Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich jestem tu nowy to mój pierwszy post;]
Mechanik mi mówił że golf 4 TDI 110ps 81kw jest na zwyklych wtryskiwaczach ,i ze na pewno nie ma pompowtryskow czy jest to prawda?? bo wedlug wikipedji nie ma
http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_IV
Poniewaz w tym roku mam kupowac takie auto wiec boje sie ze trafie na zly egzemplarz z pompowtryskami ..
Offline
Ja mam taki silnik i jest na zwykłych wtryskiwaczach. Chyba nie ma tych silników na pompowtryskach.
Offline
terma2 napisał:
Ja mam taki silnik i jest na zwykłych wtryskiwaczach. Chyba nie ma tych silników na pompowtryskach.
Cieszyl bym sie jak by nie bylo;p
bo ja bede szukal golfa z 2000+ roku ;p
Wiec prosze sie jeszcze wypowiadac ;p
Offline
Kolego podałeś opis konkretny; SDI 1.9 50 kW (68 KM) ; TDI 1.9 66 kW (90 KM) i 81 kW (110 KM) jest Pompa wtryskowa,pozostałe mają już Pompowtryskiwacze.Jeśli auto jest z orgi. silnikiem to 110KM JEST NA POMPIE WTRYSKOWEJ,natomiast jak trafisz na jakiegoś składaka to szlak wie???
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-06 18:49:45)
Offline
czyli ta 110 jest na zwyklych wtryskach tak?
a po drugie pompe wtryskowa ma kazdy diesel ,ja sie pytam czy jest on na zwyklych wtryskach czy na pompowtryskach ,bo to ze ma pompe wtryskowa to wiem ,ale czy ma zwykle wtryski??
Offline
Tak ma zwykłe takie ja mam , jeden sterujący http://moto.allegro.pl/wtryski-wtrysk-s … 03399.html
Offline
No i wlasnie o to mi chodzi zeby moje przyszle auto bylo na zwyklych wtryskach ,nie jakies pompo;p
Czyli 100% ze ma zwykle wtryski 110ps 81kw?
Offline
Kristo - Tak gwoli ścisłości - silniki na pompowtryskiwaczach nie mają pompy wtryskowej. Tam rolę pompy realizuje tłoczek wewnątrz pompowtryskiwacza, napędzany wałkiem.
Dlatego w silnikach PD ważne jest terminowe zmienianie paska rozrządu - siła potrzebna do wciśnięcia tłoczka pompowtryskiwacza, który pompuje nawet 2000bar to ok. 10,4 kN, czyli ~1 tona. Pompowtryski są cztery, a wszystkie napędza pasek rozrządu, który jak łatwo wywnioskować, jest cholernie obciążony.
Wszystkie silniki TDI od 1999 roku są już na pompowtryskiwaczach (za wyjątkiem 90KM i 110KM - tam jest zwykła, choć sterowana elektronicznie pompa wtryskowa Bosch VP-37, dająca ciśnienie ok. 150 bar).
Jedno pytanie Kristo - dlaczego celujesz akurat w silnik VP, a nie PD?
Offline
Kajor napisał:
Kristo - Tak gwoli ścisłości - silniki na pompowtryskiwaczach nie mają pompy wtryskowej. Tam rolę pompy realizuje tłoczek wewnątrz pompowtryskiwacza, napędzany wałkiem.
Dlatego w silnikach PD ważne jest terminowe zmienianie paska rozrządu - siła potrzebna do wciśnięcia tłoczka pompowtryskiwacza, który pompuje nawet 2000bar to ok. 10,4 kN, czyli ~1 tona. Pompowtryski są cztery, a wszystkie napędza pasek rozrządu, który jak łatwo wywnioskować, jest cholernie obciążony.
Wszystkie silniki TDI od 1999 roku są już na pompowtryskiwaczach (za wyjątkiem 90KM i 110KM - tam jest zwykła, choć sterowana elektronicznie pompa wtryskowa Bosch VP-37, dająca ciśnienie ok. 150 bar).
Jedno pytanie Kristo - dlaczego celujesz akurat w silnik VP, a nie PD?
Zwykłe wtryski są tansze ,a do tych pd naleje jakiegoś dziadowskiego paliwa czy coś i już pójdzie do wymiany..
a jeden taki pompowtrysk to koszt 2tyś ... więc już wiesz dlaczego
VP lepsze
Offline
Bzdury gadasz...
Pompki wcale nie są bardziej awaryjne od VP-37. Nie mają elementów wirujących i nigdy nie ciekną. Poza tym w razie draki koszt używanego pompowtrysku to ok. 500zł - taniej niż za pompę.
A jeśli będziesz dbał o silnik, to nie widzę przeciwwskazań, żeby działał wręcz lepiej niż przy pompie wtryskowej.
No chyba, że planujesz jeździć na opale, ale takiego zachowania już nawet nie skomentuję...
Offline
Ty tez widze nie masz pojecia. Co jak bym kupil z pd i gosciu lal slabej jakosci paliwo i przyszlo by mi wymieniac te pd. Wiec wole tego uniknac,mechanik mi mowil ze lepiej kupic na zwyklych wtryskach.Jest o wiele taniej a silnik z nimi lepszy. A taki 1 pd w granicach 2tys. I to jest duzy strasznie koszt. A tak jak bede mial vp to jak bym kupil jakies gorsze paliwo nic sie nie stanie. I na pewno vp sa mniej awaryjne . Spojrz ile jest tematow z pd ..
Offline
Co jak bym kupil z pd i gosciu lal slabej jakosci paliwo i przyszlo by mi wymieniac te pd.
Pompowtryskiwacze są stosunkowo odporne na słabej jakości paliwo. Oczywiście szuwaksu nie przetrawią, ale polskie ropsko bez problemów. Mam wielu znajomych z 1.9 TDI na PD, a u mnie w garażu stoi 2.0 TDI na PD i żaden (!) z tych silników (dobre kilkanaście sztuk - przebiegi od 80.00 do 300.000 km) nie miał problemów z układem wtrysku, w przeciwieństwie do dwóch przypadków 1.9 TDI 110KM (w Audi), w których zaczęły cieknąć pompy.
Wiec wole tego uniknac,mechanik mi mowil ze lepiej kupic na zwyklych wtryskach.
A jak przyjdzie co do czego i będziesz musiał wymienić nastawnik/tarczkę skokową/rozdzielacz/końcówki wtrysków/uszczelnienia pompy/etc. to powiesz, że to i tak lepsze?
Jest o wiele taniej a silnik z nimi lepszy
Taniej tak, choć nie tak znacząco, ale silnik 'gorszy' - pracuje twardo i głośniej, może przestawić się kąt wtrysku, dawkowanie jest mniej precyzyjne (długie wężyki). Pompa wtryskowa to stara technologia. Jest trochę prostsza (choć niewiele), ale pompowtryski mają więcej zalet.
A taki 1 pd w granicach 2tys. I to jest duzy strasznie koszt.
Chyba w ASO VW.
A tak jak bede mial vp to jak bym kupil jakies gorsze paliwo nic sie nie stanie.
Stanie się. Pompa i końcówki wtrysków mogą się zasyfić i źle dawkować lub w ogóle przestać. Tak samo przy np opale - strzelą uszczelnienia, a sama pompa może się zatrzeć, bo jest smarowana paliwem.
Spojrz ile jest tematow z pd ..
Spójrz ile procentowo deisli w MK4 stanowią PD a ile VP. Teraz zobacz ile procentowo jest tematów o PD i o VP. Dodaj do tego tematy o VP w golfach MK3 i starszych Passatach (np silnik 1Z) - konstrukcyjnie to te same silniki. Jesteś dalej przekonany, że różnica jest taka znaczna?
I oczywiście nic na siłę - to ma być Twoje auto. TDI to TDI. Ja tylko próbuję wytłumaczyć, że błędnie oceniasz silniki PD jako "Zło Szatana".
A co do pojęcia, to troszkę silników w swoim krótkim życiu już rozebrałem.
Offline
No to pytanie do wszystkich użytkowników;d
co byście polecali z zwykłymi wtryskami (vp) czy pompowtryski(pd) ?
Bo ja jednak jestem za 110km..
90 i 110km jest najlepszy i taka prawda najmniej awaryjny ..
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i pomoc dowiedziałem się o wiele więcej
Offline
Kolego bezapelacyjnie 90 i 110km jest najlepszy, co nawet kumple z ASO VW przed zakupem zapewnili mnie....
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-08 18:04:52)
Offline
Jeśli mam dać opinię o dieslu PD (bo takiego współużytkuję) to będzie ona pozytywna. W użyciu mam 2.0 140KM 2004r i 1.9 101KM 2005r. Oba na razie spisują się bez zastrzeżeń.
Natomiast jeśli chcesz silnik na pompie - bierz 110KM - osprzęt jest dokładnie taki sam jak przy 90KM (więc i awaryjność nikła), ale na starcie dysponujesz większą mocą. 90KM jest moim zdaniem trochę za słaby.
Offline