Golf 4 Klub Polska
Witam. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Golfa IV 2.0 Variant. Po tym jak sprowadziłem autko założyłem w nim instalacje gazową sekwencje KME Nevo reduktor Silver, wtryski hana 2000, butla stako. Chciałem was spytać ile pali Wam gazu taka jednostka. Wiem, że jest teraz zima, ale spalanie rzędu 14-15 litrów gazu na 100 km po mieście przy jeździe do 2,5 -3 tyś obrotów nawet przy tej pojemności wydaje mi sie duże. Różnice odczuwam też w mocy, na benzynie jest mocniejszy, na gazie słabszy, wyczułem to od razu po założeniu instalacji. Przed gdy ruszałem na benzynie puszczałem sprzęgło i autko rwało do przodu, teraz bez dodania gazu cięzko ruszyć, jest dziwne zjawisko, puszczam sprzegło, bierze, ale nic pod nim gazu nie ma i jak nie wcisnę gazu to gaśnie, albo toczy się niemrawo... Dziwne, zauważyłem coś takiego, myślałem, że wszystko się ułoży itd. Byłem drugi raz u tych gazowników co mi zakładali po przejechaniu 1000 km na regulację to powiedzieli, że nic się nie rozjechało i wszystko jest ok, że nie widzą żeby coś było źle. Poza tym zauważyłem też takie dziwne zachowanie, że gdy chcę przyspieszyć miarowo to obroty rosną, a auto nie zwiększa prędkości, wolno się rozpędza, potem jest już lepiej, ale to rozpędzanie pewnie spala dużo gazu... Był robiony rozrząd i wydaje mi sie, że po tym stał się taki, bo na benzynie też słabiej idzie... Wjechałem też jakiś czas temu w duuużą łódzką dziurę jakich mnóstwo w mieście, poszedł prawdopodobie prawy przegób, czy to miałoby też wpływ na moc auta? W każdym razie wydaje mi się to spalanie duże. Pytam więc posiadaczy 2-litrówek z gazem ile Wam pali samochód zimą w mieście? Pozdro.
Offline
Spalanie 14-15L po mieście LPG zimą??
Hmm to wychodzi ok 42zł na 100km więc nie jest żle ale zaloze sie ze w trasie do 8-9L schodzisz LPG ..
Silnik rozgrzany wgl??Jaki dystans pokonujesz dziennie??
Offline
Ok. Jadę do znajomego mechanika we wtorek to powie mi co i jak... jak nie to to będę szukał dalej... ma też vaga to podepnę i może on coś wykaże... Kurcze, ale myślałem, że jak jest przesunięty to jakoś obroty będa wariować, a tu na jałowym stoją równiutko.... no nic nie ma co gdybać... Ale wracając do pytania to ile mam się spodziewać spalania gazu w 2-litrowym silniku, jeżdząc po miescie (jeżdzę łagodnie) w temperaturze ok - 6 stopni?
Offline
Jeśli chodzi o trasę to nie wiem ile spala. Wczoraj przeleciałem się w trasę Łódź-Warszawa-Łódź jutro zatankuję to zobaczę ile wyjdzie. Dziennie robię ok 15 km w jedną stronę do pracy i z powrotem. Silnik na pewno się rozgrzewa na takim dystansie...
Offline
Też mam ten sam silnik i jest super zima dystans 2km i temp silnika 90* bez deptania..
Załoze się ze moj na postoju szybciej sie nagrzeje niz diesel ktory bedzie jechał:)
Offline
Jeśli wierzyć wskazówce rozgrzania silnika to rzeczywiście szybko się nagrzewa już po ok 2 km jest 90 stopni... Potem spada na pierwszą kreskę, kiedy stoję w korku znów 90, jak jade spada na pierwszą kreskę. Czyli chyba w porządku termostat... Może jakiś czujnik... Muszę to wszystko ogarnąć, wszystko jest do sprawdzenia... ale pomału dojdę co i jak... zobaczymy czy będę wiedział już coś we wtorek... To ile wam pali tej benzyny i gazu zimą. Przed założeniem gazowni benzyny brał mi ok 11-12 litrów jeżdząc baaaardzo spokojnie po mieście... Też wydaje mi się, że sporo, ale może ta jednosta tak ma? Poanawiam więc pytanie ILE?
Offline
TRASA
7-8 L przy predkosci 120km/h
Miasto 11-12L non stop deptajac go
Wiec wszystko w normie..Wskazuwka dobrze wskazuje bo u mnie tez po 2km 90*
Kiedy komputer pokazał srednie spalanie 7,4L to z obliczen wyszło 7,8L więc malutko jak na moc w Trasie;)
5 osob
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-03-16 20:02:57)
Offline
No mi palił 12 benzyny jeżdząc baaaaardzo ostrożnie, bez radości z jazdy praktycznie tylko z myśleniem cały czas jak jechać oszczędniej.... Gazu pali mi teraz 14- czasem 16 też przy bardzo ostrożnej jeździe...
Offline
Poza tym jak pisałem jest mułowaty przy pierwszych trzech biegach potem już jakoś idzie... nie wiem może to przez ten rozrząd, sprawdzę we wtorek.
Offline
Luks napisał:
No mi palił 12 benzyny jeżdząc baaaaardzo ostrożnie, bez radości z jazdy praktycznie tylko z myśleniem cały czas jak jechać oszczędniej.... Gazu pali mi teraz 14- czasem 16 też przy bardzo ostrożnej jeździe...
Tez czasami oszczedzam ale jak mam taka frajde zjazdy ..Moj super ciagnie od samego dolu tak jakby turbina sie zalanczala
2bieg-100km/h ,3 z 160km/h i idzie;)
Offline
Pomału dojdę co i jak.... Najgorszy paradoks jest taki, że było dobrze, człowiek chciał wymienić niektóre częsci po kupnie jak to zwykle... wymienił i jest gorzej niż było... rozrząd robiłem zimą gdy było pełno śniegu i ślisko na drogach... wiecie jak się wtedy jeździ i nawet nie było mozliwości jak tego sprawdzić... no nic przywróce go do żywych... bo teraz to mi się wydaje, że mój Lanos 1.6 co go miałem przed IV szybciej się rozpędzałi był dużo żwawszy... no nic zobaczymy.
Offline
2.0 to fajna zabawka juz;p
Spokojnie ten silnik jest jeden z lepszych do LPG
8v konstrukcja i nie wyzylowany silnik
Offline
Luks - jeśli temperatura ci świruje (tzn nie stoi równo na 90, czy stoisz, czy jedziesz) to masz uwalony termostat - to może być przyczyną dużego spalania, ale raczej nie mułowatości, dlatego podepnij auto pod komputer i sprawdź błędy i na wszelki wypadek sprawdź rozrząd - na jałowych obrotach może nie być widać oznak jego przestawienia.
Offline
A to nie jest normalne, że jak zagrzeje na 90 a później podczas jazdy się chłodzi i spada do pierwszej kreski, ewentualnie włącza się wiatrak? Tzn, że jak osiągnie już 90 stopni to powinno tak trzymac? Spalanie na trasie 270 km + ok 30 km po mieście wyszło 11,3 litra gaziora, prędkość góra 120 - 130 km/h A2 Łódź-Warszawa i z powrotem... Termostat drogi nie jest, ale chyba wymiana dość trudna... jak wszystko w tym silniku (np. wymiana kabli WN to niezła zabawa...) We wtorek sprawdzam rozrząd.
Offline
Kajor napisał:
Wskazówka temperatury po zagrzaniu ma stać na 90. Jeśli opada, to masz trzaśnięty termostat,
Ostatnio u mnie zauważyłem, nie raz jak osiągnie 90 stopni to po niedługim czasie jazdy, wskazówka lekko spada poniżej 90 stopni, ale tylko troszeczkę.
Chyba kiedyś tak nie było:), ale możliwe, że wentylator się włącza.
Czy po zagrzaniu ma być na 90 i nie ruszać z miejsca?
Offline
Z tego co pisze kolega Kajor to ma stać na 90... Termostat MEYLE już zamówiony i przy okazji czujnik temperatury cieczy bo to groszowa sprawa, a będzie już pewne:-) Jutro sprawdzam rozrzad zobaczę co mi powiedzą. Pozdro. A tak zapytam z ciekawości: jakiej ceny mam się spodziewać za wymianę termostatu?
Offline
Hej. Byłem u mechanika we wtorek. Podpieli mi autko pod komputer wyszły błędy:
pomiary robione na benzynie
silnik
16556 P0172 035
Rząd cylindrów 1, system pomiaru paliwa
nastawienie za bogate
usrerka występująca sporadycznie
airbag
00532 007
napięcie zasilające
wartość sygnału za mała
usterka występująca sporadycznie
climatronic
01274 037
silnik nastaw. klapy wzrostu cisn. -V71
uszkodzenie
chłopaki wszystko mi wykasowali
i nie uwieżycie.... ale jest lepiej:-) lepiej sie zbiera i ładniej wchodzi na obroty, przy tym jest cichszy...
pojeżdziłem wczoraj cały dzień na Pb, żeby zebrał parametry, potem przełaczyłem na gaz i jest ok..
na gazie też lepiej choć odczuwam różnicę między benzyną...
zobaczymy teraz jak ze spalaniem
czekam też na termostat i czujnik temperatury cieczy.... wskazówka czasem gdy siuę zagrzeje do 90 to już tak zostaje a czasami zagrzeje do 90 i spada nawet do pierwszej kreski podczas jazdy więc chyba coś z nim nie tak... cieszy już chociaż jazda:-)
mechanik powiedział, że podobny przypadek miał w Octavi 1.6, też wymienił tam rozrząd... wszystko równiutko chodziło, facet wyjechał a po 3 godzinach wrócił bo mułowaty był jak cholera... mechanik się przejął sprawdził rorząd, nawet rozebrał i złożył raz jeszcze i było tak samo... podpiął pod komputer, wykasował błędy i zupełnie inne auto...
przy okazji wyszło, że mam do roboty nie przegub prawy, a sworzeń (to po tej dziurze w którą wjechałem na Źródłowej jakiś czas temu... i do wymiany rurka, która idzie od bagnetu i wchodzi do silnika bo spleśniała, poci się i delikatnie leci olej kropelkami (po dużym rozgrzaniu silnika pod autkiem spotykałem plamki oleju, myślałem, że może to od filtra, że słabo dokręcony, ale to jednak tamto gówno). Przeczysciłem też wtyczki od sond lambda choć nie były jakos zaśniedziałe.
Jak będzie cieplej to zmienie mu kabelki WN bo już kupiłem Boschowskie:-) ale wymiana to operacja na więcej czasu...
ciekawy jestem co oznacza ta usterka w climatronicu?
Offline
Wyrobił ci się sworzeń zębatki zamykającej obieg wewnętrzny - przerabiałem to już. Da się naprawić, ale jest to niełatwe i praktycznie nie ma dojścia, a poza tym mnie się nie chciało i po prostu zablokowałem ją w pozycji nawiewu z zewnątrz, bo z obiegu wewnętrznego i tak nie korzystam. Sterownik widzi złą nastawę.
jest jeszcze możliwość, że padł silniczek, ale w to wątpię.
Offline
No czytałem, że to niewdzięczna robota, chyba zrobie tak samo jak Ty... Martwi mnie ten pierwszy błąd P 0172, poczytałem troche w necie i może to być wiele przyczyn, które moga powodować coś takiego i z każdym przypadkiem moga też wpływać na spalanie... Sonda lambda, przepływomierz itd... kurcze a jeśli to sonda to chociaż dobrze byłoby wiedzieć która (większość opini mówi o tej przed katem...) musze posprawdzać jeszcze na nich napiecie, ale musi być lepsza pogoda... co sądzicie o sondach francuskiej firmy Begar cena jest kusząca, ciekawe jak z jej trwałością...
Offline
Wczoraj wymieniłem termostat i powiem Wam, że widzę róznicę na komputerze. Wcześniej ten sam odcinek pokazywał 13-14l co w przeliczeniu na średnią wychodziło o jakiś litr wiecej gazu. Wczoraj i dziś pojeździłem po mieście, temperaturka stoi na 90* szybko się nagrzewa z zimnego do 90* wystarczy jakieś 2 km, i nie spada tak jak wcześniej nawet do pierwszej kreski podczs ciągłej jazdy.., więc był termostat na pewno walnięty, prawdopodobnie cały czas był otwary... Teraz osiagnie 90* i cały czas tak trzyma... a na wyświetlaczu tak jak wcześniej pokazywało 13- 14 litrów tak dziś pokazało 9,3 litra:-) Wiem, że dziś jest cieplej bo temperatura ok. 4-5* na dworze, ale to i tak duuuży postęp... Poza tym ruszajac spod domu na zimnym silniku, średnie spalanie pokazywało nawet 52 litry... i słabo spadało.. Teraz pokaże tak przy ruszeniu a za 100 m 40 l i coraz mniej spada, na światłach jak stoję to też nie rośnie ok 1-1,5 litra jak wcześniej, a tylko 0,1-0,3 litra w zależnosci od długosci postoju...Będę teraz testował, zobaczymy jak zareaguje na jutrzejsze poranne odpalenie i jazdę do pracy. W każdym razie jestem zadowolony:-) koszt razem z robocizną niewielki bo zaledwie 70 zł, a pierwszy efekt już jest, zobaczymy jak dalej będzie się sprawował i ile wyjdzie średnio na setkę.
Offline
W końcu zdecydowałem, że wymienię sondę lambda bo przy kasowaniu błędu po tym jak zaświecił się check z powodu walniętych ostatnio u mnie przewodów (oryginały przy 180 000) jeszcze SZOK - po podłączeniu pod kompa wyszedł bład sondy lambda... Powiedzieli mi, że ona też decyduje o splaniu więc postanowiłem zainwestować i wymienić to ustrojstwo przed katem bo ta ma wpływ na spalanie... Zobaczymy jak teraz zareaguje silnik...
Offline
WItam ja wymienialem termostat i nie zauwazylem zeby przez to bylo mniejsze spalanie. Temperatura rzeczywiscie ciagle deba stoi przy 90 nawet podczas jazdy ale w spalaniu nie zauwazylem nic a nic..
Offline
Kajor napisał:
Wskazówka temperatury po zagrzaniu ma stać na 90. Jeśli opada, to masz trzaśnięty termostat,
Jak to ma non stop stać??
U mnie jest tak jak u kolegi tez 2.0 i jak jadę mam 90stopni potem spada o 1 kreske i trzyma tak..
To nie jest tak ze wentylator chlodzi silnik??
I ogrzewanie chodzi oczywiscie..
Offline
Po to jest termostat, żeby zamykać obieg wody na chłodnicę - wentylator nie ma tu nic do rzeczy. Poza tym wskazanie '90' to tak naprawdę ~78-100 stopni. Na postoju jak podnosi ci się wskazówka, a przy jeździe opada, to termostat nie działa.
Offline
Wymień termostat kristo. Ja odkąd wymieniłem jak tylko sie silnik zagrzeje na 90 * to już tak cały czas stoi, a wskazówka nigdy nie opada, najwyżej lekko wychyla sie poza 90* ale właczy się wiatrak i znów równo na 90 * stoi. Spalanie spadło mi do ok 11-11.5 litrów gazu po mieście. Mam już sondę i w sobotę będę ją wymieniał. Wielkiego hallo sie nie spodziewam bo taki wynik już jest w normie jak na 2.0, ale będę pewny, że jest już nowa i wymieniona... Pozdrawiam.
Offline
No u mnie jest to samo co u ciebie przed wymiana..Ale spalanie Pb 12L w miescie wiec norma ..Wiec nie musze wymieniac bo tylko kolejne koszty
Offline
Koszta nie są wielkie... ja za wszystko z wymianą zapłaciłem 70 złotych... Mi spala 11,5 l gazu, benzyny to nie wiem ile wychodzi, bo nie jeżdzę... Jak możesz to zrób to szybko bo słyszałem, że może sie to później odbić na kondycji silnika... U mnie oryginał był cały czas otwarty dlatego łykał mi wiecej gazu. W sobotę jeszcze lambde wymienie bo szwankuje i koniec:-) pozdro.
Offline
Panowie sonda wymieniona. Jeżdzę narazie na benzynce, na komputerku jak wracałem do domu na nie rozgrzanym silniku jakieś 8-9 km pokazało średnio 7,5 litra gdy zawsze ten odcinek pokazywało 11-12. Jutro uruchomie gaz zobaczymy jak wyjdzie na setkę. Ale już gęba się śmieje. Ale zauważyłem coś jeszcze. Gdy ruszałem na nie rozgrzanym to najpierw pokazywał 15,9 i tak jest nadal, gdy po 100 m zaczął pokazywać ok 51l i leciało w dół... Teraz zaczęło spadać od 23 litrów w dół, aż doszło do ok 10l i potem w zależności od stylu jazdy zwiększało się o ten 0,1 0,2 np przy ruszaniu czy rozpedzaniu, potem w trakcie jazdy znów spadało.... dojechałem do domu gło0wnie trasa bez zatrzymywan na światłach to pokazało 7,5 l i gęba mi się uśmiechnęła bo ze światłami będzie prawdopodobnie jakieś 10l przy warunkach pogodowych jakie są teraz... Zobaczymy, testowania ciąg dalszy jutro, ale już jestem zadowolony:-) pozdro.
Offline
To jest normalne u mnie przy odpalaniu pokazuje 99,9L i spada zalezy czy jezdze po miescie czy trasie..
Ostatnio na trasie ,80% trasa i 20% miasto komputer pokazał 6,7L przy 5 osobach i pełnym zaladowanym bagaznikiem (vw bora)
No dojechałem do domu z takim spalaniem
A zeby nie osmieszac nikogo to mój w miescie jak dam na spalanie chwilowe jak jest rozgrzany pali nawet 5L więc jak wasze diesle hahaa:D Taka prawda komputer tyle pokazuje jak silnik rozgrzany i jedzie te 50km/h
Offline
Pisałem o spalaniu średnim, tym z 1 gdy pomiar jest jak jedziesz od punktu A do punktu B a nie chwilowym... Średnie spalanie na komputerze na odcinku 8 km zaczynając od nierozgrzanego silnika pokazało mi wczoraj 7,5 litra... 99.9 nigdy nie pokazało mi przy odpaleniu przy średnim spalaniu. Zawsze kiedy odpalałem pokazuje 15,9l, a po przejechaniu 100 m najwięcej zimą pokazało mi 51,9 ... nigdy więcej... chyba, że kristo patrzysz przy ruszaniu na chwilowym to mogłoby tak być... nie wiem vo na chwilowe nie mam ustawione nigdy... W każdym razie teraz po przejechaniu jakiś 100 m zaczyna odliczanie od 23,9l, dziś ruszyłem po nocy i znów od 23,9, a średnie spalanie jadąc po miescie z zatrzymaniami pokazało mi 9,9 litra:-) więc wymiana sondy pomogła, swoją cenę miała, ale warto było zainwestować. Stara okazało się, że miała naderwany jeden przewód, który prawdopodobnie czasem ją załączał, a czasem nie.... stąd nierówna praca i wzbogacenie mieszanki... teraz wszystko ładnie na vagu pokazało na rozgrzanym silniku był wykres synusoidalny więc jest git, a i silniczek jakby dostał więceju mocy, bo dużo ładniej zbiera się od dołu..:-). Pozdro.
Offline
To jak juz sprawdzisz ile pali Tobie LPG pochwal sie nam
Ile w trasie a ile w miescie
Offline
W Trasie Wyszło Mi 7,9 Litra Więc Całkiem Fajnie. W Mieście Mieszczę Się W Przedziale 10-11,5 Litra:) Ostatnio Jazda Po Mieście, Zrobione 200 Km I Wyszło Mi Srednio 10l Gazu, Komputer Pokazał 9,7 L, Co W Połaczeniu Z Dzisiejszymi Fajnymi Cenami Gazu Wyszło Mi Niecałe 48 Złotych!!! ;-)
Offline
O to super
Łaadne spalanie ..Tak myślałem że będzie na dobrym poziomie..Wiekszosc pisze ze Gazu powinien palic 20% wiecej niz benzyny ale to nie prawda:)
Po twoim wyniku wychodzi ze to oszustwo:)
I tez to sprawdzilem i nie prawda ze Gazu pali wiecej niz benzyny ..
Offline
No wynik jest ok, sekwencja też inaczej to ustawia niż zwykły gaz.. a beny nie wiem ile teraz chlipie bo jeszcze nie jeździłem na niej samej... W każdym razie zauważyłem, że jak wlałem za 50 zł około miesiaca temu to jeszcze mało co zeszło... wiadomo teraz jest ciepło i szybko się przełącza na gaz, ale zimą starczało takie na góoora 2 tygodnie... Z kolei teraz powinien palić wiecej gazu bo szybko sie przełącza a tu miłe zaskoczenie... Mam nadzieje, że tak już zostanie...:-) Nie wiem co konkretnie najwięcej pomogło, ale warto było bo efekt jest ok:-) pozdro.
Offline
Żeby zachować stechiometrię mieszanki musi spalać te ~20% więcej gazu w stosunku do benzyny - fizyki nie oszukacie, a komputer (jeśli można tak nazwać prymitywne MFA z MK4) przekłamuje (vide mój przykład z 1.6 - komputer 7,9, realnie 6,3).
Jeśli nie wywala wam błędu regulacji lambda (radziłbym sprawdzić) i mieszanka trzyma sie w odpowiedniej proporcji, to znaczy, że silnik spaliłby po prostu jeszcze mniej benzyny. Tylko sie cieszyć.
Offline
Kajor masz racje z tym komputerem mój przekłamuje o 0,4L.
Ale sluchaj to jak Gazu ma palic 20% wiecej niz benzyny to powiedz Mi skoro gazu mu Pali 8L to benzyny ile 6L??
To nie mozliwe udało mi się zejsc do 6,7L wskazania komputera a realnie spalil 7,1L
Kajor a mam pytanie
Kolega ma Golfa 3 1.6 75km a drugi kolega ma Golfa 3 ale juz 1.8 i 75km ..
Gdyby oba Golfy byly w hatchback to chyba jasne ze 1.8 wygrywa?? Bo pewnie moment obrotowy robi swoje??
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-05-06 10:26:57)
Offline
Oblicz sobie 15-20% z 8L - wyjdzie właśnie koło 7 i jak widać to się zgadza. Nie wiem gdzie widzisz niejasność.
Co do tej trójki - są różne rodzaje silników 1.6 - na wielopunkcie (np AEE) i jednopunkcie (np AAM) o tej samej mocy. Moment obrotowy między obiema jednostkami różni (1.6 i 1.8) się raptem o 5Nm, czyli praktycznie nic (do 12Nm w przypadku jednopunktowego 1.6). Nie powiedziałbym, że 1.8 koniecznie musi wygrać - wysatrczy, że ma ciut większy nalot.
Offline
Ok wierze .
Noo 19 maja jadę do roboty za granice na kilka miesiecy ..Musze sie odkuc
A tam mam szanse bo tu w PL sami wiecie jak jest.
Offline
Witam ;p
Dawno Mnie tu nie było Jeszcze tylko 2 tyg i będę już na stałe w PL
Muszę sie pochwalić że jadąc na autobanie 700km średnia prędkość 130-150km/h spalanie 6.8L
Na pełnym baku zrobilem 800km hehe..
A co najlepsze wyjezdzajac myslałem że spali mi min 9L przy takiej prędkości a tu szok:D
W bagażniku miałem dodatkowo 30L benzyny a teraz juz auto zatankowane i pełny bak wlany oraz zalałem 10L do banki bo różnie to bywa;p
A więc teraz wiem że żadnego gazu nie zakładam co prawda w mieście jest 12L ale uwierzcie że kręce go wysoko ;p
Offline
Zgadzam się jak na 2-litrówkę to ten silnik jest oszczędny, a najbardziej w trasie i to przy wiekszych prędkościach co ciekawe. Poleciałem swoim niedawno w góry i tam przy predkosciach 110 - 130 5 osób na pokładzie oplu bagaż łyknął mi zaledwie 8,2 l gazu, a przy właczonej klimie 1-1,5 wiecej więc autko w trasy jak najbardziej. W mieście wiadomo pali od 10,5 do max 12 choć teraz przy tych temperaturach daaawno już nie wyszło wiecej niż te 11 litrów i to często na klimie co przy dzisiejszych cenach gazu to naprawdę tanie podróżowanie. Także silniczek 2.0 kazdemu polecam. Jest moc, a jednoczesnie nie żre niewiadomo ile:)
Offline
Zapomniałem dodać tak samo miałem zaladowany pelny bagaznik oraz tylne siedzenia:p
Offline
Panowie jutro wracam do Polski po 14tyg cięzkiej pracy w DE ;d
do domku tylko 800km hehe
Offline
Luks napisał:
Spokojnej drogi zatem...
Dziękuje Luks dojechałem wczoraj szczęśliwie
7godzinek 800km 120-140km/h
Offline
Bardzo ładny wynik. Fura się spisała. Ja ostatnio poganiałem moją na autostradzie Łódź-Warszawa. Byłem w szoku bo przy właczonej klimie i 5 osobach na pokładzie rozwinąłem prędkość 201 km/h według gps-u na moment bo był już strach (a jeszcze pedał nie był na maxa:) Odcinek autostrady przejechałem w 32 minuty nie schodziło mniej niż 160:P Zajebiste uczucie jak mijasz duużo lepsze fury lewym pasem:) Pozdrówki. Raz nie zawsze... Ale warto było:)
Offline
co ? czemu tak wolno tylko ;p
ja moim 1.4 16v miałem według gps 193 a na liczniku to już było poza 200
Offline
Po wymianie termostatu spalanie;
Miasto 9-10L max (jak skazówka sięgnie 90*)
Trasa 6,5L
Zeby nie bylo wczesniej silnik ciagle byl niedogrzany teraz jest dogrzany i spalanie spadlo..
Silnik 2.0 Benzyna 115km 85kw
Offline
To prawda. Termostat odgrywa bardzo dużą role w spalaniu... Nie jest drogi, a ile może zmienić... U mnie tez spadło ponad 2 litry po wymianie.
Offline
No własnie na odcinku 80km (60km trasa i 20km miasto) zszedlem 6,6L
Sam jestem mile zaskoczony bo dawniej jezdzac lagodnie po miescie non stop 11.9-12.7L teraz to bajka jade sobie tak jak zawsze czasami deptam a i tak spalanie graniczy nawet 9-10L jestem mile zadowolony:)
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-09-29 11:01:58)
Offline
Ostatnio u siebie założyłem gazownie LOVATO smart JP, zobaczymy ile będzie mi palić. Muszę jednak zrobić 1 000 km. i jechać na kalibrację do gazownika. Tak w ogóle co myślicie o takim zestawie LPG ?
Offline
Witam Panowie...jestem nowym uzytkownikiem forum dlatego ze trafilem na Wasz post szukajac informacji o problemie takim samym jak moj...mianowicie:
Nie jezdzilem wczesniej dwu litrowym silnikiem w benzynie lecz wczesniej mialem golfa MK2 z 1.6 gaznik i niepokoi mnie jedna wazna rzecz. Doczytalem juz ze standardowa temp to 90* ale u mnie w komorze silnika jest tak goraco ze szok. wskazowka stoi deba na 90* i nie drgnie...mam rozowy plyn chlodniczy G12 ktory ma wyzsza temp gotowania ale u mnie po ok 20 km zaczynaja mi sie pojawiac sygnaly gdyby ten plyn chcial sie zagotowac...problem ten jest upierdliwy poniewaz ( tak mysle ) prowadzi on do mojej glownej awarii jaka mi sie dzieje: mam skrzynie automatyczna i gdy silnik zimny to biegi przelacza przy ok 2500 obr/min...gdy mu zaczne deptac to po ok 35km skrzynia zaczyna wariowacc i biegi przelaczaja sie dopiero przy ok 4200 obr / min...nie ukrywam ze wtedy odczuwam szybsze zbieranie sie auta ale to buczenie na wyzszych obrotach jest meczace...gdybym kontynuowal podroz to po ok 30 nastepnych km skrzynia nawet przy predkosci 120 km zrzuci bieg na trzeci i nie chce sie wbic na wyzszy...kiedy stane na stacji ostudzic auto to znowu wraca do poprawnego dzialania ale tylko do momentu kiedy znowu temperatura sie podniesie...
Co do spalania to na trasie wynosi ok 14-16 l przy predkosci ok 110 km/h...
Czy ktos mi pomoze z ta skrzynia i tym spalaniem?
Pawel
Offline
Hmm. Nie wiem jak jest z automatem ale jeśli temperatura jest zbyt wysoka płynu chłodniczego to obstawiałbym uszczekę pod głowicą, ten płyn Ci się gotuje i wywala przez zbiorniczek? ubywa Ci tego płynu? To że pokazuje 90* to wiesz jest to teoretycznie zakres od 75-110 * wieć nie zawsze gdy pokazuje 90* to rzeczywiście jest 90*. Rozgrzej silnik i sprawdź czy załacza ci sie wentylator przy chłodnicy. Powienien włączyć się przy ok 85-90* Czy podczas jazdy opada Ci wskazówka z 90* na jakąś mniejszą. Jeśli tak to moze być to też wina termostatu... Ewentualnie czujnika płynu chłodzącego znajdującego się w króćcu z przewodami od płynu chłodniczego. On daje sygnał na zegary ale także do sterownika silnika stąd może Twoje wysokie spalanie. Na poczatek radziłbym podjechać do kogoś kto zna się na diagnostyce i vag-comem sprawdził wartości jakie podaje czujnik płynu chłodzącego na zegary i do sterownika komputera. Jeśli odczyty będą podobne to czujnik jest dobry, potem wymieniłbym termostat (nie droga zabawa wraz z wymianą ok 70-80 zł), jeśli to nie pomoże sprawdziłbym uszczelkę pod głowicą ( a jeśli wywala Ci płyn przez zbiorniczek, lub go ubywa to na 90 % to uszczelka - inny charakterystyczny znak padnietej uszczelki to dymiaca rura choć przy instalacji gazowej moze to byc zle wyregulowana mieszanka). Pali Ci się jakiś check (żółta ikonka silnika). Jeśli tak to trzeba podpiąć pod kompa, może on coś podpoowie.
Pozxdrawiam.
Offline
jesli chodzi o olej w zbiorniczku to nic nie mam...z kontrolek to tylko dluzej mi sie pali kontrolka oleju ( po kilku mrugnieciach zgasnie ). co do temperatury to ona ani nie opada ani sie nie podnosi, a wentylator mi sie wlacza...
Offline
Czyli nie ubywa Ci płynu chłodniczego... Jeżeli sie włacza wentylator to znaczy, że jest wszystko ok... sprawdziłbym jeszcze ten termostat... No i przede wszystkim podjedź na komputer, żeby Ci zdiagnozowali bo tak to sobie możemy gdybac... Dziwna sprawa z tym przełaczaniem biegów bo to raczej nie temperatura płynu chłodniczego decyduje o zmaianie biegu, a pewnie jakiś czujnik w skrzyni... Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to też jej nie lekceważ. Jeśli lampka miga Ci na czerwono to oznacza, że masz niskii poziom oleju i musisz go uzupełnić, a jeżeli miga Ci na żółto to niesprawny jest czujnik poziomu oleju i wtedy musisz częściej sprawdzać poziom oleju aż do wymiany czujnika, najlepiej po każdym zatankowaniu. Tak na chłopski rozum, choć nie wiem na pewno, to przełączanie biegów w automacie przy tak wysokich obrotach może być też spowodowane zle wyregulowaną mieszanką gazową, ale to tylko moja hipoteza, bo ja mam skrzynię manualną. Podjedź do gaziarza jakiegoś w pobliżu może on coś poradzi...
Offline
Luks a powiedz mi ile Pali Ci w trasie oraz miescie??
Przy jakich predkosciach te spalanie ??
Gaz sekwencyjny?
Offline