Golf 4 Klub Polska
115 seria mam 140,5 km
W tym linku co podałem niżej można wpisać sobie każdy model i typ silnika i oszacuje jaką moc można się spodziewać.
Wpisałem 115 seria i wyskoczyło że nawet do 155 km!
Czyt to możliwe? Pewnie zakładam z góry że to jak oni ustawiają to już maximum z maximum co mogą wycisnąć z tego silnika.
http://44tuning.pl
Offline
+40 KM naprawdę mało realne do osiągnięcia
Silnik musiał by być naprawdę igła
znam przypadek ARLa z którego po samym sofcie wyszło 197, ale on był naprawdę zdrowy bo w serii miał chyba 176 KM
Offline
U znajomka ARL ma 196KM, na samym tylko sofcie. Zhamowany po kupnie na 138KM, więc niezbyt fajnie i pompowtryski trochę leją, ale jak widać - da się.
Myślę, że te 150-155KM z AJM jest do osiągnięcia, ale lepiej zostań przy tym, na czym jesteś, bo jest to jeszcze w miarę bezpieczny bonus, a te 10-15KM więcej zużyje motor w dużo szybszym czasie. Zużycie niestety nie idzie liniowo z przyrostem mocy.
Offline
Wydaje mi się trochę za dużo.
Zostać zostanę przy tym ale chcę hamować ciągnik i pytam się, sprawdzam, upewniam się czy ta firma co mi zahamuje traktor to potem nie będzie jakichś problemów z nim.
Ciągnik ma 117 km i to by zwiększyli do około 140. Napisałem e-maila z zapytaniem o cene bo jeżdżą po całej Polsce.
Offline
Z tego co mi wiadomo do zchamowania ciągnika potrzeba specjalnej hamowni gdyż moc mierzy się na wałku nie pamiętam jak się to fachowo nazywa na tym co moc przekazuje do maszyny. A po za tym silniki ciągnikowe to inna troszkę bajka. XD
Offline
Wałek przekaźnika mocy. xD
Jeżdżą oni busem i mają wszystko co potrzebne. Widziałem gdzieś na youtubie jak to robią.
Offline
A nie 'wałek odbioru mocy'?
Myślę, że jeśli jest to silnik turbodoładowany, to nie powinno być problemu. Napisz jeszcze co to za ciągnik - w niektórych starszych TD wystarczyło podkręcić dawkę na pompie i zmienić sprężynę zaworu upustowego, albo wstawić MBC. Niestety z elektroniką jest już trudniej.
Offline
konanpoz napisał:
Z tego co mi wiadomo do zchamowania ciągnika potrzeba specjalnej hamowni gdyż moc mierzy się na wałku nie pamiętam jak się to fachowo nazywa na tym co moc przekazuje do maszyny. XD
Za pomocą wałka przekaźnika mocy.
Dokładnie to jest ciągnik Case ih maxxum 115 z 2009 roku. 6 garów.
Offline
Tak szczerze mówiąc, to nie widzę sensu. Ani to szybciej nie pojedzie (bo nie o to w ciągniku chodzi, a i tak masz reduktor), a te 25-30 koni nie zrobi dużej różnicy (teoretycznie możesz pociągnąć np jedną skibę więcej, ale czy jest sens?).
Jak dla mnie niepotrzebne wydawanie pieniędzy, ale oczywiście to Twój wybór i jeśli byś się na to zdecydował, to napisz o efektach.
BTW: C-328 rulz.
Offline
Proste.
Niestety u mnie (a raczej u dziadka) maska nie przetrwała próby czasu i siedzi ta kanciasta z C-330, ale mechanicznie maszyna przez 45 lat spisuje się na medal i jest nie do zarżnięcia.
kutacso - ten Twój Case jest na Common Rail'u, więc nie takie łatwe będzie uzyskanie dużego przyrostu. Z pomiarem na wałku odbioru mocy też może być ciekawie, bo dane są trochę niespójne:
WOM:
Niezależny z wielotarczowym sprzęgłem mokrym, napęd przenoszony bezpośrednio z koła zamachowego silnika. Załączany elektrohydraulicznie. 540/1000 obr/min. Progresywne załączanie WOM. Selekcja prędkości regulowana z kabiny. Możliwość zamontowania 2 typów wałków: 6- i 21-wypustowych. Moc WOM przy 2200 obr/min (ECE R120): 71 kW / 97 KM.
Natomiast silnik ma katalogowo 117KM przy 2200rpm. Skąd więc ta różnica, skoro jest to przedłużenie wału korbowego?
Offline
Akurat szczęście chciało, że ten Case jeszcze nie był na Common Rail'u.
Stara pompa, ostatnie wypusty zanim zaczęli faszerować je elektroniką.
Także szczerze mówiąc prosty traktor z małą ilością 'pierdół' które mogą być przyczyną awarii.
Wracając do poprzedniego Twojego postu. Jak wspomniałeś 1+ skiba więcej to mało??
Ciągam nim 4 skibowy obracany pług. Jedna skiba bierze 45 cm szerokości co w rezultacie daje 180 cm+ piąta skiba= 225 cm.
1 ha= 10 000m kwadratowych = 100x100.
Mam 65 ha= 65*10000= No właśnie. Jest co robić.
Ale nie o to tu chodzi o jedną skibę. Zaczepiasz zamiast 3 metrowego agregatu 4 metrowy bo akurat 115 to jest ta granica której brakuje trochę. Albo maszyna 3 metrowa taka jak gruber praca na głębokość 15 cm nie problem a 25cm? To jest potrzebna moc. xD
Ciągnik pracuje wówczas na mniejszych obrotach tak jak auto. Bo nie potrzeba tam wysokich obrotów do przyśpieszenia tylko niskich do ciągania maszyny.
W transporcie z przyczepą kiedy jest góra z łatwością sobie radzi na niższych niż ciągnik z mniejsza mocą bo trzeba deptać.
Ale jeżeli się na to zdecyduje na pewno będe informował.
Offline
Pompa jest sterowana elektronicznie, czy czysto mechaniczna, z trzpieniem regulującym dawkę?
Nie wiadomo w takim razie, czy końcówki wtrysków dadzą radę, czy nie trzeba będzie szukać czegoś co wydoli więcej...
Kombinuj i pytaj - aż mnie to nieco zainteresowało, bo nigdy nie słyszałem o czipsowaniu traktora.
Offline
Doczytam w książce dokładnie i napiszę żeby gafy nie strzelić. A teraz nie mam czasu bo żniwa ciąg dalszy.
Lepiej zahamować traktora ze 115 na 140 niż kupować od razu 140 bo różnica cen jest teraz większa niż sprzed 3 lat. Jakieś 40-50 tys w cenie.
Offline
szkoda że mojego c-360 nie da rady chipowac
Offline
W C-360 jest chyba jeszcze sekcyjna. Wstawiasz turbawkę od Sprintera czy innego Iveco, robisz DV, kręcisz kluczem zaworek na pompie, coby podlało trochę i jedziesz.
Offline
Napisałem maila ile kosztuje do tej firmy no i czekam na odpowiedź.
c-360- najlepszym sposobem zwiększenia mocy uciągu jest zrobienie przedniego napędu. Myślałem kiedyś nad tym alle....
Teraz przychodzi większy opryskiwacz to pewnie nie wydoła i może plany powrócą.
Ewentualnie wspomaganie to tak z modernizacji.
Offline