Golf 4 Klub Polska
Dziwna sprawa,
możliwe, że przy podjeździe na wzniesienia termometr pływa ?
(Serducho nie było zimne, przejechałem jakieś 35km) i tak pod górę 85*C - na równym do 90*C - z góry 90*C
Później wskazówka się uspokoiła i została na 90*C ,..
Co może być powodem ?
Ostatnio edytowany przez Golfred (2012-11-04 17:18:09)
Offline
Obstawiał bym czujnik temperatury, coś szwankuje już. Jak się będzie powtarzać to trzeba pomyśleć o wymianie.
Dla pewności można podpiąć pod komputer, czy się jakieś błędy nie zapisały.
Offline
Dzięki za info. Jutro wsadzę kabel, sprawdzę błędy.
W którym miejscu siedzi czujnik, jesteś w stanie wskazać mi jakiegoś linka do aukcji z właściwym czujnikiem, trochę tego tam jest do MK4 (i dosyć mocno różnią się od siebie).
Jak mogę sprawdzić czujnik temperatury na VAG COM'ie ? Na co zwracać uwagę ? (Ver. angielska)
Offline
Czujnik jest mniej więcej tu
http://imageshack.us/photo/my-images/209/fotoahf.jpg/
Na Vagu zobacz czy nie ma błędów oraz zobacz jaką temperaturę wskazuje czujnik
W silniku są dwa czujniki temperatury- jeden dla komputera sterującego, drugi dla wskazań na liczniku
Wskazania tego dla ECU sprawdzisz poprzez:
01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007
Wskazania tego drugiego przez
17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003
Najlepiej je porównaj, powinny być takie same
Offline
lukker muszę spuszczać płyn żeby to ustrojstwo wymienić ?
Offline
Tak, tzn jak wyjmiesz to samo pewnie ucieknie z litr płynu, może więcej.
Sprawdź, może nie trzeba wymieniać tylko kostka zaśniedziała, albo kabel się przetarł gdzieś, wilgoć się dostała itp stąd ten błąd.
Offline
czasami termostat nie siada? jak ze wzrostem temperatury po odpaleniu na zimnym?
Offline
maniek napisał:
czasami termostat nie siada? jak ze wzrostem temperatury po odpaleniu na zimnym?
Temperatura powoli idzie do góry, wydaje mi się, że jest ok.
Potrzeba mu trochę czasu zanim osiągnie temp. roboczą.
Jeśli na zewnątrz jest chłodno (powiedzmy 0*C) nagrzewa się zdecydowanie dłużej ..
Panowie coś takiego, tylko po krótkiej chwili się uspokoiło, przy czym na filmie wskazówka zapierdziela w lewo i w prawo, u mnie od 80/85*C do 90*C..
http://www.youtube.com/watch?v=1hjJ-sAAVRs
Ostatnio edytowany przez Golfred (2012-11-04 23:15:40)
Offline
To czujnik/wiązka albo silniczek wskazówki. Przy otwartym termostacie chodziłaby wolniej, zagrzewałby się na postoju, a ochładzałby podczas jazdy.
Offline
Ok, udało mi się wykorzystać chwilę wolnego czasu, podłączyłewm się pod komputer i efekt operacji jest następujący.
Przejechałem około 25km aby zagrzać auto.
Podjechałem na parking, podłączyłem VAG'a
Wskazanie temperatury na desce było następujące:
Wykonałem test czujnika ECU, tam wskazanie było inne:
I test czujnika temperatury, jeszcze coś innego pokazuje:
Panowie od czego zacząć, co się dzieje, jaka przyczyna, jakie następstwa złych wskazań w pracy silnika ??
Z góry dzięki ..
Offline
Wskaźnik na desce pokazuje "90 stopni" w zakresie ~78-103stopnie, więc nim się za bardzo nie sugeruj.
Offline
Ale wszystko jest ok ? Te wskazania z VAG'a są ok ?
Offline