Ogłoszenie


#1 2010-11-01 12:06:48

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Witam.. jestem od Niedawna Posiadaczem  IV z Silnikiem 1.4 ..

Mam pytanie do uzytkowników podobnych Silniczków jak sie sprawuja??

Od paru dni zauważyłem w swoim Golfie Skoki Obrotów: Szczegolnie Rano gdy silnik jest zimny po zapaleniu Skocza obroty do 1600 po czym spadna na 1100-1200 ja Luzie..... Jednakże po rozpoczeciu jazdy, po dodaniu gazu Obroty zaczynaja wariowac.... gdy samochodzik spusci sie z biegu na luz obroty gwaltonie skacza w gore i w dół.. dzieje sie tak do przejechania 2, 3 Km ....... Gdy silnik zlapie temperaturke Wszystko wraca do normy Silnik pracuje Idelanie i bez zastrzezeń.. co moze byc taka przyczyna???? spotkal sie ktos z czyms takim w swoim Golfie?? Chetnie poczytam spostrzezenia i opinie co do tej sytuacji.... pozdr

Offline

 

#2 2010-11-02 12:33:17

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

rafi87_ napisał:

Witam.. jestem od Niedawna Posiadaczem  IV z Silnikiem 1.4 ..

Mam pytanie do uzytkowników podobnych Silniczków jak sie sprawuja??

Od paru dni zauważyłem w swoim Golfie Skoki Obrotów: Szczegolnie Rano gdy silnik jest zimny po zapaleniu Skocza obroty do 1600 po czym spadna na 1100-1200 ja Luzie..... Jednakże po rozpoczeciu jazdy, po dodaniu gazu Obroty zaczynaja wariowac.... gdy samochodzik spusci sie z biegu na luz obroty gwaltonie skacza w gore i w dół.. dzieje sie tak do przejechania 2, 3 Km ....... Gdy silnik zlapie temperaturke Wszystko wraca do normy Silnik pracuje Idelanie i bez zastrzezeń.. co moze byc taka przyczyna???? spotkal sie ktos z czyms takim w swoim Golfie?? Chetnie poczytam spostrzezenia i opinie co do tej sytuacji.... pozdr

a błędy na kompie?

Offline

 

#3 2010-11-02 20:02:57

 piotr_87

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1123
Punktów :   18 
Silnik :: 1.9 TDI AVF
Moc [KM] :: 130
Rok :: 2002
Imię :: Piotr
WWW

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

a kiedy wymieniales filter paliwa..???

Offline

 

#4 2010-11-03 07:49:08

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Posiadam Golfa od niedawna , jakis miesiac..  jeszcze filterka niewymienialem, ani pod Kompa niepodpinalem....

Offline

 

#5 2010-11-03 16:46:14

 piotr_87

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1123
Punktów :   18 
Silnik :: 1.9 TDI AVF
Moc [KM] :: 130
Rok :: 2002
Imię :: Piotr
WWW

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

poponuje na poczatek wymienic filter paliwa

Offline

 

#6 2010-11-04 13:47:03

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Wporzadku.. pierw zaczne od Wymiany Filterku paliwa, zobaczymy jakie beda skutki... zastanawiam sie tez czy niepodjechac gdzies i podpiac po kompa????








Ponizej wrzuciłem fotki  Przepustnicy, filtry powietrza, i czegos czego nieiwem co to jest??? jest ktos w stanie powiedziec co znajduje sie na 2 fotke?? ta czarna Puszeczka???



Przepustnica     http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/890 … a673d.html


A to co to jest?????   http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a7 … 9b292.html

Filterek Powietrza wymieniony jakies 2,3 tyg temu....   dziwnie zabrudzony jakas Oleista substancja     http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b20 … 2c9bd.html

Ostatnio edytowany przez rafi87_ (2010-11-04 13:53:38)

Offline

 

#7 2010-11-06 09:39:17

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

rafi87_ napisał:

Wporzadku.. pierw zaczne od Wymiany Filterku paliwa, zobaczymy jakie beda skutki... zastanawiam sie tez czy niepodjechac gdzies i podpiac po kompa????








Ponizej wrzuciłem fotki  Przepustnicy, filtry powietrza, i czegos czego nieiwem co to jest??? jest ktos w stanie powiedziec co znajduje sie na 2 fotke?? ta czarna Puszeczka???



Przepustnica     http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/890 … a673d.html


A to co to jest?????   http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a7 … 9b292.html

Filterek Powietrza wymieniony jakies 2,3 tyg temu....   dziwnie zabrudzony jakas Oleista substancja :(    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b20 … 2c9bd.html

jedz na kompa  spujz na  http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=369

tez celowałem w np  filtr paliwa a okazało się ... myśle ze komp w tych samochodach to podstawa


za obroty no biegu jałowym odpowiada silnik krokowy :P nie no nie ba co tezy wypuszczać , musisz pojechać na kompa i zobaczyc jak sie sprawy maja , nie chodzi mi o błędy ale ogolnie co komp widzi

Ostatnio edytowany przez x50sr (2010-11-06 09:41:19)

Offline

 

#8 2010-11-06 15:00:27

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Własnie zamierzalem jechac na Kompa, podpiac i zobaczyc  czy cos ciekawego pokarze.. ale zabralem sie jeszcze za samodzilne przeczyszczenie przepustnicy.. rozebralem wszsytko tak jak na 1 fotce....  przeczyscilem przepustnice specyjalnym srodkiem, a a koniec postanowilem ja Oodpiac na Chwlke.... po zalorzeniu i wpieciu jej spowrotem Przez dwa dni mialem problem z Obrotami... teraz 4 kolejny dzien wsiadam rano zapalan i niema rzadnego problemu.... rzadnych skoków obrotow ani nic.... hym.. mysle ze odpiece jej chyba pomoglo.. zobczymy jak na dlugo

Offline

 

#9 2010-12-07 15:44:04

gregorio

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-12-07
Posty: 7
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

witam mam taki problem mam golfa ponad rok a od jakiegos czasu strasznie klekocze silnik nawet jak sie nagrzeje  wymienilem juz popychacze nawet walek rozrzadu i dalej bez zmian.

Ostatnio edytowany przez gregorio (2010-12-07 15:44:51)

Offline

 

#10 2010-12-08 15:21:54

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

gregorio napisał:

witam mam taki problem mam golfa ponad rok a od jakiegos czasu strasznie klekocze silnik nawet jak sie nagrzeje  wymienilem juz popychacze nawet walek rozrzadu i dalej bez zmian.

polecam utworzenie nowego tematu , swoją drogą ....

miałeś zdejmowaną głowice z tego co rozumiem , wiec tak na logike  jak już zdjęta głowica to czemu nikt się nie pokusił zdjąć tłoki , sprawdzić korbowody , panewki itd. swoją drogą zdejmowanie głowicy = planowanie + nowa uszczelka = 900 zł = nowy ale uzywany  silnik. Więc zapewne się myle , i co rozumieć przez stwierdzenie klekocze  ? że jak diesel ? sprawdzałeś kable itd ?

powiem szczeże że ciężko odpowiedzieć , nagraj filnik jak chodzi , na podniesionej masce , wyższe , niższe obroty ... ale swoją drogą to 16v - na niskich nie zachwyca kulturą pracy w vw 1.4 musze nawet powiedzieć że lepszy był ten stary 1.4 na monowtrysku możę i 60 kucy zamiast 75 ale 8v - czyli całkiem inna charakterystyka silnika - co CI mówią mechanicy ?

Offline

 

#11 2010-12-08 17:06:08

gregorio

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-12-07
Posty: 7
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

witam glowicy nie sciagalem jeszcze,a silnik chodzi jak diesel  tylko na wolnych obrotach.

Offline

 

#12 2010-12-09 00:43:19

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

diesel tak chodzi ze wygledu na uklad zasilania. Np common raily juz calkiem inaczej pracuje , rowniej.

A klekot metaliczny czy poprostu taka nierowna praca (prad , mieszanka paliwowo powietrzna ) ?

Raczej na forum w tej sprawie nie da sie pomuc.  Poniewaz nasza komunikacja jest trudna. Dzwieki przez pismo.

Offline

 

#13 2010-12-12 12:23:47

gregorio

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-12-07
Posty: 7
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

ale to nie jest diesel jak poprzednio pisalem tylko 1,4-16V  dlatego ten klekot mnie niepokoi ,

Offline

 

#14 2010-12-12 22:43:31

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

no ja rozumiem dlatego zajmij się układem zapłonowym oraz układem zasilania  skoro z diesla wyeliminowana klekot spowodowany układem zasilania to ten sam klekot powinien .... podepnij do kompa i wszystko sprawdz zanim cokolwiek ruszysz. sprawdz mapy zapłonowe itd , poprostu Ci nierówno pracuje silnik na niskich obrotach

Offline

 

#15 2010-12-13 19:47:13

gregorio

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-12-07
Posty: 7
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

ok dzieki pozdrawiam

Offline

 

#16 2010-12-18 10:56:14

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Witam ponownie.... czysciłem przepustnice tak jak pisałem powyzej.. tez miałem pare dni spokoju po tym czasie wszystko wrcoiło do normy....... obroty skacza  i nieiwem juz co na to poradzic.... zauwazyłem ze pomiedzy Obudowa filtra powietrza a przepustnica brkauje mi małej gumowej uszczelki, jak myslicie czy to moze byc wina obrotów???? lewe powietrze dostaje sie do przepustnicy...



starałem sie nagrac filmiki zaraz po odpaleniu.. niejest zbyt szałowa jakos ale mozna zobaczyc jak zachowuje sie skazówka Obrotów zaraz po zapaleniu samochodu, po kilkugodzinnym postoju

http://www.youtube.com/watch?v=MSEbSwTThRQ

http://www.youtube.com/watch?v=j0ilGcO9oMI

Ostatnio edytowany przez rafi87_ (2010-12-18 11:02:15)

Offline

 

#17 2010-12-18 16:42:43

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

zrob tak aby nie dostawal lewego powietrza ! Bo wtedy jest zonk... Nie moze miec lewego za przeplywomierzem gdyz jak sama nazwa urzadzenia mowi mierzy przeplyw powietrza. Lewe powietrze oznacza blad pomiarowy... I problem na lini mieszanka paliwowo powietrzna. Wiec sonda skraca czas pracy wtrysku i obroty spadaja. Potem zas mieszanka zbyt uboga i sprawa w druga strone...

Offline

 

#18 2010-12-18 19:56:01

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

chciałbym tak zrobic:) tylko niewiem od czego zaczac;/;/ powymienialem swuece kable, filtry, zalorzylem brakujaca uszczelke pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica..... brak słow, chyba najgorszy silnik jaki moglem wybrac ten 1.4 ;/

Offline

 

#19 2010-12-19 14:07:07

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

no coz. Ale czy podpioles go do kompa? A i wypnij wtyczke od przeplywomierza i sprawdz czy sa jakies zmiany. Moze na pw wyslij mi swoje gg i bedzie szybsza wymiana zdan. Co do wyboru silnika... Wybrales go zapewne z jakiegos powodu .  Ja mam 1.6 8v i co do jego stanu to igla. I na awaryjnosc nie nazekam ale znowurz skrzynie biegow szwaby zepsuli dajac zaslabe nity i jak bede mial chwile to je rozwierce i wstawie sruby. Ale powiem szczeze ze mysle nad swapem na 1.4 tsi bo mi brakuje pod noga nieraz. Tzn jest to 8v wiec ma udezenie , ale nie wkreca sie tak radosnie. A jakbys chcial przekladac silnik to nie takie wielkie koszta bo sprzedasz swoj i osprzet osobno i ruznice w cenie nia sa wielkie. Ale roboty jest duzo. Conajmniej dzien a nawet trzy w plecy. Silnik 1.4 16v to faktycznie biorac pod uwage forum awaryjna jednostka i kazdy wlasnie skarzy sie na obroty i ogolem na charakterystyke w dolnym zakresie. Zapewne ekonomia przesadzila o zakupie i pewnie i tak jestes niezadowolony i nie jezdzisz tanio. Pozdrawiam

Offline

 

#20 2010-12-19 14:20:22

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Witaj... hym... niejestem az tak z niego niezadowolony.... bo niepowiem jezdze tanio.. autko zagazowane, dosc stara instalacja jest, ale niemiałem na to wpływu jak kupowałem.... samochod po złapaniu temperaturki chodzi swietnie, cichutko, rowno.... az miło jezdzic.... najgorsze ujechac pierwsze 2,3 km po dłuzszym postoju ;/ skoki obrotów, szarpanie.... potem jak reka odjoł wszsytko ustaje:)

ponizej wrzuce link z filmikiem Z czyszczenia przepustnicy ... PROSZE ZOBACZYC  CZY PRZEPUSTNICA POWINNA W TAKI SPOSÓB SIE ZACHOWYWAC????? PO DODANIU GAZU ZAMYKA SIE ALE NIE DO KONCA, DOPIERO PO JAKIMS CZASIE OPADA ROBI TAKI DZIWNY RUCH;/ CZY TO NORMALNE???? WŁASNIE W TYM MOMENCIE GDY NIEZAMKNIE SIE DO KONCA OBROTY SA PODWYZSZONE...

http://www.youtube.com/watch?v=t2AHCznQjdU

Offline

 

#21 2010-12-19 21:35:24

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

a no coz. To co ci sie nie podoba moglbym nawet nazwac ssaniem. I kur.a zawsze sie zastanawialem czy np w dieslu citroena jest tam jakis plyn czy bimetal. Bo nigdy nie da sie dojsc z tym do ladu i trzeba  robic ssanie reczne...

Przepustnica ma sie sama otwierac i zamykac i jest to normalne. Steruje nia tak zwany silnik krokowy (skokowy) . Jak cos ci w tym nie pasi to odlacz klemy i wtyczke od przepustnicy na godzinke i jedz na vag. I tam kalibrowanie czyli adaptacja przepustnicy tak naprawde... Ale pamietaj ze jest to 4v na cylinder. I nigdy w dolnym zakresie obrotow i niskiej temperaturze nie bedzie chodzil idealnie bo to wynika z krzywej momentu oraz charakterystyki silnika i mnie osobiscie tez cos dzisiaj na mrozie przerywal. Ale po wlaczeniu swiatel na biegu jalowym chodzil ok wiec to olewam puki zima i tobie polecam vaga i ewentualnie przezimowanie problemu. A jak masz lpg to dbaj o membrame w reduktorze bo tam poczatkowo jest -50. Ale jakby nie bylo to moze ci sie jeszcze okazac ze to czujnik temperatury cieczy chlodzacej... Bo jak w chwili dogrzania jest ok czyli do momentu gdy sekwencja odpala lpg zamiast benzyny to wynikalo by z tego ze to czujnik temp cieczy chlodzacej. Ale zanim cokolwiek zrobsz to jedz na kompa albo jak masz laptopa to zainwestuj w kabelek 80zl i bedziesz wiedzial wszystko...


Pytanko jest takie ... Czy gdy odpala sie lpg to juz jest ok?

Pozdrawiam

Offline

 

#22 2010-12-19 21:44:15

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

zapalm go zawsze na benzynie.. dopiero po jakims czasie przełanczac sobie na gaz.. jak złapie odpowiednia temperaturke...na gazie niema wiekszych problemów z obrotami..na gazie chodzi swietne równiutko itp! odpinałem klemy, przeustnice..... bylem na VAgu niema zadnych błedów

Offline

 

#23 2010-12-20 14:35:08

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

jak masz kogoś kto ma ten sam silnik to podmień czujniki temp cieczy chłodzącej. bo jak to nie on to juz poprostu nie ruszać do lata. Cięzko jest tak celować na odległość , ale ogółem ja bym się jakoś specjalnie nie przejmował , ale przeciez skoro był podpinany do kompa to był ogrom info i można było szukać nieprawidłowości

Offline

 

#24 2010-12-20 15:24:10

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

no tak.. bylem u znajomego mechanika, podpinał do kompa prubował roznych sztyczek, ale błedów niebyło ... hym...  a gdzie znajduje sie ten czujnik o ktorym mówisz???  a jak myslisz co z Silniczkiem krokowym????  przepływomierzem???

Offline

 

#25 2010-12-20 19:52:22

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

no nic , mozesz sprawdzać odłączając . juz o tym mówiłem  , ale jak mechanik lukał to widział temp na blacie i widział temp w vag'u jak sie nie rózniły i nie było błędu to powinno być ok  możesz sprawdzać i odpinać ew podmieniać wszystkie czujniki temperatury , ale na odpiętej masie je podmieniaj , bo inaczej będzie błąd spowodowany przerwą w zasilaniu

Offline

 

#26 2010-12-22 22:41:52

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

mam nadzieje ze uda znalesc mi sie usterke ;/ i obroty wroca do normalnosic... mam takie pytanko jeszcze mysle tez o nowym silniku, tylko nieiwem czy szukac nadal 1.4 czy juz 1.6 ?? hym.. i jak ze skrzynia biegów jest??

Offline

 

#27 2010-12-23 00:04:59

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

skrzynie i osprzęt swoje sprzedajesz i kupujesz od innego , co do 1.6 to jeśli mowa o 8v to całkiem inna charakterystyka silnika , nie wiem czy Ci odpowiada to ... 1.6 8v ponad 100 koni ciągnie od początku , start z 3 tyś obrotów to poprostu pisk . Ja z początku byłem tym faktem zadowolony bo jest bardzo elastyczny na tle 16v napewno 8v jeżdzi się wygodniej no i silnik jest żywotniejszy bo nie ma potrzeby krecic go tak wysoko ale zurzycie paliwa idzie w góre mi kiedyś łykał 12.5 na 100 , ale usunołem usterke i obecnie średnie spalanie mam rózne zależy od dnia a raczej humoru powiem szczerze że nawet nie mam czasu w nim dłubać bo na codzień w samochodach dłubie i jesli chciałbyś 1.6 8v to nowa fabia dalej ma ten silnik tylko inne plastiki ale montują go do dziś więc można dopaść powypadkowego na części i kupić ćwiartkę ze złomu lub jak ktoś woli nazwę demontarzu silnik ogółem świetny ale te z lat 96-97 ( passta b5 z 1.6 8v juz w 1996 składali aż nie chce się wierzyć ) mają wadliwą skrzynie biegów ze względu na słabe nity vw niby to poprawił ( w passacie montowany jest wzdłurznie a w golfie poprzecznie ) ale falujące obroty nie są raczej powodem do zmiany silnika. Zwłaszcza biorąc pod uwage wymuszoną zmiane rozrządu lub samego paska  przy zmianie silnika ...  rozumiem też że przed adaptacją przepustnicy była kasacja ustawien wyuczonych....

Jeśli adaptacja w temperaturze 90 stopni nic nie dała , to musi CI nawalac jakiś czujnik temperatury ... bo innej opcji nie ma ... bo nic więcej w tym samochodzie za obroty nie odpowiada i najlepiej je na chwile podmienić z innego 1.4

A wracając do tematu swap'u silnika i spalania to poprostu mój potrafi spalić 12.5 a Twój 11 ale jadąc po trasie z prędkością do 120 spalanie będzie podobne a w pewnych przedziałach bardziej korzystne dla 1.6 ale żeby było śmieszniej to 1.8 T równierz ma podobne spalanie a przy stałych predkościach na trasie i 1.4 i 1.8 wypada lepiej niz 1.6 a 1.8 T 150 koni w podstawie to juz jest przyjemność z jazdy a co dopiero po lekkim podkreceniu parametrów

Pozdrawiam

Offline

 

#28 2010-12-23 00:45:35

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

wiem wiem.. ten 1,4 w sumie fajnie mi chodzi, mi ie podoba... przy 90 stopniahc cichutko, spokojnie.... niepokoi mnie troszke nadmierne dymienie...albo mi sie wydaje ze dosc mocniej dymi na benzynie zimnym silniczku... hym...pzepustnica była poprostu odłaczona, nie demontowana, tylko tak przeczyszczona  i wtyczka od nowa wpieta....

Offline

 

#29 2010-12-23 16:41:36

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

no to moze warto to poprawic za 2 mies i podmienic czujniki temperatur. Powinno byc lepiej z pogoda . Ja zakochalem sie w tsi bo wlasnie laczy cechy 2 i 4 zaworow na cylinder . Wciska od 2 tys obrotow az do konca. Temu silnik 1.2 i tez cos ponad 100 koni jedzie bardzo ciekawie.

Co do dymienia to zalezy jak dymi. Czyli kolor i gestosc. Jak bialym dymkiem to wilgoc w ukladzie wydechowym. Jak dym jest bardzo gesty to plyn chlodniczy jest spalany - zly znak... Wskazuje uszczelke pod glowica Ale wtedy kopcenie nie ustaje.

A na korku od wlewu oleju jest osad o barwie kawy z mlekiem. Lub jest ten sam osad w zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego.. Jesli dymi na niebiesko to spala olej silnikowy wtedy dym jest granatowy i rownierz morze wskazywac uszczelke lub pierscienie. W przypadku piercieni to rownierz sa zaolejone swiece... Jesli zas dym jest jak w przechodzonym silniku. Barwa zalezna od tego co w wydechu. Ale to by wskazywalo na niedopalanie paliwa. Nowy silnik ma prawo kopcic gdy z 850 obrotow wkrecisz go 1 kopnieciem na np 6 tys a puzniej odrazu puscisz gaz... Ale gdy ciagle kopci np 3000 obrotow a za toba leci dym to zly znak... Dym ma tez charakterystyczny zapach.

Offline

 

#30 2010-12-24 11:16:11

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

hym... no dosc biały ten dymek.... nieiwem czy az tak intensywny... wczesniej miałem WV Polo 1.0 moze dlatego jestem taki jakis przewrazliwiony... hym bo tamten chdoził ciszej, niedymił tak ;/ ... hym sam nieiwem.. dymek biały, ale niedymi cały czs... troche na zimnym silniku i gdy zimno.. juz sam kurcze nieiwem;/

Offline

 

#31 2010-12-24 14:44:24

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

czyli wszystko jest ok , ten biały dym to poprostu para wodna gdy gasisz samochód wydech jest ciepły , skrapla się w nim woda z pary . gdy odpalasz proces znów zachodzi w drugą strone... co do polo a golfa to w silniku róznica podstawowa polo było 8v , było zrywniejsze w dolnym zakresie , golf lepiej sie kreci wiec i na niskich obrotach lepiej smigało polo

Offline

 

#32 2010-12-24 16:15:57

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Fotka korka Wlewu Oleju.. oraz osad tam zebrany

http://img20.imageshack.us/i/zdjcie0020t.jpg/

Offline

 

#33 2010-12-24 21:44:54

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

ubywa CI płynu chłodzącego ? dogrzewasz silnik czy często pokonujesz krótkie odcinki typu 1000m - 3000m czyli zimny silnik , ale że całkiem zimny , wtedy mogły by to być jeszcze opary benzyny no ale to sie żadziej zdarza ... sprawdzaj ile CI ubywa płynu chłodzącego ... jest wigilia i niezbyt chce CI to mówić , ale na 90 % masz walniętą uszczelke pod głowicą , wymiana + planowanie głowicy , uszczelniacze zaworów itd = 900 zł  wypucuj ten korek i zobacz jak szybko osadza się ta maż na korku ...

Offline

 

#34 2010-12-25 11:00:38

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

no witam....  jezdze dosc kótkie odcinki.... do pracy mam 5 km w jedna strone... silnik niebardzo zdarzy sie zagrzac.... jezdzac gdzies indziej tez mam blisko.... takze jezdze dosc krótkie odcinki ;/  ale co do remontu silnika niestety musze sie chyba na to przygotowac, auto ma juz przejechane prawie 200 tys, instalacje gazowa 8 latnia;/ wiec pewnie swoje juz gaz zrobił..... ale cuz zobacze, miedzy swietami pojade do znajomego, obiecał ze zerknie, porozbiera co sie da i popatrzy.... jesi okaze sie ze wymaga remontu to juz wtedy bede myslał.... albo o nowym silniku, albo o Remoncie

Offline

 

#35 2010-12-25 13:39:46

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

ale z tego co mowisz to nie musi byc uszczelka a niedogrzanie. W okresie jesienno zimowym tak bywa. Wypada tez sprawdzic termostat. Jedz w trase 100-150 km i to wysokie obroty. I maslo moze zniknac... To moze byc wilgoc w oleju. Nie musisz go zmienic. Wystarczy pogonic. To maslo pod korkiem lubi zamarzac.  Nie wiem co ustali znajomy... Ale pasuje podmienic czujniki temperatur. Po ich wykluczeniu mozna nawet podmienic przepustnice. Ale sadze ze to czujnik...

Nic wiecej za chwilowe podnoszenie obrotow nie odpowiada... Swoja droga to jaki remont , ew ta uszczelka jak by padla. Ale sprawdz plyn chlodniczy i jego ubytki , jego korek... Sprawdz tez bagnet..

200tys nawet na gazie to jest nic. Widzialem volvo v70 bi fuel czyli ori gaz... 370 tys przebiegu , silnik procowal rowno , auto wkrecalo sie jak trzeba... Co do gazu to jedynie reduktor do regeneracji i filterek do wymiany i smigac. Swoja droga 200 tys to 4 letni diesel prawie kazdy ma w niemczech wiec nie ma co sie przejmowac

Offline

 

#36 2010-12-25 16:43:35

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

patrzyłem na płyn, niewidac jakiejs wielkiej widoczniej zmiany.. hym... korek od płynu czysciutki. niewidziałem w srodku zeby byly jakies plamy albo cos... ale jak bedzie w miare dobra pogoda, to stane i dokłądniej zerkne... rzadko kiedy własnie  smigam długie odcinki ;/;/ jak juz to jakies 20 -30 km raz  w miesiacu... 

jaki moze byc jeszcze inny powod ktory bedzie oznaczał walnięta uszczelke??????

czekam na w miare dobra pogode bo do znajmoego mam troszke drogi, ale jest konkretny gosc i po wizycie u niego bede wiedział o wiele wiecej.... ma zabrac sie za przepustnice, silniczek krokowy!!

Filterek od gazu wymieniałem juz jest ok:) o do rduktorka planuje własnie regeneracje....

powiem ci tak ze gdyby nie te mrozne dni;/ i chwilowe wariowanie obrotów to byłbym zadowolony bardzo!!!  ostatnie 2-3 dni byla pogoda na + i było spoko.. zero skoków obrotów, wszystko płynnie i rowno chodziło...

Offline

 

#37 2010-12-25 23:27:56

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

silnik krokowy inaczej stopniowy lub skokowy , gdyby był walnięty obroty by falowały on steruje na zasadzie otwarcie 30 stopni , 20 stopni itd co do uszczelki i jej wad'y to nie jest tak łatwo , można jeszcze zmierzyć kompresje , ale to róznie bywa nieraz ludzie maja wydmuchaną uszczelke i poprostu olej wylatuje spod głowicy , najczęsciej uszkodzenie wyżej wymienionej uszczelki rozpoznaje się po korku płynu chłodniczego z racji tego że olej jest pod większym ciśnieniem niż ciecz chłodząca ... myśle że nie powinieneś bardzo się tym narazie przejmować

Offline

 

#38 2011-01-06 12:44:56

gregorio

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-12-07
Posty: 7
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

witam i mam pytanie? nie wiem czemu nie wylancza sie po zgaczeniu silnika i wyciagniecia kluczyka   zegarek i licznik przebiegu!

Offline

 

#39 2011-01-06 13:43:49

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

witam.... nigdy nieprzyjrzałem sie temu, ale z tego co mi sie kojarzy to niegasnie:) chodzi sobie cały czas..... podczas gdy masz wyłaczony silnik  i wyciagniety kluczyk to tylko niebedziesz miał tego podswietlonego, a tak wyswietlacz bedzie nadal wskazywał godzine, oraz przebieg!!








witam... co mojego poprzedniego watku zwiazanego z Nierównymi obrotami ! odwiedziłem znajomego mechanika o ktorym wczesniej pisałem.. rozebralismy i zdemontowali przepustnice oraz rozebrali ja aby spr czy cos jest nietak..... hym niestety kurcze nic niepokojacego nieznalezlismy ;/;/

miałem nadzieje ze moze cos z przepustnica było nie tak;/ ale wyglada na to ze nie ;/ ! jeden wielki problem okazał sie w samym kolektorem ssacym, jest on okropnie zabrudzony od gazu;/ czarny klejacy osad obsadzony w kolektorze ssacym;/;/

fotki które udało mi sie  zrobic

http://zapodaj.net/aa70231c78c9.jpg.html


http://zapodaj.net/3a842e8bd3cb.jpg.html

Ostatnio edytowany przez rafi87_ (2011-01-06 13:50:55)

Offline

 

#40 2011-01-06 16:37:16

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

tzn od gazow z odpowietrzenia skrzyni korbowej czy jak? Kolektor latwo wypucowac do tego uszczelka nowa i separator w odme i powinno byc czysto

A czujniki temperatur?
One rownierz odpowiadaja za obroty... Bo jak sa walniete to ssanie tj obroty i dawki paliwa sa zle...

Offline

 

#41 2011-01-06 18:29:01

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Jak juz kupiłem golfa to był zagazowany.... ktos załozył zwykła Instalacje Gazowa i tak juz zostało;/ i gaz chyba tak zabrudził Kolektor ssacy, do dochodzi on od reduktora do Filtra pow.. a pozniej do przepustnicy  no i pozniej przez przepustnice do kolektora ssacego, przynajmniej tak to wyglada, nieznam sie na tym za bardzo.... a o ktory czujnik ci dokłądnie chodzi???? jesli mogłbym mi zlokalizwoac gdzie go znajde, w ktorym miejscu byłbym wdzieczny!! a jest jakas mozliwosc by spr czy on jest dobry ? czy walniety????

Offline

 

#42 2011-01-08 12:33:45

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony. podmienić z innego lub vagiem czy wskazaia na obu są te same

Offline

 

#43 2011-01-11 13:18:01

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

Witam ponownie... Próbuje z lokalizować czujnik o którym pisałeś wyżej, czujnik G62... patrzyłem troche pod maske, obejrzałem silnik... poniżej wrzucam fotke czujnika ktory udało mi sie znaleść, czy to moze ten czujnik to ten G62???? o ktorym pisałes????


http://zapodaj.net/eabcd85bd014.jpg.html


Mam pytanie jeszcze odnosnie LGP, mam zwykła instalacje, przy ilu stopniach nagrzania silnika powinno sie przełączać na gaz????

Offline

 

#44 2011-01-11 14:08:39

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

zakladam ze znalazles , gaz wymtaga podniesienia sie wskazówki temp czyli np 60-70 stopni bo w reduktorze problem , gaz ma tam około -50 wiec ciepla woda go grzejte aby membrama nie zesztywniala bo wtedy nawet silnik stanie , a ona straci swoje wlasciwosci , w praktyce mozna gaz po 30 sec przelaczyc byle plyn byl w obiegu...

Offline

 

#45 2011-01-11 23:49:22

rafi87_

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 21
Punktów :   

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

czyli mylisz ze to bedzie ten czujnik co na fotce ????? !!! bo zamierzam go wymienic !!

hym a do do gazu... o roznie... tak jak przełacze go przy ok 70 stopniach to mam wrazenie ze jeszcze troche drzy silnik.. moze reduktur juz wymaga jakiegos wkładu finansowego.. hym wkoncu  ins LPG ma juz 8 lat







http://www.youtube.com/watch?v=O4TGnH6OyIw

Ostatnio edytowany przez rafi87_ (2011-01-12 12:42:06)

Offline

 

#46 2011-01-12 23:33:27

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

jakas awaria forum? Mialem dla ciebie materialy to mnie wywalilo. Czujnik sprawdzasz sprawdzajac jego opornosc wartosc o ohm'ie . Cena czujnika 30 zl. Oringu pod niego 2zl. Ja nie moge obiecac ze on nawala bo nie mam go przed soba...

Do 2002 byl niebieski potem zielony. Typow jest kilka... Roznie montowane... Co do gazu to reduktor regeneracja no i pasuje odrazu zrobic konfig lpg... Analizator spalin i korekta. Regeneracja to zestaw uszczelek i membrama to 5 dych. A reduktor stowka. Z czasem tez parcieje guma i jest to wlasnie to 5 lat.

Pozdrawiam

Offline

 

#47 2012-02-18 11:32:07

 dworak21

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

42375936
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2011-02-04
Posty: 810
Punktów :   14 
Silnik :: r 32
Moc [KM] :: 296
Rok :: 2003
Imię :: Krzysztof

Re: Golf IV Silnik 1.4 1998 r

zmien swiece przewody


Pomogłem? Daj plusa!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora