Golf 4 Klub Polska
Witajcie
Mam od niedawna problem dość mało uciążliwy , ale jednak to problem i nie lubię jak cos mi się wali w aucie
Otóż chodzi o to, że auto zaczęło mi się dość długo rozgrzewać .. wskazówka dochodzi do 90 st. i po przejechaniu paru km. spada do 0... gdy dostanie po garach to znowu wskazówka " wstaje " do 90 st. i za chwilę znów 0st.
Jakieś porady ??
Gdzie szukać ??
Pozdro
Offline
Jeśli podczas postoju podnosi się i w miarę trzyma, a podczas jazdy spada czyli silnik jest schładzany to stawiam na termostat ponieważ puszcza płyn na pełny obieg,chłodnicę wskutek czego spadek wskazania,należałoby sprawdzić wąż górny idący do chłodnicy czy przy 50-80s jest ciepły,wtenczas na bank termostat, druga kwestia niepowiedziane też że czujnik temperatury nie znam tak dokładnie twojego silnika ale masz czujniki zintegrowane w jednym G 2 i G 62 , G 2 daje informacje na zegary , natomiast G 62 do ECU , zerknij czy tak się zachowuje wskazówka na liczniku http://www.youtube.com/watch?v=1hjJ-sAAVRs jeśli tak to przepatrz kostkę czy nie zaśniedziała,dobrze styka,czujnik powinien być przy silniku z prawej strony, bodajże koloru niebieskiego jeśli to jeszcze orgi.Pamiętaj błędne wskazania do ECU wiążą się z większym spalaniem..
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-03-12 23:26:08)
Offline
Maniek dzięki za szybką odpowiedź .
Wg filmiku to u mnie jest jeszcze gorzej bo tutaj się podnosi , a u mnie opada do 0st. i już nie wstaje ... dopiero jak mu się porządnie depnie w pedał to coś drygnie ale i tak za chwilę znów spada do 0st ..
Będę musiał sprawdzić ten wąż o którym piszesz
Wzrostu spalania nie zauważyłem aż tak drastycznego , może z 1l/100km więcej
A czy przy takim uszkodzeniu powinien świecić się check ??
Offline
to zależy bo jak termostat to żadnej informacji nie będzie, jeśli jakiś czujnik są częściowe wychwycenia usterki i komunikat...
Offline
Sprawdzałem ten wąż od chłodnicy górny ... był ciepły a nawet gorący .
check mi się nie wyświetla więc nie wiem co robić ... czy podpięcie pod kompa by pomogło ??
Offline
Tak - sprawdzenie logów, ale nie pamiętam nr-u bloku. Wtedy odczytasz wartości czujnika temperatury co do stopnia. Wyłącz też silnik i na włączonym zapłonie sprawdź wartość.
Jednak będzie to możliwe tylko wtedy gdy czujnik jest sprawny - czasem pękają w nim takie cieniutkie druciki i czasem łączą, a czasem nie - wtedy czujnik nadaje się do wymiany.
Dobra rada - po wymianie nie kręcimy czujnikiem w gnieździe, bo mogą popękać właśnie te druciki. Wkładamy mniej więcej tak,by kostka przypasowała za pierwszym razem.
Offline