Golf 4 Klub Polska
Witam panowie
Dzwoniłem wczoraj do znajomego który zajmuje się sprowadzaniem aut ..
No i kiedy uslyszał że szukam silnika 2.0 benzyna to od razu od mówił mi ponieważ ten silnik jest rzadkością i szukanie go szkoda czasu tak powiedział ,był 3 dni w niemczech i żadnego 2.0 nie widział w golfie 4..
A wiec podejmuje zmianę silnika na ten którego jest najwiecej oczywiście jeśłi trafi mi się 2.0 rozważę go..
Panowie mam prośbe chodzi mi o silnik 1.6 czego się po nim mogę spodziewać ?
1.Jakie spalanie przy spokojnej jeżdzie chodzi o PB
2. Jakie problemy występują ?
3. Jak działa z LPG?(ile pali LPG/100KM)
4. Jaki najlepszy 8v czy 16v ,i różnicę między nimi
5.Co myślicie o tym silniku jak dla osoby która pierwszy raz szuka dla siebie auta ,zależy na ekonomicznej jeżdzie
Auta szukam min 2000r ,patrzę też na te silniki 2.0 ale jak jest to kawał drogi ponad 500 a czasami 600-700km a to jest daleko nie opłacalne myśle ,co innego jak bym wiedział że jadę i biorę a tego nikt nie wie ..
1.6 jest dużo w porównaniu do 2.0 i dlatego zmieniłem silnik ..
Proszę o pomoc i porady
zapomniałem dodać daje plusy za pomoc ,dzięki
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2012-09-14 12:55:28)
Offline
2. lubia padac skrzynie biegow
3. z lpg lepiej zadziala 8v
5. 2.0 bym sobie odpusci stara konstrukcja i ciezko dostepny, szukal bym raczej czegos z 1,8T spali tyle co 1,6 przy spokojnej jezdzie a zawsze jest czym depnac a znajdujac dobrego gazownika to i spokojnie turbinke zagazuje i nie bedzie roznicy w mocy a taniej sie pojezdzi
Offline
lukasz3001 napisał:
2. lubia padac skrzynie biegow
3. z lpg lepiej zadziala 8v
5. 2.0 bym sobie odpusci stara konstrukcja i ciezko dostepny, szukal bym raczej czegos z 1,8T spali tyle co 1,6 przy spokojnej jezdzie a zawsze jest czym depnac a znajdujac dobrego gazownika to i spokojnie turbinke zagazuje i nie bedzie roznicy w mocy a taniej sie pojezdzi
Ciezko bedzie znalezc 8v niz 16 poniewaz od 2001r weszly juz 16v ..
eh zawsze jakis problem jak nie skrzynie to co innego
Offline
czemu nie diesel? chcesz koniecznie ten gaz do tego, tak?
Offline
Bo gaz wcale nie jest gorszy od diesla tylko trzeba mieć zdrowy silnik u mnie barciak ma bmw z 98 r silnik igła zero oleju bierze a gazu pali mniej niż u mnie golf 1.6 a bmw 2.0 150 koni wiec kto co woli jeden benzynę drugi ropę
Offline
1.6SR jest prostszy w obsłudze i konstrukcji. 1.6 16V to w zasadzie powiększony 1.4 16V i według mnie jest gorszy niż ośmiozaworówka (która konstrukcyjnie jest stara jak węgiel kamienny, troszkę co prawda zmodyfikowana na wtrysk i normy Euro 3, ale w zasadzie niezniszczalna).
Miałem właśnie takiego 1.6 8V z gazownią i do turlania się jest nawet ok, ale wyścigu tym nie wygrasz (chociaż jako tako jedzie). Poza tym spalanie - 10-11L po mieście to norma i katalogowe/zapewniane przez sprzedawców 7-8L można włożyć między bajki. Dodam, że absolutnie wszystko było u mnie sprawne, w tym czujniki, przepływka i lambda - ciężkie auto i mały silnik, więc trzeba go trochę kręcić...
Teraz mam VR6 - spalanie nie jest dużo wyższe, a wrażenia z jazdy i wciskanie w fotel - bezcenne.
Na twoim miejscu rozważyłbym jeszcze 1.8T - fajny i popularny silnik, nie pali tak dużo, dobrze współgra z LPG, a dbany i regularnie serwisowany służy długie lata. Jedynym mankamentem może być padnięta turbina, ale K03 są bardzo odporne i jeśli ktoś nie wyłączał auta od razu po pałowaniu, to nic jej raczej nie będzie, nawet po kilku ładnych latach. Dodatkowo pozostaje możliwość zachipowania - za ~1000pln robisz sobie program na 170-180KM i śmigasz jak popaprany.
Co do 1.6:
- Plusy - tanie części (np komplet sprzęgła z dociskiem Sachs - 280zł !), łatwa obsługa, idiotoodporność, piękna współpraca z LPG (tylko sekwencja)
- Minusy - dużo pali (jak na 1.6), niedobór mocy, krótka skrzynia biegów (ta sama co w 1.4), padające różnicówki w skrzyniach (koszt naprawy ~1500,-; sposobem na pękające nity jest zaśrubowanie skrzyni zestawem naprawczym i lepiej zrobić to od razu, bo przy pierwszych objawach jest już za późno. Mnie też raz zmieliło koronkę na mechaniźmie...)
Offline
Kajor napisał:
1.6SR jest prostszy w obsłudze i konstrukcji. 1.6 16V to w zasadzie powiększony 1.4 16V i według mnie jest gorszy niż ośmiozaworówka (która konstrukcyjnie jest stara jak węgiel kamienny, troszkę co prawda zmodyfikowana na wtrysk i normy Euro 3, ale w zasadzie niezniszczalna).
Miałem właśnie takiego 1.6 8V z gazownią i do turlania się jest nawet ok, ale wyścigu tym nie wygrasz (chociaż jako tako jedzie). Poza tym spalanie - 10-11L po mieście to norma i katalogowe/zapewniane przez sprzedawców 7-8L można włożyć między bajki. Dodam, że absolutnie wszystko było u mnie sprawne, w tym czujniki, przepływka i lambda - ciężkie auto i mały silnik, więc trzeba go trochę kręcić...
Teraz mam VR6 - spalanie nie jest dużo wyższe, a wrażenia z jazdy i wciskanie w fotel - bezcenne.
Na twoim miejscu rozważyłbym jeszcze 1.8T - fajny i popularny silnik, nie pali tak dużo, dobrze współgra z LPG, a dbany i regularnie serwisowany służy długie lata. Jedynym mankamentem może być padnięta turbina, ale K03 są bardzo odporne i jeśli ktoś nie wyłączał auta od razu po pałowaniu, to nic jej raczej nie będzie, nawet po kilku ładnych latach. Dodatkowo pozostaje możliwość zachipowania - za ~1000pln robisz sobie program na 170-180KM i śmigasz jak popaprany.
Co do 1.6:
- Plusy - tanie części (np komplet sprzęgła z dociskiem Sachs - 280zł !), łatwa obsługa, idiotoodporność, piękna współpraca z LPG (tylko sekwencja)
- Minusy - dużo pali (jak na 1.6), niedobór mocy, krótka skrzynia biegów (ta sama co w 1.4), padające różnicówki w skrzyniach (koszt naprawy ~1500,-; sposobem na pękające nity jest zaśrubowanie skrzyni zestawem naprawczym i lepiej zrobić to od razu, bo przy pierwszych objawach jest już za późno. Mnie też raz zmieliło koronkę na mechaniźmie...)
No i jak zawsze najlepszy z najlepszych jakim jest Kajor wyjaśni , pomoże i o to własnie chodzi ,dzięki
Proszę się jeszcze wypowiadać
Offline
Lukasz1306 napisał:
czemu nie diesel? chcesz koniecznie ten gaz do tego, tak?
Łukaszek powiem tak boje się kupić diesla i zaraz robić turbo czy padająca już pompa lub kolo dwumasowe ;(
Mam sporo kasy mówie nawet dał bym 16-17tyś ale jeśli miał bym pewność że auto ma org przebieg ale nie ma praktycznie szans.. Diesel fajny bo spalanie ,ale jak przyjdzie co do czego to wolal bym benzyne . Gdy bym miał pewność że kupuje TDI z dobrym silnikiem to wziął bym ale powiedz mi kto mi to powie ? . Za cene diesla 15tys znajdę na lajcie ale może być trup i tyle że kupie i będę wkładał i wkladał ..
Doradzcie mi co lepsze to wy się znacie ,kase mam tyle ile trzeba wszystko styknie na lajcie ,wiec to nie problem
Dzięki
Offline
To ja się wypowiem bo wcześniej miałem golfa 4 1.6 SR (8V) jeździłem nim jakoś pół roku aż wkońcu sprzedałem. Sprzedałem bo dużo mi palił no i brakowało mocy. Coś około 7l przy spokojnej tak do 110, no a gdy deptałem to już wir się robił w baku.
Offline
Dodam jeszcze, że 2.0 w MK4, to w zasadzie ten sam, stary 2.0 z MK3, czyli 2E/AGG/ADY, ale musieli coś "ulepszyć".
Tym "ulepszeniem" są trzyczęściowe pierścienie tłokowe, które z początku działają fajnie, ale już po nie tak bardzo dużym przebiegu zaczynają przepuszczać olej. Receptą jest wymiana na jednoczęściowe (jak w MK3) i wtedy mamy fajny, ośmiozaworowy silnik z całkiem przyjemnym dołem i w zasadzie nie do zajechania. Koszta jednak są, bo trzeba zdjąć czapajewa, wyciągnąć tłoki, wymięnić pierścienie (polecam łódzkie Prima - sam mam, a także zakładam do wszystkich robionych przeze mnie silników (także turbo) i są super, a wiem, że ludzie wkładają je też w miejsce trzyczęściówek w Porsche z silnikami doładowanymi i nie narzekają - w końcu to Goetze, tylko 3 razy tańsze[a są chromowane!]).
Offline
kurde bo wiecie ten 1.8 T to za silny i pewnie opłaty duże choć nie przekracza 2.0
Kurde musiał bym się sam przejechać 1.6 ale u mnie na komisie to właściciele jeżdzą nie dawają ,szukajacym auta dla siebie.
Bo wiecie wy mówicie że 1.6 to słaby bo jeżdziliście autami po 150-200km i dlatego ;]
Offline
Extreme napisał:
wcześniej jeździłem tylko oplem vectrą 2.0 DTI 101 km. Ale musisz się przejechać i zobaczyć sam o co nam chodzi.
Nom masz racje tylko oni nie dadzą Ci jechać tylko oni będą kierować a ty siedział z boku.. Wiem bo kolegi ,tata jak był to chciał kupić to gościu jechal on nie mógł ;d
Offline
1.6 wyda się fajny na początku, ale rzeczywiście lepszym wyborem od niego jest dwulitrówka (choć ubezpieczenie będzie wyższe).
Rozsądnym kompromisem jest właśnie 1.8/1.8T - opłaty mniejsze niż 2.0 (w Polsce liczy się tylko pojemność, a nie moc jak np we Francji), a robisz tym każde 2.0 z palcem w nosie. Pozostaje tylko kwestia trafienia dobrego, niezajeżdżonego przez jakiegoś Bendżamina egzemplarza (a 1.8T to kusi do piłowania), ale tyczy się to wszystkich aut i nie jest regułą.
Offline
Kajor napisał:
1.6 wyda się fajny na początku, ale rzeczywiście lepszym wyborem od niego jest dwulitrówka (choć ubezpieczenie będzie wyższe).
Rozsądnym kompromisem jest właśnie 1.8/1.8T - opłaty mniejsze niż 2.0 (w Polsce liczy się tylko pojemność, a nie moc jak np we Francji), a robisz tym każde 2.0 z palcem w nosie. Pozostaje tylko kwestia trafienia dobrego, niezajeżdżonego przez jakiegoś Bendżamina egzemplarza (a 1.8T to kusi do piłowania), ale tyczy się to wszystkich aut i nie jest regułą.
No a powiedz mi ile bym płacił wiecej za silnik 2.0 chodzi mi o ubezpieczenie? niz np 1.6
Offline
dworak21 napisał:
myśle ze ze 100 zł wiecej jak masz znizki albo na kogos kto ma i ty wspolwlasciciel
Aha no nie jest dużo ,dzięki .
Daje +
Offline
Mam wielką prośbę kto mi pomoże i zrobi mi zdjęcie tej naklejki co jest w bagażniku chyba przy kole zapasowym(tak wyczytałem z internetu że jest w bagażniku) chodzi mi o tą naklejkę z nr farby ,vin ,kodem silnika itd(po prostu dane auta) .. Naklejka może być zamazana interesuje mnie tylko jej umieszczenie ponieważ jak będę kupował żebym nie szukał jej długo a otworzył bagażnik i wiedział co po kolei robić ,dzięki
Fotkę prosił bym pw lub tu w temacie.
Oczywiście daje plusa dużego;d
Offline
Jak otworzysz bagażnik i podniesiesz "podlogę" (podnosi się ją tak jak w każdym innym aucie) to zobaczysz po prawej stronie kolo zapasowe, a po lewej będzie prosta częsć podwozia i najej srodku naklejka. Musialbys sie mocno postarac aby przegapic... A jesli nadal bedziesz nalegal to zrobie zdjecie:P
Oto fotka. U mnie wyglada to torche inaczej niż u lukkera: (sorki za niewyraźne drugie zdjęcie:/)
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio edytowany przez amnesia (2012-09-15 19:59:16)
Offline
Jak podniesiesz wykładzinę to od razu zobaczysz, patrz po lewej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel … fd1ba.html
Ostatnio edytowany przez lukker (2012-09-15 19:42:32)
Offline
Hej tak jak mówiłem daje plusiki za pomoc;]
A na tej naklejce nie powinien być jeszcze kod silnika np AHF lub AHN raczej powinno być?
A i dodam że ta naklejkę łatwo zerwać i podmienić ,jest ona ważna bardzo?
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2012-09-15 21:46:42)
Offline
ja bym na tą naklejkę nie patrzył nr silnika? po co teraz silnik możesz wymieniać kiedy tylko chcesz nie ma żadnych ograniczeń, bierzesz ze sobą kogoś ogarniętego kto się zna na rzeczy (może masz jakiegoś znajomego mechanika) jeszcze było by w ogóle dobrze jakby miał miernik grubości lakieru. Ja wolałbym kupić malowane całe auto niż jakiegoś składanego z kilku bo jeżdzą takie po naszych drogach.
Offline
Na tej naklejce co ja dałem jest kod silnika tam gdzie pisze motor i 3 literowe oznaczenie w tym wypadku 1z (akurat z audi znalazłem foto, w IV są 3literowe oznaczenia )
Kod lakieru jest niżej tam gdzie pisze PAINT NO
Jeszcze niżej ten szereg kodów to kody wyposażenia
Offline
Offline
Witam serdecznie
Mam pytanie żeby nie zakładać nowego tematu to napiszę tu ;]
Jaka jest różnica w spalaniu 1.6 8v a 1.6 16v Pb?
I który z nich lepszy bo ma te niby 5km więcej ,widziałem na YT filmy jak 8v obala 16v ;d
Mogę prosić o konkrety?
Offline
Extreme napisał:
z tego co mi wiadomo pod gaz lepszy jest silnik 8V
16v będzie paliło więcej ale o ile to Ci nie powiem.
8 ma lepszy dół
Tyle ode mnie
Denerwuje mnie fakt że siadają te skrzynię do 2001r
Mnie interesuje od 2000-2003r to oznacza ze albo wybiorę 1.6 16v i będzie kiepski pod gaz albo wezmę 1.6 8v i będzie mi siadać skrzynia biegów ,brak słów ;(
Tym bardziej że jak szukam na allegro ,16v jest więcej bo daję rocznik od 2000+ .... Więc i nici chyba nawet z 1.6 bo zawsze coś nie tak...
Kurde 2.0 był by najlepszy ale nie ma ich dużo a jak są to 500-700km ;(
Gdzie znajdę w golfie 4 nr VIN ? pod maską jak tak dokładniej gdzie?
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2012-09-16 11:54:11)
Offline
Vin jest na tej naklejce co dał wyżej Amnesia, w drugiej linijce od góry(WVW itd)
Poza tym pod maską jest na podszybiu (pod takim plastikowym okienkiem)
Offline
kristo19921 napisał:
Extreme napisał:
z tego co mi wiadomo pod gaz lepszy jest silnik 8V
16v będzie paliło więcej ale o ile to Ci nie powiem.
8 ma lepszy dół
Tyle ode mnieDenerwuje mnie fakt że siadają te skrzynię do 2001r
Mnie interesuje od 2000-2003r to oznacza ze albo wybiorę 1.6 16v i będzie kiepski pod gaz albo wezmę 1.6 8v i będzie mi siadać skrzynia biegów ,brak słów ;(
Tym bardziej że jak szukam na allegro ,16v jest więcej bo daję rocznik od 2000+ .... Więc i nici chyba nawet z 1.6 bo zawsze coś nie tak...
Kurde 2.0 był by najlepszy ale nie ma ich dużo a jak są to 500-700km ;(
Gdzie znajdę w golfie 4 nr VIN ? pod maską jak tak dokładniej gdzie?
Z tymi skrzyniami to nie ma reguły ale nie jest tak tragicznie jak to niektórzy mówią, kolega ma golfa 1.6 8V i już 4rok jeździ bezawaryjnie i skrzynia igiełka. Szukaj, szukaj jeszcze raz szukaj.
Offline