Golf 4 Klub Polska
tak
Offline
Dokładnie jak kolega wyżej,AGR z początku produkcji miały jednomas
Offline
Pytam o to bo zastanawiam się nad zakupem Golfa z 2002 roku 1,9 TDI. Auto z dobrej ręki z Niemiec. Wszyscy mnie przestrzegają przed tą dwumasą.... ja kompletnie się na samochodach nie znam. Jak uważacie? Kupić? i nie bać się tej dwumasy?;]
Offline
Czekon, automaty maja sprzęgło hydrokinetyczne !
A co do markowiaka, nie bój się tego sprzęgła "koła dwu-masowego" ,jak wymienisz to zapomnisz już o nim do końca tego silnika, a poza tym większość nowych samochodów ma takie sprzęgło ,więc nie mamy wyboru. Pozdrawiam
Offline
Wymiana kompletnego sprzęgła to właśnie zazwyczaj jednorazowy wydatek podczas eksploatacji auta jeśli odpowiednio się jeździ i zamontuje się części odpowiedniej jakości
Offline
Jeszcze ostatnie pytanie: po jakim przebiegu trzeba wymieniać dwumas? albo inaczej: jaki wy macie przebieg i czy już wymienialiście. Rozumiem, że od wszytkiego to zalezy a przedewszystkim od samego stylu jazdy ale zakładajac ze jezdzimy spokojnie bez zrywów.
Offline
Koło dwu-masowe się sprawdza jak zdemontujesz docisk i tarczę ,nie zawsze sie wymienia w kpl. ,i nie zawsze jesteś w stanie stwierdzić po typowych objawach. Z reguły około 150000 km ,ale oczywiście zależy od użytkownika. Ja wymieniłem ,jak samochód miał 180000 km
Offline
wymieniłem dwumase po 250000 km.
Offline
dwumas po 250 tyś?
To krzywde chcesz mu zrobić?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
tak 250tyś
Offline
no ok ale to wymieniasz że wiesz czy tak z głowy strzelasz?
Bo ja nie widziałem dwumasa żeby 250 tyś wytrzymał. ( to chyba autostrada dzień i noc bez gaszenia silnika)
150-180-200 ale nie 50tyś więcej.
(1.9 BLS 105km i masz dwumas na 120 tyś).
Dwumas jak się rozsypie to w najlepszym wypadku albo się zatnie albo tak się sprężyna wybije że dziurę w karterze skrzyni robi. Szkoda że nie mam zdjęć ale osobiście taką skrzynie z dziurą wyciągałem.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
nie znam histori samochodu a ilu miał właścicieli w polsce?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Dokładnie nie ma reguły na to,jak się dba tak się ma
Offline
Ten dwumas wyrabia sie powoli tzn objawy zaczną się pojawiać stopniowo? Czy będzie to raczej gwałtowne i odczuwalne mocno odrazu.
Bo zastanawiam sie nad jedną rzeczą a mianowicie jak teraz kupuje golfa z przebiegiem 142tys to mam juz zakładać ze będę odczuwał zuzycie k.dwumasowego czy odczuje to dopiero np. za kolejne 40tys gwałtownie?
Bo z tego co piszecie to wypadałoby go wymienić teraz po zakupie.... doradz ktos obeznany plis:)
Ostatnio edytowany przez markowiak (2013-03-12 20:02:41)
Offline
tak jak mówisz objawy stopniowo się pojawiają,nie jest powiedziane że kupisz i od razu będziesz musiał wymieniać,a przebieg mały jak na tdi z niemcowni
Offline
ja LUk tylko proponuje
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ja mam LUK'a potestowe moze ze 100km ma za 900zł kpl z dwumasem
A ja mam oponę od Stara i choinkę o zapachu kokosowym do Malucha...
To nie jest dział giełda. Piszcie sobie, z łaski swojej, oferty na PW.
Kajor
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Panowie Ja mam Golfa 1.9 TDI na pompie 110 KM 2001 sprowadzony z Francji. Sprawdzone po numerze win że nie ma Koła dwu masowego także niektóre modele z początku 2001 nie miały. Pozdrawiam:)
Offline
Dzisiaj dzwoniłem do serwisu Wątarskiego we Włocławku i po podaniu nr Vin koleś powiedział Mi że auto sprowadzone z francji <co jest prawdą> i nie posiada koła dwu masowego także myślę że głupot nie gadał.
Offline
Jest to nie możliwe
Offline
Po VIN możesz sprawdzić silnik i skrzynię, a nie ich elementy, więc albo Cię zlał, żeby już mieć spokój, albo się nie znał, albo był babol. W TDI z tego okresu były już dwumasy - w zasadzie nie miały ich tylko MKIII, a i to nie zawsze). :-)
Offline
Kurcze to już nie wiem. Jeśli jest jednak DwuMas to wyjątkowa twardy i dobrze eksploatowany bo 265tysi na liczniku a oznak zużycia brak
Offline
ja w środe wymieniałem dwumas i skrzynie bo sprężyna wybiła mi dziurę w karterze skrzyni a objawów nie było tylko jeden stuk i koniec
Offline
To współczuję kolego naprawdę Masakra z Tymi dwumasami.
ps. Zwracam Honor wszystkim którzy pisali że w golfach mk4 są tylko dwumasy bo rozmawiałem dzisiaj z kolesiem działu części w VW i powiedział że na bank mam dwumasę.
Pozdrawiam
Offline
Mam pytanie czy w moim golfie 1.9 Tdi 90 km jest dwumasa czy tez nie ma?
Offline
Jeden wyjątek z mk IV TDI który nie posiada dwumasy to pierwszy rzut TDI 90 KM (98r produkcji), oznaczenie silnika bodajże AGR
Offline
zgadza sie lukker jest to silnik AGR produkowany do połowy lat 98 później już dwumas,
Offline
Niekoniecznie - Passat B5 z AGR-em rok 98 (i to wczesny) miał dwumasę. Nawet niektóre AHU w Golfie III miały...
Offline
Witam.
Czytając Wasze wpisy nie znalałem odpowiedzi ile kosztuje taki dwumas firmy SACHS, LUK chyba i oryginalny. A ktos o to pytał. Moje pytanie to takie czy np na ALLEGRO SACHS to naprawde SACHS czy tylko podróba o tej samej nazwie.
Kolejne pytanie to takie czy obiawem zużytego koła może być że wchodząca 1 i wsteczny. Biegi te raz wchodzą dobrze a raz jakby z oporem po kilku próbach. Pytam dlatego, że moim autem strasznie telepało na wolnych obrotach np. na światlach. Wtedy myslałem ze to dwumas. Ale jak przestałem jeździć na rezerwie, wymieniłem filtry oraz wtrysk sterujący to praktycznie objawy ustąpiły. Nie mówie juz o tym iz mam poduszki pod silnikiem do wymiany. Owszem delikatnie potalepie tak przez 1 sekunde na wolnych raz na jakis czas ale ma to związek z pompą/nastawnikiem, który to nastwnik chyba jest uszkodzony. Wtedy jakby komputer pokazywał ze w tej sekundzie silnik dostaję wiekszą dawke paliwa. Moje auto ma wg licznika 210 tys. km. Jaka prawda tego nie wie nikt. Gość ktory sprawdzał na kompie mowił że oryginalny ale podobno trzeba głebiej sprawdzać. Możliwe ze jeśli kręcony to juz ktoś dwumasę wymieniał.
Offline
może byc to wina padającego dwumasa ale nie musi, możliwe że jest tylko problem z wybierakiem.
Offline
Raczej na pewno dwumasa u mnie było to samo. Na https://www.sprzeglo.com.pl/sprzegla-dw … -km/508456 możesz sobie sprawdzić czy do swojego silnika dobierzesz odpowiedni zamiennik
Offline