Golf 4 Klub Polska
Witam ..
Ja mam pytanie nie jest to moim problemem ale chce miec wiedze tylko..
Nigdy wczesniej nie wlaczyl mi sie wentylator chlodnicy nawet jak go deptalem..Nigdy nie slyszalem pracy jego wgl ale ostatnio jadac spokojnie 30KM w trasie pierwszy raz mi sie wlaczyl po zatrzymaniu sadze ze bylo to powodem ze mam troche za duzo wlanego plynu w chlodnicy ..Bo po tym jak za duzo dolalem to pierwszy raz w zyciu mi sie wlaczyl:D Temp ciagle 90 stopni wiec dobra..Powiedzcie mi czemu nie wlacza sie? chyba ze podczas jazdy czego ja nie slysze..
Offline
to upuść i po sprawie, ciężko będzie załączyć wentylator o tej porze roku, jak postoisz w upalny dzień w korku to Ci się włączy.
Ostatnio edytowany przez kamil20392 (2013-11-11 12:11:32)
Offline
kamil20392 napisał:
to upuść i po sprawie, ciężko będzie załączyć wentylator o tej porze roku, jak postoisz w upalny dzień w korku to Ci się włączy.
Lepiej zeby bylo wiecej jak mniej:D Po drugie minimalnie mi saczy z chlodnicy to niech bedzie:)
Offline
Chyba że tak,to ok
Offline
Ale co nic nie moze sie stac jak jest wiecej plynu??
Offline
Nic,jak będzie miał za dużo to po prostu wyrzuci nadmiar przez korek i tyle. Bez obaw
Offline
Ja np mam zawsze nadmiar i nic się nie dzieje. Więc spokojnie
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
kamil20392 napisał:
Nic,jak będzie miał za dużo to po prostu wyrzuci nadmiar przez korek i tyle. Bez obaw
Jaki korek?? Chodzi Ci chyba o ten spust przy zbiorniczku wyrownawczym bo jak pamietam chyba jest tam taki cienki krociec do wyrzucania wody jak cos nie tak,dobrze mowie?
Offline
Eizon napisał:
Ja np mam zawsze nadmiar i nic się nie dzieje. Więc spokojnie
To dobrze wiedziec ,kurde ale wkurza mnie brudny zbiorniczek;/ ledwo co widze ile jest tej wody..Ale wiem ze ciezko bedzie go umyc i lepiej juz nowy kupic poniewaz ma dwie scianki;/
Offline
Ja mam pytanie bo dzis na postoju mialem temp 90 stopni i auto bylo na luzie i zrobilem mu odciecie do 6,5tys obrotow i temp spadla do 80stopni dlaczego?? Potem juz normalnie bylo 90
Offline
Termostat się otworzył ;p I zrobiłeś szybką wymianę płynów
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Termostat się otworzył ;p I zrobiłeś szybką wymianę płynów
Aha haha:D dzieki:)
A ja mam pytanie..
Bo wczoraj kupilem sobie plyn zimowy do spryskiwaczy i dzis wzielem cala wode co byla w zbiorniczku wylalem i jest pusty i moje pytanie czy nie powinna swieciec sie kontrolka od spryskiwaczy?? Jak nie ma plynu??
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-11-13 15:14:27)
Offline
Zależy czy masz czujnik i czy nikt nie wyłączył komunikatu w zestawie wskaźników.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Zależy czy masz czujnik i czy nikt nie wyłączył komunikatu w zestawie wskaźników.
Mam czujnik i nic sie nie pokazuje chociaz zero plynu..
Mam pytanie jak wyregulowac te spryskiwacze szyby zeby dawaly tylko i wylacznie na przednia szybe?? Bo mi leci na cale auto i nawet na tylna szybe:D A chcialbym aby tylko przednia spryskalo??
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-11-13 18:44:56)
Offline
Najlepiej igłę do szycia i tam masz w spryskiwaczach takie kuleczki z dziurką przez które leci płyn na szybę. I wsadzasz w te dziurkę i góra dół gdzie chcesz to ją ustawiasz.
A co do płynu samego to widocznie masz dezaktywowany komunikat w liczniku.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Świetnie leci duzy +
Offline
Polecam się
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Witam nie chce zakładac nowego tematu wiec zapytam tutaj.
No bo w tamtym roku kupilem koncentrat do chlodnicy i wymieszalem go wraz z woda demineralizowana czy jak to tam:D
No i w sumie powinno byc -35stopni ,jakis czas temu dolalem do chlodnicy moze pół Litra nie wiecej..
Wczoraj z ciekawosci pojechalem sprawdzic na warsztat do ilu mam plyn stopni i okazalo sie do -12 ;o
No nie wiem jak to mozliwe skoro zrobilem wedlug etykiety na koncentracie i bylo -35 dolalem troche to wiadomo spadlo ale nie od razu do -12..
Pierwszy i ostatni raz kupilem taki koncentrat ,lepiej kupic plyn np berygo i nie wazne ile dolewasz a utrzymuje Ci ta samo temp..
Powiedzcie mi cos jaki plyn G12 do chlodnicy czy berygo??
Offline
dynagel się sprawdza http://allegro.pl/plyn-do-chlodnic-dyna … 08797.html
Offline
kamil20392 napisał:
dynagel się sprawdza http://allegro.pl/plyn-do-chlodnic-dyna … 08797.html
Kierowniku a to ze on moze byc mieszany z innymi plynami (tak tam jest napisane) nie ma na nic wplywu ??
Ze cos moze sie pogorszyc??
1. Ile plynu wchodzi do calego ukladu VW Bora 2.0 benzyna??
2.Jak pozbyc sie starego plynu z ukladu chodzi tutaj aby zlecialo kompletnie wszystko i zalac go nowym plynem??
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-11-15 15:19:37)
Offline
1. Co do mieszania płynu to ci nie polecam...
2. Mogę się mylić ale w suchy układ chłodzenia wchodzi ok. 7 litrów jednak przy wymianie płynu nie zlejesz więcej niż 5 litrów.
3. Wszystko żeby spuścić to raczej się nie uda,pozostaje odpiąć przewód dolny od chłodnicy i kołysać autem
4. Co do płynu jaki to obecnie zalecany przez VW ori. G13 ( zastępuje G12++ ) koncentrat (różowy) w butelce o pojemności 1,5L,
http://allegro.pl/ory-plyn-chlodniczy-k … 64955.html
Niczym nie odbiegający jakościowo ale cenowo tańszy FEBI G12 KONCENTRAT
http://allegro.pl/febi-g12-koncentrat-d … 88016.html
Jeśli się nie zdecydujesz na koncentrat to gotowy PETRYGO osobiście śmigałem na nim ale w mk2
http://allegro.pl/plyn-do-chlodnic-petr … 09488.html
Offline
Nie chce zadnych koncentratow nigdy wiecej:)
Z -35 mam -12 nie wiem jakim cudem a dolalem tylko troche;p
Offline
Maniek a jak wezme wąz z woda i odkrece korek od zbiorniczka aby przepukac caly uklad zeby pozbyc sie rdzy to woda wszedzie trafi?? Oczywiscie potem odpale silnik nagrzeje do 90* aby woda zrobila obieg..
A niby jest nowa formula mobil -35 C 5L w cenie 30zl co myslisz?
Offline
węża nie bierz tylko kup z 5 l lub 10 l wody destylowanej w markecie kosztuje grosze,jak najbardziej śmignie całym układem pod warunkiem że zagrzejesz i termostat się otworzy...
co do płynu mobil to niestety ale jestem zielony,nie miałem styczności,wrzuć na google powinny być jakieś recenzje ....
Offline
maniek napisał:
węża nie bierz tylko kup z 5 l lub 10 l wody destylowanej w markecie kosztuje grosze,jak najbardziej śmignie całym układem pod warunkiem że zagrzejesz i termostat się otworzy...
co do płynu mobil to niestety ale jestem zielony,nie miałem styczności,wrzuć na google powinny być jakieś recenzje ....
Znajomy mowil mi ze musialbym odkrecic tez termostat zeby ten syf z stamtad zebrac to prawda?
Jesli auto osiagnie 90C to otworzy sie termostat?
Offline
maniek napisał:
powinien temperatura otwarcia jakoś 87 ( °C )...
Rozumiem a co sie moze stac jesli termostat nie otworzy sie ,temperatura wzrosnie??
Sry za takie pytania ale na przyszlosc bede pamietal:)
Offline
jeśli się nie otworzy to pewnie że wzrośnie wtenczas,jest tak zwany mały obieg nie przepływa przez chłodnicę cały układ, co skutkuje mniejszym chłodzeniem....
Offline
Zlej płyn, wlej wodę zdemineralizowaną, rozgrzej silnik tak, żeby oba węże od chłodnicy były gorące (znak, że otworzył się termostat), poczekaj trochę, zgaś motor i poczekaj jak ostygnie po czym zlej całą wodę (ważne, żeby pozbyć się też tej z chłodnicy, czyli najlepiej odkręcając termostat, albo jeśli masz korek upustowy, to tamtędy) i wlej docelowy płyn - nieważne jaki - byle by był na glikolu monoetylenowym. Może być Prestone, różowe Borygo czy inny diabeł - od siebie polecam ori G12, bo jeśli będą ewentualne wycieki, to od razu je zobaczysz (różowy sproszkowany barwnik).
Co do dysz spryskiwaczy - sprysków mgłowych nie wolno regulować igłą/szpilką, bo możesz je łatwo uszkodzić - jest od tego specjalne narzędzie i w ASO mogą ci to za dosłownie kilka złotych zrobić.
Offline
Kajor napisał:
Zlej płyn, wlej wodę zdemineralizowaną, rozgrzej silnik tak, żeby oba węże od chłodnicy były gorące (znak, że otworzył się termostat), poczekaj trochę, zgaś motor i poczekaj jak ostygnie po czym zlej całą wodę (ważne, żeby pozbyć się też tej z chłodnicy, czyli najlepiej odkręcając termostat, albo jeśli masz korek upustowy, to tamtędy) i wlej docelowy płyn - nieważne jaki - byle by był na glikolu monoetylenowym. Może być Prestone, różowe Borygo czy inny diabeł - od siebie polecam ori G12, bo jeśli będą ewentualne wycieki, to od razu je zobaczysz (różowy sproszkowany barwnik).
Co do dysz spryskiwaczy - sprysków mgłowych nie wolno regulować igłą/szpilką, bo możesz je łatwo uszkodzić - jest od tego specjalne narzędzie i w ASO mogą ci to za dosłownie kilka złotych zrobić.
Mam już 10L wody zdemineralizowanej..
Mam korek spustowy przy chlodnicy gdzie go odkrecam i zlatuje plyn oczywiscie nie wszystko;/
Ładnie opisane i m.in o to mi chodziło zeby pozbyc sie wszystkiego tego syfu tej rdzy bo mnie to przeraza ze w zbiorniczku wyrownawczym kolor plynu jest rdzawy;/ I nawet panowie nie widze czy mam na stanie więc wole dolac ciut wiecej..
Nie rozumiem co za idiota jezdzil na wodzie jak auto ja obsluguje od poczatku kiedy przyjechal z niemiec...Filtry wymienione rozrzad zrobiony przez niemca a zalana woda masakra;/ Chociaz widac ze chlodnica byla wymieniana bo jest napis G4 (Golf4) ale woda..
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-11-17 11:22:07)
Offline
Dolej do wody 0,4-0,5 litra octu spożywczego - u mnie ładnie przeczyściło syf. O uszczelki się nie martw - nie rozwali.
Offline
Kajor napisał:
Dolej do wody 0,4-0,5 litra octu spożywczego - u mnie ładnie przeczyściło syf. O uszczelki się nie martw - nie rozwali.
Ocet? hehe Nic napewno sie nie stanie??
Bo ja mam duzo rdzy widac i to mnie martwi bo plyn az rudawy;/
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2013-11-17 21:03:08)
Offline
Skoro u mnie w żeliwnym motorze z milionem możliwych miejsc do wycieku nic się nie stało przy proporcjach 7L/1L to i u ciebie nic nie będzie. Tylko musisz go porządnie zagrzać, prawie zagotować. Najlepiej poczekaj, aż się włączą wentylatory ze dwa razy.
Jedyną możliwością przecieku jest simmerring pompy wody, jeśli jest stara i zawalona kamieniem, który ją uszczelnia, ale to baaaaardzo mało prawdopodobne.
Offline
Rozrząd wraz z pompą wody wymieniany tysiąc km temu . Boję się że coś mi ten ocet zniszczy ;( ale przydałoby się wyczyścić
Offline
Witam
Mam pytanie
Przy zbiorniczku chlodniczym mam czujnik kabel jakis i jak go odlaczam to na liczniku zadna kontrolka sie nie swieci ani nic nie raguje czy to zle??
Offline
ano coś nie tak... bo w razie ubytku płynu chłodniczego(następstwem jest zbiorniczek wyrównawczy)... podejrzewam że nie zaświeci ci się kontrolka... jeśli odpinasz kostkę od zbiorniczka i po chwili (nie tak od razu) nie zapal ci się kontrolka na blacie zegarowym to niedobrze....
Offline
Po chwili minucie nic się nie świeci czemu ??
Offline
a tego to ci nie powiem? coś nakopane... istnieje możliwość że w zbiorniczku coś nawaliło...czyli nie naprawił-wymienił zbiorniczek tylko zmostkował gdzieś na przewodzie-kostce przewody...w ten sposób zlikwidował świecenie się kontrolki...pamiętaj to tylko moje podejrzenie tej usterki....
Offline
Kajor napisał:
Oczywiście sprawdzasz na zapalonym silniku?
Nom
Offline
Słuchajcie . Silnik odpalony po ok minucie przy odłączonym kablu zaświeciła się kontrolka i pikała więc wszystko gra wcześniej jednak za krótko był odłączony przewód
Offline