Golf 4 Klub Polska
Witam
Mam golfika 4 99r. od roku i zauważyłem( zaraz jak go kupiłem ) że gdy hamuje i silnik pracuje na biegu jałowym to przez jakieś 20 sekund ( około) szaleją mi obroty silnika oraz podczas obniżania się obrotów słabiej świecą mi światła, gdy już obroty staną w jednym poziomie to jest wszystko oki. Proszę o pomoc, bo chciałbym zawczasu zlokalizować przyczynę , aby nic nie stało się z silnikiem. Powiem, że ma gaz założony rok temu? Może są to jakiej błędy na komputerze?
Offline
masz 1.6 sr . Wyczysc przepustnice. Nie buj sie o adaptacje bo wszystkie sr maja auto adaptacje.
To na 90% pomoze. Dodatkowo auto sie odmuli , bedzie szybciej reagowal. Na nacisniecie pedalu gazu a spalanie spadnie.
Jak potrzebujesz dokladnej instrukcji to powiedz. Mysle ze zrobie taka ze zdjeciami na wiosne. Ogolem to przedstawie muj punkt widzenia .
Puszczasz pedal gazu a gdy spadaja obroty to nagle sie podnosza. To tak zwane falowanie. Brudna przepustnica sie zamyka i mimo tego przedostaje sie pomiedzy klapka powietrze. Brud z oleju itd sprawia ze przy zamknietej silnik dostaje zamalo powietrza. I lambda skraca czas pracy wtysku i obroty nagle spadaja nawet ponizej normy i wkracza silnik krokowy. I znow je podnosi. Temu masz swira pod maska.
Poradniki itd kazuja to czyscic co 50 tys. Ja proponuje przy kazdej zmianie oleju robic taki serwisik.
A jak nie lubisz sie paprac to 80 zl kosztuje taka przyjemnosc. Ale warto to zrobic samemu. Dluzszy efekt. Nawet sie poswiece i dam ci instrukcje z glowy taka najprostsza.
Narzedzia : klucz zabka , srubokret gwiazdka , mile widziany kluczyk nasadowy do zdjecia plastiku z napisem 1.6 tam sam 4 sruby ale jeszcze 2 do plastiku ponizej. Rozmiar to tak z 13 .
Po odkreceniu plastikow wypinasz jeszcze ujemna kleme z akumulatora.
1. Odkrecasz 4 srubki srubokretem gwiazdka. Te przy laczeniu rury z tuba filtra.
2. Odpinasz wtyczke z przeplywomierza
3. Zabka sciskasz objemki w celu rozlaczeniu rury od dolotu.
4. Odpinasz czarna rureczke idaca do rury do dolotu.
5. Odpinasz wtyczke od przepustnicy.
6. Wszystkie rury od dolotu wyciagasz.
7. Ukazuje ci sie przepustnica.
8. Pendzel albo szmata , ja robie to brutalnie wiec szmata . Oczywiscie nasaczona benzyna ekstrakcyjna. Ladnie czyscisz scianki , podnosisz klapke , dokladnie czyscisz jej brzegi.
Oraz jej druga strone.
Punkt numer ( nie wiem bo pisze na telefonie ) jak juz wszystko skrecisz to podepnij ujemna kleme. Uruchom silnik i bez dotykania pedalu gazu czekasz az sie nagrzeje tak ze wlaczy sie wentylator na chlodnicy. Dajesz mu chwile popracowac i jedziesz na przejazdzke.
Ulatwienia ? Kup preparat do czyszczenia gaznikow. Ladnie tam napryskaj na otwartej jak i zamknietej. Cena 7 zl a wiele ulatwia i wystarcza na kilka razy.
UWAGA : NIE CZYSCIC ZADNYM WD40 ITD GDYZ ZAWIERAJA SMAR I ZARAZ ZNOW BY BYLO TO SAMO.
Co do zarowek. To kup w np obi , tesco , allegro. Najtanszy multimetr. Od 4 do 15 zl.zmierz napiecie akumulatora. Puzniej napiecie ladowania. Jak beda nieprawidlowosci to do elektryka. Albo nic nie kupuj i od razu do elektryka. Bo tak bd prosciej. On to sprawdzi w 2 minuty maksymalnie. Ja to robie w tyle ile przekrecasz kluczyk mniej wiecej. Ale jesli problem z swiatlami sie zaczol to pamietaj ze jest zima. I dopiero jak go pogonisz to ma dobre ladowanie albo od razu. No chyba ze masz padniety regulator napiecia. Ale to elektryk ci powie... Napiecie jest stale od 14v do 14.4v w innym wypadku podejzewaj regulator. A ze alternator za 70 zl mozna dostac to nie warto naprawiac. Bo robocizna... A alternator to pod blokiem 15 min i zrobione. A temu lepiej jak pomiezy elektryk napiecia bo bedzie wiedzial jakie obciazenia itd. A w volvo takie pomrugiwanie w zimie oznacza ze trzeba dodac gazu i puzniej juz ma ok ladowanie. Ale to akurat moja wina gdyz nie sprawdzalem naciagu paska ani nic. Ale generalnie to jak na moje oko a raczej przeczucie bo autka nie widzialem to mysle ze tylko musisz golfika dopiescic... Pozdrawiam i czekam na odp
Offline
ma gaz od roku wiec ma gwarancje. Wiec zgodnie Z NIA I TAK MIAL DARMOWA ZMIANE FILTRA. Inaczej nie mialby gwarancji juz. A gwarancje sa z regoly na 2 lata z czego po roku regulacja gazu oraz zmiana filtra. Ps. Gaz nie powinien miec na to wplywu. Ale zgadzam sie z damian90 co do filterka lpg. To co roku zmiana oraz dbaj o to by na zimnym nie przelaczac na gaz gdyz plyn chlodniczy ogrzewa reduktor. A jak bd slabo nagrzany to membrama stwardnieje i bd reduktor do regeneracji. Poczatkowo gaz ma -50
Jednak za obroty odpowiada przepustnica
Offline
Dziekuje za podpowiedzi.
Szczerze musze sie przyznac ale nie znam sie na silnikach samochodowych,( z milą checia bym zobaczyl ta instrukcje ze zdjeciami) wiec podjade do mechanika, a mozesz mi podpowiedzie jeszcze jak np: czyszczenie przepustnicy nie da odpowiedniego rezultatu to co moze to powodowac?? bo jak mowilem wczesniej mam tak od kiedy kupilem samochod i nie zaleznie na czym jedzie ( na beznynie czy na gazie ) to tak sie dzieje.
Offline
Nie no ja CI mówie wprost że sam Volkswagen zaleca to czyszczenie ... ogołem za prace na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy . ale jakby czyszczenie nie pomogło ( a na 90% pomoże ) to możesz nawet wypinać wtyczke od przepływomierza i sprawdzać czy są jakies zmiany , ale raczej nie ma takiej porzeby , ogolnie vw popełnił błąd przy robieniu odpowietrzenia skrzynki korbowej w silnikach 1.4 i 1.6 i prawda taka że odma wali oparami oleju i benzyny na przepustnice i te opary oleju CI ją brudzą , przez co silnik się dławi , łatwo znajdziesz muj temat w dane techniczne / porady gdzie jest opis jak i zdjęcia jak wykonać poprawke , polecam lekturkę zajmię 3 min a wyjaśni wiele oczywiscie mechanik CI odrazu sprawdzi czy są błędy jakies w kompie , bo wykona adaptacje przepustnicy . Ale nie oddawaj golfa byle komu ... bo zrobienie czegoś na odp*** skończy się tym że niedługo ponownie będziesz czyścił przepustnice , a pocieszę Cię ze własciwie co zmiane oleju ona się prosi o czyszczenie , więc lepiej się naucz ją czyścić a obiecuję CI że nic nie zepsujesz , bo się nie da , tylko rezultat może być rózny ale pomysl sobie ze jak zmieniasz olej 2-3 razy do roku to 240 zł rocznie zaoszczędzisz czyszcząc to samemu , ja się przyznam że jestem nierobem , bo robie cudze a na swoje nie mam czasu i np łapie mi sprzęgło za wysoko i aby to naprawić potrzebuje asystenta lub uroczą asystentke i 3 min pracy , ale olewam to i się już przyzwyczaiłem . pozdrawiam
Offline
Dzieki
Wiesz jakos znalazlem tylko tego linka http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=455 powiem Ci szczerze ,ze chyba bede musial podpatrzyc mechanika jak to robi zebym sie nauczyl bo mam takiego jednego zaprzyjaznionego:), bo jakos nie moge zalapac po tym i opisie i zdjeciach jak to zrobic:). Wlasnie umówilem sie na sobote z mechanikiem wiec zobaczymy czy pomoze.
Dzieki wielkie za podpowiedz.
Offline
podobne jaja czyni czujnik temperatury cieczy chłodzącej , ale idzmy drogą eliminacji i zrob z przepustnicą więc życzę powodzenia i jesli chodzi o tą kwestie to do soboty
Offline
Wszystko jest ok tylko co zrrobic jak silnik nie chce pujsc dalej niz 90 stopni i wentylator sie nie włączy?mam golfa juz ponad dwa lata i tylko we włoszech mi sie włączył wentylator raz jedyny a jest sprawny na 100 %.Co wtedy zrobic aby zaadaptowac?
Offline
u mnie wentylator tez sie nie włączyl jeszcze nigdy a mam 2 lata temperatura nigdy nie wyszła za 90 stopni nie wiem co to moze byc ale podobno ponad 100 stopni ma byc aby sie właczyc dokladnie nie wiem ile
Offline
Robilem adaptacje czyszczonej przepustnicy ale vagiem przynajmniej moj kumpel ktory pracuje u lelka mowil ze sr nie ma autoadaptacji.Adaptacja polega na tym ze wgrywasz vagiem nowe ustawienia przepustnicy.
Offline
peter393 napisał:
Wszystko jest ok tylko co zrrobic jak silnik nie chce pujsc dalej niz 90 stopni i wentylator sie nie włączy?mam golfa juz ponad dwa lata i tylko we włoszech mi sie włączył wentylator raz jedyny a jest sprawny na 100 %.Co wtedy zrobic aby zaadaptowac?
Dam ci swój przykład; po zakupie mk2 1.3 wentylator to rzecz nie osiągalna żeby się włączył,autko miało dosyć sporo nalatane bo podjazdu prawie nie widział a już się bał, po wymianie silnika na tą samą pojemność z przebiegiem 130tyś na początku byłem w szoku, temperaturę o wiele szybciej łapał,wentylator w cyklu miejskim śmigał raz za razem,mechaników trochę zwiedziłem powiedzieli że wszystko ok. do dziś autko śmiga, teraz nie wiem czego się czepić przebiegu???
Offline