Golf 4 Klub Polska
Witam mianowicie mam taki problem stało to sie pare dni temu ,strasznie ciezko biegi wchodza nie mal z wielkim oporem i cos zaczelo dzwonic w silniku ,lecz gdy nacisne lekko pedal sprzegla wszystko wraca do normy nie dzowni i jest ok ,lecz strasznie biegi wchodza ciezko i wsteczny zgrzyta ,co moze byc przyczyna tego ?
martwi strasznie mnie te dzwonienie.
Pozdrawiam
Offline
czemu sądzisz że to w silniku sie cos tłucze ? może to łożysko oporowe ... wbijaj wsteczny na zgaszonym silniku najwyzej puki co . a w poniedziałek do mechanika lub sam rozkrecaj wszystko tzn nie za wiele bo półosie musisz wyciagnąc tylko ze jak wyciągniesz połoś to łap olej bo sobie brudu narobisz ... tylko że potrzebujesz wałeczek z wielowypustem żeby puzniej wycentrować tarcze sprzęgła ... ogołem wyciąganie skrzyni w golfie to jeszcze jest ok gorzej jest w citroenie xsara gdzie musisz ją jeszcze kilka razy obrucic aby ja wyciagnąc i też żeby włożyc .... pozdrawiam
Offline
no to może CI poszła sprężyna słońcowa od docisku , albo łożysko oporowe . ale to bez rozebrania nic sie nie dowiesz ani nic nie poradzisz , z zwenątrz możesz najwyzej odpowietrzać wysprzęglnik
Offline
jesli pekla ta sprezyna to da sie ja wymienic ?czy trzeba cale sprzeglo zmieniac? teraz sprzeglo bierze pod sam koniec i juz 5 bieg nie wchodzi ,musze do mechanika prowadzic prawie juz nie jezdze.bo jeszcze gorzej moze sie zrobic. jesli to sprzeglo do wymiany to lepiej wsadzic orginal uzywany czy nowy zamiennik ?
Offline
e ale sprzeglo to tak naprawde 3 czesciowy zestaw naprawczy. 1. Lozysko oporowe .2. Docisk i w nim ta sprezyna sloncowa , tarcza docisku , oraz obudowa i wszystkie nity , pierdoly , blaszki itd. 3. Tarcza sprzegla z sprezynami w srodku kture tlumia drgania. Pochlaniaja ten moment obrotowy na walku od skrzyni jak i na kole zamachowym. Niezaleznie od tego czy jest to kolo jednomasowe czy dwumasowe (dwumas tez pochlania te sily i drgania ) i jeszcze na tarczy sprzegla masz okladziny cierne. Sa one przynitowane do metalu... Na tej okladzinie sa rowki do usowania zuzytej okladziny ciernej w postaci pylu lub wiorow. I dopiero po rozebraniu mozesz sie zastanawiac co wlozyc... A nieraz tak bywa ze smarowanie wystarcza bo widelki od skrzyni maja sie roznie. Wiec wsumie nic ci nie powiem. Ale odnosnie sprzegla jako tako tarczy to wazna jest grubosc okladzin ciernych i czy nie sa one np zaolejone. I nawet najgorszy zamiennik powinien byc leprzy niz uzywana ori tarcza. Bo jest czysta. No ale w praktyce robi sie calosc bo za rozebranie placisz powiedzmy 200 zl a naprawde jest troszke pracy... A co do tego czy wine ponosi sprzeglo to nie wiem. Ale z twojego opisu na to wychodzi. Pamietajmy ze ja np mam golfa 98r i mi pasuje kiedys znalesc chwile i wymienic poduszki pod silnikiem jak i ta ktura trzyma skrzynie bo po tylu latach one moga byc wybite i nietyle ze drgania ida na obudowe ale np polozenie skrzyni stosunkiem motoru , cala geometria nie jest super... Ale to juz inna bajka...
Pozdrawiam
Offline
bylem u takiego dobrego mechanika wczesniej mi rozrzad wymienial,to mowi ze za robote 300 zl i trzeba zobaczyc o co chodzi bo tak ciezko powiedziec ,ale mowi ze na pewno to sprzeglo.no ale trzeba rozebrac ,tez tak myslalem ze lepszy zamiennik niz uzywka bo wkoncu nowe to nowe ,jak mam sprawdzic jaki mam typ silnika? rocznik 98 tak jak mowilem 90km.
Offline
nie kłopoć się tym narazie swoją drogą 300 zł to dużo za robocizne , ale dobrego mechanika teraz to ze świecą szukać ... prawde mówiąc to jak już zaczołeś u gościa robić to pasuje już robić zawsze bo ludzie popełniają błąd zmieniając często mechaników .
fajnie by było jakbys potem dał znać o ile schudła Twoja kieszeń
Pozdrawiam
Offline
no ale takie objawy to nietylko sprzeglo daje ale i dwumas. A raczej jak trwa to chwile to zapewne dwumasowe kolo zamachowe . Lozysko oporowe powino sie caly czas tluc a raczej szumiec gdy wcisniesz sprzeglo. A dwumas najbardziej dostaje w chwili ruszania gdy puszczasz sprzeglo. Dwumas dziala tak jak te sprezyny wewnatrz piasty tarczy sprzeglo. Jak wejdziesz w google grafika i wpiszesz sprzeglo to zrozumiesz o czym dokladnie mowie. A dodatkowo musze przyznac ze 100 usterki nikt nie potwierdzi bez rozebrania. Wiec albo rozbierasz sam albo idziesz do mechanika i portwel chudnie od 200 do 400 zl robocizny. Bo pracy jest duzo. Trzeba polosie i skrzynie wytargac. A do tego dochodzi wiele zabawek typu rozrusznik , wszystkie oslonki i obudowy. Praca od dolu... Do mechanika jechac musisz wmiare szybko bo to moze grozic powazna awaria. Watpie aby to byla np wina zacisku - sprezyny sloncowej bo biegi wchodza ladnie. U majstra sie okaze co i jak bo to trzeba ogladac... Pozdrawiam
Offline
Rolo22
A powiedz ile masz na budziku nakręcone. Ja przy 170tyś wynienić musiałem dwumasa, sprzęgło ,docisk i łożysko. Przegapiłem czas wymiany sprzęgła i sprzęgło bardzo się ślizgało i zagotowało docisk i docisk pękł w 3 miejscach i uderzenie zniszczyło mi dwumasa... Masakra finansowa. Ale wymieniłem z seryjnego od AXR na komplet audi i teraz mam otwartą drogę do wirusa czy chipsa @ jak kto woli Tak jak pisze x50sr roboty jest wiele ale koszt 300pln to dużo ja zapłaciłem 1,5 roki temu 150 za robocizne.
Offline
Witam przepraszam ze tak pozno ale dopiero nie dawno wrocilem za granicy i samochod poszedl do naprawy , koszt naprawy 300 zl i sprzeglo cos 600 zl ,w sumie to chyba nie drogo ,mechanik mowil ze moze wstawic za 300 zl ale mowi chyba ze w niedziele jedziesz na gielde:D a te za 600 prawie jak orginal , na budziku mam 210 to chyba nie duzo.
Offline