Golf 4 Klub Polska
Wymieniałem ostatnio olej w silniku AHF 110 KM. Facet mówił że rozsypuje sie mi spręzarka klimatyzacji oraz silnik wpada w drobne turbulencje (wcześniej na forum pisalem że to może koło dwumasowe ale zostało wykluczone) co powoduje talepanie samochodem. Czy sprężarki się regeneruje, ile to moze kosztować a ile kosztują nowe. Byłem tez u dwóch speców od silnika. Jeden mówił, zę silnik chodzi ok a drugi że w pompie wtryskowej cos się zawiesza (wymienił co ale nazwa mi umkła i to powoduje nierówną pracę). Macie jakies doświadczenia w sprawie albo receptę na wspomniane dolegliwosci. Może jakies własne teorie.
Offline
Mam ten sam silnik co ty (AHF 110 KM) i podobne dolegliwości . Mianowicie przy zwalnianiu ( na luzie ) strasznie nim telepie , i słuchać dzwięk nierównomiernej pracy spod silnika ,obroty na zegarach równo pracują. Zauwazyłem że po dolaniu lepszego paliwa i extraktu do dieseli nie występowało to tak często jak wczesniej. Obstawiam że mogą to być wtryski , pojade niedługo do mechanika na sprawdzenie wszystkich być nmoże jeden znich nie pracuje , albo jest zasyfiały przez co są takie obiawy.
Offline
Daj znać co ci powiedzial. Moze faktycznie coś z wtryskami. U mnie nie są tak gwałtowne. Jak sie jedzie na luzie czy stanie na światłach to takie talepanie trwa 2-3 sekundowe, moment spokoju i znowu i tak na zmianę. Podobne objawy daje chyba koło zamachowe dwumasowe tylko masz wrażenie że głosniej chodzi silnik i dopiero dodanie gazu powoduje ustanie objawów, które już się nie powtórzą- to tylko moje dywagacje. Mam jedne i drugie objawy(te drugie coraz bardziej sporadycznie). Te pierwsze są częste i powtarzają sie kilkakrotnie np. podczas stania na swiatłach, a te drugie wystarczy raz przygazować i znikają i dopiero gdy wejdziesz na wolne obroty to się mogą pojawić ale nie koniecznie za każdym razem,.
Offline
U mnie po dodaniu gazu nadal pracuje nierówno . Dopiero po jakis 2-3 sekundach normuje się praca silnika . Ile twój już ma przejechane kilometrów?
Offline
Wg licznika 157 tys. km ale to auto z Niemiec i jaka prawda to nie wiem. W zeszłym tygodniu pod koniec wymieniałem olej i wszystkie filtry to drżenie dość istotnie spadło a gazu juz nie musze dodawać. Może przez filtry paliwo nie dochodziło i były spadki mocy silnika. Byłem też u jednego fachowca to powiedział że silnik pracuje ok. Sam juz nie wiem. Sprzegło i dwumas tez podobno sa ok. Wymienię spręzarkę od klimartyzacji bo się rozlatuje i zobaczę co dalej
Offline
Co do faktycznego przebiegu proponuję spróbować tego:
obrotościomierz i faktyczny przebieg
Wcisnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj. Następnie włacz,
wyłacz i ponownie włacz zapłon. Teraz zwolnij przycisk do kasowania
kilometrów. Pojawi sie cyfra "1". Przyciskaj przycisk do kasowania
kilometrów az pojawi sie cyfra "7". Uruchom silnik.
DOKŁADNY PRZEBIEG
Wszystko jak wyżej, ale wybierz cyfrę "5" lub "6" (zaleznie od producenta
licznika).
Offline
Offline
hyper74 napisał:
Co do faktycznego przebiegu proponuję spróbować tego:
obrotościomierz i faktyczny przebieg
Wcisnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj. Następnie włacz,
wyłacz i ponownie włacz zapłon. Teraz zwolnij przycisk do kasowania
kilometrów. Pojawi sie cyfra "1". Przyciskaj przycisk do kasowania
kilometrów az pojawi sie cyfra "7". Uruchom silnik.
DOKŁADNY PRZEBIEG
Wszystko jak wyżej, ale wybierz cyfrę "5" lub "6" (zaleznie od producenta
licznika).
działa to? jest do tego potrzebny komputer pokładowy?
Ostatnio edytowany przez Krzychu1989 (2012-01-12 17:42:57)
Offline
hyper74 napisał:
Co do faktycznego przebiegu proponuję spróbować tego:
obrotościomierz i faktyczny przebieg
Wcisnij przycisk do kasowania kilometrów i go trzymaj. Następnie włacz,
wyłacz i ponownie włacz zapłon. Teraz zwolnij przycisk do kasowania
kilometrów. Pojawi sie cyfra "1". Przyciskaj przycisk do kasowania
kilometrów az pojawi sie cyfra "7". Uruchom silnik.
DOKŁADNY PRZEBIEG
Wszystko jak wyżej, ale wybierz cyfrę "5" lub "6" (zaleznie od producenta
licznika).
WItam własnie znalazlem ten watek z perzebiegiem chcialem u siebie to sprawdzic w golfie IV 1,9 tdi i chyba robilem to jak napisales i kasowalo mi licznik pojawil mi sie maly napis servise po lewej stronie i nawet spore jesli dobrze pamietam 01 L czy cos takiego i za chwile znikalo i dalej byl przebieg 0,0 km a naciskanie nic nie pomagalo ....
Offline
Tego nie próbowałem ale skoro hyper74 tak napisał to działa tylko nie na wszystkich licznikach i nie zapominajmy o sterowniku bo w nim jest zapisany drugi przebieg a nie wszystkie modele mają takie same .A co do sprawdzenia przebiegu w sterowniku jest minimalna różnica w kilometrach między sterownikiem a licznikiem.Są sterowniki EDC15x dla diesli i one zapisują przebieg,przekonałem się, a ME7x dla aut benzynowych co do zapisywania przebiegu nie wiem czy takowy posiadają...
Offline
czyli może dzialac ale nie musi ok dzieki
Offline