Golf 4 Klub Polska
witam mam takie pytanie widzialem w jednym aucie rocznik 98/99 podswietlenie wnetrza diodami led,zakupilem ostatnio do mojego Golfa rok 98 diody i po podlaczeniu nie dzialaja!!:(Jak zostawie jedna z przodu ta 42 mm to swieci ale po wylaczeniu silnika i wyciagniecu kluczykow dalej swieci tzn rzazy,czy ktos wie o co kaman?Wymienilem wszystkie oprocz dwoch pod oslonami slonecznymi czy to moze byc przyczyna?
Offline
Zamień jeśli możesz te diody w gniazdach miejscami, dioda ma być podłączona strona plusowa do plusa a minusowa do minusa inaczej są problemy albo nie działa.To nie żarówka że jest obojętność biegunowa w diodzie podłączenie powinno być zgodne z biegunami napięciowymi.( czasami są produkty w których nie jest wymagana zgodność ale chyba przy zastosowaniu rezystorów napięciowych na dwóch biegunach a przy twoich podejrzewam że niema.Dioda ma napięcie bardzo małe więc ich potrzebuje.)
Offline
Kolego sam to podłączysz obróć miejscami diodę ( tak zwaną żarówkę) ,jeśli nie masz miernika żeby sprawdzić bieguny to próbujesz jeśli w jeden sposób nie świeci to obracasz ją odwrotnie nic trudnego...
Offline
No teraz zabrzmialo to jakbym byl troche tępawyhehe zart,rozumiem Cie tylko czy one nie dzialaja jak zarowki do choinki jak wyciagne jedna reszta nie dziala,chodzi mi o to czy jak ta jedna bede zamienial miejscami to zadzial ?powinna palic albo nie?
Dla wyjasnienai zostawie stare zarowki po czym jedna wyciagne i bede probowal wsadzic jedna lub druga strona tak ?powinna zadzialac wtedy?
heheh sam sie juz pogubilaem ale pojecia w tych sprawach tez nie ma przyznaje
Offline
Żadna z nich niema wpływu na inne , jak napisałeś wyciągnij starą żarówkę włóż diodę świeci ok. nie świeci zamień diodę stronami w tym samym podświetleniu.
Offline
Dobra Maniek wielkie dzieki jutro to sprawdze powiem tylko ze podswietlenie rejstracji dzila non top bez zarzutu a w bagazniku znowu raz sie pali a raz lekko swieci:(mam nadzije ze masz racje
Offline
Jak wszystkie podłączysz zgodnie czyli plus do plusa, minus do minusa powinno hulać..
Offline
Rejestracji dzila non top bez zarzutu a w bagazniku znowu raz sie pali a raz lekko świeci.Podświetlenie działa to pozostałe diody są inne? NAPISAŁEŚ krzys2263 Świecenie diody nie porównasz do żarówki ponieważ one mają więcej watów.Żarówka świeci całą objętością szklaną a na diodę musisz popatrzeć się na wprost wtenczas widać strumień światła, z boku jak na nią popatrzysz daje wrażenie własnie żarzenia .Nie wiem co to jest za wynalazek bo trochę tego naprodukowali.Chyba że kupiłeś nie na 12V a na mniej i mogły się nadpalić i efekt żarzenia(jest taka możliwość miałem takie przypadki będzie świecić ale o wiele słabiej) ,albo masz na 12v i dostały większego napięcia będzie to samo,diodzie dużo nie trzeba zaraz ją szlak trafi jeśli nie odpowiednie napięcie. Ostatnio było na temat czy będą dobrze świecić http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=1513 poczytaj....
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-17 05:52:37)
Offline
Dioda potrzebuje dużo mniej prądu od tradycyjnej żarówki, z tąd napięcie ktore nie powoduje świecenia żarówki powoduje zarzenie się diody.
Offline
Kolego co to są za diody żuć jakieś foto własne a jak nie to poszukaj na allegro będzie można coś więcej powiedzieć...
Offline
Offline
Wedle opisu ok. jeśli masz prostownik na 12V zobacz jeszcze jak będą świeciły podłączone do niego czy jest jakaś różnica,chyba że są one walnięte,uszkodzone...i powoduje słabe świecenie ( pamiętaj o biegunach)
Offline
Znajomy powiedzial ze jakiegos minus/masy czy cos takiego nie ma,W rejstracji dziala normalnie w podsufitce z przodu jak wloze te male 5w5 czy jakos tak to dziala bez zazutow puznie pbok nic daje ta 36 mm i jak dam zle to te dwie dalej dzialaja a jak dobrze biegunami dam to one nie dzialaja dziala ta 36 mm tlko po wylaczenu stacyjki caly czas zazy
Offline
Tak jak napisał lukker - dioda ma wielokrotnie mniejszy pobór prądu i ten szczątkowy amperaż pozostały w instalacji wystarcza by się żarzyła. Sprawę powinien załatwić odpowiedni opornik.
Offline
Co do instalacji wewnątrz ciężko mi powiedzieć a mikrostyki w zamkach masz sprawne? Napisałeś po wylaczenu stacyjki caly czas żarzy wynika z tego że jest jakieś zwarcie i daje małe napięcie dla żarówki za małe do świecenia a diodzie wystarczy na żarzenie tak sądzę ...A masa tak zwany minus musi być.
Offline
Kajor napisał:
Tak jak napisał lukker - dioda ma wielokrotnie mniejszy pobór prądu i ten szczątkowy amperaż pozostały w instalacji wystarcza by się żarzyła. Sprawę powinien załatwić odpowiedni opornik.
diody montuje się po to zeby był mniejszy prąd pobierany a jak damy opornik to będzie to samo co zwykła zarówka no ale jeśli komuś zależy tylko na wyglądzie to podpisuję się pod tym
Offline
Tak tylko normalna żarówka potrzebuje ok. 12V a dioda niecały 1V różnica nie mała dlatego stosowany jest rezystor ( ma za zadanie wyhamowania prądu do odpowiedniego rezultatu jaki chcemy uzyskać w tym celu są różne rezystory ) w celu blokowania napięcia żeby jej nie spalić i w końcowym rezultacie przepuszcza zaledwie 1V do 1,5V a nie 12V czyli minimalne napięcie przepuści i efekt żarzenia. Próba , dajemy napięcie na żarówkę i zmniejszamy coraz słabiej będzie świecić aż zgaśnie napięcie ok.tam 8V, a dioda z rezystorem dłużej wytrzyma... Czyli jakieś napięcie w instalacji pozostaje skoro napisałeś ....
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-19 00:12:39)
Offline
Dokładnie tak.
Poza tym w instalacji gromadzi się napięcie szczątkowe, które diodzie może czasem wystarczyć.
Poza tym dochodzą efekty elektrostatyczne, itp itd.
Offline
Ty to masz już w diodach tych oprawkach zamontowane gdyby ich nie było to dawno by je szlak trafił.Kupić można w sklepach elektronicznych z częściami jak taki masz udaj się do nich przedstaw swój problem a oni powinni zaradzić. Jest jeszcze opcja że te rezystory które masz w diodach jakaś kasza dobrze byłoby innego producenta sprawdzić może takie osobiście mam na jedną diodę i ok. http://moto.allegro.pl/postojowki-diody … 10956.html a te na 6 ale inne diody http://moto.allegro.pl/zarowki-6-led-ru … 50693.html Co do twoich nie mam przekonania coś podobnego miałem dla mnie kicha..
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-19 00:50:53)
Offline
Maniek - wcale nie musi być oporników - ja podłączałem diody bezpośrednio pod akumulator i nic się nie działo. Nawet w tych diodach z twoich linków nie ma oporników.
Oporniki kupisz w każdym sklepie elektronicznym/technicznym, itp.
Proponowałbym zacząć od 100Ohm i iść co 100 do 1000 - sprawdzając przy którym efekt żarzenia zanika (całkowicie, a więc sprawdzamy w ciemności). Następnie dajemy o 100Ohm większy (tak na wszelki wypadek) i heja.
Oporniki montuje się na dowolnej końcówce (plusowa/minusowa) i dowolną stroną - kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia.
Offline
Dokładnie ,diody mają w sobie coś ( fajnego) ale uporać czasami z nimi to czarna magia, pozostaje jedynie sklep z częściami albo jakiś elektronik lub dobry elektryk żeby doposażyć niby to co powinno działać bez problemów.
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-19 07:54:18)
Offline
Jak są żarówki wsadzone to jest ok?
Zmieniałeś diody na inne,może masz jakieś trefne
Są odpowiednio zamontowane, właściwą stroną
Offline
dwie wszadzam te w5w czy jakis tak to pala normalnie poznie wsadzam zle ta 42mm rurkowa dalej pala sie dwie i jest ok kiedy wkladam dobrze ta 42 mm to tamte dwie nie dzialaja a ona po wysiadaniu caly czas sie zazy.Moze trzeba podlaczyc wszystkie w cale podsufitce jest w sumie7 zarowek
Offline
Hmm ciekawa zagadka
U mnie po zamknięciu auta gaśnie 42mm a zarza się w5w ale led ledowi nie równy.
Ja mam wsadzone ledy przy lusterku i z tyłu i działa normalnie.
Offline
Ledy ciągną naprawdę symboliczne napięcie więc póki co niczemu to nie szkodzi.
Nie wiem czy po iluś tam minutach nie jest odcinane ogóle napięcie na lampkę, muszę kiedyś obczaić
Nawet jak auto stoi kilka dni nie palone nie ma problemów.
Prędzej ledy się wykończą przez takie zarżenie, to skraca ich żywotność.
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-12-20 23:01:10)
Offline
Panowie jak dorwę chwile czasu jutro to wypytam elektronika przecież oni nie gryzą a to nie jest jakaś tajemnica,rozwiązanie musi być BEZ URAZY
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-20 23:50:49)
Offline
Diody LED to by musiały kilka lat bez przerwy chyba świecić, żeby akumulator rozładować. Nie ma się co bać.
Offline
maniek napisał:
Panowie jak dorwę chwile czasu jutro to wypytam elektronika przecież oni nie gryzą a to nie jest jakaś tajemnica,rozwiązanie musi być BEZ URAZY
I tak będzie najlepiej
Offline
Zdobyć info nie łatwo! 1.Dioda napięcie ma do 1,8v i nic więcej bo ją spali.2.Każde co są sprzedawane posiadają rezystory o odpowiedniej mocy co do ilości diud jaki zestaw posiada i napięcia jakim będzie zasilana.3.Podłączenie jest wymagane zgodnie z biegunami ( są przypadki z dwoma rezystorami że działa niezależnie co do biegunów info nie pewne?)4.Bez problemów działa na oświetleniach nie posiadających modułów rozbudowanych. A teraz oświetlenie wnętrza na podstawie GOLF IV. 1.Podstawa sprawna instalacja bez usterek ( zwarcia na instalacji plusowej minusowej,uszkodzone mikro-styki itd.) A TO REZULTAT KOŃCOWY. Auto posiada moduł komfortu wyposażony tak zwany ŚCIEMNIACZ OŚWIETLENIA WEWNĘTRZNEGO (zamykamy drzwi powoli gaśnie otwieramy zapala itd.).Co za tym idzie żarówka zrobiona jest na spirali pobór mocy inny niż dioda i wskazania inne więc on błądzi i głupieje wskutek czego bierze się minimalne napięcie,wszystkim steruje jakieś ustrojstwo co jest przeznaczone do działania z żarówkami i na nie obliczone, a nie na diody.Instalacja wewnętrzna jest cała ze sobą powiązana.W starych modelach niema modułów,w tych nowszych są a najnowsze zaprojektowane być może na diody i dlatego działa. Jeśli zakładamy diody na oświetlenie wewnętrzne to WSZYSTKIE nie pomijamy żadnej może będzie działać,wedle biegunów i dany moduł uda się oszukać.Na oprawkę oświetlenia jest stale podawane napięcie a masa odcinana.Tego się dowiedziałem.Nie próbowałem więc przetestujcie Jeszcze zapomniałem jak wymieniamy wszystkie żarówki na diody tycz się również tych w DRZWIACH!!! nie tylko w podsufitce.Jak wymiana to wszystkie one razem ze sobą współpracują na jednym systemie!!!
Ostatnio edytowany przez maniek (2011-12-22 07:51:28)
Offline
mi nad lusterkiem po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki 42 mm gaśnie a małe lekko sie zarza... nawet fajnie mi sie to np podoba:P bo tak na niebiesko z tyłu 36mm tez sie zarzy;p w drzwiach gaśnie. ale niestety mam mały problem bo w dzwiach od pasazera wg mi nie swieci....;/ podobno jest jakis czujnik w zamku od tego swiatełka.? wiecie coś panowie na ten temat? bo bezpieczniki zarowka itd wszystko jest ok a nie chce sie swiecić badziewie;/
Offline
Brak oświetlenia w drzwiach to objaw normalny,nic innego tylko uszkodzony mikro-styk jest on mankamentem w zamku tu masz foto poradę bardzo pomocną z forum.Jeśli trochę pokopiesz jeszcze na forum znajdziesz więcej http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=255090
Offline
Strach obleciał? Ale strach ma wielkie oczy.Tak na poważnie nic trudnego trochę czasu,cierpliwości.Ja też się bałem ale jak mi krzyknęli 250zł za sztukę z robocizną a inni 100zł nie dałem za wygraną.Potem jeszcze znalazło się trochę znajomych i każdy zadowolony.Jakbyś się zdecydował to trzeba uważać na ślizgi podnośnika szyby lubią popękać więc ostrożnie są całe plastikowe chyba ze będziesz miał metalowe ( jakiś stop metalu a w środku plastik)
Offline
Witam wymienilem wszystkie zarowki na diody i dalej lipa,ta 42 mm nie rzazy a pulsuje prawie rozni z dioda orginalna od alarmu:(Momentami wogole po otwarciu drzwi zadan sie nie pali a wszystkie leciutko rzaza.porazka
Offline
Własnie wróciłem od elektryka,powiem szczerze ze minka mu opadla,nie wiedzila o co chodzi i tak naprawde nie wie chyba dale:)Wiec znak zapytania nad ledami ciag dalszy.Powiedzial mi jedno ze akumulatorowi nic nie bedze tam jest male napieci o,1 czegos tam czy jakos tam:PMowi z to cos od komputera ze wysyla male impulsy,ze nieby sprawdza zarowiki czy cos takiego,nie wiem o co mu chodzilo ale dalej jezdze z swiecacymi diodami:)
Offline
wsadz jedną zarówkę zwykłą i zobaczy czy się żaży?
eee opornik spróbuj pociągnąć obok żarówki tej na środku od + do - kup kilka i sprawdzaj jakie będą dobre zacznij od 0.1 Kohma
Offline
Nic nowego ci nie powiedział to samo co ja,napięcie cząstkowe jest,dioda wyłapie je a żarówka nie.Jest moduł sterujący tz. ściemniacz i on głupieje ponieważ jest zaprojektowany do współpracy na żarówkach a nie diodach.Jeśli by nie było ściemniacza czyli światło by gasło po zamknięciu drzwi a nie po chili problemu by nie było.Rozmawiałem z elektronikiem jeszcze zaproponował zastosować dodatkowy rezystor na te diody co żarzą,czyli kupione posiadają jeden rezystor na jednym biegunie więc dołożyć drugi rezystor na drugi biegun,sprwdżić jeśli nie pomoże umieścić na jednym biegunie dwa rezystory,może te rozwiązanie pohamuje,zablokuje te minimalne napięcie,pewności nie ma...
Offline
W sklepiku elektronicznym z częściami RTV,albo warsztacie naprawczym RTV a wartość ci dobierze jak powiesz o co ci chodzi,może pomoże,podpowie jak poprosisz to przylutuje?(zamontuje konkretnie takie rezystory to grosze kosztują)...
Offline
Kolego a może poszukasz ledy tej firmy skoro prezentują powinny być dobrze zaprojektowane,proszę popatrz.... Tu masz ich stronę co konkretnie oferują,porównaj ceny u nich jakie są a te co kupiłeś,chyba ciut mają drożej,jeśli masz wątpliwości możesz zadzwonić i popytać ale te chyba już są odpowiednio zaprojektowane. http://moto.allegro.pl/postojowki-led-w … 76866.html
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-01-20 22:32:58)
Offline