Ogłoszenie


#1 2010-11-30 10:28:57

 generation

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

3320323
Skąd: pomorskie
Zarejestrowany: 2010-11-16
Posty: 66
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90
Rok :: 99

Jaki AKUMULATOR?? PILNE

Koledzy doradzicie jaki akumulator kupić do dieselka 1.9!
Tak czytam i czytam to piszą na forach, że moc rozruchowa musi być do silnika 1.9 680 - 720 A. Też macie takie mocne?
Ja spotkałem się co najwyżej o mocy 420A - i taki też zamierzam kupić.
W aucie sam mam 80Ah, 360A , ale myślę, że 74/77Ah i 420A w zupełności wystarczy.

Napiszcie też jaki macie akumulator i jak wam kręcił w poprzednią zimę przy mrozach ok -20 *C...

Ostatnio edytowany przez generation (2010-11-30 10:32:21)

Offline

 

#2 2010-11-30 12:05:00

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Jaki AKUMULATOR?? PILNE

1. minumum 75 ah

2. jeżdzisz mało czy dużo

a) mało to centra futura - ( Akumulator Centra Futura 77Ah 760A CA770     [CA770] ) cena około 350 - 410 zł

b) dużo to masz centre plus Akumulator Centra Plus 74Ah 680A L+ CB741 [CB741]    340,00zł

silniejsza wersja :

Akumulator Centra Plus 95Ah 800A CB950 [CB950]    429,00zł

czy warto dołożyć ? raczej nie chyba że masz uzywac 5lat to dokładaj i dbaj o niego ( ładowanie co 3 mies )


Dlaczego podałem takie warianty ?

ze wzgledu na budowe ogniwa , płyte itd. futura jest bardziej odporna na takie dłuższe postoje , jest żadziej zbudowana , co w chwili wygięcia płyty znaczy wiele , nie dojdzie do jej zwarcia . natomiast centra plus to klasa sama w sobie


dlaczego centra - bo bardzo dobrze i cena zgadza się z jakością .


Możesz się nie zgadzać z moim zdaniem , ale w tym wypadku się nie myle

http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula … 21_27.html - link do sklepu

po zakupie doładuj aku małym prądem - tzn zacznij od 7a a jak będzie elektroliza , dosyć głośna to zmniejsz do 2a i potrzymaj go tak z godzine , chyba że gazowanie będzie duże to przestań ładować koncowo nałuż na bolce wazeline techniczną i wyczysc klemy w golfiku i równierz wazelina.



co do moich aku to ja na codzien obsługuje 4 centre plus , ori saab 93 w volvo z silnikiem dci , oraz w golfie mam jakies 55ah  mam rownierz zapasówke taka wsumie no name 95ah



i wnioski centra jezdziła prawie że miesiąc bez ładowania rok temu - nie padła a ładowanie miała ale takie że pożal sie panie .... obecnie nadal jest nie najlepsze bo jak nie pasek , jak nie regulator i jak nie szczotki to znowu cos z alternatorem. I dziś zawiodła ale poszła pod prostownik i za 40 godzin powinna byc ok no name 95 ah nawet nie zakręca i nawet nie biore go do domu , bo prostownik zajęty. golfik pali na dotyk mimo 8 dni postoju. musiałem odśnieżyć samochody po tym jak przyszedł brat prostownik się pożyczyć , odrazu dałem mu aku saab'a i przy okazji postanowiłem odśnieżyc golfa - w srodku był prostownik i po golfie w kolejce miałem volvo ale ono nie dało rady.


teraz są te akumlatory bezobsługowe - dupa , kazdy jest obługowy poza tymi za np 800 zł że naprawde nie jestem w stanie sie do niego bez problemu dostać , wtedy uwierzę że jest tak szczelny że nie musze nic dolewać ani nic . natomiast pseudo bezobsługowe aku maja normalnie listwe  jak ją sciągniemy to widać korki i maja one otwory i należy sprawdzać poziom elektrolitu a nawet jego gęstość. pomiar gęstości to pomiar naładowania , wbrew pozorom urządzenie pomiarowe nie koszuje 100 czy 200 zł ale jakies 5-10 ( zwykła gruszka z szklaną rurką ) są tez bardziej zaawansowane ale raczej zwykłym smiertelniką nie jest to specjalnie potrzebne . Osobiscie polecam Ci centre , jak mało jeżdzisz i mało dbasz lub masz prostownik złom - bez regulacji . to z czystym sumieniem polecam future , jest bardziej odporna od plus'a. ja mam aku za darmo dlatego nie mam samych udanych egzemplaży najgorsze są bosha ale najszybciej się ładują  parametry centry są zaniżone bo nigdy uzywane aku w aucie nie będzie miało 100% mocy , zdrowe ma 60-70 % a kupowanie zadużego aku " na lata " jest głupotą gdyż jesli nie będziemi go prostownikiem doładowywać to jego sprawność spadnie głownie przez niedoładowywanie gdyż dobiera się aku do alternatora , silnika itd a nie odwrotnie pozdrawiam

Offline

 

#3 2010-11-30 12:52:47

 generation

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164816.gif

3320323
Skąd: pomorskie
Zarejestrowany: 2010-11-16
Posty: 66
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90
Rok :: 99

Re: Jaki AKUMULATOR?? PILNE

W astrze 2 DTI mam aku 65Ah 380A i przez 7 lat nawet palcem tam nie tknąłem (żadnego ładowania - nic). Dodam jeszcze że jest bezobsługowy. - I coś takiego właśnie planowałem kupić!
Myślałem nad Centrą lub BOSHEM 75Ah 420A - dobry wybór?
A co do mocy ładowania to kombajn bierze 2x 580A. Dlatego myślę, że te 650, czy 720 to LEKKA przesada.

W tygodniu nie jeżdżę dużo, tyle co do pracy kilka km, raz na tydzień trasa 230km w jedną stronę.

Offline

 

#4 2010-11-30 18:31:15

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1321220954.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 508
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Jaki AKUMULATOR?? PILNE

te 650 i 720 według vw są oki jak mi się dobrze wydaje

co do kombajnu to się nie wypowiem nie dzielmy możliwości na ilość A .

skutery są 6v , samochody 12v - mozna zastąpić  2x 6v . aku 6v prostownikiem 12v ładujemy poprzez włączenie do obiegu żarówke
róznica między 6v a 12v czy też 2x 12v są ogromne to poprostu inne napięcia

co do 75ah i 420a to napewno to wystarczy saab do tid - czyli DTI -  ( gdyż 2.2 TiD to 2.2 DTI z vectry C ) montował takie ori

co do stwierdzenia bezobsługowy już się wypowiedziałem. jest normalnie obsługowy .jak nie wierzysz to gdy wruci do mnie aku to pokaże Ci na zdjęciach.

ogółem każde aku 12v zakręci silnikiem PYTAŁEŚ CZY MAMY TAKIE DUZE AKU - TAK MAMY. czy warto to CI nie powiem.

jeżeli bierzesz słabsze aku to weż centre plus'a  tzn ja polecam . jak zależy CI na wytrzymałości w trudnych warunkach czyli np doładowywanie 20a to futura ja proponuje CI przekładke aku z tej astry DTI/DTL/DTH/CDTI i pojeżdzenie na niej przez kilka dni zwłaszcza z mrozem dzisiejszej nocy i jutro podobnie , silnik VW pewnie zauwazyłeś że przy podobnej mocy jest dużo żwawszy , elastyczniejszy itd więc nie polecam zakładać podobnych wymagań co do akumlatora. myśle że taka przekładka na pewien czas  wiele by wyjaśniła. Są pewne normy pojemnosc - aku . do diesla 1.9  75ah a co do ilosci amper juz nie ma info więc sam nie wiem , kieruj się własnym rozsądkiem .  ale 420 amper to też nie mało ( ja kieruje się głównie AH a nie A )


ale tylko dlatego że biore aku o duzej pojemnosci



ps. Wg programu AutoData2004 powinien wystarczyć 60/330.


wiec jesli aku straci to 30-40% to musisz miec conajmniej 420 a czemu conajmniej 420 a nie conajmniej 500 ? bo producent zaniża moc akumlatora w celu zmniejszenia spadku wartości czyli żeby z 300a nie zrobiło się 170 wiec jest niby 420 a w realu powiedzmy 460 i więcej i od tego odejdzie CI ponad 100a ale i tak to minimalne 330 do rozruchu powinno byc zapewnione , nie wiem tylko skąd bierzesz parametry akumlatorów


spujżmy na najgorszą serie centry " satndard"

Napięcie: 12 Volt   
Pojemność: 65ah (Ampero Godzin)    NR KATALOGOWY: CC652
Rozruch: 540A (Amper) wg EN

więc skoro niskiej klasy akumlator  65ah ma 540 amper

to skąd to :

"Ja spotkałem się co najwyżej o mocy 420A - i taki też zamierzam kupić.
W aucie sam mam 80Ah, 360A , ale myślę, że 74/77Ah i 420A w zupełności wystarczy. "

najgorszy tani akumlator który ma 80 ah czyli eko energy ma 700amper i kosztuje 250 zł dlatego kazdy z nas ma akumlator o takiej mocy , bo ciezko kupic gorszy wiec jeżeli kupisz akumlator 75 ah i 420amper i dasz za niego wiecej niz 130-150 zł to czuj się oszukany bo są to parametry najgorszego akumlatora o pojemnosci 45ah. Wiec zróbmy inaczej Pan poda cene max akumlatora , a ja czy tez MY pokażemy co za to mozna kupic.



TY MÓWISZ O KLASYFIKACJI DID UZYWANEJ DO 2005 ROKU A JA O SAE - OBECNEJ 330 W DID TO 540 W SAE
TO 420 W DID TO 700 W SAE WIĘC I TWOJA ASTRA MA OKOŁO 600-700A
PO 2005 OBOK KLASYFIKACJI DID PISZE SIĘ SAE A W 2006 POWOLI PRZESTAWALI I PISALI SAMĄ SAE BO TO TEZ LEPSZY MARKETING BYŁ , SAM UWIERZYŁEŚ ŻE 420 BY CI WYSTARCZYŁA - LEDWO BYŚ ZAKRĘCIŁ 

PS te najtansze tez są pseudo bezobsługowe - ale według normy EN

Ostatnio edytowany przez x50sr (2010-12-03 07:06:56)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora