Golf 4 Klub Polska
Witam. Kupiłem ostatnio Golfa IV 1.9 TDI 90km 1999r. Mam problem z biegiem wstecznym... Gdy wbijam wsteczny na wciśniętym sprzęgle do końca to czasami mi coś tam zgrzyta ;( Co to może być? Przypominam ze wszystkie inne biegi wchodzą elegancko;). Mieliście może taki problem? Proszę o szybką pomoc!!! Czekam na odpowiedzi.Pozdrawiam
Offline
a samochód jak stroi charczy czy jak się toczy
Offline
wez pod uwage że wbijając bieg w dzisiejszych autkach nie operujesz dzwignią wewnątrz a wlasciwie popychasz synchronizator więc mozliwe że to on juz nie działa najlepiej , lub sprubuj wbijac bieg wolniej lub przed jego wbiciem wbij jedynke a dopiero puzniej wsteczny. zakładajac ze sprzęgło masz sprawe to obstawiałbym że to właśnie synchronizator poszedł , nie będe się wypowiadał ile kosztuje naprawa bo nie obiecuje że to on bez wyciągania skrzyni wiele się nie dowiesz , aczkolwiek znajda sie fachmeni obstawiajacy poduszke
Offline
jesli furaj sie nie czepie to poduszke olać
"Synchronizator to urządzenie zapobiegające włączeniu sprzęgła zębatego przed wyrównaniem prędkości obrotowych sprzęganych elementów oraz przyspieszenie wyrównania tych prędkości, z wykorzystaniem do tego siły wywieranej przez kierowcę na dźwignię zmiany biegów."
a skad masz pewnosc ze w stanie idealnym ? w golfiku mamy hydrauliczne wiec nie czuc slizgania , co do synchronizatora to on sam w sobie moze kosztowac około 100-150 zł , ale wymiana to juz gorzej wyglada i nikt chętnie tego nie będzie robił bo robota jest popierdol osobiscie unikam całośc by CIe wyszła z 500zł wieć nie warto , zwlaszcza ze to jedynie przypuszczenia , olej sprawe bo od tego zgrzytniecia nic sie nie stanie , sa samochody typu ford escort które od nowosci przy redukcji z 3 na 2 tez tak robiły moj ojciec miał takiego 6 lat i nic mu nie padło
więc całość brzmi smiesznie ale tak jest ogolem podjac rózne pruby cyrków mozna ale czy sie uda ? nie wiadomo fiaty bravo i brava cierpią na zgrzyt przy zbyt szybkim wbiciu wstecznego lub gdy obroty są wysokie przy wbiciu i tez jezdzą i nic im sie nie dzieje , bieg wsteczny niesie ze sobą ten cód że niestety silnik nadal obraca sie w tym samym kierunku a koła w drugim wiec role przekładni mozna sobie wyobrazić bo jezeli dwa koła stykajace sie ze sobą kreća sie : pierwsze w prawo to drugie musi w lewo , no i jesli ich obroty nie są takie same to w pierwszej chwili nastąpi zgrzyt a dopiero puzniej zaczną się same napędzać to dałem taki dosc prosty przykład nie dokonca zgodny z prawdą , ale wsumie na tym polega problem . wiadomo ze kiedys te koła zębate się zużyją jest to normalne , kazda skrzynia biegów sie zuzywa i nalezy sie z tym liczyć , a wsteczny i tak wbijasz tak często ze mozna sobie głowy nie zawracac , a nie polecam wyciagania skrzyni i rozbierania bo koszta są podobne jak koszta zakupu drugiej. więc nie ma sensu się babrać i mało kto ma na to ochote , bo otwieranie skrzyni biegów nie nalezy do przyjemnych , a zwłaszcza np wymontowywanie z niej wałków
pozdrawiam
Offline
karpik to czemu napisałeś ze sprzęgło idealne wcześciej ;p
a 500zł to jakoś tak bardziej tanio eh a cena już z robocizną?
Offline
no opcje byly dwie albo sprzęgło slizgało i nie wysprzęglało albo synchronizator , a domyslam się że uznał ze w stanie idealnym bo zapewnie nie slizgało gdyż w golfiku mamy sprzegło zasilane płynem hydraulicznym a nie siłą naszej nogi i linki , przez co nie czuc slizgania czyli zuzycia dlatego tez wczesniej jak widac spytałem skad ma pewnosc ze w stanie idealnym i akurat uznano że usterke powoduje sprzęgło
pozdrawiam
PS co do ceny to fakt tani mechanik , bo normalnie samo sprzęgło bez robocizny to około 400 zł
Offline
Mam wtyki w intercarsie i mam tanio powiem tyle ;P a sprzeglo mi sie wydawalo ok dlatego ze na recznym wbilem 3 bieg , puszczalem sprzeglo tak jak do ruszania z jedynki i momentalnie gasl ;P wiec ja sam bylem pewien ze jest w idealnym stanie ;P
Offline