wybrałem najpraktyczniejszą opcję:
A na koniec to, pod czym to wszystko stoi: (własnoręcznie stawiana w tym roku)
Ostatnio edytowany przez kutacso (2012-12-05 18:55:20)
Offline
nom skóra jak marzenie
Ostatnio edytowany przez CHudini MK4 (2011-11-14 18:27:28)
Offline
baaaa skóra powala na kolana jest mega! chcesz się zamienic? haha
Offline
Offline
kolego jesli chodzi o wieksza moc, to jest wiele rzeczy ktore na to wplywa: Duzy intercooler, wieksze wtryski, zmiana turbo, zmiana pompy paliwa na 11mm wymiana dwumasa oraz sprzegla na cos mocniejszego zeby to uciagnelo, no i przedewszystkim dobry program w dobrej firmie i spokojnie mozesz sie cieszyc mocami ponad 180KM. Wnetrze ładne Tyle z mojej strony.
Offline
mlodyBZG - ten silnik to PD, więc pompa i wtryski odpadają. Dmuchawka z 115KM uciągnie spokojnie pod 140KM na chipie, więc taka moc jest do uzyskania na spokojnie kosztem ok. 1000-1500pln. Wyżej potrzebne będą wydajniejsze pompowtryski (ASZ/ARL - do 250KM) i większa suszarka.
I naprawdę - weź ogarnij ten bagaj, bo aż żal patrzeć - poprowadzenie kabli bokiem, albo pod półką (np. na rzepach) zajmie ci pół godziny, a spijanie browarka będąc dumnym z uzyskanego efektu - bezcenne.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-14 19:08:04)
Offline
Gdybym nie ściągał tak często deski z tyłu to by żadnego kabla nie było widać. A kiedy to jest pochowane to większy kłopot ze ściąganiem.
Poza tym siedzenia też rozkładam a tak to kable się na bok rzuci i gitara.
Gdybym nic nie przewoził to porządek by był.
Zaraz się wqrwie i w paint'cie je wymarzę. ;>
Wiem, pół godzinki. Ale zbytnio nie mam czasu. Późno przyjeżdżam. Chcę 'szmatę' wymienić ale nie mam kiedy.
I tak w porę zrobiłem w końcu zdjęcia bo ciągle ciemno. W weekend za bardzo czasu nie ma i tak w kółko.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-11-14 20:16:45)
Offline
haha w pancie wymażesz ale w pamięci dalej nam ten obraz zostanie
Offline
Cześć Wam.
W sobotę chciałem zaślepić zawór egr. Kiedy jednak się do niego dokopałem, otrzymałem taki oto rezultat:
Postanowiłem cały ten shit oczyścić. Ze względów na dziewczynę zakończyłem pracę około 19.
Nie zdążyłem zaślepić. Blaszkę dorabiałem dlatego nie zdążyłem wszystkiego zrobić na raz.
Wczoraj znalazłem chwilkę i zaślepiłem. Był problem ze zgraniem wszystkiego bo jedna śrubka nie pasowała ale udało się.
Podsumowując... :-)
Aha. Trzeba mieć dobre trox'y. Ja niestety nie miałem, jedynie w scyzoryku.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-12-13 19:16:52)
Offline
Trochę? Przecież to istne bagno!
To my pieczołowicie filtrujemy powietrze idące do cylindrów, żeby żaden osad się tak nie uzbierał i silnik sobie długo żył, a tu jacyś sqrwiali ekolodzy wymuszają stosowanie takiego szitu, który w zasadzie nic nie daje?! Nie do wiary po prostu...
Offline
Ale nie czaje.;p
Chodzi Ci Kajor, że ja nic nie odczułem po zaślepieniu?
No niestety kondycja samochodu się nie poprawiła, przynajmniej tak odczówam.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-12-13 17:16:14)
Offline
Nie miałeś prawa nic odczuć, bo EGR nie zwiększa mocy. Dobrze że go wyczyściłeś i zaślepiłeś.
Denerwuje mnie tylko zafajdana "ekologia", która niszczy nasze silniki - przykład miałeś na swoim EGR.
Offline
Ale myślałem, że po wyczyszczeniu więce powietrza pociągnie i cos może pyknie. No ale ważne, że czysty jest teraz.
Offline
Kajor napisał:
Trochę? Przecież to istne bagno!
Oczywiście trochę w cudzysłowie. Ale to chyba normalny widok po rozkręceniu EGR.
Aż się boje u siebie zajrzeć.
Offline
czyli to co pisza na zaprzyjaznionym forum o zaślepieniu to jakis mit ??? .... Ważne że jest czysto teraz bo widze po fotkach że uuuu dość duzo się tego nazbierało.
Offline
Za zaślepienie podziękuje ci silnik - dłuższa żywotność przez brak syfu w cylindrach.
Na osiągi nie wpływa - recyrkulowana jest część spalin, a ich dawka jest dobierana przez zawór tak, by wykorzystać całe powietrze - służą tylko jako dodatkowy wypełniacz.
Offline
Witam Panowie i Panie oczywiście też.
Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem kolejnego auta do kolekcji w moim życiu:
Szczęśliwym z tego względu, że otrzymałem je Barrrrdzo okazjonalnie. :-)
Najgorsze jest to, że trzeba robić blacharkę z każdej strony a plusem jest to, że tylko blachę.
BMW 525 d, 1997 rok, 105 kW czyli 140 km., kombi. Jest po wypadku na autostradzie; obróciło ją i otarła się o barierki. Silnik nie ruszony. Stoi obecnie na zimowych 15'' zimówkach. Ogólnie auto zaniedbane przez poprzedniego właściciela.
Wymienione zostało:
zderzak przedni od jakiejś nowszej wersji (do malowania),
prawe nadkole nowe jest i też do malowania,
Do zrobienia:
prawa strona dwie pary drzwi porysowane tylko i do malowania,
tylne prawe nadkole; element jest pod lampą do wymiany czyli jakąś wstawkę trzeba zrobić,
dół tylnej klapy jedynie jest do wyprostowania o ile się da i malowanie,
tylni zderzak do poprawki,
Przód maski jest do lekkiej poprawy; tam gdzie grill (na zdjęciu nie widać), bo uszkodzenie powstało długo po kolizji,
cała lewa strona od kierowcy jest dobra.
Co nowe:
Przednie lampy, nie wiem czy to są ringi ale tak świecą, tak jakby soczewki nie znam się,
tylne lampy nowe. Wiem tyle, że komplet kosztował ok 2000zł.
Przedni prawy wahacz jest wymieniany i chyba tylni.
No i wyżej wymieniłem prawe nadkole.
Kiedy ją zabierałem to pod silnikiem słychać dziwny dźwięk na najmniejszych obrotach. Po dodaniu gazu nic nie szpeci pracy silnika.
Prawdo podobnie łożysko alternatora. A w najgorszym przypadku łańcuszek rozrządu (100 zł).
Wiadomo już, że pod silnikiem to jedynie koło paska wieloklinowego tak uderza. Powodem może być napinacz paska. Koszt to ok 120 zł.
Będę chciał ją sprzedać, jeżeli będzie ktoś chętny na taką w jakim stanie jest obecnie. Cena ok 5000 zł.
Jeżeli chętny się nie trafi mam zamiar robić ją w najbliższym czasie i też sprzedać.
Oczywiście Golfa mam dalej. Także mam teraz czym jeździć. A na zimę tył napęd w bmw też się przyda, co prawda nie jeździłem nią. Tylko dwa razy się przejechałem no i planuje ją odrestaurować. :-)
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-12-24 12:34:40)
Offline
golfa masz dalej?
Offline
Dobra, powracam z powrotem pomalutku.
BMW na allegro, może jutro może po jutrze ją pchnę.
Tak więc będę miał ok 5 tys aby włożyć w golfa. Znalazłem w swojej okolicy takie coś:
http://moto.allegro.pl/chip-tuning-tdi- … 90064.html
Ale przed tym chciałbym się poradzić w co zainwestować aby poprawić osiągi?
Wtryski? Pompa paliwa?
Chciałem też zawieszenie obniżyć. W wymianę amortyzatorów nie będę się bawił osobno więc chciałem od razu kupić komplet. Jaki najlepszy?
Offline
Co do chipa to poszukaj po necie opinii, niektórzy nie robią indywidualnych programów tylko walą gotowce co może źle odbić się na silniku.
W tym silniku na moc może też pomóc turbo od ARL. Zależy w jaka moc celujesz. Przyda się też wydajniejszy intercooler.
Co do zawieszenia na pewno warto zwrócić uwagę na H&R. Nienajlepsze opinie słyszałem o firmie MTS
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-29 22:06:58)
Offline
Nie stać mnie na zawieszenie H&R
Chyba że same sprężyny ale wolałbym do 1000 zł coś.
Chyba że lepiej sprężyny H&R, amortyzatory dokupić.
Ale to już bez gwintu...
A co do turba to wydajniejsze i oddałbym swoje. Czy do tej mocy jaką planuje osiągnąć wystarczy moje seryjne turbo? Bo czytałem że samo to nic za bardzo nie da.
A intercooler jaki?
A co do mocy to około 150 km by mnie zadowalało. Nie jestem wymagający.
Potrzebuje opinii konkretnej, np.
Wydajniejszy intercooler, albo wtryski czy coś tam a na samym końcu program wgrać.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2011-12-29 23:01:28)
Offline
Znajmy ma w takim silniku jak twój 144 KM po samym chipie, czyli chip + suszarka powinny spełnić twoje oczekiwania.
Z gwintów możesz jeszcze poszukać TA Technix oraz KW. Chociaż gwintu poniżej 1000 ciężko ustrzelić
Offline
Offline
A więc Moi Drodzy.
Lece jutro do Szczecina do http://vtech.pl, mają mi chipa kompleksowego wgrać. Oczywiście hamownia wszystkie sprawy.
Wykresy wsadzę jak tylko wrócę.
Zrezygnowałem z turbo bo w zamian chcą moje gdzie jest dobre a nie oddam dobrego jeszcze za 1000zł.
Druga sprawa. Jedzie już do mnie Ta- Technix, udało mi się zdobyć nowy kompletny gwint za 840 zł z przesyłką. Dużo, mało oceńcie.
Zamówione też tulejki i gumy na wahacze firmy Lemforder. Dobra firma? http://moto.allegro.pl/zestaw-sworzen-t … 50874.html
Myślałem nad kupnem tulejek na tył ale zobaczymy czy są wybite.
W środku lutego wstawiam auto do wujka, będzie mi malował wszystkie listwy w kolor nadwozia. Mam też do zrobienia prawe nadkole bo zadrapany był i z tyłu przy wlewie kupionego miałem z głębokoą dosyć rysą.
Co najważniejsze sprzedałem bmw. Poszła do nowego właściciela za Bydgoszczą.
Na bieżąco będe wstawiał wszelkie foty sprzętu, montażu jak i demontażu.
Offline
Oni dopasowują program do każdego auta indywidualnie czy wgrywają gotowca (pytałeś może)?
5 KM z chip'u w 1.6 16V to trochę mało.. za to ceny mają atrakcyjne, nawet poniżej tysiaka.
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-13 21:48:10)
Offline
działam z tematem, w pon. chyba kupie dobry stożek, później wstawiam nową lambde 2 i kat; ciekawy jestem wyniku
Offline
Zabieg ma trwać około 2 godzin więc chyba raczej dopasowują. Czytałem trochę o nich. Robią to dobrze no ale nie za małe pieniądze.
Do benzyny może poniżej tysiaka. A do diesla trochę więcej.
Offline
zobaczymy ile wyciśniesz,
Offline
nieźle zaczynasz sezon
Offline
Dzisiaj doszły tuleje.
Pościągałem wahacze i pojechałem na wciskanie. Okazało się, że pionowe trzeba ciąć i jutro dopiero odbiorę. A myślałem, że złoże dzisiaj.
A wracając do gwintu; strasznie twardy. ;/
Nawet nie mam kiedy zabrać się za podłączanie głośników. Brak czasu.
Jeszcze będę musiał rozpórkę chyba założyć żeby mi szyba nie pękała.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2012-01-19 18:56:59)
Offline
ile dałeś za ten gwint albo jaka firma napisz to sprawdze
zamówiłem wczoraj springi -35 mts mam nadzieje ze bede zadowolony
Ostatnio edytowany przez miodek (2012-01-19 19:11:58)
Offline
Mam gwinty założone, a czy muszę rozpórkę?
Parę miesięcy temu wymieniałem szybę bo mi pękła więc teraz jak mam te zawieszenie to tym bardziej się boję że znowu będę musiał wymieniać.
Jeszcze jedno: Jak są rączki na boku, popielniczka to te elementy są od nowości poobklejane takim czymś co teraz przy jakichś zadrapaniach schodzi i paskudnie to wygląda. Można to w jakiś ŁATWY sposób zdrapać bądź zamaskować?
Ostatnio edytowany przez kutacso (2012-01-22 17:47:22)
Offline