Golf 4 Klub Polska
Pali ok 7.8 - 8.0 w mieście. Nie mam ciężkiej nogi, staram się jeździć ekonomicznie. Póki co wymieniłem wszystkie filtry. Za co brać się w następnej kolejności? Ile palą wasze SDI w mieście? Nie ukrywam, że kupiłem ten silnik ze względu na spalanie, a tu taki klops :-(
Ostatnio edytowany przez m1m (2013-12-04 10:37:16)
Offline
A jak z temperaturą, silnik osiąga 90*C ?
Offline
W mieście diesel nigdy nie będzie oszczędny. Jak kręcę się TDI po mieście to wychodzi mi podobne spalanie.
Offline
na sdi to nawet na miasto trochę duzo
Offline
Jak ja w tdiku przy oszczędnej jeździe potrafię do 6.5-6 zejść to 8 to jest masakra za dużo na pewno a czujnik temp lub sondy dobrze dzialaja? Silnik nie ma bledow w vagu?
Offline
M ale to źle bo im bardziej optymalna temp tym lepiesze spalanie:-) hmm plus to ze na mieście sa bardzo nie oszczedne sam bylem zaskoczony ale poziom 8L+ to za dużo :-)
Offline
skoro temperatura nigdy ci nie przekroczyla 70 stopni czy masz do wymiany termostat wymien i powinno byc ok i przy okazji dogrzejesz silnik a co za tym idzie spadnie spalanie
Offline
dokładnie tak jak mowi kowal chyba ze to sa tak krotkie dystanse ze nie zdazy sie rozgrzac:)
Offline
a na krotkie dystanse czyli max do 20 czy ewentualnie 30 km tez jest sposob na dogrzanie silnika chodz bardzo starodawny ale praktyczny sadze ze po dzien dzisiejszy . Zdemontuj gril utnij odpowiednich wymiarow material( nalepiej tak 1/3 wielkosci chlodnicy, i najlepiej jeszcze tak gumolit a nie papier ze wzgledu na zmienne warunki atmosferyczne) i kawalek drutu i zawies sobie go w odpowiednim wybranym miejscu przed chlodnicami czyli odrazu za zderzakiem( tam gdzie chlodnica dostaje najwiecej powietrza czyli gora lub jej dol) i samochod dzieki temu szybciej bedzie ci lapal temperature w zimowe dni.
Offline
OK, dzięki za pomoc, na dniach wymienię termostat i będę raportował
Aż taka różnica jest na zimnym silniku? Po cichu liczę na spalanie poniżej 6 (z tego co czytałem jest to osiągalne dla sdi) a teraz mam prawie 8.
Czy może być coś poważniejszego uszkodzone?
Offline
Hm jak mówisz ze bledow brak a tylko termostat nie dogrzewa to raczej n to bym stawial:-) plus potem ecodriving i zejdziesz poniżej 6 :-) mnie się to udaje:-)
Jak by po wymianie dalej kapa byla to może logi ci chlopaki ocenia:-) jeszcze moglby być czujnik temp cieczy g62 :-) ale powinno blad wywalac :-) zawsze możesz to sprawdzić tez:-)
Ostatnio edytowany przez Lukasix (2013-12-04 23:48:50)
Offline
Tylko chodzi o rozgrzanie silnika do temperatury roboczej 85 stopni.
Ewentualnie jeszcze lejące wtryskiwacze. Ale za dużo nie wymyślam. Najpierw zrób żeby się nagrzewał.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Korekcję wtryskow tez w jakimś stopniu mu może pokazać vag:-)
Offline
Termostat wymieniłem, 90C osiąga bez problemu i trzyma. Problem w tym, ze jeżdżę nim głownie do roboty (6km w jedna stronę) i dopiero po ok 3km wskazówka temp zaczyna wstawać, przy 4km mam 70C a 90C dopiero przed sama robota. Nie jestem pewien czy spalanie spadnie. Bedę go tankował za tydzień i się okaże.
Spróbuję jeszcze ten sposób o którym pisał kowal9194, myślałem folii termoizolacyjnej, której się używa np do ocieplania pomieszczeń - może być? Ciężko jest zdjąć grill w golfie iv? Mam nadzieję, że zderzaka nie trzeba odkręcać
Offline
demontaz grila nie jest problemem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=155975 i na przyszlosc odrazu bedziesz wiedziec jak zdemontowac zderzak
Offline
Ok, z grilem sobie poradziłem, chociaż nie dałem rady odpiąć rączki. Jutro będę montował folię.
Zastanawiam się jeszcze czy oprócz foli przed chłodnicą nie warto wyłożyć maski matą termoizolacyjną? Próbował ktoś tego, nie nagrzewa się silnik za bardzo?
Offline
Trochę nie pisałem, ale miałem okazję wykonać niezbędne testy.
Po 1, jak pisałem wyżej, zasłoniłem całą chłodnicę folią termoizolacyjną.
Przy dobrze nagrzanym silniku (90-100C - to chyba przez tą folię) na trasie ok 100km poza miastem spalanie wyszło 4,45 (!)
Natomiast codzienna jazda w mieście (głównie do roboty - ok 6km) spalanie 7,6... Czyli folia niewiele dała.
Jest jeszcze jakaś nadzieja na zmniejszenie tego spalania? Może być w jakiś sposób uszkodzony komputer i na zimnym silniku podaje za dużo paliwa?
Niestety podczas jazdy po mieście rzadko kiedy osiągam 90C - raczej jest to 70-80C.
Drugie pytanie: Jaka jest max bezpieczna temperatura dla tego silnika? Na trasie spokojnie mógłbym 100C przekroczyć.
Offline
Trzeba pogodzić się z tym że diesel w mieście, w dodatku przy takich dystansach nigdy nie będzie ekonomiczny.
Ale jak widzisz na trasach bardzo dobrze daje radę.
Offline
heh, pogodzić się trudno będzie, jeśli się kupowało sdi z nadzieja zaoszczędzenia kilku zł na paliwie...
Czytałem o jakiś grzałkach do silnika, które się włącza jeszcze przed odpaleniem - ktoś tego używał, ma to jakiś sens?
Edit: Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/podgrzewacz-rozrzedza … 75397.html Korzysta ktoś z tego? Może się wypowiedzieć?
Ostatnio edytowany przez m1m (2014-01-11 18:09:00)
Offline
nie zaslaniaj calej chlodnicy tego sie przeciez nie robi , a co do tego linku http://allegro.pl/duzy-podgrzewacz-plyn … 71557.html to kuzyn ma takie cos wlasnie zalozone ale przy benie z gazem to powiedzial ze zaleta jest tylko jedna szybciej mu sie na gaz przelacza ale co za tym idzie i tak spalanie sie nie zmienilo nawet troche wzroslo poprzez pobieranie pradu z aku i stawianie przez alternator wiekszego oporu wiec pewnie i ten podgrzewacz do paliwa bedzie dzialac tak samo
Offline
dużo zalezy od stylu jazdy, czy masz górki w miescie, korki, ilość świateł...
na np swoim golfem potyrafię spalić i 5,2l w trasie a max mi wyszło 6,3. natomiast w drugim miom autku spalanie jest w przedziale od 18l przy spokojniej jeździe do nawet 40l na 80km drogi. także spalanie to pojęcie względne, wydaje ci się że jeździsz spokojnie, a może nie tak jak silnik to lubi...
Offline
trout86 co ty masz za drugi samochod ? hmm
prawda taka ze w moim axr'ze mam mniejsze spalania niz on w sdi i to nawet w miescie
wiec cos jest nie tak an trasie potrafie zejsc do 4,4 ; 4,3; a najczesciej jest okolo 5 bo nie lubie sie wlec:)
a po miescie nawet na dystansie do 5 kilometrow potrafie miec okolo 6 litrow
a na dystansie 25 kilometrow po miescie mam spalanie 5,5 wiec masz cos nei tak ...
Offline
m1m napisał:
heh, pogodzić się trudno będzie, jeśli się kupowało sdi z nadzieja zaoszczędzenia kilku zł na paliwie...
Czytałem o jakiś grzałkach do silnika, które się włącza jeszcze przed odpaleniem - ktoś tego używał, ma to jakiś sens?
Edit: Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/podgrzewacz-rozrzedza … 75397.html Korzysta ktoś z tego? Może się wypowiedzieć?
Grzalki do silnika to mozecie sobie zamontowac w Ursusie albo innym ciagniku a nie w Golfie 4...
Ludzie co wam..Jak robisz 5km do pracy to myslisz ze diesel osiagnie ci 90 C daj mu w pizde od odpalenia to bedziesz mial i spalanie 5 L wedlug komputera jesli masz:D
Offline
Lukasix napisał:
trout86 co ty masz za drugi samochod ? hmm
prawda taka ze w moim axr'ze mam mniejsze spalania niz on w sdi i to nawet w miescie
wiec cos jest nie tak an trasie potrafie zejsc do 4,4 ; 4,3; a najczesciej jest okolo 5 bo nie lubie sie wlec:)
a po miescie nawet na dystansie do 5 kilometrow potrafie miec okolo 6 litrow
a na dystansie 25 kilometrow po miescie mam spalanie 5,5 wiec masz cos nei tak ...
Czym to sprawdziles?? Komputer pokladowy masz??
Bo ja jak dam na srednie spalanie z przejechanych x km odkad odpalilem auto mam 9L
A jak dam na chwilowe jak jade to nawer 4.4 mi pokazuje hahah:D
Ale te z przejechanych km jest wiarygodne:) Benzyna 2.0
Offline
Lukasix napisał:
trout86 co ty masz za drugi samochod ? hmm
prawda taka ze w moim axr'ze mam mniejsze spalania niz on w sdi i to nawet w miescie
wiec cos jest nie tak an trasie potrafie zejsc do 4,4 ; 4,3; a najczesciej jest okolo 5 bo nie lubie sie wlec:)
a po miescie nawet na dystansie do 5 kilometrow potrafie miec okolo 6 litrow
a na dystansie 25 kilometrow po miescie mam spalanie 5,5 wiec masz cos nei tak ...
Te 6l to przy takiej temp. otoczenia jak jest teraz? Do ilu Tobie się rozgrzewa silnik przez te 5km?
Mi takze wydaje sie to dziwne, ze jest prawie 2 krotna roznica 4,4 - 7,9.
Ja komputera nie mam, po prostu tankuje do pełna (do drugiego odbicia - zawsze ten sam dystrybutor) robie x km (zwykle 100-200), potem znow do pelna i obliczam ile wyszlo.
Moze podjechac na diagnostyke silnika? Co tam jeszcze moze byc walniete? Wtryski, czujnik jakis? Nie chce wymieniac na slepo.
Offline
kristo19921 napisał:
Lukasix napisał:
trout86 co ty masz za drugi samochod ? hmm
prawda taka ze w moim axr'ze mam mniejsze spalania niz on w sdi i to nawet w miescie
wiec cos jest nie tak an trasie potrafie zejsc do 4,4 ; 4,3; a najczesciej jest okolo 5 bo nie lubie sie wlec:)
a po miescie nawet na dystansie do 5 kilometrow potrafie miec okolo 6 litrow
a na dystansie 25 kilometrow po miescie mam spalanie 5,5 wiec masz cos nei tak ...Czym to sprawdziles?? Komputer pokladowy masz??
Bo ja jak dam na srednie spalanie z przejechanych x km odkad odpalilem auto mam 9L
A jak dam na chwilowe jak jade to nawer 4.4 mi pokazuje hahah:D
Ale te z przejechanych km jest wiarygodne:) Benzyna 2.0
tak mam pokładowy komputer 1/2 fis jak mu wierzyc to potrafie jechac tak ze mam spalanie max 6 litrow na dystansie do 5 km po prostu nauczylem sie kiedy zmieniac biegi jak jezdzic samochodem tyle ze ja mam Tdika wiec nie porownoj z 2.0 benzyna
na takim dystansie samochod rozgrzewa do troszke mniej niz 50 stopni i sprawdzam to patrzac na spalanie srednie nie chwilowe:)
przy chwilowym to jak jest idealnie prosta droga i nie ma pod gorke a rowno jest to utrzymam predkosc 60 km majac chwilowe 4l
a wydaje mi sie ze w sdiku ma na prawde duze spalanie ale nie wiem nie znam sie moze jednak warto miec trubo:)
Offline