Golf 4 Klub Polska
Witam,mam problem z moim 1.4 BCA,moim zdaniem spalanie jest zbyt duże wlałem ostatnio za 100zł (18litrow) nie było połowy baku i na tym paliwie zrobiłem ok 160-180km.Robie ok 40km do pracy dziennie(20km w jedna strone) i to paliwo styka mi na 4dni .Czy spalanie w granicach 10-10,5l/100km jest normalne???
Ostatnio edytowany przez lukaszek898377 (2014-01-22 20:43:14)
Offline
lukaszek898377 napisał:
Witam,mam problem z moim 1.4 BCA,moim zdaniem spalanie jest zbyt duże wlałem ostatnio za 100zł (18litrow) nie było połowy baku i na tym paliwie zrobiłem ok 160-180km.Robie ok 40km do pracy dziennie(20km w jedna strone) i to paliwo styka mi na 4dni .Czy spalanie w granicach 10-10,5l/100km jest normalne???
Pamietam jak kupilem auto 2.0 benzyna bora i tankujac za 100zl zrobilem 140km po miescie..Ale ciagle jazda ostra 4-5tys obrotow.. Gasilem zaraz odpalalem i znow jechalem.. Tankujac za 100zl i jezdzac w dzien 20km do pracy zrobilbym z 200km napewno..
Wiec w twoim przypadku cos nie gra..
Offline
Zimą tak jeśli jedziesz szybko, kiedyś miałem taką sytuację że zapiekły mi się klocki z tyłu, wtedy bardzo dużo palił.
Mi pali około 9-10 zimą.
Tankuje co dwa dni 4.5 litra i przejeżdżam na tym ~50 km. Czyli wychodzi z 9+ litrów.
Ostatnio edytowany przez miodek (2014-01-22 20:51:40)
Offline
lukaszek898377 napisał:
Witam,mam problem z moim 1.4 BCA,moim zdaniem spalanie jest zbyt duże wlałem ostatnio za 100zł (18litrow) nie było połowy baku i na tym paliwie zrobiłem ok 160-180km.Robie ok 40km do pracy dziennie(20km w jedna strone) i to paliwo styka mi na 4dni .Czy spalanie w granicach 10-10,5l/100km jest normalne???
Jeszcze kolego powiedz mi jaka jazde masz?? czy to miasto te 20km czy jak??
Offline
No właśnie dzisiaj zauważyłem przy -7 że wskazówka od paliwa spadała w oczach ;//
Kristo ja robie 40km dziennie(20km w jedna strone)
Offline
lukaszek898377 napisał:
No właśnie dzisiaj zauważyłem przy -7 że wskazówka od paliwa spadała w oczach ;//
Kristo ja robie 40km dziennie(20km w jedna strone)
Masz gaz?? Jesli nie ,zaloz
Offline
80% dystansu to proste i pod gorkę 20% to miasto
Offline
miodek napisał:
Zimą tak jeśli jedziesz szybko, kiedyś miałem taką sytuację że zapiekły mi się klocki z tyłu, wtedy bardzo dużo palił.
Mi pali około 9-10 zimą.
Tankuje co dwa dni 4.5 litra i przejeżdżam na tym ~50 km. Czyli wychodzi z 9+ litrów.
A jaki masz silnik kolego bo nie wiem?
Offline
lukaszek898377 napisał:
80% dystansu to proste i pod gorkę 20% to miasto
Kurde to wiesz co ci powiem??
Ja moja bora na odcinku 9km miasto schodze do 9L teraz zimą kiedy jest zimno... A mam 2.0
Offline
1.4 16v AXP
Ostatnio edytowany przez miodek (2014-01-22 20:55:26)
Offline
Jeśli masz FIS co cię informuje o spalaniu to można dobrze kontrolować, jak jedziesz na wyczucie to inna bajka,
Offline
Czyli to spalanie 10-11l/km w zimie norma? ;/
Offline
miodek napisał:
Jeśli masz FIS co cię informuje o spalaniu to można dobrze kontrolować, jak jedziesz na wyczucie to inna bajka,
No tak mam i wiesz co najlepsze jest??? On nie przeklamuje o jakies kilka litrow tylko dokladnie o 0.4 L zawsze musze dodac sobie ze wiecej Wiec np jak Komputer pokazuje 9L to w rzeczywistosci pali mi 9.4L
Offline
lukaszek898377 napisał:
Czyli to spalanie 10-11l/km w zimie norma? ;/
Moim zdaniem NIE!!! Skoro robisz 20km w jedno strone to silnik po 5 km juz jest rozgrzany.. Wiec spalanie max mysle 9L powinno byc..
Offline
No ja tez mam Fis i to co pokazuje pokrywa się w rzeczywistości Teraz mi pokazuje 9,5-10,5l
Offline
pewnie przez większe lub mniejsze koła jeśli takie posiadasz,
Ostatnio edytowany przez miodek (2014-01-22 21:01:06)
Offline
195/65/15 ;p
Offline
to o tych kołach to było do kristo bo on napiał że dolicza 0,4 L
Offline
Przed mrozami było ok Fis pokazywał ok 8l Ale teraz to masakra
Offline
lukaszek898377 napisał:
No ja tez mam Fis i to co pokazuje pokrywa się w rzeczywistości Teraz mi pokazuje 9,5-10,5l
Kolego max 9L jesli spokojnie jedziesz.. Nie wiecej..
Offline
Jeżdze ok 2-2,5tys obr. czasem 3tys i tak to spalanie mnie rozwala,nie chce pomyśleć jak bym jeżdził tak 4,5tys
Offline
miodek napisał:
to o tych kołach to było do kristo bo on napiał że dolicza 0,4 L
No bo mi tak pali Kiedys przejechałem 355km na 27L paliwa ..Komputer Pokazal 7,0L a z obliczen moich wyszlo 7,4L
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2014-01-22 21:08:06)
Offline
to faktycznie dziwne, ja jeżdze 100-120 średnio bo mam długą prostą i z moich obliczen nad wychodzi 9 litrów średnio,
poszukaj w necie coś o większym spalaniu w tym silnku, może jakiś filtr do wymiany,
Offline
Filtry ,oleje ,rozrzad, sprzegło robiłem po kupnie niecałe półroku temu
Offline
lukaszek898377 napisał:
Filtry ,oleje ,rozrzad, sprzegło robiłem po kupnie niecałe półroku temu
No to dziwne.. Zaloz kolego gaz i bedziesz zadowolony za 20-30 zl 100km
Offline
Nie uśmiecha mi się wywalić ponad 2k na gaz a poza tym ten silnik dobrze bedzie sie sprawował na gazie ?Mam tutaj na myśli eksloatacje i żywotność
Offline
lukaszek898377 napisał:
Nie uśmiecha mi się wywalić ponad 2k na gaz a poza tym ten silnik dobrze bedzie sie sprawował na gazie ?Mam tutaj na myśli eksloatacje i żywotność
Jak zalozysz sekwencje wszystko bedzie Ok... Ojciec w Golfie 3 1994 przebieg org 250tys ma od ok 50tys gaz i 0 napraw.. Nic nie wlozyl.. Nawet jak kilka dni temu spytalem czy wymienial kable/swiece a on mi odp .. "Nie nigdy" Sluchaj a wiesz co najlepsze??? Gaz ma za 1500zł zwykly
Offline
lukaszek898377 napisał:
Nie uśmiecha mi się wywalić ponad 2k na gaz a poza tym ten silnik dobrze bedzie sie sprawował na gazie ?Mam tutaj na myśli eksloatacje i żywotność
Kolego i po ok 1.5roku uzytkowania pieniazki tobie sie zwroca wiem bo obliczylem to
Offline
Jak bym już zakładał to tylko sekwencje BRC
Offline
lukaszek898377 napisał:
Jak bym już zakładał to tylko sekwencje BRC
No i to rozumiem.. Jak juz zalozyc to raz a porzadnie.. I sluchaj jak zamierzasz jezdzic Golfikiem z 3 lata albo i wiecej zaloz.. Bo jak chcesz pojezdzic rok czy dwa i sprzedac.. To szkoda kasy
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2014-01-22 21:23:09)
Offline
Chyba bd musiał doskładać i założyć ten gaz,kupując golfa 1.4 BCA byłem przygotowany na spalanie rzędu 7-8l a nie ponad 10l przy jeździe (co to za jazda do 2 tys. obr) ;/
Offline
lukaszek898377 napisał:
Chyba bd musiał doskładać i założyć ten gaz,kupując golfa 1.4 BCA byłem przygotowany na spalanie rzędu 7-8l a nie ponad 10l przy jeździe (co to za jazda do 2 tys. obr) ;/
No taka prawda..Wiesz co ja mam 2.0L a teraz go tak mule bo mam problemy biegi zmieniam przy 2-3tysiacach ze az zal.. Dawniej but i ogien.. Ale wiesz co ci powiem?? Jak zaloze sekwencje tak bede mu dawal w piz** no wiesz co tam dac 30zl na 100km po miescie..A nie kurde 70zl.. za PB
Dawniej jak jezdzilem to asfalt zwijalem.. A teraz oszczednie ;((
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2014-01-22 21:26:47)
Offline
No ja sie juz pytalem w jakiej cenie i koles mowil ze 2800zł i mam naprawde bardzo dobry gaz sekwencyjny;)
Offline
No ja licze się z tym że 3tys. bd musiał wydać na LPG ;D
Offline
Ja dałem 2700... Sam mówiłem jakie maja być graty, zrobiłem najpierw przesiew w necie co się sprawdza w konkretnym moim silniku 2.0. Podstawowa instalacja gazowa proponowana była w cenie od 2000-2400 zł np BRC.... Ja na swojej jeżdze juz przeszło rok i narazie nic się nie dzieje. Niedługo musz jechać na bezpłatny przegląd w ramach 2 letniej gwarancji...
Offline
Coś za duże to spalania - przy jeździe jaką opisujesz.
Mi 1.6 pali teraz w zimie jakieś 8l przy jeździe do 3.000 rpm. A auto stoi pod chmurką więc jest totalnie zimny. Odpalam, przejeżdżam 12km do pracy i gaszę.
W trasie schodzę do około 7,5l.
Offline
A wiecie od czego zacząć sprawdzanie dlaczego golfik tyle pali?
Offline
Sprawdź termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego, sonde lambda, ewentualnie czy co Ci nie cignie pradu choć jest wyłaczone. Stan sprzęgła też dużo daje i długość odcinków jakie się pokonuje... W moim silniku jest tak, że czy jeżdzę do 3 tyś czy cisnę mu bardziej to nie ma wielkiej różnicy... Mi gazu przy temperaturach obecnych około -10 *C pali tak 12,5-13 litrów, jeżdząc 90% po mieście i krótkie odcinki gdzie silnik praktycznie się nie rozgrzewa... Latem też w mieście potrafi zejść do 9,5 litra, ale srednio 10, 5 wychodzi... Trasa z klimą czteroma osobami bagażem przy prędkościach do 140 km/h wyszło 8,5 litra, bez klimy 7,5 8 litrów w trasie nie oszczędzając... A benzyny po mieście to zimą tez łykał 12/100km...
Offline
Brodzins napisał:
Coś za duże to spalania - przy jeździe jaką opisujesz.
Mi 1.6 pali teraz w zimie jakieś 8l przy jeździe do 3.000 rpm. A auto stoi pod chmurką więc jest totalnie zimny. Odpalam, przejeżdżam 12km do pracy i gaszę.
W trasie schodzę do około 7,5l.
Tak jak pisze kolega.. Ja dzis swoim 2 litrowym silnikiem przy -6 jadac 30km i w tym ok 4 wiosek ..Wiadomo 50km/h zszedlem do 8.4L a wracajac juz udalo mi sie zejsc do 7.5 L To nie trasa bo moze 14km mam prostej drogi.. Bez wiosek..
Ostatnio edytowany przez kristo19921 (2014-01-23 20:58:04)
Offline
Luks napisał:
Sprawdź termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego, sonde lambda, ewentualnie czy co Ci nie cignie pradu choć jest wyłaczone. Stan sprzęgła też dużo daje i długość odcinków jakie się pokonuje... W moim silniku jest tak, że czy jeżdzę do 3 tyś czy cisnę mu bardziej to nie ma wielkiej różnicy... Mi gazu przy temperaturach obecnych około -10 *C pali tak 12,5-13 litrów, jeżdząc 90% po mieście i krótkie odcinki gdzie silnik praktycznie się nie rozgrzewa... Latem też w mieście potrafi zejść do 9,5 litra, ale srednio 10, 5 wychodzi... Trasa z klimą czteroma osobami bagażem przy prędkościach do 140 km/h wyszło 8,5 litra, bez klimy 7,5 8 litrów w trasie nie oszczędzając... A benzyny po mieście to zimą tez łykał 12/100km...
No wyniki niezle:)) 8L gazu to gdzies 20zł hhahaha ) masakra przy 2.0
Offline
Kolego nie wiem jak TY to robisz bo ja dzis na odcinku 12km (niby trasa) temp -7 silnik zimmny zszedlem do 8L
Za 50zł zrobiłem 120km silnik 2.0 115km
Offline
Sprzegło wymienione,termostat raczej ok bo jak sie nagrzeje po ok 2km to trzyma te 90 stopni non stop
Nwm czy coś poprzedni właściciel nie "ulepszał" bo ostatnio próbowałem swojego 1.4 z czwóreczka też 1.4 i tamten został od razu w tyle ;D
Offline
Coś bajerujesz z tymi 90 C po 2 kilometrach.... szczególnie w 1.4. Chyba że wątek z m-ca sierpnia ubiegłego....
Ja bym się nie rajcował tym zostawianiem kogoś w "tyle" ,Ty dusiłeś te konie, ktoś inny po prostu jechał tym co ma pod maską...
1.4 w każdej konfiguracji to silnik do toczenia się spokojnie po drodze...
Zaś spalanie... jeździsz tym co Masz, spala tyle na ile umiesz tym jeździć... w rozsądnych granicach... do 10 L na krótkich trasach do 10 km i w mieście dla 1.4 wcale bym wątku nie zakładał... na obecne warunki pogodowe zważywszy.
Offline
tak się przypnę do tematu.. czytam czytam te problemy ze spalaniem i nie mogę uwierzyć o.O.. mój 1.4 pali mi 6l / 100 .. w zime - nie męczę silnika przeważnie 2/3 tys czasem na autostradzie 4/5 tyś obr. i na baku robię 700 km bez problemu
Offline
TataNka napisał:
Coś bajerujesz z tymi 90 C po 2 kilometrach.... szczególnie w 1.4. Chyba że wątek z m-ca sierpnia ubiegłego....
Ja bym się nie rajcował tym zostawianiem kogoś w "tyle" ,Ty dusiłeś te konie, ktoś inny po prostu jechał tym co ma pod maską...
1.4 w każdej konfiguracji to silnik do toczenia się spokojnie po drodze...
Zaś spalanie... jeździsz tym co Masz, spala tyle na ile umiesz tym jeździć... w rozsądnych granicach... do 10 L na krótkich trasach do 10 km i w mieście dla 1.4 wcale bym wątku nie zakładał... na obecne warunki pogodowe zważywszy.
Ja np. w moim 1.4 bez zylowania silnika tylko poprostu na zdrowym silniku w miare lecialem 210/215 w 2 osoby + bagaz jak wracalem ze zlotu, moze potwierdzic Oskar ktory jechal za mna 200 tez z osoba towarzyszaca + bagaze ( z tym ze ja czysta seria 1.4) , wiec nie mow o zylowaniu silika nic koledze , na krotkich trasach do 10 km, max 6 l benzyny , w trasie 4.5-5l MAX.
Tyle na temat pzdr
Offline
75 kucy pojedzie 210km/h ?? Oj urwij mi resztke wlosow z czola,ale ciezko uwierzyc.Moj 101 TDI ledwo na prostej na A1 pojechal 205km/h,ale niebede wchodzil w konflikt slowno-literowy bo znowu poprosze o "-"
Offline
Jasne 75 koni i 210 km/h... chyba z żaglami z "Czarnej Perły" !
Nie kpijmy z siebie i innych....
Spalanie 1.4 na mieście 6L i na trasie 4,5-5L włóżmy między bajki Pana Bałagana, bo coś Fis musi bałaganić...
Jazda benzyną do 3000 obr. to czyste morderstwo silnika, strzał w potylicę...
Te silniki "TRZEBA" kręcić w obroty! 7 lat jeździłem tylko dieslami, po kupnie obecnego benzyniaka, rok mi zajęło przyzwyczajenie się do niego.
Spalanie miałem różne 10, 12 litrów po mieście, trasa do 120 km/h spalał 8.8L... obecnie miasto ( Chelm ) spalanie 9,5L , trasa np. Chełm - Lublin odgonię 7.9L... zero błędów w kompie...
A do czego zmierzam, benzyniakiem jeździłem na początku jak dieslem... , troszkę Forum, neta... i kręcenie na 3500 - 5000 i zmiana biegu ( 3,4,5 ) ( obr - zależnie od nastroju), okazuje się że mimo iż damy w dupę benzynie i pokaże Fis 25 L - chwilowo... spadek spalania rekompensuje nam wkręcenie szybkie na obroty i potem jednostajna jazda z wybraną prędkością...
Ameryki nie odkryłem. Komentarzy nie oczekuję. To tylko moje spostrzeżenia.
Konstruktywna polemika mile widziana.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-02-27 13:22:27)
Offline
Zgodzę się ze słowami TataNki. Wiele się mówi o ekonomice jazdy i żeby przyoszczędzić na paliwie jednym ze sposobów jest właśnie szybkie i dynamiczne zmienianie biegów. Czyli nie rozpędzamy się baaaaardzo powoli tylko raz ciach konkret, buta, obroty w górę i zmiana biegów i tak do samej góry. Pozdrawiam
Offline