Golf 4 Klub Polska
Witam. Teraz jak zacząłem właczać ogrzewanie zaczeło mi ubywąc płynu chlodniczego. Z tego co wyczytałem, to wina nagrzewnicy. Sprawdziłem allegro i jestem w kropce. Jaka nagrzewbnice mam kupić Tam sprzedają nagrzewnice wewnętrzne, klimatyzacji, powietrza. A może to to samo! Ja jestem zielony w te sprawy. Ceny też sa różne i 50 zł i 250 zł. Jaka nagrzerwnice mam zatem mam kupić. A moze da sie naprawić tą nieszelnośc.
Offline
Podaj rok samochodu i rodzaj klimatyzacji. Manualna czy climatronic?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Najlepiej to jest zdemontować starą, i po numerach.
Offline
Kurde są dwa rodzaje ;p od 98 i do 98 roku. Musisz wymontować i dopiero kupić. Ale koszt nagrzewnicy do 100zł i to z nissensa
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Płyn chłodniczy leci przez nagrzewnicę nawet jak ogrzewanie jest wyłączone, więc ono nie ma tu nic do rzeczy.
Offline
Silnik 110 KM AHF moze to coć pomoze. Nie mam pewnosci czy to nagrzewnica. Mozę inne nieszczelnosci ale na 99 % nie uszczelka pod głowicą. Problem pojawia sie jak pojeżdzę na włączonym nadmuchu ciepłego powietrza a wiec jesienny/zimowy okres. Poraz pierwszy zdarzyło się to w styczniu 2013. Musiałem co 20 dni dolewac troche płynu do zbiorniczka. Gdy zrobiło sie ciepło i nie grzałem to płyn przestał ubywać. Mysle ze to nagrzewica bo szyby mam tak jakby tłustawe, taką mazią wybrudzone. To podobno objaw uszkodzonej nagrzewnicy.
Offline
Sprawdź podłogę od strony pasażera czy nie jest mokra.
Offline
Na podłodze raczej sucho choc teraz butami mozna wykładzinę zmoczyć . Ktoś wczoraj na forum poruszył temat płynu i mówił o szarym/siwym nalocie na korku od wlewu oleju co ma niby świadczyć o głowicy/uszczelce u mnie tego nie ma. Plam oleju w zbiorniczku też. Tak jak pisalem już wcześniej włączam nawiew ciepłego powietrza, pojawia się problem z płynem. Moze to tylko zbieg okoliczności. PS. Mam zamiar doprowadzic klime w końcu do porządku. Czy ten układ jest wspólny z nagrzewaniem to mechanik sprawdziłby mi przy okazji ten ubywający płyn.
Offline
Ten szary nalot pod korkiem, wynikać może z tego że poruszasz się na krótkich odcinkach i silnik jest nie dogrzany.
Offline
Witam panowie i panie (?). wiem że zawracam 4 litery, ale odpowiedzcie mi jak mozecie na moje zapytania. Wczoraj jeden koleś gdy mu opisałem problem ubywającego płynu przy włączonym ciepłym nawiewie i towarzyszące temu objawy powiedział mi że w moim GOLFIE (110 KM, s. AHF, rok 98) nieszczelna jest chłodniczka nagrzewicy. Wyjasnił mi że u mnie są dwie równoległe chłodniczki jedna na zimny płyn druga na ciepły i gdy włanczam ogrzewanie wnętrza to wtedy ta na ciepły się wypełniana a że jest nieszelna to płyn mi ucieka i m.in. paruje na szyby, temu sa tłuste
Moje pytania sa nastepujące:
1. CZy to może byc prawda.
2. CZy chłodniczki nagrzewnicy to to samo co nagrzewnica, czy sa tylko jej jednym z elelmentów
3. Mówił mi że bardzo trudno sie do nich dostać, trzeba "pół" auta rozbierać w tym pólkę i przez to nie jest to tania zabawa. czy to prawda
4. Radził mi abym nasypał do zbirniczka wyrównawczego proszku uszczelniającego chłodnice i jeździł na włącząnym ogrzewaniu przez jakis czas to sie uszczelni.
Co o tym sadzicie?
Offline