Golf 4 Klub Polska
Witam czy wie ktoś jak ustawić wariatory na wałkach w silniku 3,2 golf r32(jakiś schemat ). nie mam punktu odniesienia a rozbieram po raz drugi silnik więc nie chciał bym robić tego po raz trzeci .
Offline
Ja Ci niestety nie pomogę - nie mam zgłębionego tematu wariatorów...
Popytam jutro mojego zaufanego mechaniora od VAGów i dam Ci znać. Jakby co zawsze możesz podskoczyć do niego na Wydmową.
Offline
Musze kupić blokady na wariatory wkręca sie je w miejsce czujników hala . Kurcze ale zapłacić 700zł za komplet to tragedia.Jeszcze jedno pytanie wariator na wałku ssącym ma większy zakres ruchu niż ten na wałku wydechowym, możliwe to czy może jest zepsuty jeden z nich.Inaczej jak obkrecam wariator na ssącym moge go obkrecić o 4 zęby i spowrotem a ten waraitor na wydechowym moge obkręcić o jeden ząbek (czysto hipotetycznie).Czy oba powinny pracować w tych samych zakresach.
Offline
Nie. Jaki byłby sens zmieniania fazy rozrządu wałka zaworów ssących i wydechowych o tyle samo? Miałbyś taką samą charakterystykę, ale złą synchronizację.
Mechanior powiedział mi, że najbardziej prawdopodobne jest, że twoim problemem mógłby zająć się Sztupecki (ul. Nowy Świat).
Podjedź, zapytaj - na pewno wyjdzie taniej...
Offline
Czyli jak dobrze zrozumiałem wariatory na wałkach są o różnych skokach. Na szczeście kolega ma znajomego co sie zajmuje sprzedażą takich blokad i mi pożyczy na noc więc kawa i heja .Zrobie pare fotek z poczynań jakich dokonałem może sie przyda to komuś .Oczywiście jak wszystko będzie ok .
Offline
No i kupa .Auto ładnie sie wkreca i równie dobrze lata lecz nie zmienia to faktu ,że pojawia sie komunikat taki jak na początku.Czyli rozkładam go po raz trzeci .Co jest do ch...a ,kto w łodzi ma vaga z kolegów forumowiczów bo ja ze złosci zepsułem laptopa i teraz nie mam jak sprawdzić jak wyglądają parametry.Przed wymianą łańcuchów palił mi 14l na 100 po wymianie i błednym ustawieniu wariatorów palił mi 23l na 100 a teraz po drugim ustawieniu pali 13l a na kompie pokazuje i tak błędne ustawienie .Hm ciekawe.A i jeszcze jedno co to jest na innych forach wyczytałem tolerancja -3 do 3 mm czego wyprzedzenia wałkow wału czy może wariatorów.
Ostatnio edytowany przez rafik1967 (2012-04-13 21:23:46)
Offline
Kajor a ty złożyłeś swoją pszczołe ,bez komplikacji ?.Na pewno rozbieranie silnika r32 mam opanowany do perfekcji,niecałe 50 min i mam na wierzchu łańcuszki.
Offline
Silnik złożony, ale mam jakiś problem, najprawdopodobniej z ciśnieniem paliwa, bo chechłam, chechłam a on robi tylko wybuch na jednym-dwóch cylindrach i koniec. Dzisiaj po raz kolejny wyjmuję pompę, sprawdzam wtryskiwacze i przewody. Nie ma bata - musi odpalić.
Offline
Odpalił, ale nie trzyma jałowych... Muszę sprawdzić synchronizację wałków i całą elektrykę. Ech, znowu rozbieranie... Doskonale rozumiem twój ból Rafik.
Offline
Sterowanie krokowcem nie działa, ale sam silniczek dobry... Zaczynam podejrzewać wiązkę, albo co gorsza komputer...
Na dodatek wydaje mi się, że lecą marchewy (spalanie stukowe)...
Offline