Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2008-12-09 19:44:33

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   27 
Imię :: Piotr
WWW

Dane techniczne silnika 1.8 Pb 20V GTI

SILNIK 1.8 Pb 20V GTI

Zapłon iskrowy, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, wielozaworowy (po pięć zaworów na cylinder) chłodzony cieczą, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Silnik typu AGU
Średnica cylindra    81 mm
Skok tłoka    86,4 mm
Pojemność skokowa    1781 cm3
Stopień sprężania    9,5
Ciśnienie sprężania
-    nominalne    1,0...1,4 MPa
-    minimalne    0,75 MPa
Moc maksymalna    110 kW (150 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej    5700 obr/min
Moment maksymalny    210 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego    1750 obr/min

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na sześciu łożyskach każdy, z wałkiem rozrządu zaworów wydechowych napędzanym paskiem zębatym i wałkiem rozrządu zaworów ssących napędzanym od tylnej końcówki wałka rozrządu zaworów wydechowych łańcuchem jednorzędowym, napinacz paska zębatego samoczynny (hydrauliczny), dwadzieścia zaworów w głowicy (12 ssących i 8 wydechowych), o zmiennych fazach rozrządu zaworów ssących regulowanych zmianą położenia hydraulicznego napinacza łańcucha napędu wałka rozrządu zaworów ssących za pośrednictwem zaworu elektromagnetycznego sterowanego przez elektroniczne urządzenie sterujące w zależności od prędkości obrotowej silnika
Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu zaworów wydechowych i pompy cieczy chłodzącej
-    wymiana / co 80 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny (wersje bez klimatyzacji) lub dwa wentylatory elektryczne (wersje z klimatyzacją) sterowane termowyłącznikiem
Termostat / umieszczony w obudowie z lewej strony kadłuba
-    temperatura początku otwarcia    87°C
-    temperatura pełnego otwarcia    102°C
-    skok minimalny zaworu    7 mm
Wentylator chłodnicy (wersje bez klimatyzacji) / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/100 W i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
Wentylatory chłodnicy (wersje z klimatyzacją) / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, o mocy 60/250 W i średnicy łopatek 345 mm (wentylator lewy) oraz o mocy 60/220 W i średnicy łopatek 290 mm (wentylator prawy), sterowane przez zespół elektroniczny i termowyłącznik
Termowyłącznik / podwójny
-    temperatura włączenia
    -    1. prędkości    92...97°C
    -    2. prędkości    99...105°C
-    temperatura wyłączenia
    -    1. prędkości    84...91°C
    -    2. prędkości    91...98°C
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego    140...160 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym
Ciśnienie minimalne oleju
-    na biegu jałowym    0,2 MPa
-    przy 2000 obr/min    0,3...0,45 MPa
Ciśnienie maksymalne oleju / przy prędkości większej niż 2000 obr/min silnika wynosi 0,7 MPa
Filtr oleju / wymienny, Mann W719/25

Układ zasilania / wtryskowy, wielopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego, zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic M 3.8.3, zawierający:
-    zbiornik paliwa,
-    pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
-    zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa,
-    filtr paliwa,
-    przewód rozdzielczy paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,
-    cztery wtryskiwacze paliwa,
-    zespół przepustnicy z czujnikiem jej położenia i stycznikiem biegu jałowego,
-    filtr powietrza,
-    turbosprężarkę,
-    chłodnicę powietrza doładowanego.
Pompa paliwa / elektryczna, zanurzona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez przekaźnik, zespolona z czujnikiem poziomu paliwa
-    napięcie znamionowe    12 V
-    wydatek minimalny
    -    przy 13 V    700 cm3/30 s
    -    przy 12 V    500 cm3/30 s
    -    przy 11 V    350 cm3/30 s
    -    przy 10,2 V    200 cm3/30 s
    -    przy 9 V    175 cm3/30 s
Czujnik poziomu paliwa / zespolony z pompą paliwa
-    rezystancja (między stykami „2” i „3”)
    -    zbiornik pełny    270 W
    -    zbiornik pusty    70 W
Filtr paliwa / wymienny, umieszczony pod podłogą samochodu przed zbiornikiem paliwa
-    sposób montażu / strzałka na obudowie powinna być skierowana zgodnie z
    kierunkiem przepływu paliwa
-    częstość wymiany / co 60 000...80 000 km
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann C 37 153
-    częstość wymiany / co 60 000 km
Regulator ciśnienia paliwa / przeponowy, umieszczony na końcu przewodu rozdzielczego paliwa wtryskiwaczy
-    ciśnienie paliwa na biegu jałowym (nie regulowane ręcznie)
    -    przewód podciśnienia podłączony    350 kPa
    -    przewód podciśnienia odłączony    400 kPa
-    ciśnienie resztkowe paliwa (po 10 min
    od unieruchomienia pompy paliwa)    min. 200 kPa
Wtryskiwacze paliwa / cztery, elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone na przewodzie rozdzielczym paliwa
-    kolejność wtrysku    1-3-4-2
    (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
-    napięcie zasilania    12 V
-    rezystancja (przy 20°C)    14...17 W
-    wydatek paliwa    110...130 ml/30 s
Filtr pochłaniacza z węglem aktywnym / umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / umieszczony na zbiorniku pochłaniacza
-    napięcie zasilania    12 V
-    rezystancja    27 W
Turbosprężarka / KKK, z zaworem upustowym spalin, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące pracą silnika poprzez zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania
Ciśnienie bezwzględne przy 3000 obr/min    150...170 MPa
Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze, umieszczona w przedziale silnika z przodu po prawej stronie

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny (mikroprocesorowy) bezrozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic M 3.8.3, zawierający:
-    dwa czujniki spalania stukowego,
-    moduł wzmocnienia zapłonu,
-    cztery cewki zapłonowe,
-    świece zapłonowe.
Kolejność zapłonu        1-3-4-2
(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
Moduł wzmocnienia zapłonu / elektroniczny, umieszczony w tylnej części przedziału silnika po lewej stronie, obok filtru powietrza
Cewki zapłonowe / cztery (po jednej na każdy cylinder), suche, umieszczone bezpośrednio na świecach zapłonowych
Świece zapłonowe / Bosch F7 LTCR
-    częstość wymiany / co 60 000 km
Odstęp elektrod    0,9...1,1 mm

System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Bosch Motronic M 3.8.3, zawierający:
-    elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,
-    czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
-    dwa czujniki spalania stukowego,
-    czujnik położenia przepustnicy,
-    stycznik biegu jałowego,
-    czujnik położenia wałka rozrządu,
-    czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
-    czujnik temperatury zasysanego powietrza,
-    przepływomierz powietrza,
-    regulator prędkości obrotowej biegu jałowego z czujnikiem jego położenia,
-    zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania,
-    czujnik ciśnienia atmosferycznego,
-    sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem,
-    przekaźnik pompy paliwa,
-    przekaźnik zasilania urządzenia sterującego,
-    złącze diagnostyczne.
Elektroniczne urządzenie sterujące / Bosch Motronic M 3.8.3, mikroprocesorowe, o złączu podwójnym 80-stykowym (oznaczenia styków 1-52 oraz 53-80) umieszczone w przedziale silnika we wnęce przegrody czołowej pod szybą przednią w środkowej części, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, umieszczony po lewej stronie w tylnej części kadłuba, współpracujący z wałem korbowym silnika
-    rezystancja czujnika    480...1000 W
Czujniki spalania stukowego / dwa, piezoelektryczne, umieszczone z lewej strony kadłuba (w przedniej i tylnej części) pod kolektorem ssącym
Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony przy obudowie przepustnicy, połączony z osią przepustnicy, zespolony ze stycznikiem biegu jałowego
Czujnik położenia wałka rozrządu / hallotronowy, umieszczony z przodu głowicy, współpracujący z kołem zębatym wałka rozrządu
-    napięcie zasilania    4,5...5,5 V
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony z tyłu głowicy
-    rezystancja
    -    przy 0°C    5000...7000 W
    -    przy 10°C    2500...4500 W
    -    przy 20°C    1500...3000 W
    -    przy 30°C    1200...2000 W
    -    przy 40°C    1000...1500 W
    -    przy 50°C    700...1000 W
    -    przy 60°C    525...650 W
    -    przy 70°C    400...500 W
    -    przy 80°C    275...375 W
    -    przy 90°C    200...275 W
    -    przy 100°C    150...225 W
Czujnik temperatury zasysanego powietrza / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony przy kolektorze ssącym
-    rezystancja
    -    przy 0°C    5000...7000 W
    -    przy 10°C    2500...4500 W
    -    przy 20°C    1500...3000 W
    -    przy 30°C    1200...2000 W
    -    przy 40°C    1000...1500 W
    -    przy 50°C    700...1000 W
    -    przy 60°C    525...650 W
    -    przy 70°C    400...500 W
    -    przy 80°C    275...375 W
    -    przy 90°C    200...275 W
    -    przy 100°C    150...225 W
Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem drutowym, umieszczony w przedziale silnika po lewej stronie na wyjściu filtru powietrza
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / mikrosilnik elektryczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy obudowie przepustnicy powietrza, regulujący przepływ powietrza dodatkowego w kanale bocznikowym przepustnicy
-    rezystancja    3...200 W
Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania / umieszczony po lewej stronie przedziału silnika, na przewodzie za filtrem powietrza
-    rezystancja    25...35 W
Czujnik ciśnienia atmosferycznego / umieszczony w tylnej części przedziału silnika na przegrodzie czołowej z lewej strony
Sonda lambda / podgrzewana elektrycznie, umieszczona przed katalizatorem spalin
-    rezystancja uzwojenia podgrzewania    1...5 W
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego    800...920 obr/min
(brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego)
Prędkość obrotowa odcięcia wtrysku przez elektroniczne
urządzenie sterujące    6350 obr/min
Zawartość CO
-    na biegu jałowym    do 0,5%
-    przy 2500...2800 obr/min    do 0,3%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO)
Współczynnik lambda przy 2500...2800 obr/min    0,97...1,03
Emisja CO2    190 g/km
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu
przy 800...920 obr/min    9...15° przed ZZ
(brak możliwości ręcznej regulacji początkowego kąta wyprzedzenia zapłonu)



zrodło : http://www.volkswagen-golf.pl

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora