Golf 4 Klub Polska
Po odstawieniu mojego auta do warsztatu, mechanik stwierdził, że muszę znaleźć 2 korbowody do silnika o kodzie AXP (1.4 16v) z Golfa IV. Mam w związku z tym pytanie, czy korbowody od silników o innych kodach (np. APE, AHW, AKQ) będą kompatybilne?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, bo na mechanice to nie za bardzo się znam.
Offline
w silnikach 1.4 16V nalezy wymienic kompletny blok, instrukcja serwisowa wyraznie o tym mowi w zwiazku z czym nie umiem odpowiedziec na twoje pytanie. A po co ci 2 korbowody to tez nie wiem...
Offline
Serdeczne dzięki za zainteresowanie. Tak jak pisałam, nie znam się na tym. Mogę tylko przekazać to, co powiedział mi mechanik. Z grubsza brzmiało to tak:
silnik został lekko przytarty, owinęły się dwie panewki, wał musi być przeszlifowany i dwa korbowody wyglądają na uszkodzone - należy je wymienić.
Zasugerował mi przy tym, aby korbowodów poszukać używanych - co właśnie staram się zrobić. Nie chcę tylko kupić na allegro czegoś, co nie będzie pasowało do tego silnika.
Offline
poszukam tego wieczorem postaram Ci odpowiedzieć na twoj post a poslalem strone na pw na ktorej sie zapytaj tam napewno ci pomogą
Offline
dworak21 napisał:
w silnikach 1.4 16V nalezy wymienic kompletny blok, instrukcja serwisowa wyraznie o tym mowi w zwiazku z czym nie umiem odpowiedziec na twoje pytanie. A po co ci 2 korbowody to tez nie wiem...
co za bzdura
kolego wiesz o czym mowa ?
zaraz jeszcze powiesz że do nowego bloku ma wsadzić stary układ korbowo tłokowy ?
czy korbowody będą pasować to wsumie nie wiem , ale co CI szkodzi zapytać w ASO
oczywiscie nie musisz wymieniać całego bloku , zresztą myśle że Twój jest sprawny a problem znów by został
a po co CI kolego dworak 4 w golfie ?
aczkolwiek prosciej kupic cały dół silnika i przełożyć swoją głowice ale nie słuchaj rady kolegi dworak bo naciągnie cię na cięzkie pieniądze
koleżanko początkująca
nie rób już tego silnika bo się nie opłaca taka moja rada
ile mechanik liczy za naprawe ?
moze wyjsc taniej kupić drugi silnik a Twój juz nigdy nie odzyska sprawnosci
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-02-26 17:15:48)
Offline
dworak21 napisał:
Ty kolego mowisz nie oplaca sie bubel mozna kupic nie wiem co Ty wogle piszesz
zastanów się wogołe człowieku co Ty piszesz ...
przekladales kiedys silnik ?
po czym wybierałeś lepszy ?
wiesz wogóle co to jest pomiar kompresji ?
nawet jak nie masz włozonego silnika do auta to na stojaku krecisz rozrusznikiem ...
i masz bardzo miarodajny pomiar zuzycia silnika , pozatym jak mozesz kupic bubel ?
przeciez remont kupionego drugiego silnika jest tanszy niz obecnego bo częsci więcej , dodatkowo pewnie nie wiesz jak kupuje sie silnik
... większosc silników jest wystawiona a z regóły jest w pojeżdzie...
pozatym spujz jak łatwo mechanik określił CI że masz bubla wiec czemu nie mialby przed zakupem odkrecic 10 śrób ?
ps blok to koszt prawie golfa mk 4 więc zastanów się co ty człowieku mówisz , wiesz ile kosztują tłoki do golfa II ? np g 60 ?
3500 zł !! a ty mi mówisze że lepiej zmienić cały silnik bez głowicy ? i to jeszcze nowy :?
każesz jej kupic silnik za 10 tyś ( i nie wiadomo skad ma go wziąść ) do auta za 10 tyś
prosciej kupic drugiego golfa np angola i całe blachy sprzedać itd i zostawic sobie sam motor
mechanik jej kazuje robić szlif wału , szlif wału = zniszczenie wału , ponieważ zewnętrzna warstwa czopu jest azotowana , szlif wału = usunięcie tej warstwy = większy luz pomiędzy panewką a czopem wału korbowego no ale dobra , przyjmijmy ze spasuje całosc i co ? niedługo znów będzie wał do szlifu , bo ten silnik kręci się do prawie 7 tyś obrotów , siły jakie tam są spowodują zowu zniszczenie wału , jak wiadomo panewka to część łozyska ślizgowego pomiędzy 2 panewkami masz jedynie czop wału i co i tyle a tolerancja się zmieni + żywotność wału znacznie się skruci , wiadomo są firmy robiące szlify wału a puzniej go utwardzają , ale robią to w całkiem innych silnikach samochodów za duuuzo większe pieniądze , owszem znam z autopsji przypadki szlifu wału ale całkiem innego szlifu , to własciwie polerowanie jedynie leciutkie usówanie karbu !!!!!!!!!!!!!!!
czemu ludzie nażekają na silniki w motocyklach typu honda ? bo są debilami , wkręcają pużniej szpilki i nie wiedzą w których były w jakim miejscu przez co pużniej nie ma smarowania i zacierają silnik , druga sprawa zawsze jak jakis debil robi remont to pomysli " zrobie szlif wału przy okazji " no i mamy problem ... konczy sie to tak jak wczoraj mówi gosc na TVN turbo , kupił motor i mowi ze jak rozbierał silnik to wał korbowy rozłączył w rękach bez użycia prasy ( masakra ) wiesz czemu ? bo tam wszystko działa na wcisk !!! tolerancja w dziesiątych , nieraz w setnych milimetrach , aby dało się wałek wepchnąć w otwór aby wszedł bardzo cięzko ale wszedł !!! i na tym polega właśnie sztuka niezawodnośći japońskich maszyn ( na bardzo małej tolerancji pasowanie i nietylko ) np zamawiamy wałek i wciskamy ją w otwór , mamy otwór fi 40 i ty mówisz do tokaża a panie moze byc 39 bo se na kleju połoze albo 41 bo se młotkiem wbije , a ja przyjde i powiem ze ma byc fi 40 (+50 - górna odchyłka + 30 dolna ) i gosc ma sie zmiescic pomiędzy 40,30 lub 40,50 no i ja wsadze na wcisk a ty wbijesz młotkiem rozwalając otwór lub dokleisz klejem , Twoje wyleci za pół roku , moje będzie 20 lat i nic ewentualnie ktoś za 20 lat wykona tulejowanie i zamówi znowu 40,30 lub 40,50 a po Twoim nie będzie już nic lub będziesz lepił co pół roku
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-02-26 21:24:29)
Offline
poczatkujaca napisał:
Po odstawieniu mojego auta do warsztatu, mechanik stwierdził, że muszę znaleźć 2 korbowody do silnika o kodzie AXP (1.4 16v) z Golfa IV. Mam w związku z tym pytanie, czy korbowody od silników o innych kodach (np. APE, AHW, AKQ) będą kompatybilne?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, bo na mechanice to nie za bardzo się znam.
przepraszam że post pod postem , tak nie wolno ale użyłem tego bo odpowiadam
AHW AKQ APE AXP czyli o jeden więcej niż Pani podała , kazdy z nich powinien nadawać się na dawce częsci do Pani silnika lecz - jesli nie uda się pani dostać samych części to polecam zakup używanego silnika .
mam nadzieje że pomogłem , pozdrawiam
zakup kompletu czyli nr częsci : 036 103 101 AM wiąże się z kosztem : 1861.00 EUR - według katalogu ale mam spolszczony i cena moze byc w PLN
604617790 numer do sprzedawcy całego dołu silnika z korbowodami , tłokami , no i przedewszystkim wałem korbowym którego czopy można pomieżyć tak samo jak i Pani czopy i wybranie lepszego wału jesli zakupiony okaże się lepszy ( a prawie napewno tak jest , wystarczy o podanie powodu unieruchomienia silnika , zapewne komuś poszła głowica no i wtedy wręcz Pani zaoszczędzi cena za całość to 300 zł
( pomysł remontu i tak osobiscie uważąm za średnio mądry )
panewki 80 zł
komplet korbowodów 1700 zł
całość 1780zł cena części ASO
pod warunkiem że ceny z jakimi się zapoznałem są w euro jesli w zl to wszystko dzielić przez 4
Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-02-27 02:31:49)
Offline
Bardzo dziękuję wszystkim za rady i wszelkie informacje. Tak się składa, że wczoraj udało kupić mi się komplet (oczywiście używanych) korbowodów od silnika AKQ, za 150 zł. Mechanik szacując cenę naprawy (czyli wspomniany szlif, wymiana korbowodów, nowe panewki i robocizna) mówił o kwocie rzędu 2000-2200. Mam nadzieję, że nie podał kwoty zaniżonej. Poinformuję wkrótce na forum jak zakończyła się cała naprawa i jaki był jej rzeczywisty koszt.
Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i dziękuję za wyrozumiałość.
Offline
Odwiedzaj nas częściej. nie tylko jak będziesz mieć kłopot
Offline
no to gratuluje zakupu . no i fajnie jak bys wpadała częsciej , dodała zdjęcia swojego golfa
2200 to taka sobie cena (chyba ze w cenie wymieni rozrząd a jesli nie to pogadaj z nim o tym chyba że masz już po wymianie. pytam bo pasek i tak musisz wymienić ( zawsze przy takiej robocie trzeba , bo raz zdjęty to już nie to samo .
życzę udanego remontu ( bo i na pierscienie przy takiej rozbiórce warto zwrucic uwage )
Offline