Golf 4 Klub Polska
W moim golfiku mam problem typu ,że np.jadę na luzie i gdy przy prędkości około 40 km/h lub troszkę więcej 45 km/h włączam trójkę i w momencie gdy puszczam sprzęgło i bieg łapie to następuje taki dziwny zgrzyt (nie zawsze ale w 70% przypadkach tak jest)...lecz gdy trójkę włączam przy prędkości 30 km/h taki zgrzyt nie występuje.Zgrzyt ten odczuwalny jest w gałce zmiany biegów,delikatne wibracje.To sam jest np.gdy jadę na luzie i przy prędkości około 60 km/h lub trochę więcej chcę włączyć czwórkę (70% przypadków zgrzyta).Przy 50km/h gdy włączam czwórke taki zgrzyt nie występuje.Staram się więc włączać trójkę przy prędkości mniejszej niż 40 km/h i czwórkę przy prędkości mniejszej niż 60 km/h ,wtedy zgrzytów nie ma.Zaznaczam,że np. przy rozpędzaniu się gdy mam te 40- 50 km/h i włączam trójkę zgrzyt nie występuje,tak samo gdy czwórkę włączam przy 60-70km/h lub więcej przy rozpędzaniu się ten zgrzyt także nie występuje ,zgrzyt występuje tylko gdy jadę na luzie i przy 40km/h lub więcej chcę włączyć trójkę,lub gdy chcę włączyć czwórkę przy 60-70km/h jadąc na luzie.Ten zgrzyt jest delikatny(nie taki jak przy złym wrzuceniu biegu),takie tarcie jak gdyby metal o metal.Oleju w skrzyni biegów nie wymieniałem,mam Golfika około 3 lat,chociaż nie wiem czy olej się wymienia w skrzyni biegów.Co to może być ? Proszę o podpowiedzi jakieś .Ten stan jest od jakichś 6 miesięcy.
Offline
To może też być wina synchronizatorów. Można sprawdzić poziom oleju w skrzyni, raczej stosuje się go dożywotnio nie wymienia, chociaż w starszych samochodach może to być konieczne
Offline
A w jaki sposób sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów,gdzie to się sprawdza ? Trzeba coś rozkręcać ? Bo nie mam zielonego pojęcia
Offline
Mam podobnie. U mnie taki zgrzyt występuje przeważnie przy redukcji z 3 na 2, ale bywa także jak redukuje z 4 na 3 - w przypadku szybko puszczonego sprzęgła. 2 mechaników patrzało i żaden nie miał pojęcia co to jest. Sprzęgło się nie 'ślizga', więc niby ok. Myślicie, że to olej w skrzyni do wymiany ? Czy może jeszcze 'ów' coś ?
Offline
klodzik81 napisał:
A w jaki sposób sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów,gdzie to się sprawdza ? Trzeba coś rozkręcać ? Bo nie mam zielonego pojęcia
stan oleju jak i dolanie to górnym otworem (śruba na imbus bodajże 17,górna nad przegubem,dolna to spust) widać jeśli koło odkręcisz albo skręcisz maksymalnie od strony kierowcy,sprawdzenie stanu tylko jeśli auto stoi na równej powierzchni,ma się delikatnie ''ukazać'' olej z górnego otworu...
Offline
hm miałem coś podobnego sprzęgło chodziłoo cięzko z 1na2 czasem zgrzytało a o wstecznym już nie wspomne wymieniłem tarczkę i docisk i przestało chodzi lekko pytałem mechanika dlaczego tak cięzko to powiedział żę nie wie i było widać jak zaczeło w jednym miejscu ścinać nity na tarczy a dwumas też sie tłucze ale go zostawiłem i nie miało to nic wspólnego z zgrzytem
Offline