Golf 4 Klub Polska
Mam pytanie dotyczące koła dwumasowego. Mój GOLF to 110 KM silnik AHF. Czasami zdarza sie, że auto na światłach, po zatrzymaniu się w garazu - generalnie wolne obroty - wpada w drżenie, silnik tak dziwinie pracuje. Objawy ustepują same albo po dodaniu gazu. Z tego co czytałem to może być koło dwumasowe. Czytałem też, że teroretycznie nie powinno sie psuć. Jakie moga być skutki jego awarii, czy mozna na tym jeździć. Koło dwumasowe ma związek z sprzegłem i skrzynią biegu. Ostanio czuje "metaliczny" opór przy zmianie biegów.
Offline
jaki przebieg auta. Kiedy było wymieniane sprzęgło z dociskiem. Najprawdopodobniej niestety do wymiany komplet.... Dwumas , sprzęgło , docisk i łożysko oporowe.... ale .... może jest już tak zużyte śptzęgło że nie wiem ale nitami wali po deumasie lub docisku.... jednym słowem musisz dosyć szybko zajrzeć do sprzęgła. Ja przegapiłem wytarte prawie do zera sprzęgło i tak się uślizgiwało ze .... pękł dosisk na 3 części i uderzenie uszkodziło mi dwumas. Całość była aż niebieska od ślizgania sie sprzęgła i dlatego jak kiedyś walnołem z buta ze świateł to tylko walło i już na zapalonym silniku nie mogłem wyjąć biegu... KOszt jak przegapisz rośnie do około 3000pln.... może jeszcze masz szanse tylko na sprzęgło i docisk.... daj znać co i jak ...
Offline
Jak kupiłem auto rok temu z Niemiec to miało 146 tys km ( jak jest prawda jeden Bóg wie.) teraz jest 157 tys. km. i nie wiem czy elementy sprzegła były wymieniane i kiedy. Sprawdałem na allegro to dwumas plus sprzegło to jakies 1700 zł plus robocizna. Ciekawe czy taka usterka może uszkodzić skrzynie biegów. Czy obejrzenie sprzegła to trudna sprawa i ile moga za to skaooswac na warsztacie. W tym tygodniu szykuje mi sie wymiana oleju, filtry, to może i zajrzą do sprzegła.
Offline
Robocizna to około 200-300pln. Ogólnie koło dwumasowe to taki reduktor drgań jak z silnika idzie nagły przyrost mocy takie uderzenie to ona niweluje je w jakimś tam stopniu żeby nie przeszło na skrzynie... taka jest zasada działania dwumasa. Mi walło przy 165tyś i mechanik powiedział że to już właśnie zużyte nie wymieniane sprzęgło było przyczyną usterki. proponuję jednak zajrzeć do sprzęgła tylko to jest trochę roboty bo trzeba przegub odpiąć i wyjąć skrzynię. Nie ryzykój spraw to puki czas...
Offline
Dzieki za informację i radę. Tak jak pisałem zmieniam juz olej filtry to przy okzaji powiem niech zajrzą w sprzegło.(wszytsko u wójka na warsztacie) Przed chwilą byłem na Allegro i tam jest komlet (dwumas, docisk, tarcza, łozysko, jakieś srubu itp) za 1,2 tys. zł firmy SACHS (nie wiem czy poprawnie napisałem). Dobra to firma czy lipna, i wszytko za rok znowu się rozleci.
Offline
dobra decyzja o wymianie kompletu
Offline
Witam jam mam podobną sytuacje (silnik 110 ps AHF) . Kiedy zwalniam autem na światłach na luzie i samochód tak jedzie od 5 km/h do 15km/h, nagle zaczyna nim trząść , ale nie tylko samą kierownica ,dodam ze obroty silnika na obrotomierzu nie zmieniaja sie . Przy odpalaniu jak jest zimny silnik w pierwszych sekundach jest podobnie ... Czy to mozliwe ze koło dwumasowe , czy może nie pracuje jakis wtrysk .
Offline
Ja jestem laikiem w sprawach samochodowych, wiedzę czerpię z róznych źródeł, ale raczej koło dwumasowe. A to że przy odpaleniu jest podobnie to raczej sprawa wyzszych obrotów. Wtryski nie bardzo. Ale jak mówiłem nie znam się za bardzo
Offline
tf napisał:
Ja jestem laikiem w sprawach samochodowych, wiedzę czerpię z róznych źródeł, ale raczej koło dwumasowe. A to że przy odpaleniu jest podobnie to raczej sprawa wyzszych obrotów. Wtryski nie bardzo. Ale jak mówiłem nie znam się za bardzo
zgadzam się co do wtrysków gdy jeden nie pracuje to obroty są niskie i praca nierówna , dodatkowo samochód kopci .
to może być to o czym mówił wcześniej hyper74 a mianowicie tłumik drgań skrętnych.
ale sprawdzić też należy stan poduszek skoro drgania są wszędzie
Offline
sd12 napisał:
Witam wszystkich mam prosbe jestem posiadaczem Golfa iv 110 km i mam takie objawy jak M.PARADOSZCZAK bylbym wdzieczny za pomoc
do zlukania poduszki , wtryski i na koncu dopiero dwumas
Offline
Dziekuje za podpowiedz bylem u machanika i stwierdzil ze musze zaczac od wymiany filtra paliwowego bo jest zapowietszony .
Tylko zastanawiam sie czy takie obiawy maga byc spowodowane wlasnie filtrem
Offline
Witam bylem u mechanika wymienilem filtr paliwa lecz to nie to mechanik powiedzial ze napewno jest sprzeglo do wymiany i najlepiej wymienic razem z kolem dwumasowym
Offline
sd12 napisał:
I jeszcze jedno jak wcisne sprzeglo tak lekko na biegu jalowym to czuc bicie na pedale sprzegla
Witaj,bicie mocne ,czy po prostu odczuwalne, a jest jakiś hałas zanim wciśniesz pedał ??
Offline
Czesc.
Biciu towarzyszy stukot (rano najbaridziej potem troszke mniej).
Jest on dosc głosny gdy zwalniam do zatrzymania się - to albo cichnie albo nie, jeżeli nie cichnie to musze dodac gazu żeby niestukało.
Offline
Z tego co piszesz ,to raczej docisk sprzęgła+łożysko. Jak mechanik rozbierze ,będzie wiadomo co z tarczą i dwumasem. Zawsze lepiej wymienić komplet, to się wiąże z kosztami , ale lepiej kpl. niż za jakiś czas robić tą samą robotę !!!.
pozdrawiam
Offline
panowie a co w przypadku padających poduszek ? waliła mi poducha pod filtrem powietrza, wymieniłem na nową po miesiącu replay :
mówie jakim prawem wymieniona drugi raz razem z dolną łąpą i co ? i znówu silnik lata
gdy ruszę autem przód -tył strasznie wali coś w napędzie - takie uderzenie głuche, ale bardzo odczuwalne na budzie...
jak wrzucę wsteczny i przy "wachlowaniu" pedałem sprzęgła coś w napędzie uderza/wali aż cała buda drży
masakra - byłem u 2 magików i każdy wymieniałby tylko poduszki ale padające poduszki są skutkiem, a nie przyczyną takiego stanu rzeczy ehh
ktoś pomoże? jakieś pomysły Panowie ?
Offline
Co za silnik? poduszki zamienniki? półosie sprawdzał jakiś mechanik?jeszcze jak tuleje w wahaczach?
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-23 21:34:30)
Offline
Cześć,
silnik co prawda nie TDI ale 1.8T, co do poduszek, jedna była ori - padła po miesiącu, potem kupiłem firmy corteco obie tj tę pod filtrem powietrza i tą dolną łapę pod skrzynią. mam nowe tuleje obie + nowe sworznie - wszystko firmy lemforder. dodam ze po wymianie nic się nie zmieniło więc wykluczam wahacze i gumy na nich. co do samych pólosi to podobno są w porządku ....
ręce już opadają
Offline
To faktycznie.. wiesz nic logicznego do głowy mi nie przychodzi,ale jak zakładałem poduchę tą pod filtrem wyczytałem i ta samo mechanik kazał zrobić mi zabieg rozprężenia.Czyli jak wymieniałem, podniosłem silnik żabą,zdemontowałem starą,przykręciłem nową tak z czuciem,nie na dobre, opuściłem silnik, odpaliłem auto,po chwili jak się ułożyła dopiero zgasiłem i na dobre dokręciłem śruby mocujące ją.Wydaje się może dziwne ale na podniesionym silniku jeśli dokręcona na dobre to jak opuścisz powstaje jej naprężenie,tyle mogę ci poradzić...przez to może je zrywa...
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-02-23 23:26:37)
Offline
hmm powiem szczerze, że jak dźwignęliśmy silnik lekko żabą i odkręciliśmy poduszkę pod filtrem, to przy próbie założenia nowej silnik trzeba było naciągnać do przodu auta zeby dało się jąprzykęcić (żeby w ogole można było trafić śrubami w otwory mocowania, nie wiem czy tak to powinno wyglądać, ale silnik ewidentnie odsunął się do tyłu. nie leżał swobodnie na poduszce
Offline
Panowie ja mam znów problem mianowicie takie że jeśli odpalę silnik czasem głośniej pracuje taj jakby była coś poluzowane jeśli mam wciśnięty hamulec lub sprzęgło to wyraźnie słychać natomiast jeśli jest wyluzowany lub dodam delikatnie gazu pracuje poprawnie.
Co to może być?
Offline
Witam miałem podobny problem drgan samochodu przed swiatlami ale jakoś mu to przeszło dokrecalem poduszke silnika bo mialem luzna po wymianie rozrzadu i to chyba bylo przyczyna . ale mam od pewnego czasu problem ze sprzeglem a polega on na tym ze na luzie wciskam je to ma bicie majster tlumaczyl ze mogla oderwac sie sprezynka ze sprzegla czy cos w tym stylu jak zmieniam biegi na malych obrotach to tego nie czuje ale jak zmieniam je na wiekszych to czuc tarcie na sprzegle czy cos w tym stylu... pytalem czy moge z tym jezdzic czy lepiej robic mowi ze smialo jezdzij az biegu nie wlozysz nic mu nie bedzie i tak juz jezdze troche czasu ale tak patrze ze chyba lepiej zobaczyc co to jest bo koszty moga byc troche inne. moze to byc sam jakis docisk czy tarcza czy trzeba lepiej wszystko wymieniac czy jak dwumasa bd dobra mozna ja zostawic??
Offline
Witam. miałem ten sam problem drgań samochodu. Bez dwóch zdań to był dwumas. Zmieniłem go na sztywne koło zamachowie oczywiście komplet 1110 zł firmy Valeo . Tylko nie wiem czy dobrze zrobiłem ale mówi się trudno . Dalej mam problem na 4 i 5 biegu jak przyspieszam auto wchodzi w dziwne wibracje tak jak by auto bujało ( kołysało ) się na boki na pozostałych biegach 1,2,3 tak nie ma . troszke mnie to martwi:/ Myśle ze to juz nie jest wina sprzęgła. Bardzo prosze o pomoc z góry bardzo dziękuje. Pozdrawiam :]
Ostatnio edytowany przez bydle1989 (2012-07-03 18:52:26)
Offline
Witam. miałem ten sam problem drgań samochodu. Bez dwóch zdań to był dwumas. Zmieniłem go na sztywne koło zamachowie oczywiście komplet 1110 zł firmy Valeo . Tylko nie wiem czy dobrze zrobiłem ale mówi się trudno . Dalej mam problem na 4 i 5 biegu jak przyspieszam auto wchodzi w dziwne wibracje tak jak by auto bujało ( kołysało ) się na boki na pozostałych biegach 1,2,3 tak nie ma takich objawów . Troszke mnie to martwi:/ Myśle ze to juz nie jest wina sprzęgła. jeszcze raz prosze o pomoc z góry dziękuje pozdrawiam.
Offline