Golf 4 Klub Polska
Witam,
od pewnego czasu zauważam że silnik auta podczas postoju (na luzie) nie pracuje tak jak powinien.
Podejrzewam że przyczyną jest uszkodzone koło dwumasowe.
Objawy:
- dragania którym towarzyszy metaliczny pogłos TYLKO przy ruszaniu z miejsca ( pierwszy bieg jak i zarówno wsteczny )
- podczas pracy silnika na postoju na luzie słychać dziwny pogłos ( jakby coś rzęziło ) natomiast przy wciśnięciu sprzęgła niepokojący wydźwięk z pod maski znika i słychać normalną prace silnika
Żadne inne objawy ( być może póki co ) przemawiające za tym że uszkodzone jest właśnie koło dwumasowe nie występują...
Czy moje przypuszczenia są słuszne? Ile może mnie wynieść naprawa? I czy dalsza eksploatacja auta przy tejże usterce może negatywnie wpłynąć na inne podzespoły tj. skrzynie biegów, silnik?
pozdrawiam
Offline
Z tego Co się orientuje to moZe miec wplyw na skrzynie, sprzeglo. Raczej rzadko dzieje się tak ze jak się rozsypie to trzeba naprawiać skrzynie. Naprawa okolo 2 tysięcy , wymiana dotyczy sprzegla docisku kola i sprzegielka:-) można samo kolo ale nie jest to oplacalne i zalecane:-) na allegro sa gotowe zestawy juz:-) jedyne dwie firmy jakie brać pod uwagę to suchs lub Luk nie licząc oczywiście oryginalnych z serwisu:-) wymiana kilka godzin dla mechanika a cena jaka za to powie to roznie:-) jak się myle proszę o poprawe:-)
Ostatnio edytowany przez Lukasix (2013-09-29 23:59:39)
Offline
rozumiem, a jeżeli chodzi o objawy to by się zgadzało ? wymiana jest wskazana czy mogę jeździć póki nie "padnie " całkiem ?? i wtedy wymienić
Offline
objawy przedstawione jak najbardziej wskazują na dwumasę (takie same miałem)
wymiana konieczna nie podlega dyskusji,chyba że masz zamiar sprzedać furę w najbliższym czasie?
przy uszkodzonej dwumasie skrzynia cierpi bardzo,całe te drgania-szarpania wałek zdawczy przenosi na pozostałe element jej,zwłaszcza łożyska w skrzyni dostają po dupsku!!! nie zapominając o poduszkach silnika które też rozhuśtają się szybko...
jeśli wymieniasz to zalecany komplet dwumas,tarcza,docisk,łożysko oporowe-wyciskowe,(przewidziana też wymiana śrub,są przeważnie w zestawach) dobrze też wymienić element kulowy w skrzyni na którym się spiera dolna część łapy z łożyskiem,przeważnie (nie zawsze?) na wysprzęgliku gumowa osłona potrafi sparcieć-spękać, też do wymiany...
koszt samej wymiany u mnie to ok. 300zł.
Ostatnio edytowany przez maniek (2013-09-30 08:37:22)
Offline
takie zestawy do 101km mam po 1200zł po przelocie 1000km
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
z tego co wiem to poduszka od skrzyni biegów też jest do wymiany... i na początku zastanawiałem się czy przyczyną nie jest sama poduszka?
maniek skąd jesteś ?
PS na allegro widziałem nowe kompletne zestawy po 1000 :>
Offline
On czym Ty do mnie piszesz? 1000zl? jak same koło nowe więcej kosztuje. Po regeneracji chyba.
A z regeneracją jest tak że albo chodzi albo zaraz się rozwali i płacisz dwa razy za to samo zamiast coś porządnego kupić.
Ale jak taki mądry jesteś to kup. Potem założysz temat znowu ten sam.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Milion dwieście pięćdziesiąt tysięcy jeden razy o tym było.
Np. tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&p=5992553
Komplet do ATD jakieś 1100 PLN.
Offline
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso … 84127.html
http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumaso … 00376.html
http://allegro.pl/dwumas-sprzeglo-kpl-k … 14065.html
myślisz że to po renowacji ? hmm może sie myle nie wiem to mi powiedz:>
Offline
Jednak jest w podobnej kwocie
Offline
no jak się dobrze "poszpera" to nawet za 900-1000 można wychaczyć teraz tylko kwestia wymiany... i wogóle czy to będzie dwumasa no ale objawy są typowe...
Offline
Ąz nie moge uwierzyć w to co widzę. To jakieś uszukane jest ;p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline