Golf 4 Klub Polska
Witam,
jako ze do tej pory malo co siedzialem w niemieckich samochodach nie jestem pewien odnosnie kilku rzeczy zwiazanych z wymiana silnika. Nabylem Golfa IV z silnikiem 1.4 16v. Oryginalnie silnik APE ale wiem ze juz gora byla zmieniona na ta z AHW i dalej wystepowal problem ze smarowaniem i na chwile obecna silnik zatarl sie.
Jako ze jest to tylko 1.4 z marna iloscia koni to czy przy wymianie silnika mozna wrzucic blok i glowice z 1.6 - chodzi mi o to czy osprzet spasuje z 1.4 do 1.6 no i jak to potem wyglada z komputerm i wiazka ? Czy moze ten komputer bedzie mozna zmodyfikowac ?
Offline
Witam,
narazie sciagnalem gorna czesc silnika = walek ssacy zatarty zaraz przy kolku rozrzadu, az odlew zmienil kolor. Caly rozrzad w oleju. Jaki powod ze rozrzad w oleju ? Czy moze przytopil sie uszczelniacz na walku i wysralo go wlasnie tam ?
Dodam ze poprzedni wlasciciel mial problemy z cisnieniem oleju, podobno strasznie slabe bylo - wymienil pompe oleju , potem glowice i znowu pompe i juz sie poddal jak ponownie zatarla sie gora... Nie bede ryzykowal zakladaniem ponownie nowego rozrzadu i robieniem tylko gory bo wg mnie mija sie to z celem.
Moze zna ktos przyblizone koszty czesci do remontu silnika -pierscienie, uszczelnienia, uszczelka pod glowice, uszczelniacze zaworow, ewentualnie panewki ale jakos nie widzi mi sie docieranie silnika.
Prosze o podanie cen w miare dobrych materialow , info jaka firme wybierac ewentualnie czego sie wystrzegac....
Offline
Wg mnie najbardziej opłaca ci się zmienić cały silnik i nie bawić się w reanimację trupa, tym bardziej, że słupek od 1.4 dostaniesz za małe pieniądze, a osprzęt zostawiasz swój.
Offline
dokladnie tak chce zrobic - kupic slupek i przelozyc osprzet ale zastanawiam sie tez czy go nie rozebrac i nie sprawdzic panewek, zalozyc nowych pierscieni i uszczelniaczy zaworowych. Jak juz mam to na wierzchu to moze to zrobie dlatego pytam jakich materialow uzyc czego sie wystrzegac i co mnie moze jeszcze zaskoczyc.
Offline