Golf 4 Klub Polska
Witam. Widzę że często pojawia się temat erg i w związku z tym mam tez kilka pytań.
Pierwsze pytanie to czy w ogóle zaglądać tam czy póki nic się nie dzieje to nie ruszać?
Jakie są objawy zapchanego erg?
Czy sam mogę podjąć się ewentualnego czyszczenia, czy lepiej powierzyć to komuś kto się bardziej zna?
Na co uważać przy samodzielnym czyszczeniu/montażu/demontażu i czy można coś uszkodzić?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez corel1984 (2013-03-30 10:32:41)
Offline
Co do czyszczenia to sobie sam dasz radę, z demontażem też jest łatwo, mnie tam tylko denerwuje jedna dolna śrubka od egr bo co go zdejmę to muszę się na gimnastykować żeby ją wkręcić
Offline
Nie tylko Ciebie to denerwuje Mateusz.
A czyszczenie? Czy warto? Jak odkręcisz i zobaczysz ten syf a jak wyczyścisz to sam sobie odpowiesz na pytanie. Bo tyle gnoju pozbyć się z auta to chyba sam +.
Offline
tylko jak ktos niema zielonego pojecia... to niech tego nie robi...
zaleca sie przy demontażu EGRa ściągniecie kolektora dolotowego co by ten syf nie wleciał do środka na szklanki
ale jak ktos z głowa podejdzie do sprawy to ok
Offline
Potem przyjezdzaa takich nowicjusz co egr na forum czyscil i szklanki sobie pobrudzil. Piszcie juz na tyle na zawansowannym poziomie zeby potem glupot nie rozpowiadal i nikt sie nie smial z niego:p
Tyle od mnie...
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
CZEKON napisał:
zaleca sie przy demontażu EGRa ściągniecie kolektora dolotowego co by ten syf nie wleciał do środka na szklanki
Przecież kolega nie będzie tego czyścił na samochodzie
Offline
ja właśnie kiedys chciałem odkrecic i przeczyscic... ale nie udało mi sie odkrecic 2 srubek siedza jak nie wiem... a co do wywalenia egr tak jak CZEKON mówi co to wtedy daje?? co sie moze stać jeżeli go nie bedzie??
a i co daje zaslepienie?? musze go pierwsze wyczyscic a pozniej zaslepic?? i po co to zaslepianie co sie dzieje i co sie moze stac
ps. sorki za takie pytania ale wiecie dowiem sie i bede o + do góry w moich umiejętnościach
tak wg to jeszcze raz za pytania
Offline
luke265 napisał:
a co do wywalenia egr tak jak CZEKON mówi co to wtedy daje?? co sie moze stać jeżeli go nie bedzie??
Nic ci to nie da, słyszałem raz (raczej w to nie wierze) że typ wywalił egr i przy gaszeniu silnika tak mu nim zatrzęsło że łapa zrobiła mu dziurę w silniku (ale to raczej mit). Jeśli ci sie auto rozbiega bez EGR ciężko będzie Ci zgasić silnik.
luke265 napisał:
a i co daje zaslepienie??
Jak zaślepisz egr spaliny nie będą wracać do silnika, dzięki czemu będzie lepiej "oddychał"
luke265 napisał:
musze go pierwsze wyczyscic a pozniej zaslepic?? i po co to zaslepianie co sie dzieje i co sie moze stac
Zaleca sie aby najpierw wyczyścić EGR i kolektor (czyszczenie samego EGR nic nie da) a później zaślepić. TEORETYCZNIE po zaślepieniu EGR może przegrzać Ci sie silnik, ponieważ spaliny mają częściowo schładzać silnik, PRAKTYCZNIE nic sie nie stanie, chyba że na codzień jeździsz po torze F1
Offline
logo1024 napisał:
luke265 napisał:
a co do wywalenia egr tak jak CZEKON mówi co to wtedy daje?? co sie moze stać jeżeli go nie bedzie??
Nic ci to nie da, słyszałem raz (raczej w to nie wierze) że typ wywalił egr i przy gaszeniu silnika tak mu nim zatrzęsło że łapa zrobiła mu dziurę w silniku (ale to raczej mit). Jeśli ci sie auto rozbiega bez EGR ciężko będzie Ci zgasić silnik.
luke265 napisał:
a i co daje zaslepienie??
Jak zaślepisz egr spaliny nie będą wracać do silnika, dzięki czemu będzie lepiej "oddychał"
luke265 napisał:
musze go pierwsze wyczyscic a pozniej zaslepic?? i po co to zaslepianie co sie dzieje i co sie moze stac
Zaleca sie aby najpierw wyczyścić EGR i kolektor (czyszczenie samego EGR nic nie da) a później zaślepić. TEORETYCZNIE po zaślepieniu EGR może przegrzać Ci sie silnik, ponieważ spaliny mają częściowo schładzać silnik, PRAKTYCZNIE nic sie nie stanie, chyba że na codzień jeździsz po torze F1
trochę pierdołami pociskasz ? co ma EGR do gaszenia silnika ? nic... jak juz cos to klapa gasząca ale jest tylko po to zeby zatrzymać /wygasic/ sprężone powietrze przy czym tłumi drganie przy gaszeniu silnika... które jest moze o jakieś 20% większe niz z ta klapa gasząca
a jak sie auto "rozbiega" ( jak to opisałeś) to jest od zawsze stosowany sposób wrzucenia np. 3 biegu kiedyś nie było EGRów
po drugie jak juz wspomniałem niema nic wspólnego z gaszeniem silnika
same spaliny z EGRa nie daja tego syfu !!
wszyscy zapominaja ale w 80% ten syf jest przyczyna oleju który wpada w dolot z odmy
wiec radze pomyśleć o separatorze
a jak nie wiecie po co usuwać EGR to zostawcie go w spokoju bo wam łape silnika wyrwie jak by to był 8 litrowy silnik diesla
Offline
Poświecę sie i skomentuje to co napisałeś...
"co ma EGR do gaszenia silnika ? nic... jak juz cos to klapa gasząca"
Chciałbym zauważyć że kalpa gasząca jest w EGR (chyba o tym nie wiedziałeś) i jest jego częścią, więc wypowiedz bez najmniejszego sensu.
"ale jest tylko po to zeby zatrzymać /wygasic/ sprężone powietrze"
Nie tylko po to ale o tym dalej...
"a jak sie auto "rozbiega" ( jak to opisałeś) to jest od zawsze stosowany sposób wrzucenia np. 3 biegu"
To jest drugi sposób, którego nie wymieniłem BO ROZMAWIAMY O EGR jakby kolega nie zauważył"
"same spaliny z EGRa nie daja tego syfu !!"
Nie wiem czemu sie tak unosisz skoro nikt nie napisał że to przez te spaliny gromadzi sie syf
"wszyscy zapominaja ale w 80% ten syf jest przyczyna oleju który wpada w dolot z odmy"
Mała poprawka z turbiny
Obawiając sie że nie zrozumiesz tego co pisałem wcześniej chciałbym odpowiedzieć na twój komentarz "co ma EGR do gaszenia silnika ? nic..." FILMIKIEM
FAKTYCZNIE EGR NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z GASZENIEM SILNIKA. Tyle miałem na ten temat do powiedzenia (nie zamierzam sie z nikim kłócić)
Offline
dzieki wielkie koledzy troszke chyba było kłutni przy moich odpowiedziach ale wybaczcie mi to
na początku dostałem mętliku ale na koncu doszłem już do wszystkiego
już mam dodatkowy + do mojej głowy mechanicznej
Ale jeszcze raz dzięki jak kiedyś bedzie troszke wolnego czasu to postaram sie wykręcić wszystko i wyczyścić ale założe wszystko spowrotem:P
no ale zobatrzymy co czas przyniesie
narazie to myslę tylko o Ciepłych dniach jak chyba każdy
Offline
luke265 napisał:
jak kiedyś bedzie troszke wolnego czasu to postaram sie wykręcić wszystko i wyczyścić ale założe wszystko spowrotem:P
No i bardzo mądrze
Offline
Nie wiem czemu sie tak unosisz skoro nikt nie napisał że to przez te spaliny gromadzi sie syf
To po co zaślepiacie EGR ?
Mała poprawka z turbiny
nie masz racji z turbiny nie ma prawa tam byc oleju wszystko leci z odmy... zobacz gdzie jest podłączona to będziesz wiedział
a co do filmiku to logiczne ze jak zatkasz mu dopływ powietrza to zgaśnie ,,,
w silnikach PD w większości klapa gasząca nie jest integralna czescia EGra
Offline
"nie masz racji z turbiny nie ma prawa tam byc oleju wszystko leci z odmy... zobacz gdzie jest podłączona to będziesz wiedział"
Olej który sie tam gromadzi jest z turbiny i odmy
"a co do filmiku to logiczne ze jak zatkasz mu dopływ powietrza to zgaśnie"
To czemu piszesz że EGR NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z GASZENIEM SILNIKA?
"w silnikach PD w większości klapa gasząca nie jest integralna czescia EGra"
Teraz udowodniłeś że gów** sie znasz bo kolego mój EGR jest z ARL czyli silnika PD a ty tak bredzisz że szkoda to komentować
"a jak nie wiecie po co usuwać EGR to zostawcie go w spokoju"
Właśnie kolego wywaliłeś EGR nie wiedząc do czego nawet służy, oby więcej takie modów
Offline
logo1024 napisał:
Olej który sie tam gromadzi jest z turbiny i odmy
Widocznie z Twojej... to pewnie juz masz za soba doświadczenie ze jak to mówiłes auto sie "rozbiegało"
logo1024 napisał:
To czemu piszesz że EGR NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z GASZENIEM SILNIKA?
Bo EGR nie ma nic wspólnego z gaszeniem silnika
Klapa gasząca w tym przypadku przepustnica kołowa to co innego a EGR co innego kazde z tych urządzeń spełnia inna funkcje
tu masz fote EGRa i nie wiem jak chcesz nim zgasic silnik
logo1024 napisał:
Teraz udowodniłeś że gów** sie znasz bo kolego mój EGR jest z ARL czyli silnika PD a ty tak bredzisz że szkoda to komentować
a napisałem ze w wszystkich ??
logo1024 napisał:
Właśnie kolego wywaliłeś EGR nie wiedząc do czego nawet służy, oby więcej takie modów
Tak tak wiem ze myślisz ze jest on do gaszenia silnika
PS: trochę Cie zdziwię ale nie mam EGRa od ponad roku i wiesz co... auto gaśnie mimo ze go tam niema aha i łapy z silnika tez nie wyrwało wiec możesz spać spokojnie
Offline
CZEKON z wykształcenia jesteś mechanikiem, masz jaką kolwiek wiedze o tym co piszesz czy oczytałęś sie forum i strugasz mądrego?
"Bo EGR nie ma nic wspólnego z gaszeniem silnika"
Widze że nawet filmik nie jest w stanie Cie przekonać... (jak Cie łapą za ręke mówisz że to nie twoja)
"auto gaśnie mimo ze go tam niema aha i łapy z silnika tez nie wyrwało wiec możesz spać spokojnie"
Kolego trzeba poprawić nad czytanie ze zrozumieniem NIGDZIE NIE NAPISAŁEM ŻE BEZ EGR AUTO NIE ZGAŚNIE. A z tą łapą napisałem że to jest mit ale tego już Ci tłumaczył nie będe.
To foto które wkleiłeś to niby foto twojego EGR? Taki EGR widziałem w starych audi, według mnie w mk4 takie nie występowały.
Offline
Zawór EGR
Producent:
PIERBURG
silniki ATD, AXR te na pewno więcej nie mam czasu szukać
Kod produktu: 7.24809.16.0
a co chcesz dyplom zobaczyć ??
i dalej sie będę trzymał ze EGRem auta nie gasisz tylko klapa gasząca
a jest po to zeby stłumić drgania przy gaszeniu a nie zeby gasic auto
logo1024 napisał:
NIGDZIE NIE NAPISAŁEM ŻE BEZ EGR AUTO NIE ZGAŚNIE
logo1024 napisał:
Jeśli ci sie auto rozbiega bez EGR ciężko będzie Ci zgasić silnik.
AMEN
Ostatnio edytowany przez CZEKON (2013-04-05 17:35:57)
Offline
Spokojnie panowie.
Każdy z was dobrze mówi tylko na przekór sobie niepotrzebnie.
To jest wiadome że SAM EGR nie powoduje, że auto gaśnie. Powoduje to gruszka egr'u która łączy się z samym egr'em. Powoduje to zamknięcie dopływy powietrza do silnika i zaduszenie.
Turbina jest smarowana olejem a napędzana spalinami. W całym układzie powinien być olej. To jest rzecz normalna.
I nie jestem żadnym mechanikiem tylko wiem z praktyki.
Zinterpretowałem to w skrócie po swojemu. Więc prosze już zakończyć tą 'sprzeczkę'.
Poza tym pierwsze zdjęcie co wstawił CZEKON miało na celu pewnie jako demonstracyjne, przypadkowe w celu okazania wnętrza zaworu.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2013-04-05 17:42:34)
Offline
Uploaded with ImageShack.us
Bynajmniej ja tego EGRa z starego audi nie wymontowałem
jedyny "-" usunięcia EGRa to taki ze mocniej szarpie przy gaszeniu silnika ale nie znacznie...
Offline