Golf 4 Klub Polska
Czy to normalne ze wntylator sie nie wlacza nie mam tu na mysli obecnej pory roku ale np. lato gdzie temp. jest ponad 30 stopni?Mnie sie wydaje ze cos jest nie tak.Moze mi ktos powiedziec co sie dzieje i co to za przyczyna?
Offline
Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym w lewym zbiorniku chłodnicy lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik (wersje z klimatyzacją)
Termostat / umieszczony po lewej stronie kadłuba za pompą cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia 85°C
- temperatura pełnego otwarcia 105°C
- skok minimalny zaworu 7 mm
Wentylator(y)
- wersje bez klimatyzacji / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/
/100 W i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
- wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, lewy o mocy
60/250 W i średnicy łopatek 345 mm, prawy o mocy 60/220 W i średnicy łopatek
290 mm, sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
jak chcesz sprawdzić go to podłącz pod baterie i zobacz czy działa a następnie sprawdz bezpiecznik nr 16 ( powinien być 10 amper )
bezpiecznik nr 16 Moduł sterowania pracą
wentylatorów chłodnicy oraz
elektrycznej pompy wymuszonego
obiegu płynu chłodzącego
tutaj daje link do info o instalacji elektrycznej , bezpieczniki itd http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=569
weż jeszcze multimetr i sprawdz czy prąd dochodzi
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-02-23 12:25:57)
Offline
Witam. Sprawdyalem ten wentylator i jest dobry i jeden i drugi dzialaja jak wzjalem bezpiecznik nr. 16 to sie wlaczyly i jak wlozylem spowrotem to sie wylaczyly
Offline
podłaczam sie pod temat mam to samo co leszek tylko moj model 1.6 bo w dislu podejrzewam moze byc cos inaczej
Ostatnio edytowany przez dworak21 (2012-02-06 16:29:05)
Offline
Posprawdzaj tak jak napisał x50sr , dodatkowo masz jeszcze bezpiecznik na aku. od wentylatora NR. S180, i jest też czujnik wentylatora przykręcony do chłodnicy, odpowiedzialny za podawanie prawidłowych danych temperatury w celu jego uruchomienia.
Offline
Jeśli temperatura na zegarach nie przekracza środka skali (+/- 90 stopni) to wszystko jest ok. Golfy mają bardzo wydajne chodzenie i duże chodnice jak na swoje potrzeby. U mnie nawet w lato też rzadko włączają się wentylatory.
No chyba, że jeżdżę na klimie - wtedy wentylatory będą pracować non-stop, niezależnie od temperatury silnika (jeśli temperatura na dworze przekracza 4 stopnie Celsjusza - jeśli jest poniżej 4 stopni, to nawet na włączonej klimie wentylator nie chodzi).
Offline
Cześć, wiem ze to powiedzmy zostało wyjaśnione, ale miałem błąd 17664, problem z czujnikiem temperatury chlodziwa, teraz tak po wymianie czujnika i wykasowaniu błędu w vegu, błąd sie nie reaktywowal, ale temperatura na dworze 30*c samochód chodził przez godzinę stojąc przy niby temperaturze 90*c na zegarze, pytanie jest czy rzeczywiście temperatura nie podnioslaby sie powyżej 90 przy takim upale, nie mając włączonych wentylatorow na chlodnicy, I nie mając żadnego chłodzenia przez pęd powietrza podczas jazdy? Czy jest to możliwe ze temperatura. Nie podskoczyla? Nie sprawdziłem jeszcze czy wentylatory są sprawne, ale zakładam ze są jeśli czujnik nie wykazuje wiecej niż 92*c to nie powinny sie włączać, chyba ze chodzi klima. Jakieś rady żeby sprawdzić czy wszystko ok z chlodzeniem, dodam ze veg nie wykazuje żadnych błędów na diagnostyce.
Offline
jakieś odpowiedzi-podpowiedzi uzyskasz szybciej JEŚLI UZUPEŁNISZ PROFIL,BĄDŹ NAPISZESZ JAKĄ JEDNOSTKĄ SIĘ PORUSZASZ,silnik-moc itp...
Offline
diesla doprowadzić do włączenia wiatraka nie tak prosto,czy wiatraki masz sprawne to najprościej obecnie sprawdzić włączając klimę,powinny obydwa hulać, więcej poczytaj w linku,może będzie pomocny...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=406534
Offline
Ok zrobiłem tak sprawdziłem na vagu temperatury ok, wącha sie pomiędzy 90 a 94 , pierwszy bieg wentylatorow chlodnicy nie działa wogole, nawet przy sprawdzaniu na krótko( zmostkowalem dwa styki na wtyczce od wentow na wylaczonym kluczyku, potem wlaczylem klime brak ruchu wentylatorow, plus klima nie daje chłodzenia, potem sprawdziłem drugi bieg wentow tez zmostkowalem dwa styki we wtyczce wentow( przy włączonym kluczyku) o dziwo drugi bieg chula bez problemów. Cóż to za dziwy sie dzieją z tymi moimi wentylatorami? Ktoś syszal, miał taki przypadek? co z tym zrobić? Bez klimy można przeżyć, ale nie chce spalić silnika, czy może jeśli drogi bieg działa na krótko to znaczy ze włączy sie przy osiągnięciu przez chlodnice odpowiedniej temperatury? Proszę pomóżcie muszę to rozwiązać jak najszybciej bo samochód stoi 50 km od domu i jeździć taki kawał muszę żeby go robić.
Offline
Posprawdzaj kable czy nie zaśniedziałe, kostki,włącznik wentylatora w chłodnicy. Ale jak nie działa na krótko to może wina silnika wentylatorów.
Offline
Styki, kable, kostki, wtyczka poczyszczone spryskane kontaktorem do urządzeń elektrycznych, brak rezultatów, ale jeśli byłaby to wina silników to czy oba na raz by walnely? Druga sprawa czy działały wtedy drugi bieg?
Ostatnio edytowany przez pit3r3k (2013-07-13 23:31:02)
Offline
pit3r3k napisał:
Sprawdze jeszcze sterownik od wiatrakow, i czujnik od klimy, może to to?
Wydaje mi się ze wtedy by nie działały na II biegu
Jak na krótko nie działa I bieg to uwalony silnik wentylatora.
Offline
W obu wiatrakach? Mam dwa wenty jeden od klimy drugi od chlodnicy i oba nie chodzą na pierwszym, w obu naraz walnely silniki?
Ostatnio edytowany przez pit3r3k (2013-07-14 14:34:23)
Offline
Jeśli je podłączasz na krótko z pominięciem bezpieczników, sterowników, przekaźników itd to wskazuje na silniczki.
Offline
Wymienia się całe wentylatory. Prawdopodobnie masz uszkodzone rezystory które są odpowiedzialne za zwalnianie biegu wentylatorów, chyba nie idzie ich wymienić.
Offline
w mk5 wiatrak od klimy mi nie śmigał,dowiadywałem się i ponoć duży wiatrak steruje małym,kazali mi wymienić oba,wystarczyło rozebrać przeczyścić, ponieważ szczotki się zawieszały, (nie wiem jak w mk4?)
ale pierwsze bym proponował ci sprawdzić duży wiatrak rozbierając go i w jakiej kondycji są szczotki??? potem mały też nie zaszkodzi...
Offline
ja u siebie też sprawdzałem na krótko bo mi się nigdy jeszcze nie załączył wentylator . na krótko się załącza , przeleciałem bezpieczniki ok a można jakos zbadać sterownik wentylatora bo ponoć częsta przyczyna nie chodzenia wentylatora , jak się można dowiedziec czy sterownik działa poprawnie ?
Offline
Trzyma Ci temperature w normie na wskazówce ? Nie ma żadnych objawów przegrzewania się ? Może po prostu nie potrzebuje się załączać wentylator, albo podczas jazdy Ty go nie słyszysz. Najlepiej podepnij na krótko i sprawdź, czy działa.
Offline
klima mi nie działa a wiatraki jak spinałem na krótko to się załączały jeden jak i drugi ale nie uświadczyłem by się kiedykolwiek załączyły same. temperatura zawsze dochodzi do 90 i chciałbym się jakoś upewnić czy tak faktycznie jest że nie ma potrzeby się załaczać bo się nie przegrzewa na tyle czy jest jakaś usterka . Wiecie , nie sztuką jest robić później uszczelke pod głowicą itp ;/
Offline
jak wskazówka stoi cały czas równo na 90 to wszystko jest ok,musiałbyś stać w korku w upalny dzień żeby się załączyły wentylatory
Ostatnio edytowany przez kamil20392 (2013-08-13 15:17:00)
Offline
Temat chyba wałkowany bardzo dużo razy a jednak są osoby co zakładają go z powrotem bo się szukać nie chce ;p
Skoro na krotki impulsem z czujnika temp z chłodnicy działają dwa to jest dobrze i nie martw sie.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Temat chyba wałkowany bardzo dużo razy a jednak są osoby co zakładają go z powrotem bo się szukać nie chce ;p
Skoro na krotki impulsem z czujnika temp z chłodnicy działają dwa to jest dobrze i nie martw sie.
THX
Offline